Alien: Covenant (2017)
Genre: Sciencefiction / Horror
Speelduur: 122 minuten
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Ridley Scott
Met onder meer: Michael Fassbender, Katherine Waterston en Billy Crudup
IMDb beoordeling:
6,4 (341.677)
Gesproken taal: Engels en Duits
Releasedatum: 18 mei 2017
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Gisteren om 01:00 uur op Sat 1
Plot Alien: Covenant
"The path to paradise begins in hell."
De bemanning van het kolonieschip Covenant is op weg naar een verre planeet aan de andere kant van de Melkweg. Ze ontdekken daar, wat zij denken, een onbekend paradijs, maar wat eigenlijk een duistere gevaarlijke wereld is. De enige bewoner blijkt de 'synthetische' David (Michael Fassbender) te zijn, een overlevende van de gedoemde Prometheus expeditie.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (6,4 / 341677)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Alien: Covenant (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 10,99 / huur € 3,99
- Kijk op meJane
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
David / Walter
Daniels
Christopher Oram
Tennessee Faris
Carl Lope
Karine Oram
Ricks
Upworth
Maggie Faris
Hallett
Reviews & comments
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Behalve de naam en het langer durende functioneren, wat is het verschil?
Replicants hebben rood bloed. Androids hebben melkbloed. 
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Het was eigenlijk een grapje maar het laat wel zien zien dat er geen bewust verband is. De replicant technologie is gebaseerd op klonen. Ash en Bishop zijn duidelijk volledig nep. Dat zal Scott natuurlijk niet tegenhouden om een verband te forceren, als hij dat echt wil natuurlijk.
artoffiilm
-
- 86 berichten
- 0 stemmen
Trek je eigen conclussies. Glacius AC1
PROMETHEUS Blu-ray Easter Egg Reveals BLADE RUNNER Connection? | Collider
Tijdens de opnames (Prometheus) had RS het al over mogelijk twee androids. Veel mensen denken dus dat Vickers (Charlize Theron) ook synthetisch is. Maar mocht Blade Runner en Prometheus connected zijn, dan denk ik dat Vickers een Replicant is. Dus wellicht is dat wat RS bedoelde. Er is ook wel wat verschil tussen androids en Replicants.
Zijn dit spoilers? Nee toch?
tjsonge jong wat een rommel
Rs is helemaal seniel aan het worden en is zijn andere creatie ook al aan het vernietigen
artoffiilm
-
- 86 berichten
- 0 stemmen
Als je een beetje op internet rond kijkt zie je dat de film overal (Imdb - RT - MM) een dikke voldoende tot goed krijgt. De fans zijn dus royaal in de meerderheid.
Daarnaast lopen de opbrengsten nu richting 180 mlj, met China en Japan nog wachtend op de premiere in hun land.... en daarnaast de dvd release in september. Dus de producite + marketing kosten worden gehaald en daarna gaat de teller nog door.
Iedere film en regisseur heeft recht op zijn basher en het is fijn dat jij die rol met verve op je neemt Artoffiilm, richting RS, maar doe dat dan met wat meer niveau.. en laat het poep en pies gehalte fijn bij de kleuters.
jij kan echt niet lezen he ik heb het over de reviews van de bioscoopgangers niet over die nietszeggende anonieme puntentelling van imdb
Captain.janek
-
- 128 berichten
- 242 stemmen
ja en de nietszeggende score op de Imbd en de nietszeggende score op de RT...
die totaal statistieken zeggen meer over de waardering dan de individuele meningen van mensen die pro of con zijn.
dat mogen ze, maar ga dan wel een film beoordelen die je gezien hebt en kom dan met steekhoudende argumenten.
Je gaat toch ook geen restaurant recensie schrijven als je daar nog nooit gegeten hebt?
Feit is dat er hele volksstammen zijn die zwaar onder de indruk zijn van Alien Covenant, ook al zie jij dat liever niet...
artoffiilm
-
- 86 berichten
- 0 stemmen
ja en de nietszeggende score op de Imbd en de nietszeggende score op de RT...
