ad

Met onder meer: Ewan McGregor, Dakota Fanning en Jennifer Connelly

Releasedatum: 20 oktober 2016

• Google Play Bekijk via Google Play

Over American Pastoral

"A radically ordinary story."

Seymour “Swede” Levov was ooit een legendarische atleet op de middelbare school. Nu is hij een succesvolle zakenman die getrouwd is met Dawn, een voormalige beauty queen. Er ontstaat echter onrust wanneer hun geliefde tienerdochter, Merry, verdwijnt na beschuldigd te worden van het plegen van een terroristische daad. Swede probeert vervolgens haar te vinden en zijn gezin te herenigen.

imageimageimage

Social Media

avatar van cornelis2

cornelis2

Interessant tijdsbeeld in een goede, emotievolle film van debutant regisseur McGregor. Blijft voor mij toch de vraag of je als regisseur ook een van de hoofdrollen van de film zelf moet willen spelen. Nu vond ik de kinderen/jongeren duidelijk beter uit de verf komen dan de beide ouders. Maar ik ben wel benieuwd naar McGregor's volgende film (als hij daarvoor de kans krijgt).

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

American Pastoral een film die bij mij wat onder de radar gebleven was, maar gisteren op tv en de kans meteen maar gegrepen, vooral vanwege de meer dan behoorlijke cast en bijzondere filmposter.

Daar blijft echter de interesse bij, de film komt al net zo hortend en stotend tot je als dat Merry stottert. De vraag waar dit heen gaat, wordt het nog beter en hoe loopt het af, maakt dat ik toch blijf zitten. Maar behalve de grote en bekende cast, mooi settings, prima jaren '50 en '60 sferen en aankleding, beklijft en boeit de film eigenlijk nergens in den bijzonder en lijkt de film van slechts 108 minuten toch voor het gevoel veel langer te duren.

Voor het gevoel lijkt me het toch zonde want de achtergrond, de jaren zestig, met alle raciale problemen en spanningen, lenen zich dan ook prima voor een goede film. Verder lijken er wel tal van kleine interessante nuances te sudderen, het klassenverschil, het onbegrip voor situaties en mensen, het niet kunnen loslaten, aristocratie versus iets toe willen voegen aan de wereld, de falende relatie met zijn vrouw. Als the Swede overigens ergens in slaagt dan is het wel het onvermogen zijn dochter te begrijpen. De film lijkt overigens over de lotgevallen van de dochter te gaan maar lijkt op het einde toch met een hele kleine touche qua boodschap te veranderen. Het lijkt toch over The Swede zelf te gaan, hoe hij alles leek te hebben, een leven van goud voor zijn voeten en hoe daar vooral niets van terecht kwam en een leven vol ellende en onzekerheid werd. An American Life? Who will say...

Goed, mijn interesse in het boek is zeker gewekt, de film is echter geen hoogvlieger. Maar wellicht komt de film beter en anders tot zijn recht als je het boek gelezen hebt.

avatar van panax

panax

indrukwekkend ingetogen drama

prachtig gespeeld !!

avatar van Donnie Vallermee

Donnie Vallermee

Een goeie frikandel speciaal en een brojke kip

Ik vond dit een goei filmke!

Hoe een jong knap grietje en een mooie vrouw ziekelijk kunnen ontsporen brrr....

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Ik vind het een goede film. Een interessant thema, een meisje dat ontspoort en de gevolgen daarvan voor haar ouders. Ik vind het erg goed gespeeld. Met name Dakota Fanning vind ik indrukwekkend. Fijn om deze gezien te hebben. Een 7. 3,5*

avatar van ZAP!

ZAP!

Wilde het uitkijken om te zien hoe het ver- en afliep, maar uiteindelijk underwhelmed achtergebleven.