Porno Jidaigeki: Bohachi Bushido (1973)

Alternatieve titel: Bohachi Bushido: Code of the Forgotten Eight

Japan
Actie

geregisseerd door Teruo Ishii
met Yuriko Hishimi, Goro Ibuki en Tetsuro Tamba

Bohachi Bushido vertelt het verhaal van een voormalig samurai genaamd Shiro. Omdat hij geen vertrouwen in het leven meer heeft, probeert hij zelfmoord te plegen door in een rivier te springen. Maar dood gaan is zo makkelijk nog niet. Hij wordt gered door leden van de "Clan of the Forgotten Eight", een organisatie die het geloof in alles heeft afgezworen. Deze bende runt de keiharde seks-industrie van Japan en ze vragen Shiro om hen te verlossen van de competitie. Shiro gaat akkoord, meer uit verveling dan uit zijn overtuiging.

avatar van stephan73
Openingsscène en credits zien er erg lekker (bloederig) uit.. Typisch Teruo Ishii!

Ramon K
Deze gaat heel snel op mijn must-buy-list. Moet fantastisch zijn! De eigenwijze Teruo Ishii met een verfilming van een Kazuo Koike manga (Lady Snowblood, Lone Wolf and Cub), kat in 't bakkie.

avatar van FatMike
Toen deze titel bekend werdt gemaakt, wilde ik 'm meteen hebben.
Eenmaal in de winkel heb ik 'm danook gelijk gekocht.

De opening is geweldig! De credits spatten op fraaie wijze het scherm op, waardoor je als kijker meteen op scherp staat.

Sets en aankleding zijn prachtig van kleur,
de verlichting fenomenaal, dit alles ook al te zien in Horror of a Deformed Man.

De vrouwelijke leden van de Clan of the Forgotten Eight zijn
een lust voor het oog. Naast een enorme erotisch geladen kant,
zijn ze onbetrouwbaar en extreem geweldadig, ook onderling.
Hoe kan het ook anders in deze stijlvolle Pinky Violence.

Een prachtige film met een wat typisch eind.
Erg goed!

4 Dikke sterren.

Uiterst bloeddorstige actiefilm, rijkelijk gevuld met zwaardgevechten, rondvliegende lichaamsdelen en naakte vrouwen. Mijn waardering geldt enkel de fraai gevormde vrouwen, Yuriko Hishimi in het bijzonder. De actiescènes zijn niet aan mij besteed. Aanbevolen voor de liefhebbers van stompzinnige, gewelddadige exploitatiefilms.