Jack Reacher: Never Go Back (2016)

2,76

Actie / Misdaad

geregisseerd door Edward Zwick
met Tom Cruise, Cobie Smulders en Robert Knepper

Jack Reacher vertrekt naar zijn vroegere militaire basis in Virginia, waar hij heeft afgesproken met Major Susan Turner. De ontmoeting wordt uitgesteld wanneer blijkt dat Turner is gearresteerd. Er is wel een andere officier die Reacher beschuldigt van een misdaad waarvan hij zich niets kan herinneren. Reacher moet vervolgens op zoek naar Turner zodat hij zijn naam kan zuiveren voordat het leger, de FBI en een aantal criminelen hem weten te achterhalen.

86 BERICHTEN 28 MENINGEN
avatar van HarmJanStegenga
geplaatst: 22 januari, 01:45 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Die tagline op de poster; 'Never Give in, Never Give Up, Never Go Back'? Laten we alsjeblieft snel Russische Roulette gaan spelen met een compleet volgeladen revolver. Bij de beesten af.

Wat een foute meuk. 1e deel was nog wel leuk. Dit is gewoon troep. Cruise is zo'n beetje het enige aan deze film wat boven de middelmaat uitkomt en zelfs die lijkt er geen zin aan te hebben. Smulders, die zogenaamde dochter; alle tenenkrommende scenes die die twee dames produceren zijn niet op weet ik veel hoeveel handen te tellen. Het verdere verhaaltje wat die Edward Zwick (waar heeft die z'n navigatie uitgezet!?) probeerde te vertellen was ook zo slecht als de gemiddelde scheidsrechter uit de Premier League. Bah, wat een ongeïnspireerd slecht stukje film was dit zeg.

avatar van Rodger
geplaatst: 22 januari, 11:08 uur [permalink]
Standaard actie film, met verder niks bijzonders erbij.
Ik had wel iets beter verwacht,..
2.0 **

avatar van nepdance
geplaatst: 23 januari, 00:07 uur [permalink]
Zucht, waar zal ik beginnen....
* Het verhaal slaat nergens op.
* Acteer prestaties ver onder de maat.
* Vechtscenes van het niveau 'slechte b-film'
Er bekroop me tijdens de film constant het gevoel of ieder moment Steven Seagal of Jean Claude van Damme de ring zou komen betreden en daar werd ik op z'n zachtst gezegd niet blij van... 😱
Nee, ik hoop niet dat dit het begin van het einde is voor Tom Cruise...

geplaatst: 23 januari, 14:30 uur [permalink]
Slappe actiefilm met een erg matig script, een script die je doorgaans niet in bioscoopfilms ziet maar eerder in de B actiefilm scene. Zo'n film waar Lundgren of van Damme hun zakken mee vullen. Hier loopt Tom Cruise echter in rond met zijn uitgebluste voorkomen. Hij lijkt sinds zijn laatste M.I. film een stuk ouder geworden.
Wat niet meehelpt is dat hij hier ook wel als een slappe zak in rond loopt. Smulders speelt de stoere rol en doet dat ook best aardig, Cruise loopt er maar wat bij. Zijn coole jasje en vette auto hadden 'm misschien nog wat kunnen redden.

Qua actiescenes valt het allemaal ook nogal tegen. Spektaculiar wordt het nooit. Spannend, grappig of boeiend evenmin.

avatar van erik1977
geplaatst: 23 januari, 17:16 uur [permalink]
de eerste jack reacher film vond ik zelf heel goed.
Maar vind dit niet meer dan aflevering van een spannende actie serie die dagelijks al op tv te zien is.
Had hier dus eigenlijk veel meer van verwacht.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 23 januari, 19:37 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Jack Reacher: Never Go Back

Wouw, weer een slechte actie film uit het jaar 2016 en ook Jack Reacher weet mij weer amper te vermaken. De film word zelfs zo saai na een tijdje dat ik maar besloot mijn brood te gaan smeren onder de film (wel aan de voortafel), er gebeurde toch vrij weinig. Wanneer er wat gebeurde in JR was dit zo cliché dat ik sinds minuut 1 al klaar was met Jack Reacher: Never Go Back.

