Forgetting Sarah Marshall (2008)

Komedie / Romantiek
111 minuten / 118 minuten (unrated version)

geregisseerd door Nicholas Stoller
met Jason Segel, Kristen Bell en Mila Kunis

Peter Bretter (Jason Segel) en zijn vriendin Sarah Marshall (Kristen Bell) zijn uit elkaar. Peter is er kapot van en besluit op vakantie te gaan naar Hawaï. Sarah blijkt echter naar dezelfde bestemming te gaan, alleen heeft zij haar nieuwe vriend meegenomen.

avatar van Siorgi
Ideale film voor deze tijd van het jaar. Lekker ontspannend en enkele zeer leuke scenes.

Minder grappig dan Apatow's vorige, die hier alleen executive producer was, maar was hier en daar wel wat creatieve invloed heeft gehad op het script van Segel. Hij komt in ieder geval duidelijk uit de koker van Apatow.

Bij vlagen wel enorm grappig, maar voor een komedie duurt ie echt te lang en dat speelt de film parten. Dat geklooi op Hawaii heb je na 5 kwartier wel gezien en het blijft dan nog net iets te lang door kabbelen en neemt net niet helemaal de lekkere keuze's.

avatar van hulkio
Leuke komedie met enkele zeer vermakelijke scenes. Helaas ook wel wat hele simpele grappen, ongepaste emotionele momentjes en een voorspelbaar einde.

avatar van Joe-K
Leuke film. Goede cast met 2 mooie actrices in de hoofdrol! Humor zat er ook zeker in, heb een aantal keer goed moeten lachen. Ik vond het echt een 'feelgood' filmpje. Kijkt ook lekker weg zo'n hawai sfeertje. Zeker een geslaagde film en ik denk dat Peter de goede keuze had gemaakt om met Rachel verder te gaan, ondanks Sarah er op het einde er alleen voor stond. Nja, al bij al een 4,0*

Nogal logisch, die Sarah was een irritant, dom en arrogant wicht, ik snapte sowieso niet wat hij met haar moest.

avatar van Ruben. K.
kos schreef:

Maar ze is wel bloedmooi, dat zal vast veel goedgemaakt hebben.
Ze speeld ook een rol in Hero's trouwens.

Nou en, als ze vreemdgaat met de eerste de beste Engelse idioot had ze van mij lang weg mogen blijven. Vanaf dat punt snapte ik de film ook niet meer.

Scenariotechnisch gezien ontbraken nogal de "Sarah en Peter hebben het leuk samen" stukken. De flitsen tussendoor zorgeden voor een glimlach, maar waren inderdaad niet genoeg om het verhaal echt op een sterke manier draaiende te houden...

avatar van Siorgi
De Dracula Musical is natuurlijk geweldig!

avatar van alec
stinissen schreef:
... Jason Segel is total maar dan ook totaal niet geschikt voor deze rol, ik zie hem liever in een donkere film in de kolenmijnen waar ik hem niet hoeft te zien ...

Dat is nog zachtjes uitgedrukt
Het script is nogal gemakzuchtig, sommige acteurs stralen oninteresse uit en de karakters zijn futloos, geestdodend en monotoon. Bekende namen als William Baldwin, Jason Bateman en Paul Rudd kunnen deze film helaas niet redden.
Af en toe moest ik even wegkijken omdat deze film mij niet kon boeien.
Een *2.0

avatar van siemiejj
Ik heb deze film in de bios gezien, was een leuke film !

avatar van Ruben. K.
kos schreef:

Hetgeen ik zei was dan ook te nemen met een grote korrel zout....chill out...

Smakelijke komedie met als hoogtepunt de Dracula-musical... Lekker avondje genieten.

avatar van hannes64
Goodfella1812 schreef:
Erg leuke film, heb me goed vermaakt en vooral de verschijning van Mila Kunis is iets om van te genieten. 4****

Precies wat ik wilde toevoegen.
Ja, Mila Kunis hè?
Een alleraardigst leuk klein feelgoodje.

avatar van Ninto
Hahahahahahaha, omg... dat zegt genoeg toch!!

avatar van Ralf81
Deze film vond ik beduidend minder dan dat ik ervan had verwacht. Die broer (of was het nu zijn beste vriend?) van Peter was erg irritant in zijn rol. Ook om de nieuwe vriend van Sarah kon ik niet echt lachen. De film was ook vrij langdradig, en de sterke grappen waren op één hand te tellen.

Pluspunt was toch wel het prima einde, waar de film dan toch eindelijk zijn hoogtepunt bereikte. Voor de rest niet een film die je nog lang zal bijblijven....

avatar van Macmanus
Hoop dat de Apetow reeks niet blijft dalen....

Deze viel net als Drillbit Taylor enorm tegen. Veel te weinig grappen, totaal niet slagen op het romantische vlak en matige acteurs.

Segel beschikt vooral over weinig komisch talent. Op het moment dat die in verdriet is lijkt die wel owkee. Maar wanneer die weer blij is zijn die levenloze ogen er nog steeds en is mijn kapstok nog aantrekkelijker. Des te vreemder dat hij het ene lekkere wijf na de andere het bed in krijgt. De macht van je eigen script schrijven zullen we maar zeggen. Verder stelt Kirsten Bell niks voor en ook wat vreemd dat Jack McBrayer zijn rol van 30 rock mag nadoen.

