Repo! The Genetic Opera! (2008)

Alternatieve titel: Repo

Horror / Muziek

geregisseerd door Darren Lynn Bousman
met Anthony Head, Sarah Brightman en Paul Sorvino

Een sciencefiction horrormusical die zich afspeelt in het jaar 2056, waarin de mensheid wordt geplaagd door een dodelijke ziekte. Enkel de rijken die een flinke som geld kunnen ophoesten, zijn in staat om via orgaantransplantatie in leven te blijven.

Zou leuk kunnen zijn, maar kan ook k met p zijn.

avatar van Knisper

BlueSword
lijkt me wel wat.

avatar van W.M.J.M
Knisper schreef:

avatar van DeCol
Paris Hilton kan echt niet acteren. Kijk maar naar house of wax.. wat een drama was ze daarin!

DeCol schreef:

Klopt, maar de film House of wax is wel goed.

Dit lijkt me opzich wel een film die me aangenaam kan verassen. Het verhaal is in ieder geval uniek (voor zover ik weet). Dus ik ben benieuwd.

avatar van moviemike
Op één of andere manier is Darren Lynn Bousman er al in geslaagd om van elke nieuw 'Saw'-vervolg een toppertje voor de fans te maken (wat op zich al ongewoon is na drie vervolgen!) en zijn kortfilm 'Repo! the Genetic Opera!' uit 2006 scoort hoog op IMDB. Deze film zou dus wel eens een enorme meevaller kunnen zijn.

Paris Hilton in een horrorfilm was vorige keer geweldig gecast en die Bousman lijkt me iemand die perfect weet waar hij mee bezig is, dus toch een filmpje om eventueel naar uit te kijken!

avatar van W.M.J.M
moviemike schreef:

Ik ben inderdaad wel benieuwd welke film met Paris Hilton je dan bedoeld? In bijvoorbeeld House of Wax was het acteerwerk ronduit dramatisch naar mijn mening..

avatar van waxs
Knisper schreef:

Kut film.

*San*
Doet me denken aan de tvserie; The Tribe.
En wie weet word deze film misschien wel is een hitje voor Paris. Maar veel verwacht ik er niet van, hoe goed de film ook is.

Don_Mat
waxs schreef:

Kut film.

Hahaha je haalt de woorden uit mijn mond. Zou gelijk al een plaats in de flop 100 verdienen als je Paris Hilton nodig hebt in je film!

avatar van BlueJudaskiss
Onzinnig gebral in de ruimte. Kunnen we het weer over de film hebben? Wat denken jullie, zou het kunnen? Bousman met iets anders dan Saw...?!

avatar van stephan73
trailer

Lijkt me erg apart!

avatar van Macmanus
Lol, A modern day Rocky Horror Picture Show? Zal mij benieuwen.

avatar van Gizzmann
Ik wil deze zien

avatar van jeroentjuhhhhh
Ziet er leuk uit in die trailer zeg!
Apart sfeertje en een ontzettend leuk klinkend verhaal!

Alleen het muziek aspect lijkt me niks, maar we zullen zien!
Ben benieuwd

Ik snap ook echt niet dat iemand paris hilton in zn film wil hebben, volgens mij schrik je daar al duizende mensen mee af.

password: Geneco

Een sampler met enkele nummers uit de film. Lekker fout bombastisch. Ik denk dat het zeker kan werken, met een even zo foute horror musical en komische trekjes. Laat maar komen

avatar van Visculmania
Iemand enig idee of deze nog ergens op een festival in europa wordt gedraait?

Er zijn heel veel screenings geweest in Duitsland, maar daar kwam ik jammer genoeg te laat achter.

Voor de duidelijkheid, deze film komt waarschijnlijk nooit naar de Nederlandse bioscopen, er is nu begonnen aan een road tour in de US waarbij Darren en crew de film naar de mensen toe brengen.

De film gaat 7 November gedraait worden op 10 schermen en krijgt in December/Januari al een DVD release.

Ziet er apart genoeg uit, maar "rock opera" Anno 2008. Verder deed het begin me erg denken aan Gunnm. Vast wel wat uit overgenomen.

avatar van Inland Rabbit
tsjah, het wordt dan ook wel in een erg cheesy jasje gestopt. Compleet serieus nemen, doet het zichzelf dan ook niet verwacht ik. Bovendien heb ik niks tegen rock/industrial rock achtige dingen. Als dat totaal je ding niet is, kun je wel ergernissen verwachten, denk ik.

avatar van gillette
Wat een lelijke poster zeg.

Official sites for
Repo! The Genetic Opera (2008)

avatar van Inland Rabbit
Een erg goede en leuke film… voor tienergoths, die bang zijn om toe te geven dat ze naar popmuziek luisteren.
Vind je dit al een stijlloze opmerking, lees dan vooral niet verder.