Hoewel ik de rol van Tom in deze film wel kon waarderen, ook al had hij echt van die slappe hap actie scenes, blijft Tom zeker nooit verveeld om te kijken. Zeker zijn Mission Impossible reeks is erg leuk maar, van de rest van de acteurs en actrices in deze film was ik niet echt te spreken. Cobie Smulders vond ik heel erg irritant acteren, ze acteerde op de Nicolas Cage manier: je kunt het van haar gezicht aflezen. Misschien was het haar acteerwerk niet maar, Danika Yarosh haar personage vond ik echt stervend irritant, kan moeilijk kijken naar dit soort personages en dat verkloot voor mij weer mijn ervaring met deze film. Overigens wel een mooie meid.

De film brengt een heel slap verhaal. Turner en Reacher komen met elkaar in contact (hoe hebben ze elkaar leren kennen?) en Reacher helpt haar met het oppakken van twee corrupte agenten. Wanneer Reacher er achter komt dat Turner opgepakt is gaat hij achter de waarheid aan en blijkt dat de helft van de leiders corrupt is.

Ik heb er eigenlijk niet echt veel over te vertellen. Vond er niet echt heel veel aan, niet speciaal en zeker overbodig. Mocht er een soortgelijk derde deel komen, mogen ze dat ook wel schrappen, want dit was gewoon flut.

avatar van Captain Pervert
geplaatst: 23 januari, 20:57 uur [permalink]
Tom Cruise, de man van wie ik altijd roep dat die nooit een slechte film maakt, levert hier wel zijn slechtste film af tot nu toe. Ik vind hem onmogelijk te haten want waar Tom Cruise is, is een stukje kwaliteit - maar deze film kan ik niet anders noemen dan enigszins teleurstellend.

Dat heeft niet eens met acteerwerk, plot, voorspelbaarheid of spanning te maken, het is vooral de stijlbreuk met het (geweldige) vorige deel. De toon is anders: Reacher was geestig en laconiek zonder compleet onserieus te worden, maar dat frisse, guitige is bij dit vervolg helemaal weg. Jack Reacher moet ineens met een soort-van-gezinnetje op de vlucht. Compleet met dochter die natuurlijk van het padje af is. Verloren dochters zijn altijd van die aso-types. Toen gothics 10 jaar geleden helemaal hip waren, waren het altijd gothics.

Verder is het allemaal wel het aankijken waard, al is het alleen al omdat films van dit kaliber (misdaad thriller met A-lister in hoofdrol) de laatste maanden erg dun gezaaid zijn.

3 sterren (ben gul)

geplaatst: 23 januari, 23:00 uur [permalink]
Niet zo slecht als je op basis van de meeste recensies hier zou vermoeden, maar wel ontegenzeggelijk een van de mindere films die Cruise de laatste jaren heeft gemaakt. Oorzaak is het wat alledaagse en slappe verhaal. Ook de rolbezetting(met als dieptepunt de erg vrouwelijke Smulders die een soort manwijf moet vertolken) werkt niet mee, evenals enkele onwaarschijnlijkheden in het verhaal(zoals bijvoorbeeld dat de weinig sociale Reacher zich geroepen voelt om Turner te helpen, ondanks dat hij haar alleen maar kent van een paar obligate telefoontjes).
Cruise zelf, 54 inmiddels, oogt ook niet al te energiek, ondanks dat de botox behandelingen bij hem beter geslaagd zijn(leuk die bolle wangetjes) dan bij ex Kidman. Hopelijk herpakt hij zich snel, want Top Gun 2(hell yeah) en Mission Impossible 6 komen er aan. Een derde Reacher is nog niet aangekondigd, maar van mij mag die er komen, want na het sterke eerste deel mag er na deze beduidend mindere tweede, een geslaagde wraakoefening volgen.

