Cirque du Freak: The Vampire's Assistant (2009)

Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Paul Weitz
met John C. Reilly, Ken Watanabe en Josh Hutcherson

Darren Shan (Chris Massoglia) is een gewone schooljongen, tot hij de Grote Freakshow bezoekt. Daar komt hij terecht in een bizarre wereld van vampiers, weerwolven, monsters en bebaarde vrouwen. Maar zal Darren het terrein weer kunnen verlaten of moet hij zich bij het gezelschap voegen...

avatar van Metalfist
Eindelijk de langverwachte film. Stond volgens mij aangegeven op het vierde boek dat hij uitkwam en 13 boeken later zijn ze dan eindelijk begonnen. Kan niet wachtten!

Boekenreeks is geweldig trouwens.

avatar van notorious_kim
wow, ik heb net dit boek gekocht in de waterstones, ik wist niet dat deze verfilmd werd. Wanneer komt deze in de bioscoop?

avatar van Fi_lm_bre_ker
Ik kan niet wachten!!??
Wanneer komt ie eigenlijk uit

avatar van Phoebe318
Op imdb.com staat dat ie op 5 februari 2009 in Nederland uitkomt.
Ben er in ieder geval heel erg benieuwd naar!
Hoop aleen dat ie niet tegenvalt..

avatar van Bartt88
Ik vond de boekenreeks ontzettend goed en ben benieuwd naar de films. Maar ik ben eigenlijk bang dat het hetzelfde gaat aflopen als met de verfilming van The Da Vinci code. Heel goed boek, matige film.

Hoewel er wel veel bekende acteurs in zitten lijken ze nou niet bepaald op de personen die in het verhaal beschreven zijn. (Om nog maar te zwijgen over het vriendinnetje van Debbie Hemlock en Cormac Limbs) Ik vond het ook wel gek dat Salma Hayek voor zo'n klein rolletje is gecast, tenzij dit in de film verandert natuurlijk....

Ik denk iig dat dit voor de fans van de boeken een tegenvaller gaat worden maar ik hoop dat ik ongelijk krijg.

De boeken zijn geweldig, iemand enig idee wanneer de eerste beelden naar buiten gaan komen?
Ik vrees dat dit een soort Eragon flop gaat worden, maar misschien zit het mee.

notorious_kim schreef:

De film komt op 19 februari uit in de uk. 5 augustus hoogstwaarschijnlijk in Nederland.. Nog even wachten dus

Dartinoo schreef:

zooooo lang
kan niet wachten
geweldig die Darren Shan reeksen
Ik heb alle delen gelezen ben nu bezig aan de ' Demonata ' reeksen

avatar van chevy93
Deze moet ik echt zien, heb de hele serie al gelezen en wacht al maanden, danwelniet jaren op de verfilming

Hij zou toch 19 Februari in UK uitkomen?
Het enigste wat er al bekend is gemaakt is een foto
nog géén trailer, géén datum, géén site, niks...

15 januari 2010 in de USA, volgens imdb.

Die aankondiging van de film heb ik echt 3 jaar geleden gelezen ofzo. De film kan maar beter goed zijn na al die jaren wachten. Maar ik heb toch een slecht voorgevoel na het zien van wat foto's hier en daar op internet. Ziet er allemaal zo zoet uit net fucking hans en grietje.

avatar van nickelson21
Ben echt een fan van de grote freakshow boeken, dus ik hoop dat deze film net zo goed is, het is in iedergeval een leuk verhaal

avatar van Fox McCloud
wat een kakzooi, ben al freakin' lang aan het wachten... khoop echt dat ie vet goed word, anders ga ik egt vet hard huilen gwoon.

avatar van watarichase
ik schaam me voor deze film, de boeken waren geweldig. normaal lees ik nooit zulke boeken, ik vind ze onrealistisch maar de karakter van darren was zo goed neergelegt, hoe hij zich voelde, wat hij allemaal dacht.
de film word flut ik weet nu al zeker alleen maar als ik naar meneer crepsley kijk.
teleurstellend..

Ik vind echt dat we zó lang moeten wachten, ik bedoel, deze film is al klaar, en de special effects zullen nu onderhand toch ook al klaar zijn? En dan komt de film pas uit in februari.

En als je dan kijkt naar bvb deel 2 van de Twilight serie (New moon), dan zie je dat die werd gefilmd, de efecten werden toegevoegd, én werd uitgebracht, terwijl deze film allang daarvoor klaar was, en gewoon op een plank stof lag te vergaren.

ik kan niet wachten, de boeken waren ge-wel-dig.
maar ik ben bang dat het een enorme flop wordt, de rol van meneer crepsley past gewoon niet bij john c reilly.
ikzelf vind Johnny depp veel geschikter, hij heeft ook meer een duistere uitstraling terwijl johnny reilly meer een komische uitstraling heeft.

en ik snap eigenlijk niet waarom salma hayek als de vrouw met de baard meespeelt, want in de boeken was zij niet zo belangrijk.
ik hoop dat ze dat niet al te veel gaan veranderen in de film

avatar van metalfreack
kan ook niet wachten op de films. Hoop dat ze er wel iets goed van maken, want ik denk dat dit thema al zovaak gebruikt is dat het makenlijk een flop kan worden.

avatar van Metalfist
Titel is verandert naar de naam van het tweede boek? Blijkbaar om duidelijk te maken dat de film over vampiers gaat...

