Jack Reacher: Never Go Back (2016)

2,81

Actie / Misdaad

geregisseerd door Edward Zwick
met Tom Cruise, Cobie Smulders en Robert Knepper

Jack Reacher vertrekt naar zijn vroegere militaire basis in Virginia, waar hij heeft afgesproken met Major Susan Turner. De ontmoeting wordt uitgesteld wanneer blijkt dat Turner is gearresteerd. Er is wel een andere officier die Reacher beschuldigt van een misdaad waarvan hij zich niets kan herinneren. Reacher moet vervolgens op zoek naar Turner zodat hij zijn naam kan zuiveren voordat het leger, de FBI en een aantal criminelen hem weten te achterhalen.

• vanaf 22 maart te koop op dvd en blu-ray

52 BERICHTEN 12 MENINGEN
geplaatst: 12 november 2016, 13:11 uur [permalink]
Zeer matige film, vooral de rol van de tegenspeelster van Cruise, Cobie Smulders was zeer matig. Daardoor kon de film ook niet boeien. De actiescenes waren prima voor elkaar. Snel weer vergeten.

avatar van cor1946
geplaatst: 14 november 2016, 14:59 uur [permalink]
Viel me vies tegen deze film, boeide geen moment. En dat vervelende mokkel als zogenaamd zijn dochter was irritant.

avatar van tbouwh
geplaatst: 17 november 2016, 11:40 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Met een scenario dat op alle vlakken inferieur is aan dat van haar voorganger, maakt Jack Reacher: Never Go Back al een valse start. Echt te redden is dit tweede deel vervolgens niet meer. Het zijpaadje rondom de dochter is onnodig, het verhaal zit vol onwaarschijnlijkheden en plotholes, en de bloedloze actiesequenties doen de geloofwaardigheid ook geen goed. Een lichtpuntje vond ik in de fijne rol van kick-ass Cobie Smulders, die met name m.b.t. de actie een stuk beter in de serie past dan Rosamund Pike.

Redelijk vermakelijk en gedegen geacteerd, maar verder op vrijwel alle gebieden ondermaats. Deel een vond ik een stuk beter. 1.5*

avatar van jester
geplaatst: 19 november 2016, 21:39 uur [permalink]
Ik snap werkelijk niet dat Tom (ik neem aan dat hij dat doet) de keuze heeft gemaakt om dit boek van Reacher te verfilmen. In het boek doet de verhaallijn over zijn vermeende dochter al wat krampachtig aan, in de film, waar in grote stappen door het verhaal gegaan moet worden, is het een overbodige afleiding. Sowieso zaten er nogal wat plotholes in het verhaal. Uiteindelijk een op zijn best redelijke film, als je tenminste niet teveel nadenkt over het verhaal. Wel duidelijk minder dan de eerste Reacher.

avatar van Tony UncleJohnny

geplaatst: 20 december 2016, 05:02 uur [permalink]
Walter S. schreef:
Wat ligt aan welk geheugen?

Geweldig! Hahaha!

avatar van De GeuS
geplaatst: 31 december 2016, 00:44 uur [permalink]
Hoeveel clichématige actiefilms kan een mens in zijn leven verdragen? Ik heb dit saaie voorspelbare gedrocht overleeft, maar amper; kleine 2*

avatar van xaid
geplaatst: 31 december 2016, 12:39 uur [permalink]
Gewoon prima vermaakt (Y) misschien komt dat ook wel omdat ik de boeken niet ken.
Er mag voor mij wel een 3de deel komen.

avatar van aSMoDeuS
geplaatst: 31 december 2016, 14:13 uur [permalink]
Deel 1 was niet best, maar die film nam zichzelf in ieder geval niet zo serieus.

En wat is die Cobie Smulders en verschrikkelijk onaantrekkelijke vrouw.

avatar van mcdaktari

geplaatst: 31 december 2016, 17:05 uur [permalink]
Wat is er toch met Tom Cruise gebeurt?? Meestal vind ik zijn films toch wel oke, maar dit 🙄
En dan dat einde, als dat meisje in zijn armen vliegt 😂 😂 Het is allemaal een beetje TE.

avatar van clubsport
geplaatst: 1 januari, 19:33 uur [permalink]
Alsof 1 reacher nog niet genoeg is moet er natuurlijk een vrouwelijke variant erbij worden gehaald deze keer waar we natuurlijk het verplichte sexisme praatje op de hotelkamer er gratis bij krijgen .
En dan krijgen we ook nog het personage van de irritante tienerdochter erbovenop .
De scene waarin zij dan de deur voor zijn neus dichtgooit terwijl hij net eten heeft gebracht is zo irritant .
qua actie is het verder wel ok maar het verhaal is gewoon een stuk minder goed .

