Forgetting Sarah Marshall (2008)

Komedie / Romantiek
111 minuten / 118 minuten (unrated version)

geregisseerd door Nicholas Stoller
met Jason Segel, Kristen Bell en Mila Kunis

Peter Bretter (Jason Segel) en zijn vriendin Sarah Marshall (Kristen Bell) zijn uit elkaar. Peter is er kapot van en besluit op vakantie te gaan naar Hawaï. Sarah blijkt echter naar dezelfde bestemming te gaan, alleen heeft zij haar nieuwe vriend meegenomen.

Aardige film, maar duurde wat mij betreft iets te lang. Zo voorspelbaar als de pest, maar er zaten wel leuke stukjes in.

timbo_ schreef:
Die Dracula musical

Nog steeds een zwak voor deze film.

avatar van 606
Zoals hier al vaker is gezegd, voorspelbaar en iets te lange speelduur.
Het werd te lang gerekt de film was is 90 minuten perfect geweest.
Humor en acteerwerk was prima.

3 sterren

avatar van Tommy De Vito
Uiterst slappe en humorloze comedy. Eerste 10 minuten schoot ik nog in de lach, daarna wordt de film erg saai op het gebied van verhaal en humor. Helaas..

laundromat
Hij was toch minder dan de 1e keer. Maar omdat ik zo'n fan ben van Segel toch nog een dikke 3,5* Brand is nooit leuk, in geen enkele film die ik met hem erin heb gezien.

Dun verhaaltje. Film moet het vooral hebben van de twee mooie vrouwen (Kristen Bell en Mila Kunis), die er in rondlopen. En die zijn alleszins de moeite waard.

avatar van TragieStar.*
Vandaag toevallig bekeken, en toch een heerlijke film om te zien. Heb erg genoten, en dacht eigenlijk weer een standaard filmpje te bekijken. Dat was het aan de ene kant ook, maar het had toch iets speciaals. Iets leukers, en dat is waarschijnlijk de cast. Die was gewoon enorm . Mila Kunis en Kristen Bell waren toch wel het aangenaamste om naar te kijken. Het zijn beide prachtige dames, maar Mila Kunis is toch echt wel de knapste en Kristen Bell kan eigenlijk beter acteren dan Kunis. De hoofdpersoon vond ik eigenlijk het minst, hij was 1 grote flapdrol die ook nog eens moeizaam acteerde. Ik snapte niet wat ze in hem zagen .
Het begon eigenlijk best leuk zo zie je eens een naakte man ipv een naakte vrouw. Dus dat vond ik wel een pluspunt, niet omdat het zo'n lekkerding was uhum maar omdat je altijd alleen maar vrouwen naakt ziet dan mannen. Dat zal waarschijnlijk komen omdat het verhaal meestal door mannen word geschreven en ze dat misschien opwindender vinden. Daarna zakte de film een beetje in, en had op een leukere reunie gewacht van Bell en Segel. Mila Kunis was nog vrij afwezig het eerste deel, vrij jammer maar het 2de deel was ze volledig inzetbaar. En toen kwam haar acteer level wat hoger te liggen. Leuk om ook Russell Brand te zien in deze film, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Hij is natuurlijk altijd leuk, niet bepaald een top acteur maar wel aangenaam.

Er zitten een paar grappige momenten in, maar verwacht er niet veel van. Het overtollige deel is vooral erg flauw. Maar ach, met een beetje humor kijk je daar wel doorheen.
Een beetje film in zijn genre dus.

avatar van ExToR
Net bekeken en op zich een leuke film. De film is (zoals verwacht) niks anders dan een standaard romantische komedie met een mindere lachgraad. Persoonlijk vind ik Kristen absoluut geen mooie vrouw en zodoende gaf het einde waarin Peter toch kiest voor Mila, mij wel een 'goed gevoel'.

