Greta (2009)

Alternatieve titel: According to Greta

geregisseerd door Nancy Bardawil
met Hilary Duff, Evan Ross en Ellen Burstyn

Greta (Hilary Duff) is een mooie en slimme meid. Haar ouders zijn gescheiden en nu leeft ze bij haar moeder. Greta wordt voor de zomervakantie naar haar grootouders gestuurd om zo een beetje bij te komen maar daar is ze fors op tegen. Ze is al van plan om zelfmoord te plegen omdat ze niet bij haar grootouders achtergelaten wil worden. Haar zelfmoordplan neemt echter een andere wending als de liefde groeit voor haar opa en oma en als ze haar eerste vakantieliefde ontmoet (Evan Ross).

stan schreef:
Interessantere rol voor Hil
Ben benieuwd!

Das toch zeker 4 sterren waard ?

Afijn, ik vond de film best tegenvallen. Het verhaal, goed bedacht. Had er flinke verwachtingen van. Echter viel dit me flink tegen.
Er zit geen proces vooraf een verandering. Ze heeft zelfmoordneigingen. En dat is na een gesprekje met haar vriendje zo over. Ze haat het om bij haar opa en oma te zijn, dit is echter nadat oma een hartaanval gehad heeft ( door haar.. ) over.

Enzovoorts.. Ik vond het erg jammer. Had hogere verwachtingen.

2 sterren.

avatar van L93F
Mooie film! Vind Hilary Duff meestal wel leuk in films. En een keer een ander genre dan ik normaal kijk.

avatar van genietje
ralfsjam schreef:
het LEG niet aan jou hoor, er zijn wel meer acteurs die dat doen. denk aan Nicolas Cage, ook zo'n drol die elke keer het zelfde over het scherm loopt. maar voor somige is het een handelsmerk, en bij andere is het gewoon onkunde. nou moet ik zeggen dat dit mijn eerste Duff film was, dus over haar kan ik niet oordelen. maar er zijn zat acteurs die dat doen, en waarbij dat opvalt.

Idd! Of wat dacht je van Clint Eastwood, Jenifer Lopez, Bruce Willis, Angelina Biglip, Sylvester Stalone en zo nog een aantal mensen die zichzelf acteur noemen maar niets anders doen dan zichzelf spelen!

Leuke film !!
Ik vind het sarcasme erg leuk ,,
die zelfmoordneigingen daar had wat meer mee gedaan kunnen worden....
Ze is opeens helemaal van gedachten veranderd en is ook niet meer zo erg depri... wel beetje raar daar had wat meer mee gedaan kunnen worden.. Hilary is niet de beste actrice maar ik vind dat ze het wel goed gedaan heeft.. Ik heb al eerdere films van haar gezien maar deze was denk ik wel de beste.. het is wel een goeie doorkijk film
't is wel een beetje een drama en zeker iets voor meiden ..
Het krijgt van mij een 3,5

avatar van Naomi Watts
Ik moest meekijken met mijn vriendin maar viel me achteraf reuze mee.

Verhaaltechnisch stelt het niet zoveel voor maar Duff is erg easy on the eyes en ook nog eens met een hell of an attitude. Levert ook wel wat memorabele scenes op . Duff doet het prima maar wil haar wel eens zien in een serieuzere rol.

avatar van mathie99
Toen ik van deze film te horen kreeg, verwacht ik eerder een feel good movie die me aan het lachen zou brengen en waar het nodige gehalte romantiek in aanwezig was. Het castratiegehalte in de stem van de mannelijke acteur, bezorgde mij in het begin van de film al het gevoel dat dit een flauwe rotfilm ging worden. Het enige effect dat Hilary Duff met deze rol bezorgd heeft, is dat we nu allemaal ook zelfmoord willen plegen. Bagger acteerwerk, slechte muziekkeuze die nergens het beeldmateriaal extra in de verf zette. . Wat wel knap gedaan is, zijn de overgangen waar we bewegende tekeningen en foto's uit haar boekje zien. Toch was er met het concept veel meer te doen

2.5 sterren, waarvan er 1 louter en alleen is omdat Hilary Duff de actrice is, en we toch wel een knap ding mogen noemen.

avatar van DonOswaldo
Leuke verrassing, al waren m'n verwachtingen al wat opgekrikt door wat reacties. Maar alsnog had ik hem niet zo fijn verwacht.

Het is vooral dat de combinatie van zowel drama, als humor, als romantiek weet te slagen, en dat zie ik vrijwel nooit. Hilary Duff draagt Greta's character met verve en is, om Naomi Watts te citeren, erg easy on the eyes. Haar snedige opmerkingen zorgen voor wat lichte humor, maar geen humor die het op drama-vlak (negatief) beïnvloedt. En doordat ze af en toe toch echt wel iets te bitchy is, weet haar transformatie ook wel te beklijven.

De regisseuse weet wat ze regisseert en de cast weet waarin ze acteren.

1 to watch!

avatar van xMilennx
Ik vind het ten eerste al wel origineel dat het verhaal over een probleemtiener gaat, maar dat het toch niet overkomt als een dramafilm - wat dan meestal wel het geval is.
Greta probeert zichzelf sterk te houden met een goede dosis zwarte humor, wat het verhaal voor ons dan ook zeker draagbaar maakt.
Ik vond dit hoofdpersonage best wel interessant, nogal onvoorspelbaar etc., dat zorgde ervoor dat deze film zeker niet ging vervelen.

Desondanks ben ik nog steeds meer voor vrolijkere films en heb ik al wel leukere dingen gezien met Hilary Duff. Hoewel ze hier helemaal niet slecht acteerde, zie ik haar toch liever in amusante rollen bezig.

Om samen te vatten: deze film plaats ik niet enkel onder drama, maar als je een echte komedie of echte romantische film zoekt, kan je toch beter iets anders zien.
Wat niet wil zeggen dat ik hem afraad! Ik ben wel blij dat ik hem in huis heb gehaald.

Redelijke film over een opstandig tienermeisje die door haar moeder voor de zomervakantie naar haar grootouders wordt gestuurd. Een aardig verhaaltje met redelijk goed uitgewerkte personages. Onderhoudend en ondanks dat Hilary Duff wellicht niet goed gecast is hier, brengt ze het er goed vanaf (wat trouwens voor de rest van de cast ook geldt).