• 8.903.640 stemmen

Geregisseerd door: Jonah Markowitz

Met onder meer: Trevor Wright, Tricia Pierce en Christina Blevins

Gesproken taal: Engels

Plot Shelter

"The power of being true to yourself."

Gedwongen om zijn dromen voor de kunstacademie op te geven, spendeert Zach zijn dagen met een nietszeggende job en helpt zijn behoeftige zus met de zorg voor haar zoon. In zijn vrije tijd surft of tekent hij en hangt rond met zijn beste vriend Gabe, die aan de welstellende kant van de stad woont. Wanneer Gabe's oudere broer Shaun terug thuiskomt, wordt hij aangetrokken tot Zach's onbaatzuchtigheid en talent. Zach wordt verliefd op Shaun en moet zwoegen om zijn eigen verlangens met de verlangens van zijn familie te verzoenen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van koeienvla

koeienvla

Nou ik wou toch even wat zeggen over deze " homofilm" ..

Samen met mijn vriendin gekeken (bij brokeback mountains ook al de lul..). Maar erg verrast!! Ik vond het een superfilm.. Je leeft helemaal mee met de hoofdpersoon en gunt hem een gelukkig leven i.t.t wat hij nu leid.

Heerlijk luchtig/zomers gebracht(leuke soundstracks ook) en de 2 homo's komen niet verwijft of wat over waardoor het zelfs als hetero gewoon leuk om naar te kijken is!

Een dik verdiende 5*

avatar van alec

alec

Prachtige coming out film. Het zou te kort door de bocht zijn om deze film enkel te kwalificeren als 'homofilm', onderwerpen als onzekerheid, verwaarlozing en klasseverschil wordt ruimschoots meegewogen. Het verhaal zit uitstekend in elkaar, aantrekkelijke rollen vertolkt door Wright, Brad Rowe en Ross Thomas. Adembenemend komisch is als zijn beste vriend Gabe Zach confronteert over zijn homosexualiteit op een wel erg hetro, macho manier

Met al, een frisse en eigentijdse film

Een *4.5

avatar van koeienvla

koeienvla

" homofilm" was inderdaad een beetje lomp gekozen...
Maar erg mooi verwoord. Alles zit erin!
Alles ook erg goed geacteerd. Moest inderdaad erg lachen om Gabe. Als hij naar boven gilt: " where my litle princes brother " Geniaal. whaha. En over de soundtrack! Hier een linkje ernaar. Ik vind het echt een mooi nummer http://www.youtube.com/watch?v=WotJcg4uUGU
Al met al.. Laat je niet tegenhouden doordat het een commingout film is want dit is toch wel 1 van de mooiste films die ik gezien heb dit jaar

avatar van ericos

ericos

Prachtige film! Goed acteerwerk, prachtige bijpassende muziek, mooi verhaal.

Ik sluit me aan bij al het bovenstaande.

Deze verdient een dikke 5 *

Bubblez

Wat een fijne film zeg. Reden om de film te kijken is de derde positie in de top 10 van gay movies op IMDb. Ik ken ze bijna allemaal, maar Shelter zei me niets. Maar wat een verrassing. Waar Beautiful thing je raakt, doet deze dat ook, alleen op een meer volwassen manier.
De hoofdrolspelers doen het goed en overtuigen. En gelukkig is er diepgang. In de meeste coming out-films heerst er vaak zoveel drama om de verwarde gevoelens, dat de verhaallijn van andere films gemakkelijk gelijk te trekken is. In Shelter wordt de nadruk op veel meer dan dat gelegd en dat kijkt prettig weg. Je zou bijna wensen dat de film langer zou duren. En heel belangrijk: De meeste homoromans- en films eindigen allemaal met de dood van een belangrijke hoofdrolspeler, wat een film voorspelbaar en uiteindelijk triest maakt. Wat een opluchting dat dit hier niet gebeurt!

Hier de top tien trouwens, met (bijna) allemaal flinke aanraders als je van het genre houdt!

1. Brokeback Mountain

8. Big Eden

9. The Broken Hearts Club

10. The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert

gauke

'Bubblez' heeft een leuke Top 10 gemaakt.

Hier nog enige aanbevelingen van mijn kant:

Un Amour a Taire (een absolute must).

Angels in America

My Brother...Nikhil

Los Novios Búlgaros

The Trip

gauke

Een coming out film over liefde, familie en relaties, over onzekerheid, angst, schaamte, verwaarlozing en veroordeling. Verrassend, inspirerend, verfrissend, volkomen geloofwaardig, eerlijk, prettig, eigentijds en vooral leuk. Prachtig geregisseerd en geacteerd.

avatar van RodneyS

RodneyS

1 van de betere in zijn genre. Er werd prima geacteerd en de liefde tussen de twee hoofdpersonen kwam oprecht en geloofwaardig over. Muziek was prima gekozen en dit alles in een eigentijds jasje waardoor dit een prettige film is om naar te kijken.

avatar van alec

alec

Inderdaad Bubblez en gauke, als ik zo vrij mag zijn ook wat suggesties toe te voegen

- Boys on the side

- Reine geschmacksache

avatar van bakkiepleur

bakkiepleur

Erg mooie film!

