Tropic Thunder (2008)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Komedie / Actie
107 minuten / 121 minuten (unrated director's cut)

geregisseerd door Ben Stiller
met Ben Stiller, Jack Black en Robert Downey Jr.

Door een serie van uitzonderlijke voorvallen wordt een groep acteurs die een oorlogsfilm aan het opnemen zijn, gedwongen om hun rollen in het echte leven over te nemen. Dit, omdat ze in contact komen met een plaatselijke drugsbende op de locatie waar de film wordt opgenomen.

avatar van Martijnnn
Hehe dat kan ik niet ontkennen.

avatar van Xen0n
Nouja, ik vond er weinig aan... Komedie? Ik zie het niet, weinig grappig aan. Meestal vallen de komedies wel bij mij in de smaak, maar dit!? In dit geval zit ik liever een echte oorlogsfilm te kijken. Het heeft me niet vermaakt, niet gegrepen, ik viel nog net niet in slaap... En voor het feit dat deze film me wakker heeft kunnen houden toch een 1,5*

avatar van sofripa
Met 2,5 sterren heb ik het wel gehad. Viel niet echt mee, al maak ik in dit geval een uitzondering voor Tom Cruise. Die zal volgens mij als enige lekker in zijn rol. Voor de rest een warrig verhaal, zo nu en dan een glimlach en een enkele gelukte grap.

avatar van Martijnnn
Xen0n schreef:

Nouja de humor zat hem voor een groot gedeelte in de lange voor een gedeelte geïmproviseerde dialogen en de ettelijke film verwijzingen, dat moet je maar net leuk vinden.

avatar van Metalfist
Tropic Thunder

De film begint redelijk sterk met het vertonen van de valse trailers maar daar zit dan ook meteen een van de beste stukken van de film want voor de rest is hij eigenlijk niet zo speciaal en is het lage gemiddelde ergens wel te verwachten.

Jack Black was lekker op dreef, Robert Downey Jr. was toch ook weer geweldig maar wat is Ben Stiller toch een irritante kloot. Vroeger vond ik hem nog wel vrij grappig maar tegenwoordig is hij gewoon een zak.

Maar wat doet de film nu uitstijgen boven de middelmaat?Eigenlijk zijn dit 2 zaken. Het gebruik van bekendere acteurs in rollen die je niet echt verwacht (Cruise als dikke papzak) en een aantal geparodieerde scenes (die ik er toch heb kunnen uithalen waaronder de sterfscene van Platoon)

Tropic Thunder begint sterk, heeft een redelijke middelmaat en een iet of wat deftig einde.

avatar van edouard
Film viel beetje tegen, vooral Jack Black vond ik zeer matig..
Het leukste vond ik nog de trailers in het begin..
alpa chino?

avatar van edouard
p.s www.fatties2.com, scorchermovie.com en satansalley.com haha die scorcher site zou zomaar 'écht' kunnen bestaan

avatar van Nohands
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mezelf wel redelijk vermaakt heb met deze film, Robert Downey JR steelt toch echt de show met Tom Cruise samen in deze film.

Toch wel aanrader voor een regenachtige middag DVD kijken op de bank, is toch wel vermakelijk!!!

avatar van komerad
Vermakelijke film, het ontbrak wel aan echt goede moppen (verder dan een glimlach ging het niet)

jongensachtige film

Een vermakelijke film maar geen hoogstandje
meestal erger ik me aan tom cruise maar in deze film heb ik veel om hem gelachen. Het is een flauwe film waar ik wel de humor van kon inzien

redelijke film. op sommige momenten wel grappig

avatar van Ninto
Lekkere droge humor. Verwacht niet teveel en je zal je best vermaken

avatar van martinstegenga
Heb me ziek gelachen bij deze film, zaten zeker van begin tot eind veel humoristische scénes bij. Ik kwam in het midden van de film er pas achter dat Cruise ook meespeelde, haha geweldig. Verder een leuk bedacht verhaal wat mij zeker met het einde van de film heeft geboeit. Ik zal het gemiddelde hier maar eens omhoog schroeven: 4*

avatar van BoordAppel
Geslaagde komedie (vandaar dat lage gemiddelde) maar ik had een hogere grapdichtheid verwacht. Gelukkig is het meeste wel erg grappig en is er weinig humor die compleet in het water valt. Jack Blacks personage vind ik niet helemaal geslaagd (al was de trailer in het begin wel grappig), drugshumor kan leuk zijn maar dit was iets te gemakkelijk.