Eigenlijk zijn die Engelsman en Kunis de enige die het beetje leuk doen. Kunis kan redelijk los acteren, de rest is allemaal te strak. Nergens voor nodig het is gewoon een chille komedie.

Wil zo nu en dan raakslaan, maar veel te weinig itt wat we gewend zijn van Apetow producties. Vooral de acteursgroep is belangrijk in zijn films en die is in Knocked-Up en Superbad optimaal en hier matig.

2 sterren.

avatar van Punkette
Wel leuke film maar viel soms tegen. Ik moest vooral lachen om Aldous oftwel Russell Brand en zijn hysterische groupie Matthew (van superbad). Grappige momenten waren de Peter en Sarah terugflitsen. Zoals: Peter die alles aandeed dat Sarah voor hem kocht. Of dat hij elke keer haar tasje moest vasthouden.. Kortom een 3,0*

Dalende lijn??

Ik wil beweren dat de Apatow-reeks met Forgetting Sarah Marshall zijn hoogtepunt tot nu toe heeft bereikt. Schot in de roos is toch echt Jason Segel die met zijn onbeholpen voorkomen precies past bij de film die hij zelf heeft geschreven . Waar hij normaal in de marge meedoet zijn de rollen nu precies omgedraaid. Jonah Hill (na een tijdje vervelend in Superbad) is in feite alleen sterk in bijrollen. Segel bewijst deze film te kunnen dragen zonder irritant te worden. Moet wel gezegd worden dat Kunis perfect gecast is naast Segel, niet alle credits voor hem, maar goed..

Forgetting Sarah Marshall voelt op en top sympathiek aan en heeft zeer veel en zeer rake geestige dialogen en gebeurtenissen. Segel is een druiloor die totaal opgaat in zijn eigen misère en telkens op ongelukkige wijze geconfronteerd wordt met zijn hartzeer. Ondertussen is hij de hele tijd dronken en huilt zijn longen uit zijn lijf (hilarische scene, vooral die laatste 'gier' voor de cut). Ik was af en toe best bang dat het allemaal in clichés ging verzanden, maar thumbs up voor Segel die het telkens zo heeft geschreven dat het orgineel aan blijft voelen. Dit heeft ook deels te maken met een paar geniale bijrollen (die Heule grote Hawaiiaan o.a.). Het einde begint met de lang verwachte musical, die erg leuk gedaan is en wanneer het dan allemaal toch goed komt, staat hij weer in/voor (zijn) blote lul en kun je alleen maar meelachen met Kunis .

Tel hierbij op de sneer naar alle CSI-achtige programma's, Billy Baldwin, Edward Scissorhands , de blik van de barman nadat Segel in elkaar is gemept en het fototje naar Kunis heeft gebracht en het slachten van het varken I'm sorry, i'm sorry en je hebt de beste romantische comedy in tijden.

avatar van Frunselaar
Behoorlijk leuke film, echt een paar keer hard moeten laggen. Mooie plaatjes , dan bedoel ik niet alleen Hawai.

flauwe film.. hou ik niet van...

Erg leuke film, genoten

avatar van GGG
GGG
Waardeloze flauwe film! Niet van genoten. Snap niet dat die zo'n hoge score krijgt...

Forgetting sarah marshall:

Leuke romantische comedy. Samen met what happens in vegas de beste van dit jaar. Goede casting en goed op het scherm gebracht.

Evaluatie: 3/5

Leuke film maar door het begin moesten we ons even doorheen worstelen, later werd de film beter.

De humor was maar af en toe aanwezig maar dat is vaker zo met deze romantische komedies, toch hebben we ons vermaakt en dus een 3.

avatar van Nandini80
Leuke film

Bij sommige stukjes heb ik me echt rot gelachen!

Frunselaar schreef:

Lag of ik schiedt.

avatar van dulcinea
De titel is niet slecht gekozen want ik zal de film ook snel proberen te vergeten. Het is nooit echt slecht maar ook nooit echt goed, de grappige scènes zijn op 1 hand te tellen, het verhaal kabbelt de hele film voort zonder ooit echt boeiend te worden. Er zitten ook teveel kleine tussenstukjes in die niks toevoegen aan het verhaal en de film nog langdradiger maken dan hij al is. Het acteerwerk was wel in orde maar toch blijven de personages wel héél oppervlakkig waardoor ik totaal niet kon meeleven.
Geen aanrader, 2,5*

een beetje voorspelbare film maar wel eentje die je moet zien, zeker als komedie-fan. het verhaal is simpel maar toch maken ze het leuk.

Waarom moeten die Apatow producties stuk voor stuk 2 uur duren, er kan toch zeker wel een half uur af. Dit is zeker niet de beste uit de Apatow stal, al is hier en daar wel die typische humor terug te vinden. De setting op Hawaii gaf wel iets van een lekker sfeertje mee, maar ik kom uiteindelijk niet verder dan 2,5*.