Repo! The Genetic Opera! (2008)

Alternatieve titel: Repo

Horror / Muziek

geregisseerd door Darren Lynn Bousman
met Anthony Head, Sarah Brightman en Paul Sorvino

Een sciencefiction horrormusical die zich afspeelt in het jaar 2056, waarin de mensheid wordt geplaagd door een dodelijke ziekte. Enkel de rijken die een flinke som geld kunnen ophoesten, zijn in staat om via orgaantransplantatie in leven te blijven.

avatar van TimZor
Na een paar kijkbeurten is de film alleen maar in waarde gestegen bij mij en viel me op dat ik nog geen cijfer had gegeven dus bij deze een dikke 4 !

Hilton viel verassnd genoeg mee in deze film Maar het beste vindt ik toch wel Sarah Brightman een van de beste zangeressen op deze wereldbol. Voor de rest zeker geen commercieel kijkvoer (dus dan vallen er veel kijkers af natuurlijk haha) maar voor de liefhebber een dikke aanrader !

avatar van Vascago
Heel erg dikke meevaller. Had er erg weinig van verwacht, maar heb echt genoten. De liedjes mogen dan niet altijd echt mooi gezongen worden, vaak zelfs behoorlijk vals, toch heb ik me er totaal niet aan geergerd. Daarvoor vond ik de teksten te sterk en vind ik het razend knap om zo te acteren. Visueel zag het er prachtig uit. De aankleding, de repo-man zelf, de comic gedeeltes. Het acteerwerk vond ik echt goed. Brightman heeft een fantastische stem. Ook Paris Hilton verdiend een dikke pluim. Lekker veel zelfspot in haar rol weer, net als in The House Of Wax, alleen hier acteert ze tig keer beter dan in die film. Fantastisch verhaal ook. Einde vond ik een klein beetje jammer. Hier moet toch geen vervolg op komen, is goed zo. Dit werkje zou wel eens een dikke cultstatus kunnen krijgen.

erik1677
vascago....deze film krijgt een dikke cultstatus, dat ben ik helemaal met je eens.

puckb96
Ik vind dit een slechte film van Darren Lynn Bousman. Hoe komt hij er in godnaam bij om een horror-musical te maken? Are you out of their f*cking mind?

avatar van Butchers
@puckb96
Ik vind het een leuk concept. Het is iets anders, iets nieuws, iets wat nog niet gedaan is buiten Sweeney Todd. Het cult sfeertje dat er rond hangt valt ook goed mee. Heerlijke film van Darren Lynn Bousman, en vind het zelfs beter als Saw.

Butchers schreef:
@puckb96

Ik respecteer het wel. Eindelijk doet hij eens geen Saw-film. Maar dit vond ik minder. Maar ja, ik ben geen grote musical-fan, dus ja. Dat heeft het ook weer in z'n nadeel.

+ leuke muziek
+ goede gotische setting
+ toffe typetjes
+ goed uitgewerkt verhaal

- komt af en toe een beetje als een B film over
- als je niet van typetjes houd is dit geen goede film

kijken als
>je van films als kickass en scott pilgim houd
>je van muziek films houd
>je van fims houd die wat anders doen

avatar van TimZor
Kickass en Scott vergelijken met deze ??? Ik zie niet echt een vergelijk ... ...

avatar van Nitrouz
Heb deze film vandaag gekocht voor een tientje. Geen idee wat ik moet verwachten, maar ik ben erg benieuwd.

avatar van Noodless
in ieder geval toch een speciale film .......maar je moet er van houden

avatar van Richard_Voorhees
Ik ben nooit zo'n musical liefhebber geweest, maar van echt kwallitatief goeie musical(films) kan ik toch wel genieten. Alleen ik vind deze film gewoon meuk. De decors zijn crap, de gore is amateuristisch, de acteerprestaties zijn middelmatig tot slecht en de liedjes zijn al helemaal verschrikkelijk. Nee, deze film is echt niet voor mij weggelegd.

avatar van Thorak
Geweldige film! Eindelijk weer eens een rock-opera gezien, er zouden er van mij meer gemaakt mogen worden.
Paris Hilton is erg leuk in haar rol, aangezien ze eigenlijk gewoon zichzelf speelt; een over het paard getikt kreng, dat overal schijt aan heeft, vooral niet veel moeite overal voor wil doen en haar familie schaamt zich voor haar. Klinkt alsof dat geen moeite voor haar zou moeten zijn
Ze acteerde in ieder geval fatsoenlijk, evenals de meesten wel in deze film.
Eigenlijk vond ik het enige minpuntje de 'zang' van Sorvino, dat was meer oplezen van tekst dan zingen. Het meisje Shiloh zong bijzonder goed!

