• 8.608.954 stemmen

Releasedatum: 26 maart 2009

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Unborn

"Evil will do anything to live."

Haar hele leven heeft Casey Beldon (Odette Yustman) haar moeder gehaat, vanwege het feit dat ze haar op jonge leeftijd heeft verlaten. Maar als Casey geteisterd wordt door nachtmerries en achtervolgd wordt door geesten begint ze langzamerhand te begrijpen wat de reden was van haar moeder om dit te doen. Langzaam maar zeker komt ze erachter dat een geest haar lichaam aan het overnemen is en moet ze alles doen om dit te stoppen. Haar enige redding lijkt een man genaamd Sendak (Gary Oldman)...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Janet Beldon

Matty Newton

avatar van mitsykat

mitsykat

Met griep op de bank, denk ga vannochtend lekker een horror filmpje kijken, beetje afleiding. Vond t begin al vreemd, dus maar gauw hier op de site gaan kijken. Bedankt voor de reacties, heb m gauw af kunnen zetten. Ben nog even aan het twijfelen wat ik zal gaan kijken. Misschien de human centipede's nog een keertje.

avatar van Layla!

Layla!

weet niet wat ik dacht, maar na herziening van 3,5 naar 2*.

avatar van christoph80

christoph80

Deze film geeft aanleiding tot het topic 'filmposters die beter zijn dan de film zelf'. Lekker kontje...

avatar van U96

U96

saai en voorspelbaar niks spanning niks vernieuwend totaal geen sfeer die iets of wat echte horror opwekt, anderhalf uur tijdverspilling ........

avatar van U96

U96

christoph80 schreef:

er is inderdaad nog iets goed aan deze film

avatar van Futs

Futs

Nee,niet mijn soort horror waar ik van hou. Geen spanning...helemaal niks. Het is dat ik geen andere horror meer op mijn laptop had staan,anders had ik deze meteen verwijderd. Enigste pluspunt was de hoofdrolspeelster Odette.

Wat ik eigenlijk wil zeggen...de minuten die je deze film kijkt zijn weggegooide minuten. Ik denk dat je dan nog beter het testbeeld kan bekijken.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Wat werkende schrik effecten.

Het verhaal is best te doen.

Maar in alle eerlijkheid.

Vond het na een tijdje saai.

avatar van Lord Flashheart

Lord Flashheart

Doet wat het moet doen.

The Unborn hangt aan elkaar van clichés en biedt geen enkele verrassing voor mensen die veel van dit soort demonen films hebben gezien. Uitgezonderd dat het hier eens niet om een (voor)christelijke demon gaat, maar om een joodse Dybbuk.

Maar heb je gewoon zin in wat hersenloos vermaak en behoefte aan een aantal voorspelbare schrikmomenten, dan is dit een prima film. Voor de iets betere "Dybbukfilm" raad ik echter The Possession (2012) aan. 2,5*

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Geen verassende film,maar toch vermakelijk.3.5 stars.

avatar van IH88

IH88

“It's not safe to be around me.”

Aardige horrorfilm. Voorspelbaar en redelijk standaard, maar er zitten een aantal aardige schrikmomenten in. Odette Annabele doet het ook goed (en oké, een prachtige actrice) en het is leuk om Gary Oldman in dit soort B-films te zien. Een volledig overbodige rol en waarom Oldman de rol heeft aangenomen is mij een raadsel, maar hij heeft waarschijnlijk met een glimlach zijn salarischeque geïnd. The Unborn is voor de rest een standaard horrorfilm, maar het kijkt allemaal lekker weg.

avatar van umbra

umbra

Had deze lange tijd geleden al gezien, maar blijkbaar nog geen score (deed dit vroeger niet zo frequent). Toch wel best fijne spooky horror, met een Odette Yustman, die er toch wel mocht zijn.

avatar van Bartem

Bartem

Vreselijk slecht...

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2083 berichten

een film die op zich wel goed is, alleen allemaal erg voorspelbaar.

De schrikmomenten hoor je (wederom) door de aanzwengelende muziek al aankomen.

Wat mij ook altijd weer verbaas is dat alle toiletten in de vage disco's er allemaal zo spiksplinternieuw en span schoon uitzien, terwijl er niet eens een toiletdame in beeld is.

avatar van Joyce41

Joyce41

Net de film bekeken, ik houd wel van dit soort horror maar ja idd juist omdat er relatief veel van gemaakt word beetje voorspellend.

Ondanks dat soms wel wat schrikmomenten (kleine)

Het is lastig om en verfrissende nieuwe opbouw horror te zien.

Buiten dat wel aardig om te zien.

avatar van Kondoro

Kondoro

"Fuck off you little shit.”