avatar van max cady
geplaatst: 1 januari, 22:35 uur [permalink]
Naar uit gekeken omdat ik het eerste deel echt wel meer dan ok vond. Behoorlijk teleurgesteld met deze prent. Echt geen reet aan. Jammer

avatar van parcivalis
geplaatst: 2 januari, 05:35 uur [permalink]
Laat je niet van de wijs brengen door alle teleurgestelden hier: Kwalitatief hoogstaande en degelijke actietriller die geen moment verveelt. Tom is fijn, tegenspeelsters zijn fijn, schurk is fijn, verhaal zit sterk in elkaar.
En klaar!

geplaatst: 2 januari, 20:04 uur [permalink]
Ik vond hem goed; vereiste bij een film is dat die niet saai mag zijn en gewoon vermakelijk moet zijn en dat was het ook, goeie en leuke acteurs, leuke aktie etc... Geen klagen hier.

geplaatst: 2 januari, 21:50 uur [permalink]
Matig vervolg. De eerste had al niet veel moet lijf, maar deze nog minder.

geplaatst: 2 januari, 23:18 uur [permalink]
Middelmatige filmke... Geen film om voor naar de bios te gaan iig. Tom lijkt hiermee de nieuwe van Damme/Steve Seagal. Hopelijk blijft het hierbij voor Tom wat betreft tough guy films.

avatar van Norman Mailer
geplaatst: 4 januari, 09:54 uur [permalink]
Behoorlijk deplorabele productie, mijns inziens. Ja, redelijk bespottelijk zelfs op momenten.

De dynamiek, gecombineerd met de aangename luchtigheid, uit deel 1 is onherkenbaar. En waar in deel 1 de gebbetjes van die Tom Cruise sporadisch nog wel aardig uitpakten, grossiert deel 2 louter in tenenkrommers.

avatar van filmkul
geplaatst: 5 januari, 21:45 uur [permalink]
Redelijke thriller. Het verhaal is vrij eenvoudig en Zwick probeert er nog iets van te maken door het onnodig ingewikkeld te maken, wat op sommige momenten nog al lachwekkend overkomt. Buiten dat is de film zelf goed te verteren. Het tempo is prima en spanning wordt afgewisseld met de nodige actie. Cruise zet de rol aardig niet, maar is niet bijzonder. Smulders steelt wel een beetje de show met haar girl power. Zeker geen topper, maar wel een leuk tussendoortje. 3.5

avatar van baspls
geplaatst: 6 januari, 09:46 uur [permalink]
Jack Reacher: Never Go Back is een prima actie-film van Tom Cruise. Niet bijzonder origineel en niets dat we niet eerder hebben gezien, maar nergens storend en de film wist de aandacht ook prima vast te houden van begin tot einde. Paar leuke humoristische momenten van Cruise en de actie was wel te pruimen. De film wordt zelfs een beetje ondergewaardeerd hier eigenlijk. Grappig dat Robert Knepper (T-bag uit Prison Break) ook een klein rolletje had als generaal.

Prima film.

geplaatst: 6 januari, 23:31 uur [permalink]
Redelijke actiefilm , jammer wanneer het op het einde persoonlijk word.
Het schjnt dat de film makers dit nog steeds niet kunnen afleren .
Het zijn namelijk in alle films de slechtste momenten in de film.
Ik hang de vlag buiten wanneer men dit gaat nalaten .

avatar van IH88
geplaatst: 7 januari, 13:06 uur [permalink]
Jack Reacher: Never Go Back

Matig. De eerste Jack Reacher film was goed en Tom Cruise was sterk als stoïcijnse non-persoonlijkheid Reacher. In dit tweede deel moet het karakter Reacher wat uitgediept worden (lees: emoties tonen en "dochter" hebben) en dat werkt niet in zijn voordeel. Want Reacher is gewoon niet zo’n interessant personage en laat hem dan ook gewoon lekker bad guys uitschakelen en voor de rest stoer kijken.

Er zit te weinig actie in de film en de actie die erin zit is inspiratieloos en al honderdduizend keer eerder gedaan. Het verhaal is rommelig en Smulders is niet al te sterk (als actieheldin wel overigens). De bad guys missen dreiging en over het "dochter" subplotje hoeven we het al helemaal niet te hebben. Wat deze film nog enigszins redt is het actievolle en leuke laatste half uur. Meer van dat had de film goed gedaan.

avatar van broncode
geplaatst: 7 januari, 13:07 uur [permalink]
Een zeer onaangename Tom Cruise film, die mij geen moment kon boeien. Komt misschien dat Jack Reacher in de boeken een hardcore marine is van bijna 2 meter, en door zijn verschijning ook al problemen oproept. Maar wat Tom Cruise wil, krijgt Tom Cruise ook al is het een mis casting van de eerste orde. Alles is middelmatig aan deze film, scenario, stunts en knok sequences, en stijgt maar amper uit boven het niveau van een NCIS aflevering.

geplaatst: 8 januari, 13:51 uur [permalink]
Niks meer dan een huis, tuin en keuken actiefilmpje. Had ook een Jason Statham ofzo kunnen doen. Zeer zeer matig.