die totaal statistieken zeggen meer over de waardering dan de individuele meningen van mensen die pro of con zijn.
dat mogen ze, maar ga dan wel een film beoordelen die je gezien hebt en kom dan met steekhoudende argumenten.
Je gaat toch ook geen restaurant recensie schrijven als je daar nog nooit gegeten hebt?
Feit is dat er hele volksstammen zijn die zwaar onder de indruk zijn van Alien Covenant, ook al zie jij dat liever niet...
verklaar dan maar eens waarom de puntentelling van imdb een 6,8 al momenteel niet in verhouding staat tot de overgrote meerderheid van de reviews van de bioscoopgangers die deze prent neersabelen
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Omdat statistisch gezien mensen die iets niet goed vinden eerder gaan posten op internet dan mensen die iets redelijk oké vonden. Pas als mensen lyrisch zijn gaan ze weer posten.
Generaliserend gezien.
artoffiilm
-
- 86 berichten
- 0 stemmen
Omdat statistisch gezien mensen die iets niet goed vinden eerder gaan posten op internet dan mensen die iets redelijk oké vonden. Pas als mensen lyrisch zijn gaan ze weer posten.
Generaliserend gezien.
dat slaat nou weer ook nergens op
Graaf Machine
-
- 9802 berichten
- 1418 stemmen
Omdat statistisch gezien mensen die iets niet goed vinden eerder gaan posten op internet dan mensen die iets redelijk oké vonden. Pas als mensen lyrisch zijn gaan ze weer posten.
Generaliserend gezien.
Kletskoek. Zonder wetenschappelijke onderbouwing is dit echt volkomen kul en bla-di-bla.
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Je hoeft maar even door dit topic te bladeren om te zien dat horizons wel degelijk een punt heeft. De beoordelingen van de stemmers die reageren komen niet bepaald overeen met de normaalverdeling (met 3 en 3,5 als meest frequente beoordeling, redelijk oké om in horizons' termen te spreken) die het stemoverzicht laat zien.
Donucius
-
- 269 berichten
- 128 stemmen
Je hoeft maar even door dit topic te bladeren om te zien dat horizons wel degelijk een punt heeft. De beoordelingen van de stemmers die reageren komen niet bepaald overeen met de normaalverdeling (met 3 en 3,5 als meest frequente beoordeling, redelijk oké om in horizons' termen te spreken) die het stemoverzicht laat zien.
horizons heeft in het algemeen over dat specifieke punt ook wel gelijk. Het klopt dat mensen die extreem negatief of positief zijn, meer vocaal gemotiveerd zijn om dit ook aan anderen te laten weten. Dit gebeurt iets meer bij vooral de negatieve mensen. Dat wetende weet je ook dat deze mensen ook niet binnen de normaalverdeling zullen vallen. Ze zijn immers extreem en zijn dus de uitschieters. Dus jouw conclusie is eigenlijk dan ook geen antwoord, maar eerder een benoeming van een gegeven.
Of de film oké is of niet is niet te zien aan enkel een cijfer (IMDB.com). Over het geheel gesproken als je enkel op het cijfer afgaat, kun je zeggen dat van de mensen die gestemd hebben, het merendeel positief (hoger dan een 6) is over deze film. Echter als je naar het percentage negatieve stemmen (lager dan een 6) kijkt, zie je dat er wel degelijk iets meer aan de hand is dan dat het cijfer doet vermoeden. Met 19% en 17% voor resp. A:C en Prometheus, kan je stellen dat deze A:C nog iets slechter wordt bevonden dan Prometheus. Vergelijk je dit nog eens met een Alien (3,4%), Aliens (4%), Alien 3 (25,4%), Alien:Resurrection (27,1%) en AVP (42,5%), dan zie je gewoon een dieptepunt bij AVP met 42,5% stemmen onder de 6. In schril contrast met een Alien met z'n 3,4%. Kijk je dan ook nog eens naar de commentaren met motivatie dan geeft dit al veel meer inzicht.
Als conclusie zou je enkel kunnen zeggen dat van de stemmers er (ongeveer) 1 op de 5 deze film een cijfer van lager dan een 6 zouden geven. Vergelijk dit met een King Arthur (10,9%), Guardians of the Galaxy v2 (3,7%) of eentje binnen hetzelfde genre Life (17%), kan je best stellen dat men relatief negatief is over deze film. Zelfs over een film als Life was men minder negatief. Echter is men wel weer positiever over deze film in vergelijking met een Alien 3 of Alien:Resurrection.
