Tropic Thunder (2008)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Komedie / Actie
107 minuten / 121 minuten (unrated director's cut)

geregisseerd door Ben Stiller
met Ben Stiller, Jack Black en Robert Downey Jr.

Door een serie van uitzonderlijke voorvallen wordt een groep acteurs die een oorlogsfilm aan het opnemen zijn, gedwongen om hun rollen in het echte leven over te nemen. Dit, omdat ze in contact komen met een plaatselijke drugsbende op de locatie waar de film wordt opgenomen.

AddictedToMovies
wimnoot schreef:
De links naar platoon , apocolypse now, saving private ryan en black hawk down waren best leuk.

Oei, ik had alleen de Platoon scene (geniaal!) door... Wat zijn die andere links?

avatar van lulni
een film om je verstand op nul te zetten
mag niet te veel over de grappen nadenken

Pff wat een tegenvaller. Eindelijk weer eens een goede komedie zei die man in de videotheek die ik toch best hoog heb (had) zitten. Maar vond het helemaal niks. Extreem banaal en puberaal en kan me geen echt grappige scene herinerren. Enige die zich nog een beetje aan de malaise ontrok was Cruise die nog wel vermakelijk was.

Blijft ook eeuwig zonde dat zo'n Jack Black dergelijke films maakt. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat hij meer kan dan dit maar hij laat het wel bijzonder weinig zien. Vraag me ook serieus af of zo'n man dit nu zelf wel grappig vindt. Alleen die trailer vooraf van hem was werkelijk te triest voor woorden.

Nee niet al teveel woorden aan vuil maken. Best een redelijk uitgangspunt maar een bijzonder slechte uitvoering van praktisch alle acteurs en jammer dat ze er zo'n flauwe en banale vorm aan hebben gegeven.

avatar van wimnoot
AddictedToMovies schreef:

De scene met die helicopter zijn uit apocolypse now,volgens mij heeft downey jr zelfs nog een zinnetje als"i love the smell of napalm in the morning"of iets dergelijks. De bloederige gevecht scene's met de gewonde soldaat waar de darmen uit zijn lijf komen zijn een verwijzing naar saving private ryan. Jack Black die uit die helicopter hangt en valt is uit black hawk down.

AddictedToMovies
wimnoot schreef:

right, ik heb de napalm-zin dan gemist, en Black Hawk Down ken ik niet heel goed.

avatar van Spetie
Leuke film met enkele bijzonder grappige momenten en een stuk beter dan Stillers Zoolander. Stiller heeft er in ieder geval een leuk geheel van weten te smeden. Begint al gelijk goed met een aantal neptrailers, die alle drie wel leuk zijn, maar die van Downey Jr. is echt hilarisch.

Daarna gaat de film goed verder, met enkele leuke parodieën op o.a. Platoon, Apocalypse Now en Saving Private Ryan. De film ziet er goed uit, met prima camerawerk en ook degelijke actiescènes. Het leukste aan de film zijn echter de soms hilarische personages en de bij vlagen erg leuke dialogen. Downey Jr. en Stiller zijn echt heerlijk op dreef, maar ook de bijrol van Cruise is bijzonder leuk en je kunt duidelijk zin dat iedereen er veel zin in had om deze film te maken. Jack Black sneeuwt toch duidelijk onder t.o.v. zijn twee mede hoofdrolspelers en zijn personage komt toch duidelijk wat minder uit de verf.

Lekkere onzinfilm dit dus, met een verhaal dat totaal niet serieus te nemen is natuurlijk, maar dat af en toe wel een lekkere sneer uitdeelt naar Hollywood. Erg vermakelijk en wat mij betreft mag Stiller meer van dit soort films maken, want die zijn tot vandaag de dag helaas een zeldzaamheid.

Don Dijk
Een actie/komedie...

Te weinig actie voor een actiefilm en te weinig humor voor een komedie.. Tis een netnietje.

Vind het een erg leuke onderhoudende film al heb ik nergens zitten lachen (zal wel aan Ben Stiller liggen), maar heb hem wel met een smile op mn gezicht afgekeken
Robert Downey Jr. is bij vlagen fantastich als een mislukte Mr. T kloon

avatar van ;)
;)
een erg amuzante avond film met redelijk veel humor momenten.
het leuke eraan is dat er veel bekende acteurs mee doen en zich er de kloten van aan trekken wat het publiek ( de kijkers van de film ) er van denken.
dit waren zeker niet hun beste rollen, maar voor een film avond zeker aan te raden.

avatar van Poppe
Ik schaam me bijna om het te zeggen, maar ik heb me goed vermaakt bij Tropic Thunder..

