ad

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Oorspronkelijke titel: 추격자

Releasedatum: 14 februari 2008

Over Chugyeogja

Jung-ho, een ex-detective maar nu een pooier, is geïrriteerd omdat een aantal van zijn meisjes niets meer van zich laten horen terwijl ze nog een schuld bij hem hebben open staan. Op een avond krijgt hij een telefoontje van een klant en stuurt Min-jin. Jung-ho realiseert zich later dat het telefoonnummer hetzelfde is als de klant waar hij zijn vermiste meisjes voor het laatst naar toe had gestuurd. Hij besluit daarom op zoek te gaan naar Min-jin.

imageimage

Mounted Police chief

Oh-Jot (onvermeld)

avatar van RickZ

RickZ

Toch wel een stuk minder dan Hwanghae (2010) ook van Hong-jin Na.

Met enkele zeer irritante momenten zoals de GSMs die ineens niet werken en de stupide politie. Allemaal wat te chaotisch, ongeloofwaardig en te langdurig. Onvoldoende!

avatar van david bohm

david bohm

Sterke thriller met een best aangrijpend verhaal dat gelukkig gedoseerd wordt met enige humor. Mooie kleuren en beelden zorgen voor een plezierige kijkervaring hoewel nogmaals het verhaal heftig is. Puntje van kritiek is dat het wat lang duurt allemaal en het af en toe wat erg heen en weer flitst waardoor het wat rommelig wordt..

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 19354 berichten

Deed me nogal denken aan andere Koreaanse film die ik hier even niet noem. Het seriemoordenaar-verhaal, de falende politie, de bittere, bijna maatschappijkritische ondertoon, de humor (al is die in deze film cynischer). Allemaal in beide films te zien. Verschil is dat dit in zich in het heden afspeelt. Best een sterke opbouw qua sfeer en toon, waarbij het lachen je langzaam vergaat.

De film doet wel duidelijk onder voor die film qua script. Het rammelt in deze film soms echt een beetje. Heeft erg vaak een toevalligheidje nodig om de boel aan elkaar te knopen. En het laatste stuk loopt niet helemaal lekker. Er zitten wel een stuk of drie eindes in voordat de film echt afgelopen is.

Visueel, zoals veel Koreanse films, vrij gelikt. Nachtscenes op straat werkten veel beter dan de overdag scenes. En oh ja, positief punt zijn de vechtscenes die eindlijk eens een beetje lijken op mensen die met elkaar vechten zonder jarenlange martial arts-training en niet topfit maar juist moe zijn.

Al met al, nogal wisselvallig, maar kijkt prima weg.

avatar van K. V.

K. V.

'k vond het ook een goeie film. Ondanks de redelijk lange speelduur, wist hij me toch volledig te boeien. De film deed me een beetje aan OldBoy denken (vooral met die hamer), maar de film is toch anders. Voor de rest vond 'k het wel een puike film.

avatar van popcorn en cola

popcorn en cola

Prima thriller, keiharde wraak-film. Zeker kijken.

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2017 stemmen

Een prima Koreaanse thriller die - uiteraard - nog een zooitje genres erbij gooit, misdaad, drama, humor, gore. Op geen van die gebieden indrukwekkend en audiovisueel is het ook weinig bijzonder maar als geheel levert het twee erg vermakelijke uurtjes op.

Lekker cynische humor, vooral de mimiek van Jung-ho of al die agenten die echt de meest domme dingen uithalen en dus eigenlijk niet meer lijken dan een opstap voor de volgende plot-ontwikkeling. Hier en daar wordt het ongeloofwaardig maar vind het niet storend en het zit niets in de weg, zo pakte de scene in het winkeltje toch erg spannend uit (en The Chaser lijkt me niet een film die alles even logisch wil houden).

Wat dat betreft dus een soort Taken dus maar dan Korean style en met personen die stuk voor stuk fouten maken. Eigenlijk dus best nog wel menselijk, net als de killer.. ik neem m'n woorden terug

avatar van Movsin

Movsin

Titel van de film kon niet beter worden gekozen want er wordt nogal wat afgelopen in deze bloederige actiefilm waarvan ik uiteindelijk alleen maar de snijdende en snerende spot op de onbekwaamheid van het politie-apparaat als echt ervaar.

