Kill Switch (2008)

Verenigde Staten / Canada
Actie / Thriller

geregisseerd door Jeff King
met Steven Seagal, Holly Dignard en Karyn Michelle Baltzer

Detective Jacob Stillwell (Steven Seagal) is één van de meest geprezen detectives in het land. Zijn keiharde aanpak is legendarisch onder zijn collega's. Maar op zijn laatste klus lijkt hij zijn sterkste tegenstander te hebben gevonden; een sluwe, perverse moordenaar, die de stad terroriseert.

1907
De gevechten waren waardeloos, alles werd tig keer herhaalt, je zag 1 beeld misschien wel 5 keer terug, vooral dat gevecht met die 2 Mexicanen in de bar is een grote grap, dat gevecht is het langste gevecht van de film (15 min) en je ziet daar alleen maar stunt doubles en beelden die achter elkaar geplakt worden.

15 van de 96 minuten is dus gewoon knip en plak werk dat door een kleuter met movie maker is gedaan, althans dat idee had ik dus.

Over het verhaal heb ik maar 1 ding te zeggen: Waardelooooooooos.

avatar van Kingfisher75
Ondanks dat ik Seagal normaal erg kan waarderen (ook zijn vaak "mindere" DVD-films) is dit tot op heden echt het dieptepunt van wat ik ooit van hem heb gezien.

De actiescenes zijn bizar slecht en zo vaak herhaald dat het gewoon vervelend wordt om naar te kijken. Daarbij is het camerawerk ook erg matig.
Ook het acteerwerk is beneden alle peil en het gebruikte taaltje is te slecht voor woorden.
Hij probeerd een gangstertaaltje dat helemaal nergens over gaat.

Kortom: een echte afrader.....

avatar van thomas knol
TIP_TIP_TIP_TIP_TIP______

Nu te koop bij BLOKKER 5 DVD'S voor 5€.

Een tip voort wie niet veel geld heeft!!!!!

avatar van ExXxtreme
thomas knol schreef:
TIP_TIP_TIP_TIP_TIP______

Nu te koop bij BLOKKER 5 DVD'S voor 5€.

Een tip voort wie niet veel geld heeft!!!!!

& een slechte smaak

Ok, nu even over de film. De actie is in mijn ogen echt ontzettend slecht gefilmd; Je ziet alles 6 keer gebeuren flitsend vanuit verschillende camerapunten waardoor het moeilijk te volgen is wat heel vervelend is, de beelden zijn merkbaar versneld, soms zie je dat ze ook dat het niet 100% mooi op elkaar volgt. Wat verder in de film begint het wel iets te wennen maar het blijft toch nog altijd redelijk storen. Enja.. als de actie al zo slecht gefilmd is maakt de rest al niet veel meer uit bij dit soort films. Maar voor wie het toch boeit toch nog maar even overlopen; acteerwerk is ondermaats, het verhaal ook voor zover er 1 uit te halen valt, van de muziek herinner ik mij niet te veel meer dus die zal alle sinds niet heel goed of heel slecht geweest zijn of zat er misschien niet in . Alles bij elkaar een magere 2,5* = niet de moeite om te zien laat staan te hebben.

avatar van libra666
Waardeloze rommel, slechtste SEAGAL die ik tot nu toe gezien heb.
Gevechten trokken op niets, vervelende herhalingen slap verhaal.
Slechte acteerprestaties, .... enz.

AFRADER !

avatar van movierobert
Ik was blij toen die af was. Normaal is steven seagal altijd wel leuk maar dit is prut.

avatar van RuudC
Lastig om er wat van te zeggen. Van enige plotopbouw lijkt geen sprake. Steven Seagal is een briljante recherche die willekeurige mensen in de kraag pakt voor misdaden die ze nog gepleegd hebben ook. Komt hij er niet uit, dan bestudeert hij kleurboeken in de bibliotheek. Laten we het er maar op houden dat Kill Switch vooral een wat bizarre film is. Wat ook vreemd is, is het camerawerk. Of beter gezegd de editing. Ik snap de neiging niet om bepaalde actiemomenten op vrij belachelijke wijze te herhalen. Een voorbeeldje. Waarom moet die gozer in het begin letterlijk elf keer uit het raam vliegen? Die oneliner erachter was dan weer wel gaaf. I think I dropped something. Bepaalde auto’s krijgen het ook voor elkaar om meerdere keren opnieuw te ontploffen en bij sommige lui groeien tanden direct weer aan. De actie is hard, maar vrij klote geschoten. Toch heb ik me er niet echt mee verveeld. Niets opzienbarends en natuurlijk is Seagals oudere werk beter. Aardig om eens gezien te hebben.

