ad
  • 8.080.065 stemmen

Jack Reacher: Never Go Back (2016)

Actie / Misdaad | 118 minuten

Genre: Actie / Misdaad

Geregisseerd door: Edward Zwick

Met onder meer: Tom Cruise, Cobie Smulders en Danika Yarosh

Releasedatum: 19 oktober 2016

Over Jack Reacher: Never Go Back

"Justice is Coming."

Jack Reacher vertrekt naar zijn vroegere militaire basis in Virginia, waar hij heeft afgesproken met Major Susan Turner. De ontmoeting wordt uitgesteld wanneer blijkt dat Turner is gearresteerd. Er is wel een andere officier die Reacher beschuldigt van een misdaad waarvan hij zich niets kan herinneren. Reacher moet vervolgens op zoek naar Turner zodat hij zijn naam kan zuiveren voordat het leger, de FBI en een aantal criminelen hem weten te achterhalen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Onlooker at Diner

Onlooker at Diner

avatar van jellylips

jellylips

Jack Reacher vond ik destijds een gave actiefilm, vandaar deze opgezet op een zaterdagavond met gezelschap.

Wat een flutfilm zeg. De hele set up is zo geforceerd, het verhaal zo slap en de personages zo vlak dat het me niet kan schelen hoe dit allemaal af gaat lopen. Nog 50 minuten..

avatar van Skuller

Skuller

Heerlijk filmpje

Onderhond

Niks beter dan deel 1.

Never Go Back is eigenlijk het advies dat Zwick had moeten volgen, maar een sequel als deze zal wel z'n geld opbrengen. Na een minder succesvol tweede deel kunnen ze daarna weer lekker aan een reboot denken. Zo blijft het handeltje lekker draaien.

Deze Jack Reacher is een erg makke actie/thriller geworden, waarbij alle plotpuntjes al tig keer eerder gedaan zijn én de uitwerking zo goedkoop mogelijk gehouden is, althans voor een bioscoop film. Links en rechts toch nog een explosie omdat het moet, maar verder vooral erg slaapverwekkend.

Cruise oogt wat pafferig, Smulders past compleet niet in haar rol. Dat kind is verder ook compleet irritant en het gemekker over vrouwen in het leger doet de film ook zeer weinig goed. Mnee, hiervan kan je met je ogen dicht een betere film van maken, vraag is eigenlijk of men daarmee bezig was natuurlijk. Ik denk het eerlijk gezegd niet.

avatar van Davido

Davido

Lekkere film die niets onderdoet aan het eerste deel. Laat er nog maar een derde van komen!

avatar van reporterxyz

reporterxyz

Een stuk minder dan de eerste.

Maar dat is gewoonlijk zo bij een sequel.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Toch wel een stuk minder dan het geweldige eerste deel. Verhaal is aardig en de spanning blijft er tot het eind redelijk in, maar qua actie is het karig en natuurlijk komen er ook weer een aantal cliché's in voor.

avatar van Boneka

Boneka

Tot voor kort wist ik niet dat er ook een Jack Reacher 2 was. En ik was al helemaal vergeten dat ik het zgn. eerste deel wel al had gezien. Het is en zijn dus bepaald geen cliffhangers, maar dat hoeft een film van mij niet altijd per se te zijn. In totaal zijn er 18 boeken geschreven over Jack Reacher, maar er zullen zeker geen 18 films van komen. Maar nog eentje erbij zou ik wel leuk vinden.

Jack Reacher Never go Back is niet bepaald origineel en het verhaal rammelt hier en daar wat. Het gaat soms wel heel erg makkelijk en toevallig, maar hij kijkt wel gewoon lekker weg. Never go Back begint overigens wel sterk en het lijkt een heel moeilijk plot te gaan worden, maar het midden van de film is vooral doorsnee. Hij wordt gered door de gong in de laatste takes, met daarbij prachtige locaties en feesten in het altijd bruisende New Orleans. Heerlijk zo'n waanzinnig Halloween feest met al die dansende kleurrijke mensen met daartussen alle acties van dien. Het plot mag dan niet denderend zijn de foutjes nemen we op de koop toe. (Blauw dik oog van onze donkere kapitein is snel genezen) maar goed ik heb me zeker wel vermaakt en hoop stiekem op een derde deel.

Naast Tom Cruise speelt ook ene Cobie Smulders. Nog nooit van gehoord, maar dit schijnt een Canadese actrice te zijn met een Nederlandse vader en Britse moeder. Vond haar sterk spelen overigens wat ook gold voor de bad man Patrick Heusinger.

Vond het HD beeld niet altijd denderend. Opnieuw is er gekozen voor een wat harder beeld, maar ik zag ook regelmatig wat compressiefoutjes. Hallo's en wat bewegende delen. Toch wat slordig als je het mij vraagt. Zeker voor zo'n nieuwe film. Extra's zijn zeker leuk om te bekijken.

Film 3.5

Beeld 3.5 (HD4K)

Geluid 4.5

Extra's 4.5

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Jack Reacher deel 2, andere film, echter veel van hetzelfde. Reacher lost weer eens een onmogelijk zaak op zijn gebruikelijke eigenzinnige manier, en daar is het meeste eigenlijk wel mee gezegd.

Niet dat het een waardeloze film is, maar eerder een filmpje voor een regenachtige middag, JR2 brengt namelijk weinig nieuws en blijft op de gebaande paden. Beetje spanning, humor en actie, en typerende voor een dergelijk karakter als Reacher is dat er tal van klappen, trappen en kogels uitgewisseld worden maar dat er zelden iets schade aanricht. Tevens typerend voor dergelijke karakters is dat ze vroeg of laat altijd de koffer induiken met hun tegenspeelster, iets dat overigens zowel met Pike als Smulders, dus deel 1 en 2, niet gebeurt. En dat vind ik wel een verademing eigenlijk.

Wat verder opvalt is de gemakkelijkheid der dingen, iemand knock-out slaan in een vliegtuig en niemand die wat merkt, een ontsnapping uit een complex waar hij nog nooit eerder geweest is, waar hij alles zomaar weet te vinden en 'opletten' niet in de taakbeschrijving van de vacature stond en het gebruik van acteurs waar geen twijfel over bestaat dat die de bad guys zijn want die spelen altijd shady types, Knepper en McCallany.

Wel grappig, schrijver Lee Childs met een cameo net als in deel 1 en bepaalde grappen. Ach ja...aardig voor een keer en snel op naar de volgende wat mij betreft. Oh... en Smulders is natuurlijk wel erg prettig om naar te kijken.

avatar van Xastur

Xastur

De regisseur volgt de boeken echt goed daarom ook een goede film. 4 sterren zeker heb hem al meerdere keren gezien

avatar van deventerate

deventerate

Zeker wel de moeite waard. Alleen is het niet de grootste actiefilm ooit en hoef je je er dan ook niet uitbundig erop te gaan verheugen.

avatar van ValAktaion

ValAktaion

Bedroevend slecht.

Origineel was ook geenszins vernieuwend of vrij van cliches, maar wist in elk geval onderhoudend te zijn. De opvolger voelt als een episode van een slappe serie. Heel 't budget zat blijkbaar in Cruise's salaris want in werkelijk alles oogt de film goedkoop.

In een tijd waarin blijkbaar elke acteur z'n eigen actie-franchise moet hebben (Damon's Bourne, Reeves' John Wick, Neeson's Taken en klonen daarvan) kan TC de beoogde Jack Reacher serie gewoon laten liggen. Hij heeft Mission Impossible, stuk beter. 1.5*