Cirque du Freak: The Vampire's Assistant (2009)

Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Paul Weitz
met John C. Reilly, Ken Watanabe en Josh Hutcherson

Darren Shan (Chris Massoglia) is een gewone schooljongen, tot hij de Grote Freakshow bezoekt. Daar komt hij terecht in een bizarre wereld van vampiers, weerwolven, monsters en bebaarde vrouwen. Maar zal Darren het terrein weer kunnen verlaten of moet hij zich bij het gezelschap voegen...

avatar van Prudh
Ja, natuurlijk weet ik dat dit gebaseerd is op. Dat wil verder niet zeggen dat ik dat alles klakkesloos moet aannemen. Een film moet ook acceptabel zijn voor de leek, in dit geval moi. Verder is dit schaamteloos uitbuiten van een reeks: de boekenreeks. Er wordt zoveel opengelaten voor een filmvervolg dat zelfs ik geld ruik. En ik verdien potjandriedubbeltjes geen cent aan deze film.

N.b. beide reacties hierboven bevestigen mijn commerciële standpunt wel redelijk.... geld-zak-kloppie.

avatar van chevy93
Ik heb ook nooit beweerd dat dat niet zo is
En aan de trailer te zien, geloof ik je ook

Maar ik vind toch dat ik als fan van de boekenreeks toch de film moet kijken

5 November!

P.S. Het is logisch dat er een open einde is. Dit is in de boeken ook zo

avatar van kimmie131195
Phoebe318 schreef:
Op imdb.com staat dat ie op 5 februari 2009 in Nederland uitkomt.
Ben er in ieder geval heel erg benieuwd naar!
Hoop aleen dat ie niet tegenvalt..

Je bedoeld zeker : Hij komt op 5 november uit. En niet op 5 februari

avatar van chevy93
Die post dateerde dan ook van augustus 2008.
Deze film is alsmaar uitgesteld

hier heb ik vroeger wel eens een aantal boeken van gelezen!
ben benieuwd, boeken waren erg vermakelijk toen der tijd

avatar van TomRayder
ik kijk zo uit naar deze film. Heb alle boeken van Darren Shan thuis. Op een beurs boek ontvangen uit de handen van schrijver zelf. Sindsdien groot fan. Heb de trailer gezien en ben zeer benieuwd. Ik ben persoonlijk niet zo tevreden met de vertolking van Crepsley (john C. Reilly). Had hier liever een andere acteur gezien.

avatar van homie
Ik heb ook alle boeken van Darren Shan gelezen, echt top!

In het boek stond dat Mr. Crepsley een plukje oranje haar op ze hoofd had, de vertoklking ziet er heel anders uit

Hoop niet dat dit zo'n flop word als ''De Griezelbus'', ook leuke boeken maar de film was dramatisch

avatar van CodyN
Ik denk eigenlijk niet dat dit een goede film wordt, misschien wel leuk maar niet goed. Zal wel weer zoals de emeste boekverfilmingen zijn: zo snel mogelijk in elkaar geflanst. Bij deze film misschien minder, want het eerste DS boek is al een tijdje uit. Boeken zijn geniaal BTW. Ik ga hem in ieder geval kijken.
Ben een fan van Crepsley.Baalde er van toen hij dood ging in .. een ander boek, 9/10/11 geloof ik

avatar van dancingbunny
Ik heb 3 jaar gewacht op een verfilming van dit fantastisch boek...
Eindelijk is het zover

avatar van m1701
wat een verschrikkelijke saaie film!
er gebeurt geen reet. Aan het einde werd het een beetje aardig, maar voor de rest sloeg het nergens op.
Hayek had ook maar een kleine/korte rol.
Nee helemaal niets aan deze film

2* voor de moeite

avatar van chevy93
Cirque du Freak: The Vampire's Assistant (2009)

Ligt het aan mij of klopt er niks aan de stemverdeling?

Kevin13
Laatste 3 stemmen zijn vandaag nog maar geplaatst. En als ik het goed heb duurt dat een tijdje voor dat de statistiek gewijzigd wordt.

Dit is mijn eerste berichtje op deze
site want er komen bij elke film alleen
maar zo'n beetje slechte rencensies.