Grappige film, niet veel bijzonders verder.

avatar van The Hidden
Eerste keer dat ik een film heb gezien van "Marshall" (When I met your mother), en uiteraard voor de unrated versie gekozen. When I met your mother is één van mijn favoriete comedyseries, en het was inderdaad alsof ik naar een soort depri-Marshall (Segel) zat te kijken.

De film duurde me iets te lang, gelukkig ging het de tweede helft de betere kant op. Maar ja, zo ongeloofelijk voorspelbaar als dit, heb ik ze zelden gezien...

Personages varieerden van leuk (niet meer dan dat) tot vervelend:
Hill de ober dwaalde maar wat rond, irritant ventje. Hader bezorgde me wel af en toe een glimlach. Brand werd steeds leuker om naar te kijken gelukkig, terwijl Segel constant in een soort depri-mode bleef hangen. De randpersonages waren wel "aardig", denk aan de dikke "baby".

Kunis en Bell waren natuurlijk wel een genot om te aanschouwen, met Kunis als koploper, maar een naakte Segel bezorgde me nog de meeste wtf-momenten (die surprise aan het begin, als-ie met z'n l*l wat heen en weer staat te zwaaien voor Bell, hilarisch!).

Ook het Dracula-liedje en de uiteindelijke musical ervan, waren een paar korte pluspunten van deze film.

Maar samengevat: geen echte dijenkletser, vond er maar een nare sfeer hangen, die af en toe onderbroken werd door een (glim)lach.

avatar van Sergio Leone
Romantische komedies zijn niet mijn ding, maar deze heb ik toch kunnen uitzien.

Grappige/ absurde momenten worden afgewisseld met enkele slechte grappen. Het verhaal is natuurlijk zo voorspelbaar als het groot is en werd soms wat langdradig.

Briljante acteerprestaties moet je niet zoeken in dit soort film, al vond ik de meeste best goed. Segel, Kunis en Russel Brand (ellendig typetje zeg) waren verdienstelijk. Die Kirsten Bell, had ik nog nooit iets van gezien denk ik, viel me wel tegen.

Uiteindelijk nog best te doen. Geen film die je 10x moet bekijken. 1 keertje volstaat wel.
Twijfel tussen 2,5 en 3. We zijn gul en gaan voor de 3.

avatar van zeemeerna
zelden zo gelachen tijdens een film. Russel Brand is onuitstaanbaar, maar in deze film past dat helemaal. Heerlijk hoe hij zichzelf bijna persifleert. De muziek die het hoofdpersonage maakt is overigens echt goed/muzikaal!

avatar van Adentro
Redelijk vermakelijk. Ik vind die Brand alleen echt helemaal niks als acteur. Denk dat hij als dj wel leuk is. Je moet hem gewoon niet zien!

Had na afloop een leuke discussie met mijn vriend. Hij denkt dat veel vrouwen die Russell Brand wel een lekker hapje vinden. Haha, ik vind hem echt zo niet sexy.
Die Jason Segel daarentegen vind ik juist een enorm lekker ding, maar dat zullen misschien niet veel vrouwen met me eens zijn...

Had er wat meer van gemaakt. Ben normaal gesproken wel een fan van Segel. Film is wat langdradig, veel scenes voegen niets toe. Kijkt los van dat wel redelijk weg.

*gemaakt moet natuurlijk verwacht zijn.

avatar van Whunter
Geweldige film. Gewoon lachen. Tijd om hem weer te zien en eventueel mijn stem op te schroeven. Acteurs zijn overtuigend genoeg daarvoor. Ze nemen hun werk serieus zeg maar.

