City of Ember (2008)

3,03

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Gil Kenan
met Saoirse Ronan, Harry Treadaway en Bill Murray

Generaties lang hebben de inwoners van de Stad van Ember geleefd in een prachtige wereld vol met wonderbaarlijk glinsterende lichten. Als de inwoners er achter komen dat deze lichten hun kracht beginnen te verliezen en de lichtbron sterk achteruit gaat begint een race tegen de tijd. Twee tieners beginnen een avontuur waarin zij het bestaan van de Stad van Ember willen achterhalen en alle inwoners moeten helpen ontsnappen voordat de lichten voor altijd uit zullen gaan.

234 BERICHTEN41 MENINGEN

geplaatst: 8 december 2007, 22:35 uur [permalink]
Verhaal komt me zo bekend voor, maar het boek heb ik niet gelezen....iemand bekend met een andere bewerking van het verhaal?
Lijkt me opzich een leuke film.

geplaatst: 13 december 2007, 15:23 uur [permalink]
Ik ben zeer benieuwd naar deze film, maar ik kan er verder weinig over vinden.

avatar van Gizzmann
geplaatst: 2 januari 2008, 23:11 uur [permalink]
Bill Murray! ๐Ÿ˜„

avatar van The One Ring

geplaatst: 3 januari 2008, 11:54 uur [permalink]
Ja, Bill Murray!

Het meisje dat de hoofdrol speelt wordt schijnbaar gespeeld door Saiorse Ronan, die fantastisch speelde in Atonement. Aan de acteurs ligt het alvast niet.

Het verhaal komt mij trouwens ook bekend voor. Ik kan me echter niet herrinneren dat ik ooit een dergelijk boek gelezen heb.

avatar van JohnWilliams

geplaatst: 9 januari 2008, 15:31 uur [permalink]
Nog niks van gehoord tot ik het vandaag zag..regisseur is wel goed.

avatar van deLeeuw
geplaatst: 23 februari 2008, 17:41 uur [permalink]
Tim Robbins en Bill Murray twee fantastische acteurs! Ben zeer benieuwd naar deze film.

geplaatst: 26 februari 2008, 17:01 uur [permalink]
The One Ring schreef:

Heb Saiorse Ronan inmiddels toegevoegd als actrice. Toen ik de film zelf toevoegde was het nog niet bekend dat ze een grote rol ging spelen volgens mij, maar nu staat ze er. Het zal in deze film inderdaad vast niet aan de acteurs liggen.

avatar van Chuck Taylor

geplaatst: 31 maart 2008, 16:06 uur [permalink]
deLeeuw schreef:
Alleen die poster doet me wel veel denken aan het Internet-Logo..

Het internet explorerlogo van Windows, een Macintosh gebruiker heeft hier gewoonlijk niks mee te maken. Wat een lelijk logo inderdaad.. ๐Ÿ˜ข

geplaatst: 31 maart 2008, 16:08 uur [permalink]
Nou, nou, zo kan ie wel weer! Weten jullie wel hoeveel moeite ik heb gedaan om eindelijk die poster te vinden? ๐Ÿ˜‰

avatar van Isildur
geplaatst: 31 maart 2008, 17:56 uur [permalink]
Het boek is een aanrader!

Ik heb het net voor de 2de keer gelezen.

geplaatst: 3 april 2008, 18:28 uur [permalink]
Ik vind het wel een aansprekende poster. Heb hier veel zin in, zeker als ik naar de cast kijk.

avatar van T'o Malaak

geplaatst: 15 mei 2008, 22:43 uur [permalink]
Ik heb een trailer gespot op /Film, ziet er goed uit!

City of Ember Movie Trailer...

geplaatst: 15 mei 2008, 23:04 uur [permalink]
Ziet er leuk uit inderdaad.

avatar van Mc

geplaatst: 26 mei 2008, 17:40 uur [permalink]
Bill Murray! Tim Robbins!

Ondanks dat het me wat kinderlijk aandoet allemaal (trailer) heb ik hier toch wel zin in! Ben benieuwd. ๐Ÿ˜„

avatar van deLeeuw
geplaatst: 27 mei 2008, 10:15 uur [permalink]
HarmJanStegenga schreef:

Haha, nou het is een hele mooie poster hoor. Op het logo na ๐Ÿ˜›

geplaatst: 11 september 2008, 23:28 uur [permalink]
deLeeuw schreef:

Alleen die poster doet me wel veel denken aan het Internet-Logo..