Het begint nog leuk. Een comicintroductie begint het verhaal en schakelt vervolgens over naar de film zelf. Ik heb nog steeds het idee, dat alles niet zo serieus bedoelt is en het eerste nummer, verandert nog niet veel aan dat beeld. Zou het dan zo bedoelt zijn, als ik vantevoren dacht? Een horrormusical met een dikke knipoog?
Na 10 minuten/kwartier valt ook dat doek, want op dat moment spat de dramatiek al van het beeld af. Niets oprechts echter, het soort drama waar een klein kind om bekent staat, als ze haar zin niet krijgt. Vervolgens, staat hetzelfde kind weer te huppelen, 2 minuten later. It’s all for the show.
Mijn maag word helemaal getest bij het nummer dat Shilo (Alexa Vega) ruzie maakt met haar vader. Ze roept voluit dat ze tenslotte al 17 is en het al wel alleen kan redden allemaal. Wat vervolgens de start betekent voor het zoveelste popnummer met gitaartjes . Even miste ik Britney Spears in deze film, maar het talent van Alexa vangt dat gelukkig heel goed op.

Visueel dan nog maar even. Niet beroerd. Vooral de comic stukjes zijn nog wel een leuke afwisseling tussen de musicalacts. Ook de aankleding van de personages is zeer aardig. Alles is echter zeer glad. Hoe freaky een personage er ook uit mag zien, het blijft een etalagepop dat zo is weg gelopen van de cosmetica afdeling.
Oja, Gore? Vet stoer die ketchup en die rubber slangetjes.

Dan ben ik eindelijk bij de beoordeling aangekomen, want ik geloof dat ik nu wel alles gezegd heb. Wil je nog wat weten echter, ik meld het graag

Mr_White
De campy look, het over-the-top acteren, het onzinnige plot, ik kan er mee leven. Het feit dat het gros van de nummers te tergend voor woorden is, dat niet. Hoe maak je een musical waarbij de muzikale stukken juist het hardst tegenvallen? Een op de tien nummers is misschien aan te horen, en dan moet je nog maar hopen dat halverwege het nummer er niet weer zo'n tergende intermezzo tussendoor komt. Jammer, jammer, jammer.

Mjah

Ergens kan dit later nog wel wat worden. Met de live action van Battle Angel Alita in het verschiet kan deze film wel eens de film worden die "eerder" was. In ieder geval is het verhaal dan wel wat anders, maar veel elementen uit het verhaal en de setting komen rechtstreeks uit Alita.

Visueel erg knap filmpje trouwens. Mooie aankleding en tof kleurgebruik. Erg aangenaam om naar te kijken, al helemaal met leuke comic intermezzos. Erg gestileerd en elke scene is met veel aandacht uitgewerkt.

Maar die muziek, jezus die muziek. Het gekrampachtig gekronkel van de acteurs/"zangers" om de teksten enigszins al zingend naar voren te brengen is oorverkrachtend. Zowat elk stukje dialoog wordt gezongen, tussendoor zitten er nog wat spoken word stukjes door die gelukkig wel beter uit de verf komen.

Maar echt vreselijk belachelijk pop-rock whatever die elke vorm van degelijk ritme mist en klinkt als een gekastreerde dierenwinkel.

Jammer, volgens mij is er een geweldige film van te maken als je er een andere soundtrack overplakt en gewoon subtitles toevoegt. Genoeg moois en genoeg potentieel. Probleem is dat het muziekale wel erg overheerst.

Aparte film. Er wordt bijna geen woord in gesproken; praktisch alles wordt gezongen. Dit kostte mij in de eerste helft van de film best wel wat moeite om me daar overheen te zetten (ik heb echt helemaal niks met opera's & musicals), maar naarmate de film vorderde verdween die irritatie bij mij naar de achtergrond en begon ik de film te waarderen. Hou er daarbij wel rekening mee dat je het voornamelijk gothic-achtige muziek is (zeg maar in de stijl van After Forever etc.).

Wat een vriend van mij terecht opmerkte, was dat je tijdens de film een aantal afslachtingen zag, maar dat dat eigenlijk op geen enkel moment echt goor was. Dit kwam door de manier waarop het gebracht werd: mooi gezang met een licht romantische sfeer heeft al die goorheid prima weten te verhullen.

De aankleding van de film was ook prima in orde, het verhaal was best interessant.

Al met al een prima film om naar te kijken, ook als musicalhater. Maar dan moet je wel de gave hebben je daar zelf overheen te kunnen zetten... 3,5*

Oh ja, en Paris Hilton laat een prima zelfreflectie zien: ze kan niet zingen, is geobsedeerd door haar uiterlijk en altijd 'in the picture' willen staan. Hulde voor haar!