Ik heb de versie zonder ondertiteling gezien, maar ga de volgende keer (die komt er zeer zeker nog meerdere malen!) toch maar eens met kijken, dan zijn sommige delen waarschijnlijk net iets beter te volgen. Met gesproken dialogen verkies ik meestal zonder sybs, maar hier kunnen subs soms geen kwaad.

Een hele dikke 4* voor nu, maar in de toekomst mogelijk nog hoger!
Please Hollywood, make me more of these!!!!!

SlasherMovieMan
apart filmpje. Van de regisseur van saw 2,3 & 4. Heel apart. Het verhaal boeit me wel en de sci-fi elementen zijn duidelijk aanwezig

puckb96
bij een herziening is ie leuk!

De eerste keer ook al!

Erg vooruitstrevende film.

avatar van Nitrouz
Repo! The Genetic Opera. Hij lag al een tijd in de kast, een tijd? Al enkele maanden inmiddels. Want dit is precies het soort film dat ik koop, maar waar het echt even duurt voordat ik er ook echt voor wil gaan zitten. Want ook met een gemiddelde speelduur lijkt een musical soms uren te duren, gelukkig was dit met Repo! The Genetic Opera niet het geval.

En aan de ene kant heb ik er geen spijt van er zo lang mee te wachten. Want zo geweldig was Repo! The Genetic Opera eigenlijk niet.
De film kent 2 gezichten. Het eerste en meest aanwezige gezicht is de muziek, en het andere gezicht is de minder aanwezige film. Helaas was het eerste gezicht niet alles, en had dit uiteindelijk toch een stuk beter gekunt. Want qua muziek heb ik mij toch even zitten ergeren af en toe, de nummers waren bij vlagen gewoon écht slecht. Écht slecht bedoel ik daarmee, want zo negatief ben ik niet ingesteld gelukkig. Laat ik het zo zeggen, 3 van de 5 nummers in de film deden mij ergeren. En aangezien de gehele film uit nummers bestaat, heb ik mij dus wel behoorlijk geërgerd, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Maar gelukkig zijn er ook enkele leuke nummertjes, maar geen enkel nummer dat ik mij nog ook maar een beetje herinner, of een positieve gedachte aan over heb gehouden. 1,5*

Maar, dat 2e gezicht, dat is schitterend. De film zelf bedoel ik dan. Want Repo! The Genetic Opera speelt zich af in het jaar 2056, waar de mensheid wordt geplaagd door een dodelijke ziekte. Maar wat ziet het er allemaal schitterend uit zeg. Schitterend vormgegeven allemaal, goede special effects, fénomenaal kleurgebruik. Geweldig eigenlijk. Zet het geluid uit, en je verveelt je nog steeds geen moment tijdens Repo! The Genetic Opera.
Enkele aardige personages, maar ook enkele mindere. De grote baas van het bedrijf GeneCo is een van de beste. Hij doet het prima. En al zijn kinderen doen het ook prima, zelfs Paris Hilton valt op in een positieve rol. De Repo Man is ook zeker niet slecht, en ook zijn dochter deed het prima.

Dit doet mij uiteindelijk 3 sterren geven, waar ik het zelf dan ook helemaal mee eens ben

SlasherMovieMan
Is Repo!: The Genetic Opera een vermakelijke horror opera of zet het zelfs The Rocky Horror Picture Show zwaar voor schudt?

Persoonlijk vind ik Repo!: The Genetic Opera één van de betere horror musicals met The Rocky Horror Picture Show natuurlijk bovenaan. Inderdaad, mooie effecten en een wel erg gaaf sci-fi achtig dystopisch sfeertje. En dan ook nog wel van het kei brute brein achter de Saw-sequels: Darren Lynn Bousman!!!

cinemakenner
Darren Lynn Bousman mag zich wel een 'lucky man' noemen want dankzij zijn regie voor de Saw-films wordt zijn nieuwe eerste niet-Saw-film natuurlijk erg geanticipeerd. Of het dat allemaal waard is... vooral die enorme cult following erom heen? Nee, niet helemaal.