Ik vond het echt een doodsaaie film.

Op IMDB heeft deze "Tropic Thunder" wel een hele hoge score.
En eerlijk gezegd vond ik het allemaal niet zo bijzonder.
Op een paar verwijzingen naar andere oorlogsklassiekers na valt er niet echt veel te genieten.

Een guerilla leider van 12...
Beetje geneuzel in de jungle..

Wel veel bekende namen in beeld en soms fraai geschoten beelden.

Maar te weinig voor een voldoende naar mijn smaak.

JB.
Robert Downey Jr. was wel erg geestig af en toe. Ook Stiller had momenten. Maar deze film kon ik amper af kijken. Hij is veel te lang en heeft naast een aantal geslaagde grappen heel veel slechte grappen.

avatar van fappie
hahaha,, uberslecht deze film:P, tom cruise was echt geweldig:P

avatar van dinal12000
Downey Jr. erg grappig, enkele hilarische momenten, maar niet genoeg voor een voldoende.

Mijn god wat een geweldige rol van Tom Cruise. Verder weer een erg leuke rol neer gezet door Robert Downey Jr. Natuurlijk onlogische zaken die voorkomen, maar goed dat kan de pret niet drukken en ook Ben Stiller is te pruimen. Al met al erg vermakelijk.

hele hilarische komedie
na een 22 jaar een parodie op Platoon!!
Haha je moet het maar voor hebben

Erg matige film.
De film had mij halverwege misschien een enkele keer kunnen laten glimlachen. Daarna heb ik nog anderhalve glimlach weten te forceren.
En dat met toch een keur aan sterren.
Alleen Tom Cruise was goed, daarvoor toch nog 1,5 punt.

avatar van Johnny Chops
geniaal.. subtiele parodieen/ hints naar andere films, erg vermakelijke film, met de nodige dosis humor, o.a. een briljante rol van robert downey jr. en tom cruise doet het ook erg leuk met z'n bijrol. ook nog in een erg mooie setting, wat vietnam/myanmar of birma/Laos voor moet stellen.ben vorig jaar naar thailand en laos geweest, dus tja vind het erg mooi.

avatar van Staaajn_
tom cruise en ben stiller waren zot grappig in deze film !

avatar van jumpstylemovie
Ik kan me helemaal niet herrineren dat ik Cruise heb gezien.
Jack Black kon ik wel goed herkennen.

Don Dijk
Ja dat had ik ook, tot ik dus begreep dat Cruise die maffe gast was. Goed geschminkt dus!

avatar van jumpstylemovie
Ja klopt.
Ik vind dat chinese joch ook grappig. Heeft gewoon een RPG bij zich. xD

avatar van d--ap--hn--e
Hahah, deze film begint zo geweldig he, heb me slap gelachen om deze film. Echt een hoog cijfer waard
x

avatar van Stoeleone
Als een echte Ben Stiller fan zeg ik:
niet zijn beste film, maar toch vermakelijk. Lekker soepel verhaal.. en de sterrencast is een pluspunt!

Fantastische rol van Tom Cruise ook! een keer een ander type rol(letje) van zijn kant.

Eigenlijk een beetje een flauwe film, maar aan de andere kant ook weer zo flauw dat het bij vlagen best grappig was.

avatar van Xx_se7en_xX
Vind het wel een grappig verhaal, ga hem wel kijken denk ik.

avatar van outofspace
slechte film!!!! verhaal slaat nergens op en komt niet goed tot zijn recht. acteerwerk is beroerd en verre van grappig! enige waar ik even om kon lachen was de regisseur en de landmijn en het weggeworpen chinees joch op het laatst. daarnaast zijn de special features op de dvd beter dan de film zelf (o.a. interviews en behind the scenes). Verder is dit echt geen aanrader! Jammer voor Stiller dat hij hier de plank misslaat!!!

avatar van Martijnnn
Het acteer en improviseer werk is Oscar waardig!

avatar van darthconner
echt een goeie film. natturlijk hangt het wel van je smaak van films af.