avatar van olbo
geplaatst: 24 januari, 22:14 uur [permalink]
Niet vernieuwend en erg basic. Het laatste halfuurtje met die 'domme dochter' is weer onnodige opvulling die je al ziet aankomen toen ze in het verhaal kwam. Is ook al te vaak gedaan.

avatar van john mcclane 2
geplaatst: 25 januari, 20:58 uur [permalink]
na een erg sterk deel een,viel dit wat tegen.
Niet dat het echt kommer en kwel is.
Maar het was net iets te weinig actie,en wat geforceerde relaties die nergens echt indruk maken.
Maar wel goed dat het wat spionage achtige trekjes had,,maar ook weer niet heel indrukwekkend.
leuk voor een keertje,zo gezegd.

geplaatst: 25 januari, 22:33 uur [permalink]
Ik was er al bang voor gezien de reacties.

Inderdaad.. De film is niks nieuws en pas prima in een rijtje met tig andere matige actie films. De film blinkt nergens uit, zelf Tom Cruise kan het niet opbrengen.

Moet ik er nog meer woorden aan vuil maken.. Nee... Een gemiddelde aflevering van Hawai Five O heeft meer om het lijf...

avatar van Fryce
geplaatst: 26 januari, 00:48 uur [permalink]
Oef. Niet best dit. Onsamenhangend, onlogisch, onnatuurlijk en passieloos.

avatar van otherfool
geplaatst: 27 januari, 12:35 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Pijnlijk zwak vervolg op het bijzonder amusante Jack Reacher. Niks aan Never Go Back wil eigenlijk deugen: de introductie van Cruise en Smulders is bijzonder rommelig, het achterliggende verhaal komt niet van de grond en de bad guys vallen met name op door hun domheid. Komt bij dat Smulders echt als een houten Klazina staat te acteren (mijn God, verschrikkelijk was ze!) en de toevoeging van de 'dochter' vooral veel onnodig en goedkoop sentiment oplevert.

Geen spanning, geen fut, een overbodig project.

avatar van james_cameron
geplaatst: 28 januari, 00:04 uur [permalink]
Een eindeloze reeks boeken om uit te kiezen en dan komt men hiermee op de proppen... Nee, de Jack Reacher-filmfranchise sterft hiermee een vroegtijdige dood, vrees ik. Cruise speelt weer oké maar zijn personage is veel te doorzichtig en sentimenteel, waar hij in de eerste film nog enigszins mysterieus en cool was. We komen zaken te weten die we eigenlijk helemaal niet willen weten in een film als dit. Daarnaast is de plot erg dun en voorspelbaar. De spaarzame aktiescenes kunnen ermee door, maar ook op dat vlak stelt de film eigenlijk flink teleur.

geplaatst: 28 januari, 11:22 uur [permalink]
Ik begrijp de slechte kritieken echt niet.
Meestal is er wel een kern van waarheid terug te vinden indien massaal zo afkeurend over een film wordt geschreven. Maar ik heb niets negatiefs kunnen ontdekken aan deze "Jack Reacher".
Heerlijke twee uur durende actie film waarin behalve veel vaart genoeg spanning zit om de speelduur interessant te houden. Tom Cruise in een rol die op zijn lijf geschreven is.
"Jack Reacher" is een gelikte blockbuster die precies doet waar het voor gemaakt is, namelijk entertainen. Je wilt actie en je krijgt dan ook actie. En dat ziet er allemaal prima uit.
3.5*/4*

geplaatst: 28 januari, 15:26 uur [permalink]
Gewoon een lekkere actiefilm....niwt te ingewikkeld over doen... cruise is altijd 3 *

avatar van Ajax&Litmanen1
geplaatst: 29 januari, 19:24 uur [permalink]
De vreselijk cheesy subtitel ''Never give in, never give up, never go back'' gaf me al enorm het gevoel dat dit een hele beroerde film ging worden en helaas is dit uitgekomen. De eerste Jack Reacher film was niet goed, maar nog vermakelijk. Deze opvolger is gewoon enorm langdradig, vreselijk clichématig op echt een vervelende wijze en totaal niet spectaculair. Het been there, done that gevoel overheerst. Jack Reacher voelt ook in alles een veel minder tof personage van Tom Cruise zijn Ethan Hawke uit de Mission: Impossible reeks, maar ondanks dat is Cruise wel de enige reden dat deze film nog een beetje genietbaar is. Smulders doet aan overacting, Knepper speelt ook niet groots. En waarom duurt dit nou weer 2 uur? Zulke actiefilmpjes duren tegenwoordig echt veel te lang. Dit was allemaal vrij ongeïnspireerd. Tijd om Cruise weer in een nieuwe M:I film te zien, daar komen zijn kwaliteiten er beter uit.