Deze film een punt geven is moeilijk, maar ik heb me er absoluut niet mee vermaakt. Maar om de film nou meteen slecht te noemen is ook weer niet juist, ik zal het een tegenvallende tot oké film noemen, want het is zeker beter dan Saw IV wat eigenlijk een redelijke teleurstelling vond, als ik het moet zeggen over de behind-the-scenes. De regie en het script waren best wel slecht, en daar hebben we natuurlijk Mr. Bousman om onze woede op uit te barsten. Maar de regie is nog niet zo slecht voor dit filmpje en het concept anders ook niet en er zaten nog een aantal verrassende goeie punten aan vooral om te zeggen dat Paris Hilton niet zo irritant is, voor het eerst, in een film. Maar dat lijkt me logisch aangezien deze film eerder een soort bloederige metal opera is in plaats van een horrorfilm. Maar dan hebben we het niet over haar twee broers (in de film dan). God!! Wat waren dat toch twee gedrochten. Ze werkten me op m'n zenuwen vooral die ene aap met dat gezicht. Maar ook de muziek kwam af en toe irritant over, vooral als ze even niet zongen en dan kwamen ze weer met gezang. Deze Repo!: The Genetic Opera is toch echt duidelijk niet mijn ding want ik voel me absoluut niet thuis in het dan toch wel aparte genre.

avatar van K. V.
Het is wel een opmerkelijke film. De film begin origineel als een soort stripverhaal, maar gaat al gauw over in een echte film/musical. De liedjes zijn niet traditioneel, maar gelukkig zit er een grote variatie aan stijlen in, zodat er toch liedjes in zitten die de een of de ander wel zal bekoren. Soms komt de film fout over en soms ook weer niet.
De zang viel goed mee en het verhaal was boeiend genoeg om je de volledige speelduur te boeien.
Het is een bijzondere film die de moeite waard is om te bekijken. 'k weet niet of iedereen de film evenveel zal appreciëren, maar 'k vond het niet mis.

avatar van Thorak
The producers have stated that this film is really just the middle part of a planned trilogy. The next chapter would be a prequel to the events shown in this film and is tentatively titled "Repo!: The Beginning". No time frame has been given for when production could start on the next movie.

Ik kan niet wachten op de andere 2 delen!

avatar van DjFrankie
Ik heb het een kwartier geprobeerd maar nee, niet aan mij besteed. Ik geef dan ook geen cijfer dan moet ik een film uitgekeken hebben, maar deze heeft dat niet gehaald.

Of moet ik hem toch nog verder kijken als een kwartier?

avatar van Vascago
Herzien en ik vond het weer fantastisch. 4.5 * blijft met gemak staan !

avatar van jipt
Lekker maffe horror musical. Vond het verhaal erg leuk en de gebeurtenissen lekker bizar. Vond Sorvino helaas slecht zingen. Leuk om Paris Hilton in zo'n rol te zien Kon m'n geluid helaas niet voluit zetten i.v.m met buren maar zal deze graag eens met het geluid snoeihard willen zien. Voor nu, 4*

avatar van Katharina
Geweldige film! Acteurs waren super, karakters ook, het zag er fantastisch uit, het comic gedeelte was lekker origineel, de muziek was tof (niet altijd supermooi, maar toch), verhaal was leuk en raar maar waar, Paris Hilton speelde haar rol hartstikke leuk .

avatar van Mr-Mcmovie
Goed concept.

Verhaal was echt goed, en dan krijgt de kijker nog een soort van comic book te zien dat ik wel erg fijn en grafisch erg mooi getekend vond.

Acteerwerk (nou ja, zang) was wel leuk vooral, shilo, en Blind Mag, en de grafrover vond ik goed.

Verder waren de gore stukjes tussendoor erg satisfying genoeg.

Hilton en Moseley kunnen nu echt wel niet zingen.

Verhaal achter Repo man (Nathan dus) vond ik dan erg sterk.

Ik twijfel tussen een 3 of 3,5 sterren maar hou het op een dikke 3,0 zeker de moeite om te kijken.

avatar van Basto
Bizar werkje. Behoorlijke hit and mis. Zeker in het begin is het even doorbijten, want de muziek en look van de film zijn niet echt geweldig. Maar na een kwartier of zo wordt het allemaal wat beter. Ben wel een fan van off beat musicals en kan deze uiteindelijk ook prima smaken. Het is in ieder geval een behoorlijk uniek werkje en bevat ook een handvol sterke songs. Verder gat de bizarre look uiteindelijk ook wel voor de film werken. Een hoop gekkigheid en vet drama maken dat ik toch tot een kleine 4 kom.