Dit zijn gewoon wat statistische feitjes. Hoeveel waarde je eraan wilt hechten ligt bij jezelf. Neem dit serieus of met een korreltje zout; aan jou de keus!
Ik zou mijns inziens het MM-cijfer in ieder geval altijd wel een beetje met een korreltje zout nemen, omdat er in vergelijking tot de grote sites gewoonweg niet genoeg stemmen zijn om echt een goed beeld te krijgen van een waardering. Deze film als voorbeeld; 3 stemmen zijn (in het gunstigste geval) al genoeg om het cijfer te beïnvloeden. Ga daarom ook nooit enkel af op een cijfer, maar lees ook eens de commentaren door. Geeft meer inzicht als ze goed onderbouwd zijn dan enkel een cijfer.
artoffiilm
-
- 86 berichten
- 0 stemmen
Alien convenant staat momenteel op imdb op 6.8 wat nog zal zakken,
evenveel als tron legacy waar geen vervolg is op gekomen..
als de nerds van de franchise graag een vervolg willen kunnen ze zelf maken als fan film
Pecore
-
- 923 berichten
- 1691 stemmen
Donucius, iets anders dan aangeven dat horizons' stelling geen klinkklare onzin is, wou ik niet. Ik heb het dan ook helemaal niet over de betrouwbaarheid van de beoordelingen hier of elders of in hoeverre je deze serieus moet nemen. Hoewel ik je analyse plus conclusie volg, en prettig weg vind lezen, is hij wellicht overbodig.
Trouwens, in hoeverre kun je op een schaal van 0.5 tot 5 echt spreken van uitschieters? De hoogste en laagste stemmen passen toch prima in de normaalverdeling?
Captain.janek
-
- 128 berichten
- 242 stemmen
Artoffiilm, dat je hier 60 sneue berichten plaatst op deze topic is tot daar aan toe. ...Maar probeer wel grammaticaal een beetje bij te blijven bij de rest, anders is het helemaal een trieste vertoning.
Dit bericht namens de nerds van de franchise.
Donucius
-
- 269 berichten
- 128 stemmen
Donucius, iets anders dan aangeven dat horizons' stelling geen klinkklare onzin is, wou ik niet. Ik heb het dan ook helemaal niet over de betrouwbaarheid van de beoordelingen hier of elders of in hoeverre je deze serieus moet nemen. Hoewel ik je analyse plus conclusie volg, en prettig weg vind lezen, is hij wellicht overbodig.
Trouwens, in hoeverre kun je op een schaal van 0.5 tot 5 echt spreken van uitschieters? De hoogste en laagste stemmen passen toch prima in de normaalverdeling?
Begrepen en mee eens. Wellicht overbodig, ikzelf zie het graag als kleurrijke bladvulling in een eindeloze welles en nietes discussie thread. 
Pin mij daarnaast niet te hard vast op iets (Statistiek) dat ik 20 jaar geleden voor het laatst heb gedaan.
Je hebt gelijk, ik zit weer lekker dingen door elkaar te halen. Bedoelde niet de grafiek hier op MM, maar de grafiek op IMDB die er duidelijk scheef uitziet.
Wellicht verkeerde woordkeuze met uitschieters, maar bedoel te zeggen dat de groep (lager dan 6) gewoon groter is dan hoort te zijn in een normaalverdeling. En dan vooral de groep die een 1 heeft gegeven. Geeft bij mij aan dat er wellicht iets aan de hand is?
Voor de rest niks belangrijks te melden hoor
. Dit is gewoon één van die threads die interessant genoeg is om te volgen of op te reageren.
artoffiilm
-
- 86 berichten
- 0 stemmen
Artoffiilm, dat je hier 60 sneue berichten plaatst op deze topic is tot daar aan toe. ...Maar probeer wel grammaticaal een beetje bij te blijven bij de rest, anders is het helemaal een trieste vertoning.
Dit bericht namens de nerds van de franchise.
ik heb hier blijkbaar veel volgelingen
artoffiilm
-
- 86 berichten
- 0 stemmen
Gefeliciteerd met je 60ste bericht! Alle 60 hier?
ah nog een volgeling
SillyBilly23
-
- 183 berichten
- 358 stemmen
Prometheus had bij mij geen sterke indruk achtergelaten, was geen fan van het verhaal en dus vreesde ik een beetje voor deze Covenant als vervolg. Maar eigenlijk viel het best mee. Uitsteken boven de rest doet het dan weer niet. Is dat een verrassing, niet echt.