avatar van rox91
Normaal ben ik niet zo van de actiefilms (nu is dit ook geen echte actiefilm..)
Maar inderdaad, de ''vecht''scenes kwamen erg ongeloofwaardig over, Wanneer Steven Seagal je echt van die klappen geeft kom je niet meer overeind, maar zijn tegenspelers hadden daar blijkbaar geen moeite mee, het bleef maar doorgaan, 15 minuten lang.. Het is een beetje CSI achtig, en in het begin Thriller met die moord op zijn tweelingbroertje.
Het verhaal was op sommige punten niet goed te volgen vond ik. Maar het is wel n aardige film voor tussendoor.

domkey
Ik heb betere homa made movies gezien, godverdomme...
Een schande ...., niet te geloven. Moet ik hier nog 0.5 points geven daar dit het minimum hier blijkt te zijn.

avatar van Sanderkeuh
Lord have mercy.
Het script rammelt, de acteurs lijken er geen zin in te hebben, er is geen chemie tussen de acteurs en niemand kan met een geweer overweg. De film begint met een flashback, die later nog een paar keer voorbijkomt, maar voegt niets toe aan het verhaal.
Het dieptepunt is de montage: ik vraag me af wie het een goed idee vond om 10 keer tonen hoe iemand uit een raam valt. Ook de actiescènes zijn enorm slecht weergegeven, bijna alles wordt via closeups getoond.

Slecht, als je een Steven Seagal film wil zien kies je beter Hard to Kill.

avatar van blackcat13
echt heel slecht dit. Het enige wat dezel film nog aantrekkelijk had kunnen maken is de actie en de vechtscenes maar zelfs dat is shit hier, echt bagger gemonteerd, alsof het probeerd te verhullen dat Seagal eigenlijk helemaal niet vecht. Dan is het script ook nog eens saai en totaal niet interessant, ik verloor continu mijn aandacht. Nee totaal waardeloos dit, gelukkig gratis gehad deze film.

avatar van b00ts
Bagger. Bar slecht camerawerk ook. De eerste achtervolging van Lazarus.... zo waardeloos. Het wordt er gedurende de prent niet beter op.

avatar van DragQueen
Wat een vreselijk gedrocht van een film zeg. Warrig verhaal, Wanhopig slecht camerawerk, en een rommeltje van een montage. En dan hebben we het niet over de grote Steven Seagal gehad. Die overigens bijna geen enkele klap meer zelf durft uit te delen. Zodat je telkens een vreselijke stand-in in beeld ziet, strategisch van achter gefilmd, met een zwarte pruik inclusief paardenstaart. Deze film is waarschijnlijk wegens contractuele verplichtingen gemaakt. 0,5 Ster.

avatar van DiDa
1 van de slechtste van Seagal. Punt is alleen dat producent Avi Lerner deze film heeft verknalt en niet Seagal zelf. Seagal heeft netjes al zijn scenes opgenomen, maar Avi Lerner heeft nadat de opnames waren afgelopen de rechten van de film overgenomen. Kill Switch was in eerste instantie nooit een pure actiefilm, maar een thriller waarbij Seagal op zoek ging naar een seriemoordenaar. Buiten Seagal om heeft Avi Lerner de vechtscènes onnodig irritant verlengd met een stunt double en de film opnieuw gemonteerd om hem toch als 'actiefilm' te promoten. Seagal en het officiele team konden hier niets meer aan veranderen omdat zij de rechten niet meer hadden. Bron: boek Outlaw Vern

avatar van Filmkriebel
Afgelast vanavond wegens "ongepaste inhoud" naar aanleiding van de terreurpsychose... wat een overdreven gedoe weer. Wordt vervangen door "Wild Hogs".

avatar van Alexander1900
Gelukkig ben ik niet de enige die deze film best goed vond, voor een Seagal film. Tuurlijk, de actie is beroerd geschoten en het deed eindeloos lang en met veel herhalingen (wtf?). Ook zag je regelmatig een 'stuntman' voorbij komen en ook bij het simpele werk. Normaal gesproken moet Seagal het juist van de actie hebben (die goed in beeld is gebracht wel te verstaan) en niet van het (slap) verhaal maar desondanks zat ik lekker in de film. De actie was best hard en af en toe geinig. Het is een keer wat anders dan alleen een actiefilm en nu is het verwerkt in een thriller.

Yep, ik heb genoten al had de film nog beter kunnen zijn als ze de actie goed in beeld hadden gebracht. Dan had het een van zijn beste films geweest maar helaas.

Opgenomen van tv. Slechtste film ever die ik van Seagal gezien heb. Ik onderschrijf alle kritieken hier beschreven.
Van een Seagalfilm hoef ik geen sterk verhaal te verwachten, maar dit kan ik nog niet eens een slap verhaal noemen. Onlogisch en gespeend van enige geloofwaardigheid. De slotscene kan ik ook niet rijmen. Hij heeft ineens vrouw en kinderen!? Ik heb maar één advies: niet gaan kijken, zonde van je tijd.