Midway through July, Universal announced that they were changing the title of the Darren Shan movie to The Vampire's Assistant -- they want to make it clear to people who know nothing about the books that this is a vampire movie. But they will be including the title of Cirque Du Freak on the posters and in the trailer, and possibly in the finished movie too -- currently, on the Universal web site, the title is showing as Cirque Du Freak: The Vampire's Assistant.

Universal also announced that they are bringing forward the release of the movie. They will now be releasing the movie in the USA on October 23rd, 2009, just ahead of Halloween -- hurrah!!!!! They have not yet confirmed when the movie will be released in other countries -- they have shown me a release schedule, but it is still open to change, so I don't want to post it here until more of the dates have been confirmed. What I can say is that they are considering releasing the film in the UK at the same time as in the USA, on October 23rd. But I must stress that this has NOT yet been 100% confirmed, so don't go raising your hopes too high!!! Hopefully I'll be in a position to confirm more about global release dates next month, so make sure you check back!!!!

de boeken waren wel erg leuk

avatar van HarmJanStegenga
De trailer ziet er leuk uit.

avatar van Metalfist
Officiële site is ook online:
CIRQUE DU FREAK: THE VAMPIRE'S ASSISTANT - In Theaters October 23rd - Official Movie Site - thevampiresassistant.net

Trailer stelt me wel dik teleur eigenlijk. Vooral John C. Reilly als Crepsley is bedroevend. Ik vrees dat ik er toch teveel van verwacht.

De trailer vond ik nogal mwa mwa. De boeken waren inderdaad erg leuk, en ik vond niet dat de trailer dezelfde sfeer te pakken had.

avatar van chevy93
Ik ben bang dat dit een bedroevende vertoning gaat worden van de boeken.

Misschien kan ik deze film maar beter niet kijken

En Mr. Crepsley, dat is toch die acteur die vaak in komedies speelt?

avatar van AmazingShikoku
De boeken waren ge-wel-dig! Als jongetje in de leeftijdscategorie van een jaar of 12-13 was het een lekker instap niveau om engelse boeken te beginnen te lezen.

Mijn verwachtingen voor de film is dat het waarschijnlijk de volgende Harry Potter/Twilight crap gaat worden. Het probleem is dat er elk jaar weer een nieuwe generatie twaalfjarigen naar de bioscoop gaat voor de zoveelste verfilming van een boek dat het leuk deed in je kinderjaren maar ze nooit echt zelf hebben gelezen!

De box-office teller eindigt dan meestal in de top 5 van box-office performances van het jaar terwijl de echte 'high-budget' films verschrikkelijk teruglopen in opbrengsten doordat mensen het financieel moeilijker krijgen.

En dan denk ik...hup ga die boeken nou eens eerst lezen

deTuinman
mooie trailer en een enorme fijne cast

avatar van Bartt88
Mijn god, die trailer is echt om te huilen zeg. Ik zou al blij zijn als het enigzins ''Harry Potter/Twilight crap'' wordt, maar dit ziet er veel erger uit.

Ik krijg de indruk dat de film over een naieve jongen gaat die heel graag vampier wil worden. Over het circus en zijn leraar, Mr. Crepsley, zal ik het maar niet eens hebben, what a joke!

avatar van Prudh
Aardig filmpje dat meelift op het succes van allerlei bovennatuurlijke hipheid, vanzelfsprekend nog meest op de vampierrage die tieners gehypnotiseerd houdt. Het sfeertje is fantsay-achtig zoals we gewend zijn en vooral de Freakshow uit de titel maakt dit redelijk genietbaar. Hoogtepunt is de wolfman, die met heerlijk ouderweste animatronics en heuze kostuums tot leven is gebracht. Ik word er bijna nostalgisch van.

Het verhaal is daarentgen behoorlijk prut. Het lijkt me een typisch gevalletje van overmatig knipwerk, want ik blijf als Cirque du Freakleek met aardig wat vraagtekens achter. Waarom is die hoofdrolspeler bijvoorbeeld zo'n belangrijke schakel tussen twee strijdende vampiergroepen? En waarom is er een groep vampiers en een groep vampanezen? Vampanezen? Wat is dat voor kutwoord? En wie is de kwabbige man die alle touwtjes in handen heeft nu werkelijk?

Verder (het woord gebruiken is al een cliché op zich) zitten er gewoon teveel clichés in de film. De strijd tussen goed en kwaad was nog nooit zp simpel uitgebeeld. Lelijke en vieze vampanezen (ik trek dat woord echt niet) aan de slechte zijde, en betrekkelijk schone en welgemanierde vampiers aan de goede zijde bijvoorbeeld. Of het cliché van de boezemvrienden van wie het kameraadschap op de waag komt te staan, de vreselijke leraar die middelbare scholieren teistert, etc.

Nee, origineel is dit allerminst. Nogmaals, Cirque du Freak moet het vooral van het sfeertje hebben, maar voor de rest is het geld-uit-tienerzak-klopperatie. Lekker die trend uitbuiten tot het publiek er zat van is en dan gewoon meehoppen naar de volgende trend. Maar eerst nog wachten op de twee of drie vervolgen, want dat dit het begin is van een filmreeks, dat is evident.

avatar van chevy93
Je weet dat deze film gebaseerd is op een meesterlijke boekenreeks?

Prudh schreef:

Joh, meen je dat nou? Er is een hele serie boeken, maar iets zegt me dat jij dat niet weet...