En Martin Landau! Nog een geweldige acteur!!!

avatar van rokkenjager
geplaatst: 6 oktober 2008, 22:38 uur [permalink]
Heb hier eigenlijk best zin in.

geplaatst: 12 oktober 2008, 13:17 uur [permalink]
Wow, kijken geblazen dus. Ik kijk hier steeds meer naar uit.

avatar van Daemon1337
geplaatst: 24 november 2008, 02:42 uur [permalink]
Net gezien, Ik vond het een mooie film, Beetje voorspel baar maar goed gespeeld.

Het verhaal is iets wat IK nog nooit had gezien, En wat er al allemaal niet kan fout gaan na 200 jaar is ook goed uitgebeeld.

(Ik zal maar niet te veel zeggen sinds hij nog niet released is.)

Mijn stem: 4 sterren

geplaatst: 29 november 2008, 13:05 uur [permalink]
HarmJanStegenga schreef:
Wow, kijken geblazen dus. Ik kijk hier steeds meer naar uit.

Hier nog één. Van zulke films kunnen er niet genoeg zijn.

geplaatst: 7 januari 2009, 08:13 uur [permalink]
Angrod_Pallanén schreef:
Lijkt me opzich een leuke film.

Ik denk dat je hiermee Dinotopia bedoelt. Daar gaan de lichten ook uit van het eiland en moeten een paar "outsiders" hun redden door diep in de grotten nieuwe stenen te halen waarmee ze het eiland weer van licht voorzien.

avatar van Koerok
geplaatst: 7 januari 2009, 09:37 uur [permalink]
Als volwassen kijker zou ik er een 3 voor geven, maar het wordt toch een 3.5 omdat het meer een jeugdfilm is. Als jeugdfilm is hij namelijk prima geslaagd.

avatar van Dooz
geplaatst: 7 januari 2009, 14:59 uur [permalink]
Inderdaad een jeugdig verhaal.
Maar ik vond het een leuke fantasie, heerlijk zo'n verhaal. En goed gefilmd en gespeeld.
Als je van dit génre houd, is het een toppertje

avatar van edejong
geplaatst: 8 januari 2009, 23:19 uur [permalink]
Hmm ik vind de beoordeling hier erg laag. ik heb de film zojuist bekeken, en ben het eens met commentaar hierboven. Een jeugdig verhaal, met prima acteerwerk, en mooie beelden. Zeker het kijken waard.

Ik heb net de overige stemmen gecheckt, er staat een stem tussen van patheij die zich in 2006 geregistreerd heeft, en sindsdien maar op één film gestemd heeft, en dat is deze, en dan gelijk een 1? Is dat niet een beetje raar?

avatar van Koerok
geplaatst: 9 januari 2009, 11:31 uur [permalink]
edejong schreef:
Ja, maar wat doe je eraan...?

avatar van 074

geplaatst: 9 januari 2009, 14:09 uur [permalink]
edejong schreef:

nee joh, als het opvallend zou zijn dan zou het een 0.5 moeten zijn en niet een 1 ๐Ÿ™‚

avatar van TwoFace
geplaatst: 9 januari 2009, 18:26 uur [permalink]
Ik vond city of ember een leuke fantasy film. Het acteren van de kinderen was zeker niet matig maar ook niet bijzonder. Wat mij het meeste aansprak in deze film waren de leuke sets en het verhaal. Verwacht niet te veel van Bill Murray en Tim Robbins ook al staan ze vooraan in de cast beschrijving zij komen echter weinig in beeld in vergelijking met de kinderen.

Kortom een leuke feel good film geschikt voor jong en oud.

avatar van eppy

geplaatst: 9 januari 2009, 19:52 uur [permalink]
ben benieuwd

avatar van Maphesta
geplaatst: 10 januari 2009, 01:53 uur [permalink]
Walgelijke, belachelijke film.

Why? Ontzettend saai! Er gebeurt niets dat spannend is op misschien één enkele scene na.

Deze film duurde 95 minuten te lang.

AFRADER!

avatar van martenaria
geplaatst: 10 januari 2009, 07:54 uur [permalink]
aardige film. zeker niet saai hoor. ok, er zit geen swartsenekkert in maar er gebeurt toch vanalles. tim robbins speelt wel een klein rolletje trouwens. 3*