Aloha !

avatar van DBTim
Ik kan altijd wel lachen om Segel, maar dit was het toch een behoorlijke tegenvaller. Heb de film met moeite uitgezeten, er gebeurt steeds hetzelfde en dat maakt de film gruwelijk langdradig. De humor vond ik ook ver te zoeken, heb geen één keer moeten lachen. Vond Brand ook weer irritant, vervelende acteur, bah.

avatar van MatthijsGr00t
Forgetting Sarah Marshall is een leuke luchtige romantische komedie met een leuke Jason Segel en Mila Kunis. Leuk acteren, mooie locaties en leuke momenten! Daarnaast helaas de voorspelbaarheid, het simpele en het standaard verloop van het verhaal. Dat neemt niet weg dat het een leuke film is, niets meer en niets minder! 3,0*

avatar van blurp194
Wel een beetje een flauwe romcom met een hele serie voor de hand liggende grappen. Kristen Bell doet het voor mij niet, en om Jason Segel kan ik ook niet echt lachen. Het geheel is nog net uit te houden doordat Mila Kunis de boel een beetje opvrolijkt met haar mooie glimlach. Maar die is dan ook echt wel de moeite waard

avatar van K. V.
Deze ook eens bekeken en 'k vond hem niet zo slecht, maar ook niet waw, kortom een filmpje die eens leuk is om mee te pikken als je niks te doen hebt.
Wat me wel opviel dat er voor een film die op Prime Family toch wel redelijk wat naakt in voor komt. Het hoofdpersonage komt toch een drietal keren volledig naakt in beeld (wat al erg uitzonderlijk is, want een naakte man is al erg uitzonderlijk in Amerikaanse films).
Misschien minder grappig dan Knocked Up en vooral The 40 Year Old Virgin, maar door de iets kortere speelduur (in vgl. met KU) wel genietbaar (verwacht wel geen komedie waar je de hele tijd plat ligt van het lachen).

avatar van gillie24
Alleraardigste romantische komedie die het vooral moet hebben van de prachtige Mila Kunis. Wat is dat een schatje, zeg! Prachtige ogen en een heerlijke glimlach. Oké, de stem is wat minder, maar dat neem ik maar al te graag voor lief. Ze acteert ook verdienstelijk. Dit in tegenstelling tot Segel (heb ik wel eens beter gezien) en Brand (wat een verschrikkelijke acteur). Kirsten Bell (Veronica Mars???) doet het ook prima.
Locatie Hawaii is natuurlijk ook altijd meegenomen.

avatar van Pitakaas
Erg fijne romantische komedie die het vooral gooit op de droge humor. Ik moet zeggen dat ik aardig wat keren heb moeten lachen, en dat de hele flauwe Amerikaanse humor gelukkig redelijk achterwege bleef (gelukkig komt Jonah Hill zeer weinig in actie, en de scenes waarin hij komt zijn verschrikkelijk). Ook was het wel ff slikken toen ik Russel Brand weer ten tonele zag verschijnen, maar hij heeft hier een rol waar hij gelukkig geen expliciete grapjes hoeft te maken, dus ook zorgt hij voor weinig irritaties. Segel als de goede gast speelt wel heerlijk, goede humor en perfecte mimiek.
Verhaal is wel een beetje cliché, maar als je in de goede mood bent (of beter nog, zelf uit een relatie komt ) eigenlijk wel lekker om eens aan te zetten. En dat we nog eens goed worden verwend met Kristen Bell en voornamelijk de schitterende Mila Kunis is pure bonus. Wat een eyecandy! Uiteraard is het einde lekker voorspelbaar maar dat doet weinig op het feit af dat dit een fijne romkom is.

avatar van TomaskeX
Heel grappige film, alleen Jonah Hill irriteerde me in de film.

avatar van jumpstylemovie
Leuke romantische komedie. Heb mij prima vermaakt. Wel voorspelbaar maar dat maakt niet uit bij een film als dit.

avatar van Thomas83
Aparte film. Had echt een vrij standaard romkom met platte grappen en het bij Apatow-films voorspelbare soort dialogen verwacht (wat de film deels ook wel bevat allemaal), maar de humor en het toontje is toch anders. Soms komt dat heel flauw over, andere keren vond ik het juist weer erg grappig.

