Jack Reacher: Never Go Back (2016)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Edward Zwick
met Tom Cruise, Cobie Smulders en Danika Yarosh

Jack Reacher vertrekt naar zijn vroegere militaire basis in Virginia, waar hij heeft afgesproken met Major Susan Turner. De ontmoeting wordt uitgesteld wanneer blijkt dat Turner is gearresteerd. Er is wel een andere officier die Reacher beschuldigt van een misdaad waarvan hij zich niets kan herinneren. Reacher moet vervolgens op zoek naar Turner zodat hij zijn naam kan zuiveren voordat het leger, de FBI en een aantal criminelen hem weten te achterhalen.

avatar van jellylips
Jack Reacher vond ik destijds een gave actiefilm, vandaar deze opgezet op een zaterdagavond met gezelschap.

Wat een flutfilm zeg. De hele set up is zo geforceerd, het verhaal zo slap en de personages zo vlak dat het me niet kan schelen hoe dit allemaal af gaat lopen. Nog 50 minuten..

avatar van Skuller
Heerlijk filmpje

Niks beter dan deel 1.

Never Go Back is eigenlijk het advies dat Zwick had moeten volgen, maar een sequel als deze zal wel z'n geld opbrengen. Na een minder succesvol tweede deel kunnen ze daarna weer lekker aan een reboot denken. Zo blijft het handeltje lekker draaien.

Deze Jack Reacher is een erg makke actie/thriller geworden, waarbij alle plotpuntjes al tig keer eerder gedaan zijn én de uitwerking zo goedkoop mogelijk gehouden is, althans voor een bioscoop film. Links en rechts toch nog een explosie omdat het moet, maar verder vooral erg slaapverwekkend.

Cruise oogt wat pafferig, Smulders past compleet niet in haar rol. Dat kind is verder ook compleet irritant en het gemekker over vrouwen in het leger doet de film ook zeer weinig goed. Mnee, hiervan kan je met je ogen dicht een betere film van maken, vraag is eigenlijk of men daarmee bezig was natuurlijk. Ik denk het eerlijk gezegd niet.

avatar van Davido
Lekkere film die niets onderdoet aan het eerste deel. Laat er nog maar een derde van komen!

Een stuk minder dan de eerste.
Maar dat is gewoonlijk zo bij een sequel.