Prent gaat naar het einde toe de emotionele tour op door de keiharde prostitutie- en pooierwereld even te verlaten en aandacht te besteden aan de liefde tussen moeder en kind.

avatar van Noodless

Noodless

Bottleneck schreef :

7,5/10

avatar van tukkerstein

tukkerstein

• 2040 berichten

Sfeervolle Koreaanse politiethriller die op het eind wel een half uurtje ingekort had kunnen worden en soms aan iets te veel toevalligheden aan elkaar hangt. Erg afstandelijk verder. Wel vermakelijk.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Eindelijk eens van The Chaser een normale uitgave weten te versieren, aangezien hij de afgelopen tijd alleen maar beschikbaar was in die spuuglelijke collectie uitgave van Cineart. En wat was me dit toch weer een heerlijke Koreaanse misdaadfilm in bekende stijl zoals ik die graag wil zien: Kei en kei hard (zelfs voor de Amerikanen), bloedagressieve personages, rauw, kil, en verrassende wendingen. Nou heb ik van de regisseur al zijn volgende film gezien "Yellow Sea" en die was ook geweldig. Nu ook eindelijk deze kunnen aanschouwen, en deze is net zo goed en slaat er weer als een dolle stier op los.

Hierin maken we kennis met Pooier en voormalig politieagent (je moet maar net op die manier van beroep switchen) Jung-Ho. Hij kampt met het geval dat er steeds weer meisjes van hem vermist raken en ziet zo zijn verdiensten vergaan. In het begin lijkt ie nog best wel een softy, maar dat veranderd al gouw als hij maar weer eens een meisje Min-Jin op iemand afstuurt, en blijkt dat degene die Min-JIn heeft besteld ook degene is die die vermiste meisjes heeft besteld. Jung-Ho vind het zaakje maar stinken en gaat erachteraan. We maken ook al erg snel kennis met diegene en het blijkt dus dat het een psychopaat is die wel hele andere plannen heeft met de meisjes. De psycho is Young-Min en allemachtig wat is me dat toch een zwaar geschifte gast, wat eigenlijk ook erg op je lachspieren werkt. Vooral als hij is opgepakt en word verhoord en dat hij gewoon heel rustigverteld dat hij meer meisjes heeft vermoord dan dat de politie had gedacht en verder een beetje met droge opmerkingen komt bij het verhoor. Eigenlijk gewoon een held! (in fictie dan he? ) Jung-Ho moet het dochtertje van zijn vermiste meisje opvangen en gaat als een bezetene op zoek naar Min-Jin, die ondertussen ergens in een kelder opgesloten zit. En zijn voormalige politie-skills komen daarbij goed van pas, of is Young-Min nou net weer even slimmer?

En zo krijgen we weer een Koreaanse pareltje voorgeschoteld dat ook met het kwartier geweldadiger word. Young-Min blijft maar koppig en zelfs met geweld zegt hij maar niks, wat dus ook tot een machtstrijd vormt als Young-Min ook nog als onschuldig word verklaard vanwege gebrek aan bewijs. Dit vormt gewoon een zenuwslopend, spannend, keihard en ook hier en daar een zwart komische achtbaanrit. Ook die strontwerper vond ik hillarisch.

Gewoonweg weer een hele toffe film. Hopelijk komt de regisseur met meer.

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Ik heb ze spannender gezien.

Dit is een aardige Zuid-Koreaans thriller, maar het mist wat mysterieuze plotwendingen om geniaal te worden.

Toch valt het wel op hoe goed die Koreanen zijn in het maken van spannende misdaad films over seriemoordenaars. Duister en vaak lekker bruut.

Ik ben er vaak wel voor te porren, en ga dan ook opzoek naar meer!

avatar van tattoobob

tattoobob

Wat was ie weer fijn...hulde aan de Zuid-koreaanse cinema

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Inderdaad ja, wat weten ze in Zuid-Korea goed van zulke thrillers te maken. Natuurlijk zijn er genoeg mensen die hier weer van alles op aan te merken hebben, niet iedereen houd van dit soort films. Ik hoorde laatst ook een goeie, iemand zei, een film waar ze Chinees in praten kan toch nooit een goeie film zijn!!