Grapjes zoals die liedjes die Segel zingt zijn erg grappig, en ook Rudd mag wel weer standaard verschijnen maar speelt toch net een wat andere en wat leukere rol dan ik van hem gewend ben.Een hoop personages zijn wat vervelend, maar die nieuwe vriend van Sarah is geweldig en zo zijn er nog wel een paar leuke kleine personages, zoals dat pasgetrouwde stelletje. Segel ken ik vooral van de tv-serie Freaks and Geeks, waarin hij een tragisch en slungelig personage erg sterk wist neer te zetten. Hier speelt hij een rol die daar eigenlijk nog dicht in de buurt komt, maar hij heeft wel met regelmaat zijn mindere momenten.

Je leeft ook wel met hem mee ondanks zijn overdreven depressieve gezaag, maar op een gegeven moment komt de nadruk nog wat meer op het dramavlak te liggen valt de rommeligheid ook meer op. Meestal is in dit soort films de ex minder leuk dan de nieuwe love interest, maar hier vind ik Bell toch wat leuker dan Kunis, die een mooi gezicht heeft maar niet echt vrouwelijk is gebouwd. 2.5*.

avatar van Mars4i
Een film die vooral gedragen wordt door de leuke en bijzondere karakters die goed neergezet worden. Echte veel komische momenten zitten er niet in deze film.

avatar van ILDIB
Best aardig maar de gelatenheid en negativisme van Peter komt me al snel de strot uit. Enige echt leuke is eigenlijk de poppenopera.. En aldous kan leuk uit de hoek komen.

Laks
Heerlijke film!

Had eigenlijk niet echt veel verwachtingen van deze film, maar mijn verwachtingen werden meer dan overtroffen.

Dat deze verwachtingen overtroffen werden, was voor een groot deel te danken aan een uitstekende cast. Jason Segel, acteur in één van mijn favoriete komedie-series (How I Met Your Mother), doet het geweldig. Hij wist mij echt in het verhaal te trekken omwille van zijn prima acteerprestatie. Ook Mila Kunis doet het prima, niet alleen is ze bloedmooi, maar ook weet ze goed acteerwerk neer te zetten. Dit kan natuurlijk ook gezegd worden over Kristen Bell als Sarah Marshall. En niet alleen de hoofdrollen waren prima, ook de rol van Russell Brand als Aldous Snow en de helaas kleine rol van Jonah Hill konden mij prima vermaken.

Het verhaal zelf vond ik goed en zeer vlot. Was dan wel niet zo bijzonder, maar was wel erg vermakelijk en wist vooral een prima feel-good sfeer te creëren. Is zeker geen film waarbij je constant in een deuk ligt, maar weet gewoon een prima combinatie van (droge) humor, romantiek en drama neer te zetten. Ook de muziek, de setting, de sfeer weet allemaal bij te brengen tot deze prima feel-good film. 4* is hij dan ook zeker waard.

Leuke film. Ik had van Jason Segel meer verwacht, want hij is een bere grappig mannetje. Nu bleef hij iets te lang depressief. Dat depressieve gedoe bleef maar aanhouden en dat was wel erg jammer.

avatar van RoyDeSmet
"The weather outside is weather!"

Leuke film, maar niets bijzonders. Heb hem ook voornamelijk gekeken om Jason Segel van How I Met Your Mother.
En dan was er ook nog de mooie Mila Kunis (That '70s Show) en Russell Brand, die ik wel altijd leuk vind.

Het verhaal was natuurlijk weinig origineel, maar voor een goed verhaal moet je ook niet bij dit soort films zijn.
Het einde, met die musical, vond ik echter nog wel origineel gevonden.

Een slimme, geestige, sympathieke en lekker eigenwijze komedie, waarin de karakers van de personages aan bod komen en met grappen over relaties en seks (de grappen over seks zijn gewoon grappen over seks zonder vervelende bijbedoelingen). Een prima voorbeeld hoe een komedie hilarisch en gemeen kan zijn zonder walgelijk te worden en daarnaast is er sprake van een goede balans tussen seks en romantiek. De Hawaiiaanse locaties ogen prachtig. Jason Segel gaat een paar keer frontaal naakt en dat verdient, nog altijd, bewondering.