avatar van mishad
geplaatst: 31 januari, 23:08 uur [permalink]
Oef.. Het is dat Cobie ‘Scherbatsky’ Smulders nog een sterretje meeneemt -sorry erbij acteert- maar anders was deze Jack Reacher echt te slecht geweest. lees Steven Seagal niveau…

avatar van Onceuponanytime
geplaatst: 6 februari, 12:26 uur [permalink]
verwachte actiefilm en mooie filmavond achter de rug. Thanks Cruise 👍

avatar van knusse stoel

geplaatst: 6 februari, 17:09 uur [permalink]
Een film die bracht wat we verwachten maar meer ook niet. Het is soms erg ongeloofwaardig maar dat kan de kijker natuurlijk ook verwachten. Dat is wat soms ongeloofwaardig is in actiefilms, als jij hetzelfde probeert met hetzelfde scala aan mogelijkheden, mislukt jou de missie maar Reach trekt er nog een streepje extra bij. Toch een voldoende als waardering, slecht kan je het ook niet noemen, gewoon 13 in een dozijn.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 18 februari, 21:12 uur [permalink]
Cruise zal nooit mijn favoriete acteur worden, maar bij het ouder worden viel hij toch al wat beter mee. Het gladde is er wat af en z'n actiefilms vallen best wel mee. Jack Reacher was een leuke actiefilm en ook dit vervolg doet het niet slecht. Het haalt het niveau niet van z'n voorganger, maar is nog wel een aangename blockbuster geworden. Reacher heeft hier wat weg van Bourne, maar meer dan een paranoia achtervolging is het ook niet geworden. Dat hoeft ook niet altijd, maar dan wordt het ook niet beter dan gemiddeld.

avatar van Cleanshot
geplaatst: 20 februari, 12:31 uur [permalink]
Standaard actie met wel wat zelfspot van Tom Cruise in zijn karakter, vermakelijk maar niet bijzonder en nog steeds zet Cruise het karakter niet zo stoer/hard/medogenloos neer als in de boeken helaas. To much of a pretty nice boy after all.

geplaatst: 5 maart, 22:49 uur [permalink]
Zeer goede film. Goed vervolg. Goede actie. Verhaal is goed.
Film is wel een vrij standaard film. Tom Cruise weeral in een goede rol.
Ik vond toch dat Cobie Smulders een meerwaarde gaf aan de film.

avatar van keimpeS
geplaatst: 9 maart, 08:28 uur [permalink]
Eerlijk toegegeven is het zekers geen top film geworden, maar een beetje meer een no brainer. Daarnaast ook behoorlijk onrealistisch/ongeloofwaardig, ik vond het zelfs wel een beetje van een jaren 80 actie film hebben. Toch heb ik wel genoten van de actie en mooie beelden, maar ik zie bv veel liever een Jason Bourne film.

geplaatst: 16 maart, 23:04 uur [permalink]
Redelijke film waarin Jack Reacher achter een geheim complot binnen het leger komt. Daar waar de eerste film nog een prima plot had met een aantal goeie wendingen, is dat hier een stuk minder. Ook komen de personages wat minder goed uit de verf. Wat verder overblijft is simpelweg een onderhoudende actie-thriller.

geplaatst: 20 maart, 14:36 uur [permalink]
Ik kan niet begrijpen dat er kijkers zijn die bv 1 ster geven aan een deze film , in mijn ogen heb je dan de verkeerde dag uit gekozen om te kijken en geef je waarschijnlijk elke film 1 ster !