Maar moet zeggen dat ik deze film erg
mooi vond om te zien ik heb aardig wat
films gezien en had eigenlijk verwacht dat
het twilight of harry potter achtig iets werd.

Maar dat is totaal niet zo het boeid me echt
mooi het is niet zoals in de boeken maar
ze hebben ook gelijk 3 boeken in 1 film gedaan
dus moet je er wel aan wennen.

Ik zal vast wel meerdere recensies gegeven.

spacedevil schreef:

Ik zal vast wel meerdere recensies gegeven.

nou kan niet wachten......

avatar van MindFucker

Helaas niet van spelling

avatar van BlueJudaskiss

verstand van films.

Blijkbaar niet genoeg, anders had je wel geweten dat Twilight 2 pas volgend jaar zomer uitkomt.

avatar van Bartt88
BlueJudaskiss schreef:

Ehhh, wat zeg je nou?...

avatar van marko09
lijkt me spannend ^^
k geef een 3 voor de verhaal ^^

marko09 schreef:
lijkt me spannend ^^
k geef een 3 voor de verhaal ^^

voor HET verhaal

Gisteren de film gezien in de sneak preview.
En tot mijn verbazing viel hij reuze mee.
De film is naar mijn mening te omschrijven als een kruising van Harry Potter, Twilight en X-men maar dan iets jeugdiger gemaakt.

Het verhaal en acteerwerk is op zich prima te pruimen en de film kijkt over het algemeen goed weg en verveelt niet als je van dit genre houdt.

avatar van WessRocks
Fantastische film! Knap acteer werk, geweldig filmwerk en vooral zeer origineel. Goede special effects en buitengewoon goed gemaakte "freaks"
Boeiend verhaal die niet saai wordt, ik vind het een toppertje..

avatar van Prudh
WessRocks schreef:
en vooral zeer origineel.

Lol!

Horrorfreak12
lijkt kinderachtig en stom maar dat is het niet vond het best zeer goede film goed geacteert en saai word het zeker niet

ik ben nu bezig met het boek en vind die heel mooi!
ik hoop maar dat dit ook wel heel vet zal zijn maar ik heb de 3 delen in een dik boek gekocht dus voor mij zal het niet zo erg wennen zijn dat het 3 delen in 1 is

Horrorfreak12 schreef:

mag ik even vragen waar je die nou al vandaan hebt?
ik heb heel het internet ( mininova superfundo enzo) afgezocht naar die film en helemaal niks? zelfs niet een cam versie !!

avatar van Metalfist
veerlejongbloed schreef:
ik ben nu bezig met het boek en vind die heel mooi!

Er zijn 12 delen...

veerlejongbloed schreef:

mag ik even vragen waar je die nou al vandaan hebt?

Previews en/of voorpremière

P.S. De CAM-versie(s) staat al op internet hoor

Ik heb de boeken nu al enkele jaren geleden gelezen maar herinner ze mij nog maar al te goed, verhaal was fantastisch en als ik nu de trailer zie van de film heb ik al geen zin meer om hem te zien, je ziet zo al dat het verhaal helemaal niet overeenstemt met het boek.

Ik moet zeggen toen ik naar deze film vertrok was dat met niet al te hoge verwachtingen.
Het verhaal sprak me niet echt aan en het genre is normaal gezien totaal mijn ding niet.
Maar ik was aangenaam verrast toen ik de film zag.
Vanaf het begin van de film wordt je al meegezogen in het verhaal.
En ik persoonlijk vond dat het geen moment stil viel.
Dus zeker een aanrader om eens in de middag of avond rustig naar de cinema te gaan en rustig neer te zakken in je zetel.

Voor mij 4* waard.

avatar van wwelover
Aardige film. Prima verhaal, ben dan ook benieuwd of er meer van gaat komen aangezien de reeks uit 12 boeken bestaat. Het is grappig en ook spannend. Leuke special Effects. Wel voorspelbaar, zeker geen verkeerde fantasyfilm. Ik zou het zeker geen horror noemen. Zoals bij de bioscoop werd aangeduid, want om nou te zeggen dat hij eng is. Nou nee.

Leuke cast, met een geweldige John C Reilly en een aantal getalenteerde jonge acteurs. En een sterke Willem Dafoe, al is zijn rol minimaal.