Oke, maar ondanks het Koreaans is, hoe kort door de bocht kun je gaan he.

Ik ben iig fan van de Koreaanse films.

scorsese

Uitstekende film waarin een pooier achter een man aanzit die zijn meisjes door verkoopt. Onderhoudend, vooral omdat het verloop van de film zich niet bepaald gemakkelijk laat voorspellen. Sfeervol in beeld gebracht met de duisternis en de regen. Een aantal brute scenes en ook een paar spannende achtervolgingen te voet.

avatar van mostje

mostje

Af en toe spannende momenten, maar slechte en domme dialogen, amateuristisch gemaakte film. Het verhaal op zich is wel goed, maar met een betere regisseur was er heel veel meer uit te halen geweest.

avatar van LPereboom

LPereboom

Toch wel een sterke en brutale thriller, mer daarin de asian touch. Het kan wel spannender, er zit van alles wel een beetje in... Je heb het typische komische aan het asian movie, maar dan ook weer de bikkelharde scenes die prachtig in beeld gebracht worden. Het verhaal is erg en het blijft boeien tot het einde.

avatar van tattoobob

tattoobob

Hele sterke brute Misdaad/Thriller zoals alleen de koreanen dat kunnen maken.

Superspannende scenes en harde scenes wisselen elkaar in een goed tempo af.

Ook geen kant en klaar verhaal en ook zien we dat vaker in de koreaanse films.

Acteerwerk is ook van een heel hoog niveau.

avatar van Antonev

Antonev

Dit soort films kun je inderdaad uitstekend overlaten aan de Zuid-Koreanen. Wederom een film met een heerlijk luguber sfeertje en aardig wat spanning. Verhaal is aardig origineel en er wordt prima geacteerd.

Aan het eind van de film voelde ik toch wel een zeker respect voor de 'pooier'.

avatar van Brave-Neo

Brave-Neo

Vandaag gekocht, ga deze vanavond weer eens kijken! Mooie film en verhoging zit er meer in dan verlagen van stem..

avatar van Warp

Warp

Vond deze wat minder sterk dan de andere Zuid-Koreanse films, maar nog steeds wel goed.

avatar van joolstein

joolstein

Na The wailing me ook gewaagd aan debuutfilm van regisseur Hong-jin Na. En het was een zeer ijzersterke thriller! we maken kennis met pooier en voormalig politieagent Jung-Ho. Zijn zaakje loopt niet goed en op de koop toe zijn er een paar meiden verdwenen. En als het meisje Min-Jin ook naar de klant toe gaat waar ze het laatst waren, ontrolt er een zeer bijzonder en goed verhaal. Psycho Young-Min is briljant maar hoe minder je over hem weet des de beter de film beleving is. Ik zeg daarom verder dan ook niets over hem. Het plot zit ook vol met geweld en actie scene's maar is meer onderdeel van het geheel dan menig andere film. Daarom is de film ook zo goed! Hierdoor krijg je zelf ook een onveilig gevoel en zit je twee uur lang op het puntje van je stoel.

avatar van Woland

Woland

En wederom puik werk van Koreaanse makelij. Chugyeogja gaat over het onderzoek naar een seriemoordenaar, die eigenlijk per ongeluk wordt gearresteerd en per ongeluk bekent. Maar de film gaat niet, zoals in veel gevallen, over de jacht op de seriemoordenaar: de moordenaar is een kneus en in no time in handen van de politie. De film gaat vooral over wat er daarna gebeurt, over de zoektocht naar overlevende en dode slachtoffers: door zowel een pooier annex politieagent als door de politie zelf, en je zou zeggen, dat zou toch een koud kunstje moeten zijn als je een niet bijster snuggere moordenaar al achter slot en grendel hebt. Maar dat blijkt tegen te vallen: om politieke redenen, in het bijzonder een genant recent incident waarbij de burgemeester onder de troep gegooid is, heeft het onderzoek bij de politie geen geweldig hoge prioriteit. En, zoals ook al in Salinui Chueok te zien was: de politie in Zuid-Korea wordt bevolkt door incompetente prutsers, niet gewend aan en niet ingericht voor dit soort moordzaken. Dus ja hoor, de moordenaar wordt vrijgelaten bij gebrek aan concreet bewijs, om vervolgens direct het hoofd in te kunnen slaan van een nog levend slachtoffer. Het is daardoor een frustrerend verhaal, omdat veel van de ellende die gebeurt compleet onnodig is.

