Angus, Thongs and Perfect Snogging (2008)

Alternatieve titel: Tijger, Tanga's en Tongzoenen

Verenigde Staten / Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Gurinder Chadha
met Georgia Groome, Aaron Johnson en Eleanor Tomlinson

Georgia Nicholson is bezig met het trauma van teenager-zijn te overwinnen. Niet begrepen door haar ouders, maar opgevangen door de vriendschap met haar vriendinnen, ''The Ace Gang'' worstelt Georgia zich door het leven. Wanneer de twee knappe broers Tom en Robbie op school komen denkt Georgia dat de droom van haar vriendje is uitgekomen. Helaas gaat Robbie al met haar aartsrivale Lindsay. Georgia bedenkt een serie van plannen, om te laten zien dat zij de rijpe, ontwikkelde vriendin is die hij verdient. Dit terwijl haar situatie thuis, met haar ouders er niet één is die echt meewerkt.

avatar van K*D
K*D
Geweldige film, misschien ben ik ietsje te oud ervoor (ik ben 19) maar ik kan er echt van genieten hahaha. Vooral de scene als Georgia tegen Lindsay tijdens haar feest zegt "laten we dit als grote mensen oplossen, we zijn tenslotte volwassen. Hilarisch. Die meid kan acteren.

avatar van Marvinleeaday
Als ik het zo lees moet je 16 (hooguit wat te oud 19 zijn) en chick om dit leuk te vinden. Ik moet zeggen ik vond het een leuke vermakelijke film ondanks dat ik (bijna) 3x16 ben en ook nog eens van het mannelijke geslacht. Het eind was wel ietsje te veel van het goede.

avatar van rep_robert
Geinige chickflick dat dankzij de luchtige insteek de behoorlijk grote clichés met veel plezier op het scherm tovert.

avatar van nightbreed
Waarom staat er Verenigde Staten bij deze film? Er zou Verenigd Koninkrijk moeten staan.
Dat de film deels met geld uit de VS en Duitsland is gefinancierd maakt deze film nog geen Amerikaanse film. Dan had er net zo goed Duitsland bij kunnen staan.

Voor de duidelijkheid: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Duitsland

avatar van 606
nightbreed schreef:
Voor de duidelijkheid: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Duitsland

Je kan zelf ook een correctie insturen he !
Ik heb het nu gedaan.

avatar van bellaatje
Absoluut leuke film, erg gericht op tieners, maar ook ik ben dat al 25 jaar niet meer.
Volgens mij heeft het alles te maken met de hoofdrolspeelster. Ze is spontaan, onhandig, niet perfect en acteert erg goed.

avatar van Lucitair
Heb de film ook gezien gisteren. Gezien er voor de rest weinig boeiends op tv was. Het werd allemaal wel wat te cheesy. Maar het was best een redelijke film om een keertje te zien.

avatar van ILDIB
Typische highschool film maar dan in engeland. Prima te doen, niet vervelend.

Ik behoor duidelijk niet tot de doelgroep van deze film. Toch heb ik mij redelijk vermaakt met deze Britse scholierenfilm, die op zijn Amerikaanse tegenhangers voorheeft dat het nu eens niet over van die gladde, gelikte tieners gaat, maar over doorsnee jongeren met al hun (on)hebbelijkheden. Bovendien ligt de Britse humor mij beter dan de Amerikaanse.

avatar van mjk87
In Australië is een thong ook een slipper, in plaats van een flip flop zoals dat in de rest van de wereld zo is. Als je dus eerst Australiërs spreekt en daarna pas andere backpackers en dat woord nog niet kende...

Enfin, geinig filmpje dit. Ik ben dan zelf wel nooit een tienermeisje geweest, dus in hoeverre dit allemaal echt en herkenbaar is kan ik niet zeggen, maar het voelt allemaal redelijk authentiek aan, sowieso geholpen door de prima voice-over die je doet denken in het hoofd van een breezah te zitten. Sowieso is dit eerder een verzameling sketches in chronologische volgorde dan een echt lopend verhaal. Heel veel kleine en vooral korte scènes die inzicht geven in het leven van jonge meisjes anno nu, en dan ook nog eens met een schattig Brits accent.

Verder goed gefilmd met fijne muziek en mooie beeldcomposities met kleuren die overal tevoorschijn komen en strakke horizontale en vooral verticale lijnen die elk shot het kijken waard maken. Sowieso, als je ziet hoe overvol - haast kitscherig- de mise-en-scène is, daar kan je best wel even naar kijken. Daarnaast af en toe een leuke bewegende camera en één bijzonder mooi tracking shot.

Niettemin duurt de film wel iets te lang, is het spel over de breedte matig, is het nergens verrassend, zijn een aantal scènes minder in kwaliteit en is het einde me net iets te zoet. Al met al wel een dik verdiende 3,0*.

avatar van baspls
Jezus... NPO3 is echt een bijzonder slechte invloed voor kinderen. Die films die ze daar uitzenden. Wij keken gewoon naar De Smurfen of het Disney-uurtje...

Zwolle84
Compleet verrast en ook wel een beetje verward moet ik zeggen dat dit oprecht een heel leuke film is. Tuurlijk is het zo tiener als het maar kan zijn, maar ook voor de oudere tieners onder ons is er genoeg te genieten. De humor is lekker luchtig en erg leuk, mede vanwege die typische Britse jongerentaal. Bovendien komt het een stuk natureller over dan de meeste Amerikaanse tienerfilms. Het is allemaal zo onschuldig, zoals het steeds weer in beeld brengen van die überlelijke kat, maar het werkt wel.

Een van de fijnere bakvisjesfilms die ik heb gezien. En dat zijn er inmiddels toch al best wel weer veel.