Positief is dat je de lange speelduur niet zo opmerkt, men neemt het eerste halfuur rustig de tijd maar nadien is de aanpak directer. Het verhaal stelt niet zoveel voor, door de vette kills blijft het wel onderhoudend. Het filosofisch geneuzel valt ook mee, gelukkig want het gaat nergens over.
De cast is weinig verrassend helaas. Oké Fassbender is er nog, hij mag zelfs 2 personages spelen. Samen met Danny (Waterston) voldoende om de boel recht te houden. Al de rest is helaas opvulsel en eenmaal de Aliens (en David) aan de slag gaan, wordt het grof en pijnlijk duidelijk hoe kwetsbaar de bemanning is. Wat ik een beetje vreemd vond was de minirol voor James Franco. Hij overleeft de crash aan het begin van de film niet. Een groot drama voor de rest aangezien hij ook de kapitein en man was van Danny. Maar wat een mislukt sentiment, we weten namelijk op dat moment nog niets over de crew dus heel die treurigheid kwam slapjes over.
Het aanbod aan Aliens is natuurlijk wel weer leuk, al mochten ze gerust wat meer en beter in beeld zijn gekomen. Dat mocht je toch wel verwachten na zo’n expliciete trailers (misschien niet maar toch). Of we er nog veel gaan uitkrijgen hierna? Ik vrees ervoor.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ook al vinden ze de opbrengst misschien in eigen land belangrijker dan in de rest van de wereld. Sowieso vinden de VS zichzelf het belangrijkst! Maar de film gaat lekker buiten de USA. De film heeft nu wereldwijd $214,960,985 opgeleverd.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Filmstudio's vinden de binnenlandse opbrengst interessanter omdat ze daar een groter deel van de koek krijgen. Box-office is een bruto cijfer. Daar krijgt de studio maar een gedeelte van.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Het wordt een beetje een Pacific Rim gevalletje. Al deed die film het zelfs nog iets beter in het binnenland. Maar inmiddels wereldwijd $411,002,906 opgebracht en volgend jaar dus deel 2.
Mad Man Mundt
-
- 300 berichten
- 3804 stemmen
Behalve de naam en het langer durende functioneren, wat is het verschil?
Hoewel het nu 'officieel' zo is dat Replicants biologisch zijn en Andy's synthetisch.
Ik vind het ook maar een beetje rommelig worden...
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Ik vind het ook maar een beetje rommelig worden...
Het valt af te wachten of Ridley Scott daadwerkelijk de twee werelden gaat samenbrengen. Tot hiertoe is er eigenlijk geen vuiltje aan de lucht. Zelfs al mochten we in Blade Runner 2049 ergens in de verte een 'neon sign' zien met de naam 'Weyland-Yutani', dan zie ik dat als een grapje van Villeneuve.
Mad Man Mundt
-
- 300 berichten
- 3804 stemmen
Da's waar. Voor mij hoeft het ook niet eigenlijk. Keep that air clean!
Slight winkage zou wel grappig zijn, maar ik vrees de worst
.
En doelde ook een beetje op de Alien mythos, die ik nu wat gaar vind worden. Had zelf iig liever gezien dat de Xenomorph gewoon een alien ras/soort was gebleven, ipv een android bio-engineerd WMD.
Curriculum
-
- 305 berichten
- 303 stemmen
Wat hoor ik nu? Een nieuwe Predator? Hoe, wat, wanneer en waar??? 
Pre- en sequels

Prometheus
2012
2.336 reacties
Gerelateerd nieuws

Dit is 'Alien V' van Neill Blomkamp: het deel in de reeks dat nooit verscheen

20th Century Fox werkt momenteel aan een nieuwe 'Alien'-film

'Alien'-schrijver en producer David Giler (77) overleden
Bekijk ook

Alien
Sciencefiction / Horror, 1979
2.124 reacties

Aliens
Sciencefiction / Actie, 1986
1.227 reacties

Ser du Månen, Daniel
Drama, 2019
11 reacties

10 Rillington Place
Biografie / Misdaad, 1971
71 reacties

Blade Runner 2049
Sciencefiction / Thriller, 2017
1.304 reacties

Get Out
Horror, 2017
513 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