Het had wat mij betreft wel iets korter gemogen, maar verder was het een aangename filmervaring, voor in hoeverre je bij een film over een seriemoordenaar over aangenaam kan praten. Redelijk spannend, niet zozeer in de zin van actie (al is dat er wel) maar meer in de zin van hoeveel slachtoffers er nog gaan vallen door het amateurisme van vele kanten, toch nog wat humor tussendoor die niet al te misplaatst voelt, een lekker tempo en spanningsboog, en ook het film- en acteerwerk is gewoon van goede kwaliteit. Niet zo uitstekend als Salinui Chueok, maar alsnog: gewoon goed.

avatar van Leno

Leno

Spannende thriller met soms best lompe scenes, die een grimmige sfeer afwisselt met wat luchtigere scenes rondom de pooier en de knullige politieagenten. Het is jammer dat de film te veel van toevalligheden aan mekaar hangt, wat de geloofwaardigheid niet te goede komt.

avatar van Rosicky

Rosicky

Spannende en vaak beklemmende thriller die mij af en toe iets té duister werd. Jammer dat het niet altijd even logisch was

avatar van De filosoof

De filosoof

Rauwe, realistisch-ogende en sfeervolle (want tjokvol regen en bloed) thriller die meteen spannend begint maar tegen het midden wat gaat slepen. De spannendste scenes zijn die van de vrouw in nood die opvallenderwijs niet in Hollywood-ontknopingen resulteren. Het verhaal is wat clichématig en niet altijd geloofwaardig, maar de film maakt evengoed indruk.

avatar van DiamondsRealDeal

DiamondsRealDeal

• 2085 stemmen

Zo'n beetje meest anti-cliché film die ik ken.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Een bij vlagen stevige en brute misdaad/thriller waarin een pooier een verband ziet tussen het telefoonnummer van een klant en de verdwijning van zijn meiden. Het begin naar een zoektocht naar Min-Jin wat vrij traag op gang komt. De film heeft een vrij duister sfeertje maar weet de spanning niet al te sterk op te bouwen. Er zijn uiteraard de nodige spannende momenten, maar het wordt eigenlijk zo nu en dan wat luchtig uitgewerkt met de momenten van de politie. Daarbij komt ook het één en ander dat niet logisch is en wat ongeloofwaardig en kent de film een iets te ruime speelduur waarbij het grootste gedeelte van de laatste 20 minuten iets te lang duren. Voor mijn gevoel was er meer uit deze film te halen. Ik had meer gehoopt op een zeer spannend kat en muis spel, dus uiteindelijk viel het me iets tegen deze The Chaser.

avatar van umbra

umbra

• 2024 berichten

Wederom een topper vd Zuid-Koreanen.

avatar van hannes64

hannes64

Is een van mijn favoriete films aan `t worden.

Nogmaals voor een derde keer bekeken en hij blijft mij beroeren, op `t puntje van je stoel film.

Ik weet dat de film zo eindigt, maar toch is ie zo in elkaar gezet dat je bij een herhaling echt gaat denken..."Gaat ze `t nou halen, ja of nee".......Nee, natuurlijk niet, maar wat een meesterlijke film.

Beetje chaotisch maar, dat is geeneens een minpunt...zo hoort film te zijn, zoals deze.

Majestueuze scenes, keer op keer.

Krijgt van mij de volle mep.

avatar van De wind

De wind

Zo, lekker filmpje hoor. Na een sterk begin verloor ik totaal mijn aandacht gedurende het middenstuk. Wanneer de spanning tegen het einde flink toeneemt komt dit echter dubbel zo hard binnen. Uiteindelijk zo in dit verhaal gezogen dat ik enige woede (gerelateerd aan het verhaal) niet kon onderdrukken. Aangenaam verrast dus!

avatar van De wind

De wind

SnakeDoc schreef:

Ik heb ze spannender gezien.

Ik ben er vaak wel voor te porren, en ga dan ook opzoek naar meer!

Welke vond je spannender?