De beste humor komt van de vele parodies en odes aan andere jungle/oorlog/whatever films en het hele Hollywood gebeuren. Ik heb vooral om de panda moeten lachen en de mental breakdown van Stiller. Toen hij uit het niets zei: "I'm a rooster illusion," lag ik echt onder de tafel. Die zin is prachtig.

Verder is echt elke scène met Tom Cruise en Robert Downey Jr. goud waard. Vooral die laatste acteert echt geweldig. De Wayans broertjes probeerden in een film van huidskleur te veranderen maar faalden hopeloos, vooral omdat ze in de uncanny valley donderden. Downey Jr. laat even zien hoe het wel moet. Geniale rol van een geweldig acteur.

Onderschat, maar dat mag geen verrassing heten.

avatar van kanjertje
Ja ook voor mij één van de slechtste films van 2008.
Ik hou meestal wel van de films van Ben Stiller.
Maar helemaal niet van deze

avatar van witboek
Slecht was hij niet maar omdat er zoveel bekende acteurs inspelen had ik meer van deze film verwacht. Ben Stiller is altijd hetzelfde zijn grappen zijn hetzelfde als in zijn andere films. Ik vond Tom Cruise goed. Hem heb ik nooit zo zien acteren. Leuke lachfilm , maar soms ook wel een beetje dom.

Erg flauwe film.
Vond hem ook erg onduidelijk, erg warrig, na het einde van de film zit je echt even na te denken van waar gaat het precies over...
Uiteraard zitten er een hoop leuke scenes tussen, een 2.5 is hij wel waard.

Reinbo
vaneijck schreef:
Erg flauwe film.

Hollywood.

avatar van gerwinmaster
mwa.. 1 van de mindere films van Stiller, die toch een van mijn favoriete acteurs is in komedies. 2,5*

avatar van -P-
-P-
Leuke film meer niet. Robert Downey Jr. speelt fantastisch. Niet echt een super komdie maar zeker de moeite waard.

deTuinman
Hoe heet dat nummer op het moment Dat Stiller een Oscar wint.?

avatar van Mr. Olaf
Ik ben absoluut geen fan van Stiller, maar deze film is best te behappen. Vooral Downey Jr. speelt weer geweldig en de manier waarop Holleywood op de hak genomen wordt, vond ik leuk uitgewerkt. Ook Cruise speelt een aardig rolletje.

avatar van Bla
Bla
Een keer begonnen te kijken en na 30 min. afgezet omdat ik er geen zin meer in had (en dit komt niet vaak voor), daarna niet weer opgezet. Is inmiddels al een paar maanden geleden.

Vond het eigenlijk de titel Komedie niet eens waard, heb echt totaal niet gelachen, alleen Tom Cruise bezorgde me af en toe een glimlachje maar dat was het dan ook. Vond het voor de rest echt niks, zonde van de tijd die hierin is gestoken en zonde van zo'n sterke cast.

2* (4/10)

avatar van M.Goodkat
Robert Downey Jr is hierin genomineerd voor een Oscar als beste mannelijke Bijrol owh yeah!!!

Reinbo
Ze hadden Cruise ook mogen nomineren van mij.

Ach kom. Dat was de grootste onzin rol van het jaar...

avatar van Macmanus
Beste onzin rol van het jaar! Lang leve de onzin! Brrr zinvolle rollen ik moet er niet aan denken.

Eens, maar om daar nou een oscar(nominatie) aan te wijden gaat toch wat ver.

avatar van Clueless Dork
Gun Robert Downey die Oscar maar ik heb liever dat Heath hem gaat krijgen. Wie was trouwens die 'filmkenner' op RTL Boulevard vandaag die zei dat Robert de nominatie enkel kreeg om zijn uiterlijke verschijning? Wat een blunder om zoiets te zeggen.