Tof geacteerd en alles is mooi op tape gezet. Verhaal gaat over het leven van Zach waardoor je helemaal met hem meeleeft.

1 van de mooiere films die ik dit jaar heb gezien!

Bubblez

Nogmaals bekeken en ik ga dit nog vaker doen. Vind het echt een heerlijke film. Jammer van de korte speelduur!

avatar van M.ike

M.ike

waar kan je deze film kopen?

M.ike schreef:

waar kan je deze film kopen?

Bij Play.com

avatar van revengeyo

revengeyo

avatar van jcat

jcat

revengeyo schreef:

Duh

Alsof je homo of lesbi moet zijn om naar deze film te kijken en te waarderen.

Super goed geacteerd; de worsteling met zijn gevoelens voor iemand van dezelfde sekse is goed neergezet.

Zeer mooie film.

avatar van bakkiepleur

bakkiepleur

revengeyo schreef:

ik denk niet dat dit wat voor mij is.. aangezien ik zelf hetero ben.

*Meld zich ook als hetero. En toch 5 sterren (H)

avatar van jkpz

jkpz

Bubblez schreef:

Bij Play.com

zit er nederlandse ondertiteling bij?

ik heb de film al in het engels.. maar met ondertiteling er bij zal wel beter zijn!

jkpz schreef:

zit er nederlandse ondertiteling bij?

Nee, daar niet nee. Is moeilijk te krigen voor zover ik kan vinden.

avatar van mathias265

mathias265

Prachtige film !!

Met een prachtig einde !!

Geweldig gewoon.

avatar van kev!n

kev!n

Zo ontzettend jammer dat deze film niet in Nederland te krijgen is met Nederlandse ondertiteling. Deze film is echt prachtig. Mooie beelden, mooie muziek, goed geacteerd, en inderdaad een prachtig einde.

avatar van AGE-411

AGE-411

Ik vraag me eigenlijk af wat de verdeling hetero's/holebi's is bij de 26 stemmers.

avatar van filmfreak25

filmfreak25

hele mooie dramafilm! en de soundtrack vind ik ook erg goed. Wat een prachtfilm zeg, van begin tot eind. Zeer ontroerend!

heb hem trouwens wel gewoon op dvd met nl ondertitel...

avatar van Horrorfreak12

Horrorfreak12

Romantisch zeker en vast maar toch vaak een leeg verhaaltje !

avatar van Delta65

Delta65

Mooie film!! Al is het einde al snel compleet voorspelbaar.
Mij stoort dat niet, hou wel van happy endings.

avatar van kevinneke

kevinneke

Wat een geweldig mooie film!!!! Dat moet ik nu toch even kwijt.

Het was gisteren al zowat de derde keer dat ik hem gezien heb.

En nog steeds verveelt hij me geen minuut.

Vooral het einde, dat heb ik al wel tien keer opnieuw bekeken.

Ja ik hou wel van een happy end.

De muziek in de film past er goed bij.

En heel het verhaal wordt min of meer realistisch weergegeven.

Gewoon een prachtfilm, verdient volgens mij een dikke 4,5.

avatar van qwertzu

qwertzu

Wat een mooi integere en intense film!

Vooral de tweestrijd en ontkenning wordt prima gebracht!

En tja als moeder moet ik toch zeggen dat ik me dood geergerd heb aan de zus, jemig wat een ***moeder

avatar van Madeliefje

Madeliefje

Net begonnen aan de film, viel me meteen op dat de hoofdpersoon Zach heet en dat jongetje Cody. Maar goed, dat is dan weer mijn vreemde humor.. Ik heb hoge verwachtingen, dus ik ga maar eens verder kijken

avatar van Madeliefje

Madeliefje

Wauw, net uitgekeken en ik wil hem meteen nog wel een keer zien! Heerlijk realistisch, personages goed uitgewerkt en ik vond de acteurs ook erg goed spelen! Ik had natuurlijk gehoopt op zo'n happy end, en ik ben niet teleurgesteld
Ook het verhaal ging dieper dan een standaard 'romantische film', hoewel het wel een heeeeeel klein beetje voorspelbaar was, natuurlijk.
Na het kijken van de film houd je er een goed gevoel aan over, zeker een aanrader!

avatar van Eerin

Eerin

Favoriete film aller tijden. Het verhaal is mooi (de voorspelbaarheid kan ik ze makkelijk vergeven), de muziek is fantastisch (Shane Mack is echt een ontdekking!) en de liefdesscene's zijn zo ontzettend mooi, integer en lief!

Mocht je hem nog niet hebben gezien: doen!

Overigens ben ik als hetero vrouw toch erg fan van dit genre, bovenstaande toptien's kunnen mijn goedkeuring wel wegdragen.

Andere die leuk zijn: Boy Culture en Sommersturm(!).

avatar van kucing

kucing

Boeiende en ontroerende film. Homofilm die zeker ook bij mannelijke hetero's in de smaak zal vallen!