Een erg matige horrorprent was dit. Hoewel het concept gewoon leuk is, een geesten jongetje en het overnemen van een lichaam, het is natuurlijk vrij cliché is de uitwerking wel echt heel matig in deze film. En dat was eigenlijk de gehele film wel zo, de film loopt door clichés en wist eigenlijk helemaal nergens verrassend genoeg uit de kast te komen.

Het voelt soms als een hoopje aan. Nergens kon ik maar een beetje spanning in vinden of werd de film echt heel eng, het was allemaal best leuk bedacht maar het was niet bijzonder. Ook de cast liet het soms wel afweten, en vond ik ‘Odette Annable’ nou geen fantastische prestatie neerzetten, mooie vrouw om te zien daar blijft het wel bij.

Het verhaal vond ik nergens bijzonder worden, en het concept was geinig maar kennen we langzamerhand wel. Het verhaal over de oorsprong vond ik persoonlijk dan nog het interessants van deze hele film omdat we dan terug gaan naar de tweede wereldoorlog. De ‘geest’ blijkt gekomen te zijn nadat hij in het lichaam van een jongetje in Auschwitz was gekropen. Hier werd vroeger inderdaad op tweelingen geëxperimenteerd dus ik vond wel gaaf dat zoiets nog naar voren kwam.

Dit stukje ging namelijk over de Duitse kampdokter ‘Josef Mengele’ die inderdaad vroeger geïnteresseerd was in tweelingen (ook in mensen met verschillende oogkleuren, dwergen en psychisch zieken). De man met de naam ‘Angel of Death’ (wat ook een te gek nummer is van de Amerikaanse metalband ‘Slayer’) heeft dus inderdaad geëxperimenteerd, en dat was een moment dat de film nog enige interesse van mij kreeg.

Voor de rest is de film vooral een misbaksel lijkt het wel waar nergens genoeg kracht inzat waardoor de film vrij flauw aanvoelde. Nee, ‘The Unborn’ had betere verwachtingen van mijn kant maar wist deze totaal niet waar te maken.

avatar van Shadowed

Shadowed

Mwa.

Stond er wel van te kijken. In de eerste 15 minuten gaat het verhaal werkelijk in behoorlijke sneltreinvaart voorbij, en het lijkt me echt totaal niet nodig. Dit is nou een ideaal voorbeeld van een rommelige horrorfilm en een ideaal voorbeeld voor een beginnend horrorregisseur over hoe het dus niet moet.

En waar het vaak een meerwaarde heeft in opvoering van tempo heeft het hier niet zozeer dat effect. Het is vooral verhaalscene, horrorscene en dan weer even verhaalscene. Dit is een samenvatting van de inhoud. Vooral het eerste half uur, want de rust komt pas na ruim een half uur kijken om daarna snel weer in de tweede versnelling te schieten.

Acteerwerk is niet al te sterk, al blijf ik Gigandet altijd wel geschikt vinden voor dit soort bijrollen. Annable doet het niet al te best, maar krijgt ook een matig geschreven rol. Vrijwel elke rol hebben we al eens eerder gezien eigenlijk. Dan mogen Oldman en Elba nog even bijspringen als ondersteunende starpower maar hoeven in principe weinig te doen.

Voor diegene die van goed opgebouwde horror houden kan ik alvast zeggen dat dit niet de film voor jou is. The Unborn is een schrikfilm die wel pogingen doet om een sfeertje op te bouwen maar uiteindelijk vooral op de schrikmomenten vertrouwt en in de tweede helft ook nog wat monster design.

Visueel is het netjes, vooral de monsters, toffe designs waren dat. Inrichting van de film is ook heel degelijk. In de tweede helft wordt er wel net wat te makkelijk naar CGI gegrepen. Het gaat snel ten koste van de toon, want die was erg serieus. Maar als je vervolgens een hond ziet met z'n koppie ondersteboven weet je al snel dat dit niet de meest realistische film is.

De rommeligheid van de film zit het uiteindelijke resultaat erg in de weg. De 87 minuten worden zo onnodig vol gestouwd met verhaal en horrorscenes dat het vooral aanvoelt als een grote chaos. Vooral het eerste half uur wordt hierdoor getroffen. En ondanks dat de film voortdurend schrikmomenten erdoorheen gooit weet het nooit optimaal interessant te zijn.

Gelukkig zijn de monster designs erg tof en naarmate het tweede deel vordert kent de film een stijgende lijn, die wel toewerkt naar een matige climax. Het blijft ten alle tijden vermakelijk genoeg en duurt niet lang, maar inhoudelijk is het een rommeltje.

avatar van K. V.

K. V.

Nog deze korte film bekeken, maar het was allemaal niet zo bijzonder. Redelijk voorspelbaar en de cast was niet zo bijzonder. De special effecten waren nog goed, dus dit was nog een pluspunt.

Niet zo bijzonder allemaal.