August Underground's Penance (2007)

Horror

geregisseerd door Fred Vogel
met Cristie Whiles, Fred Vogel en Shelby Vogel

Twee psychopaten martelen en moorden er op los, en alles wordt vastgelegd op video. Hun "home-video" bevat alles wat ze met hun slachtoffers doen, en jij bent getuige!

avatar van FillumGek
Net als de vorige delen pure poep. De effecten zijn echt verbluffend goed. Niet normaal meer. Je weet dat het nep is, maar anders had je de film direct aangegeven.

Voor de rest heel erg saai. Het is niet leuk om zonder verhaal of motief naar zogenaamde amateurcamerabeelden te kijken. Ik vraag me ook af wie zich wil lenen voor deze reeks om slachtoffer te spelen. Of de moordenaar...

Waar haal je deze dan?

avatar van Halcyon
Chainsawvideo.nl heeft 'em.

avatar van evolva20
hij keek wel aardig weg, hij doet wel goedkoop aan, veel makkelijke scenes zonder verhaal. wel leuke gore effecten

Zeer ziek dit. Walgelijke shit.
De makers hiervan kunnen echt niet helemaal normaal zijn.
ik heb zelfs een beetje mijn twijfels bij bepaalde scénes. Sommige lijken gewoon serieus echt niet geacteerd, maar lijken serieuze martelingen en misbruik. 't komt me een beetje té echt over dit. Er gebeuren rare dingen op de wereld. Het is niet uit te sluiten dat deze film 't product is van een paar gestoorden.

avatar van ASman
En Fred Vogel weet maar geen blijf met zijn euhmm... creativiteit ? Hahahahahahahahaha...
De derde alweer in de rij van deze reeks 'faux-snuff films'. BIJNA een succesvolle franchise Fred !

avatar van Aapje81
Ben niet bekend met de films maar ken de verhalen. De heer Vogel heeft recentelijk wat nieuwe films uitgebracht en ik dacht laat ik toch eens het eerste half uur van dit product kijken. Maar het probleem hiermee is dat het allemaal gewoon nergens over gaat. Alles is nogal stompzinnig en slaat nergens op en ja dan is er natuurlijk nog het geweld. Maar ook dat is oninteressant omdat de context waarin het gebeurt gewoonweg niets om het lijf heeft. Mensen die van Gore en geweld houden vinden dit misschien prachtig maar ik zou een beetje verhaal en een wat minder wiebelende camera toch liever hebben. Voor mijn gevoel kan ik dit dan ook nauwelijks als film omschrijven. Het is me allemaal veel te goedkoop.

avatar van 606
Dit is te echt en te ranzig om aan te zien.
Is geen horror meer te noemen.
Dat dit mensen zijn geweest die het echt gedaan hebben, het idee alleen al.

1 ster

avatar van Psolitsa
FillumGek schreef:

Mja..heb deze films niet helemaal gezien, maar wel clips en verhalen gelezen en ik kan je zeggen... : ik zou dolgraag in dit soort sjit willen spelen. Vooral als slachtoffer.

avatar van panjoe
Inderdaad. Ik kom er net achter dat dit hele genre bestaat en ik vind het maar wat onaantrekkelijk klinken om te kijken, maar erin spelen lijkt me briljant juist .

avatar van Pistons
Dit is wat je krijgt als je een stel gestoorde imbecielen een film laat maken. Las op internet dat mensen het niet konden uitzitten en wou it in al mijn koppigheid maar eens proberen. Probeert alles om maar te shockeren, tegen elke prijs, maar ik vond het maar belachelijk en heb behoorlijk medelijden met de makers hiervan.

Niet eens vuilnisbakwaardig.. Hoe dit soort crap nou uitgebracht mag worden...
Ik schaam me dat ik me ooit tot dit niveau verlaagd heb.

avatar van Boeikens
Blijft pover.

De goreste van de drie met in tegenstelling tot het eerste deel vooral de nadruk op de slachtingen. Maar het blijven maar kleine scènes tussen een hele boel alledaagse home video die door de extreem waggelende beelden moeite kost om te blijven kijken.

