Jack Reacher: Never Go Back (2016)

Actie / Misdaad

geregisseerd door Edward Zwick
met Tom Cruise, Cobie Smulders en Danika Yarosh

Jack Reacher vertrekt naar zijn vroegere militaire basis in Virginia, waar hij heeft afgesproken met Major Susan Turner. De ontmoeting wordt uitgesteld wanneer blijkt dat Turner is gearresteerd. Er is wel een andere officier die Reacher beschuldigt van een misdaad waarvan hij zich niets kan herinneren. Reacher moet vervolgens op zoek naar Turner zodat hij zijn naam kan zuiveren voordat het leger, de FBI en een aantal criminelen hem weten te achterhalen.

nu net gezien.vond het toch wel een goed vervolg.al vind ik het eerste deel wel beter.maar hij was wel spannend en goeie actie.mischien niet de beste tom cruise film,maar zeker niet slecht zoals de meesten zeggen.deel 1 heb ik 4 sterren gegeven en omdat ik dit deel wel iets minder vind geef ik 3.5 sterren voor dit vervolg.

avatar van Noodless
Kan niet wedijveren met zijn voorganger, maar ik heb me zeker niet verveeld. Simpel verhaal, vlot gemaakt, voldoende entertainment. Gemiddelde film. 6/10

avatar van Antonev
Bah, wat een miskleun. Het komt vanaf minuut één over als een verplicht nummertje en is inspiratieloos en vervelend. Misschien dat ik me teveel laat leiden door de boekenreeks, maar Cruise past totaal niet in de rol van Reacher. Komt echt helemaal niet over als badass met een militaire achtergrond. Ik houd het, wat Jack Reacher betreft, voortaan bij de boekenreeks.

avatar van mnrk
This Reacher guy is interesting..... You have no idea. They ran out of medals. So don't make this a competition.

Deze 2e Jack Reacher film van Edward Zwick is niet zo sterk als de 1e maar toch is het een aangename actie film... Het verhaal is lekker vlot waardoor het allemaal lekker weg kijkt.

Tom Cruise acteert gewoon weer prima en geeft Reacher ook datgene wat hem zo "relaxed" maakt, de overige cast is ook in orde...

avatar van Elchapo
Leuk voor tussendoor,cruise speelt een beetje plichtmatig dat wel.3 stars.

avatar van filo
goede actiefilm , niet meer en niet minder

avatar van LOTR-lover
Mwah, dit 2e deel in de Jack Reacher serie is toch echt beduidend slechter dan het 1e deel. Ik heb ook het gevoel dat Tom Cruise deze film meer op de automatische piloot heeft geacteerd. Het is een matige actiefilm die nergens echt boven 't gemiddelde uitstijgt en op sommige momenten veel moeite heeft om de aandacht van de kijker vast te houden helaas. Gelukkig redden de actiescenes en het acteerwerk van de cast in z'n geheel het eindcijfer nog een beetje.

5/10 (IMDB)

avatar van Hans Gruber
Geslaagde opvolger van deel 1. Humor, actie en spanning wisselen elkaar goed af. Plot zat ook aardig in elkaar al had je al wel snel door hoe de vork in de steel zat. Tom Cruise speelde wel wat op de automatische piloot, maar Cobie Smulders was een positieve verrassing. Deze mooie dame met Nederlandse roots stond haar mannetje en lijkt klaar voor een film die ze alleen kan dragen. Al met al heb ik me prima vermaakt.

avatar van Decec
Een goede actie/avontuur/misdaad/mysterie/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima vervolg...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Tom Cruise speelt goed...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Perfect camerabeweging...
Heerlijk genoten...

avatar van david bohm
Kijkbare film met Tom Cruise die Tom Cruise speelt. De rest van de cast ook niet echt sterk en het verhaaltje is erg standaard.
Matig tot redelijk.

avatar van Filmkriebel
Een slaapverwekkende opeenvolging van clichés. Met films als Edge of Tomorrow en Oblivion ging het de goede kant op met Tom Cruise, en de eerste film van Jack Reacher was veel hoogstaander. Deze film begint nog aardig maar ontspoort van zodra de vermeende dochter ten tonele verschijnt. Cruise doet de film ook geen goed als een karikaturale en ééndimensionele actieheld die voor alles een oplossing heeft. Het beste van de hele film was dat er geen romantische verwikkelingen kwamen tussen hem en majoor Turner. Geen derde film aub.

Prima tweede film, zeker zo goed als de eerste.
Veel actie, goed scenario en prima vertolkingen.
Je moet natuurlijk geen diepgaande verhaallijnen verwachten in deze film, maar puur amusement, en dan zit alles wel goed.
Voor mijn part mag er gerust nog een derde film in deze reeks komen !!

avatar van Daan258
Mweh.

Van deel ben ik al niet een groot fan en van mij hadden ze dit 2e deel wel mogen laten zitten.
Ik had een beetje hetzelfde gevoel als bij het vorige deel. Het is vermakelijk maar na een uur kijken had ik allemaal wel een beetje gezien en kon het me verder ook niet zo meer boeien ( qua verhaal ). De speelduur van 120 min is daarom dan ook veel te lang.
Hier en daar wat actie scenes maar dat wist de film ook niet echt te redden.

Een hele kleine 2,5 * voor de hier en daar wat leuke scenes maar that's it.

avatar van Gerben Kiel
nu net gezien.vond het toch wel een goed vervolg al, de eerste deel blijft altijd leuk, maar deze zit beter in elkaar, het verhaal is beter, Tom cruise is een ex-major en dat past veel beter bij hij, daarom geef ik hem een 5,0, omdat ik hem goed in elkaar vindt zitten

avatar van max cady
Walter S. schreef:
13 in een dozijn thriller, ik heb vrijwel alle cliché's afgevinkt.
Over een maand (of misschien al eerder) volledig vergeten.

En? Weet je het nog ??

avatar van frolunda
Onderhoudend maar niet veel meer dan dat.
Cruise komt hier een beetje vermoeid en inspiratieloos over.Cobie Smulders daarentegen vond ik wel een welkome toevoeging aan de cast maar die dochter was behoorlijk irritant en acteerde ook niet al te best.
Een paar goede acteurs in de bijrollen net als in deel 1 hadden hier wonderen kunnen doen
Het verhaal was vrij standaard en stelde niet al te veel voor en de actie was aardig maar bevatte bijna niks wat we nog niet eerder gezien hadden.
Ook regie en camerawerk waren vrij vlak.
Daarom ook wat minder dan zijn voorganger maar een voldoende (omdat ik me niet verveeld heb) haalt Jack Reacher Never go back nog net.

avatar van Filmkriebel
Jack Reacher... never come back