Les Roseaux Sauvages (1994)

Alternatieve titel: The Wild Reeds

Frankrijk

geregisseerd door André Téchiné
met Élodie Bouchez, Gaël Morel en Stéphane Rideau

Drie internaatstudenten brengen samen met de dochter van een socialistische lerares de zomer voor hun eindexamen door in een Zuid-Frans provinciestadje. Op grond van de verschillen in seksuele en politieke voorkeuren komt het tussen de vier tot pijnlijke confrontaties.

avatar van Pepito
Weet iemand misschien wanneer deze prachtige film nou eens een keer in Nederland op dvd wordt uitgebracht?

rose
Komt deze in delen? Of gewoon 2 x?

avatar van Mochizuki Rokuro
rose schreef:
Komt deze in delen? Of gewoon 2 x?

In 1x neem ik aan. TV5 herhaalt vaak de films in diezelfde week, vandaar dat er twee uitzenddata vermeld staan.

Doet TV5 aan Nederlandse ondertiteling?

rose
Ik maar aan het zoeken gister. Wat is tv5 dan?

Eindelijk de film gezien! Een complex, gevoelig, verfijnd, intelligent, oprecht en mooi coming of age drama, dat het tijdsbeeld van begin zestiger jaren bijna onberispelijk weergeeft. Met op de achtergrond de Algerijnse oorlog. Jongeren die worstelen met seksualiteit en passie, twijfels en pijn, verstand en emoties. Prachtig in beeld gebracht en bijna subliem geacteerd.
Enige smetje: hoe kunnen jongeren in 1962 dansen op Barbara Ann van The Beach Boys, uitgebracht in 1966.

Er zijn films waar je voor valt. Vanaf de eerste keer dat ik deze film zag behoort hij tot mijn favorieten. Integer en intiem, dat zijn voor mij de meest passende woorden.

avatar van 93.9
gauke schreef:

Ja idd, het had de versie van The Regents moeten zijn. Echt een fout!!