De film bevat best veel geweld en extreme beelden maar de meest indrukwekkende en schokkende scene (wel niet origineel want het is vrijwel compleet gejat van Henry: Portrait of a Serial Killer) uit de films is als de twee psychopaten het huis binnendringen en het complete gezin afslachten. Zo wordt de vader al snel met een hamer uitgeschakeld, wordt de moeder bewusteloos geslagen en min of meer verkracht (hoewel de psychopaat hem niet omhoog kreeg) en wordt de dochter die naar beneden komt om te kijken wat er aan de hand is na hevige strubbelingen gewurgd. Die hele scene was behoorlijk ziek maar tevens ook zeer indrukwekkend en het duurde ook ruim 10-15 minuten.

Wat ook behoorlijk ziek was, was de scene waarbij de psychopaat de buik van een zwangere vrouw opensnijdt en de foetus eruit haalt.

De film oogt trouwens zeer realistisch en zelfs de meest zieke dingen (behoorlijk veel) die worden uitgehaald ogen realistisch. Dat maakt deze film ook behoorlijk sterk maar ook beangstigend want het oogt allemaal echt.

beter dan de vorige twee maar nog steeds troep

totaal niet realistisch eerlijk gezegd

avatar van jippie2010
De minste van de drie.
Zeker schokkend, maar in dit laatste deel wordt het echt minder psychologisch uitgezet.
Wat over blijft zijn ranzige beelden, dat zeker. *1,5

606 schreef:
Dit is te echt en te ranzig om aan te zien.
Is geen horror meer te noemen.

Wat dan wel, drama? xD Horror staat nu net voor, alle soorten van angst, tereur, spooky shit, het zieke vd mens/wereld in een film/boek gegoten slimpie

umbra schreef:

deze slimpie heeft bijna 6800 films gezien, maar dit was het echt niet. Ook gewoon zeer slecht.

avatar van umbra
De vorige 2 had ik al jaren terug bekeken, deze was ik dus blijkbaar vergeten, ik schaam me diep Mja, past in het plaatje e, ik ben veel gewend qua horror en sickness, deze is qua goor zeker çava e, verhaal is zoals gekend, 0,0, maar ja dat weet je voor je deze kijkt e dus, lekker snuff-achtig filmpje voor tussendoor en wetende dat er zo'n mensen echt bestaan, maakt het wel "cool" om te bekijken. 6/10, zou hoger kunnen gaan ook, maar dat zou niet eerlijk zijn ten opzichte van films die puur van kwaliteit al zoveel beter zijn, dus de 6/10 gaat volledig naar de zieke gedachte van deze film en het gore

606 schreef:

Goh, het aantal films en consorten dat ik al heb gezien, sorry geen flauw benul, van, maar dan nog kan je domme reacties leveren, toch? x) U recht om dit slecht te vinden, is gewoon ook geen film voor de traditionele filmliefhebber e Maar dit blijft horror in zijn zuiverste vorm, het gore is zeer goed gebracht, aangezien velen dit ziek vinden en niet grappig, is ie in zijn opzet geslaagd. Er is namelijk heel veel low budget shit waar het gore zo fake is dat het funny wordt, hier echt niet het geval.

dit type films zijn meer shock dan horror vind ik...niet eng, alleen maar ziek

MeteoraXV schreef:
dit type films zijn meer shock dan horror vind ik...niet eng, alleen maar ziek
precies

avatar van housemoviewatch
August underground 3.0

De laatste en tevens de saaiste uit de reeks. Dat er geen verhaal in zit is slecht en het zelfde geld voor het Acteerwerk. Eigenlijk was een beschrijving genoeg geweest voor alle 3 de films want ik herhaal het hele riedeltje weer. Ik heb de eerste 2 nog een 1 gegeven voor het visuele gedeelte maar omdat ze echt alle 3 gewoon slecht zijn kom ik nu op het geheel van 0,5* uit. Snel vergeten deze reeks.