La Bimba di Satana (1982)

Alternatieve titels: Satan's Baby Doll | A Girl for Satan | Orgasmo di Satani

Italië
Horror
75 minuten / 86 minuten (Hardcore versie)

geregisseerd door Mario Bianchi
met Jacqueline Dupré, Mariangela Giordano en Aldo Sambrell

In Spanje rouwt een rijke familie om de dood van één van de familieleden. Maria, de vrouw van prominente grondbezitter Antonio Aguilar is gestorven aan een vermeende hartaanval. Haar tienerdochter Miria krijgt tijdens de begrafenis krampen en samentrekking van haar spieren, wat iedereen angst aanjaagt en het meisje traumatiseert. Vader en dochter wonen op een goed onderhouden oud kasteel, samen met de halfverlamde Antionio, Miria's broer, die in een rolstoel zit en hun huisbewaarster, die een kloosterling is. Het incident op de begrafenis heeft Miria totaal ontredderd. Ze is depressief en verward. Wanneer de bijgelovige bediende Isidorio zich van alles begint in te beelden en dit rondvertelt, wordt de situatie voor de familie er niet beter op.

avatar van Halcyon
Prachtige poster!

avatar van hellboy.ray
La Bimba di Satana is een vreemdsoortige horror over een geest die bezit neemt van een lichaam (zeg maar zoals in The Exorcist).
Het verschil met de film die ik even als vergelijking gebruik is dat deze geest 'iets' minder agressief is en het bezeten lichaam graag vaak naakt laat rondlopen.

In de film zitten maar een paar personages (zeer cliché personages) en geen van allen is echt boeiend.
De dames zijn, volgens mij, uitgekozen op de looks en welwillendheid om naakt te zijn.
Het verhaal is ook alleen maar een middel om deze dames uit de kleren 'te trekken' en eigenlijk gaat het ook van de ene naar de andere scene met één (of meerdere) van deze dames.

Dan mijn favoriete onderdeel in een film, de soundtrack.
Om heel eerlijk te zijn, ontbreekt dit in deze film.
Er zit wel iets van muziek in, een melodietje van 5/6 noten, die telkens tot in de oneindigheid herhaalt lijkt te worden.

Al met al zou ik dit niet aanraden voor het grote publiek hier op MM, maar fans van Eurosleaze zullen hier wel van kunnen genieten.

avatar van Ramon K
Halcyon schreef:
Prachtige poster!

Inderdaad! Daar komt dus die Thunderdome cover vandaan.

avatar van Richard_Voorhees
Ik heb de gekuiste versie van 75 minuten gezien onder de titel 'Orgasmo di Satani', maar deze was mij al hardcore genoeg. Niet qua gore, maar qua erotiek wel te verstaan.
Dit is namelijk zo'n film die Jess Franco had kunnen maken, maar dan nog een stapje erger. Men gaat hier namelijk nog echt hardcore door twee on screen blowjobs te laten zien en een penetratiescene.
Deze worden nog gepresenteerd als een soort ondersteuning van het verhaal, aangezien een van de personages steeds na de handeling gedood word. Waarom precies blijft een beetje onduidelijk, maar ik gok een beetje dat ze in Satan's val zijn gelopen en daar de consequenties van ondervinden.
Daar het maar om een handvol standaard uitgewerkte personages gaat en de film zich veelal op dezelfde locatie afspeelt, is er op de seks na niet enorm veel te beleven met deze film.
Ik geniet 1000x meer van de poster dan dat ik van de prent heb gedaan.

avatar van VanRippestein
De weggeknipte sexscenes (heb de shameless dvd gekeken) zijn een gemis, vooral omdat er overduidelijk dingen zijn weggeknipt. Erotisch wordt t allemaaal niet en ik betwijfel of de xxx scenes daarbij hadden geholpen, maar t was misschien wat coherenter geweest (moeilijk in te schatten). Desalniettemin een prima filmpjeom half bij weg te dommelen op de bank. Het is moeilijk uit te leggen waar de charme in zit bij dit soort films. De locaties zijn mooi, het camerawerk was boven verwachting, de soundtrack precies wat de film nodig had. Maar uitleggen waar de film over gaat, wordt moeilijk. Dat is gelukkig bij Dit soort films ook niet nodig, maar het wordt er allemaal niet spannender op. Niet zulke rotzooi als sommige op deze site aangeven imo. Voor liefhebbers van italiaanse trash is dit best leuk.

Ik geloof dat mijn geachte voorgangers hierboven de clou van deze film niet echt hebben begrepen. Dit is namelijk onvervalste gothic zoals er maar weinig is gemaakt. Mario Bianchi heeft er alle ingrediënten in gestopt die hij kon vinden: ga maar na, een oud kasteel met een crypte, gestoei met half vergane lijken, satan die zich manifesteert, geestverruimende middelen en seks, heel veel seks.

Dan moet je natuurlijk wel de ongekuiste versie bekijken. Dat zijn niet zo maar inserts, maar complete scènes en ze zijn te herkennen aan een afwijkende kleur. Die gaan vrij ver. Zoals de langste fellatioscène die ik gezien heb in een mainstreamfilm. Wat ik hier zo lees is de gekuiste versie nogal geamputeerd. Maar is dit een goede film? Nee, want ondanks al die gothic-elementen weet de film nauwelijks een samenhangend verhaal te vertellen, en echt griezelig of spannend wordt het ook nergens.

Wat wel weer aardig is, is dat de katholieke kerk, toch nog wel een bolwerk in de tijd waarin deze film gemaakt is, hier heerlijk in z'n hemd gezet wordt. Het is natuurlijk allemaal heel onchristelijk wat er wordt vertoond, maar evengoed staat het kasteel vol met bustes van hoge geestelijken en de in het wit getooide non verleent seksuele diensten aan de invalide zoon en ligt uitgebreid te masturberen. Jammer alleen dat de nog bestaande kopieën niet gerestaureerd zijn. Dat had deze film wel verdiend.

avatar van alexspyforever
Als ik Richard Voorhees mag geloven heeft de ingekorte versie nog wel steeds de expliece seksscènes (misschien minder lang) maar dan vraag ik me af waar er dan nog in is gesnoeid want dit is toch een vrij eenvoudig en straighforward verhaal. Toch lijken een aantal kijkers het niet begrepen te hebben.

Nu goed die porno had voor mij niet gehoeven en ook als het echt moest waarom dan enkel de straight scènes terwijl de lesbische scènes softcore bleven? De openingsscène is meteen lesbische erotiek en jammer genoeg is dat meteen de beste scène uit de hele film.

Doch was het niet zo dat ik me daarna heb verveeld. Ik sluit me aan bij de recensie van Fransman het draait vooral om de gothic setting met daarbijhorende erotiek, bizarre rituelen, de duivel en lijken. Niet rond de pot draaien zoals dat met nogal Italiaanse regisseurs is, simpel recht door zee verhaaltje.

Neen, geen geweldige film en de ruimte voor herziening is heel laag. Maar nogmaals met de sfeervolle setting wordt tenminste iets goed gedaan, hetgeen ik niet van elke film kan zeggen.

avatar van joolstein
Italiaans onzin die niet om aan te zien was. De poster is het enige wat eigenlijk noemenswaard is. Jammer dat er niets in de film te zien is ...van die duivel. Zwaar misleidend dus! Blijkbaar is (wikipedia) deze film een soort remake van de film Malabimba – The Malicious Whore (niet gezien) en werd deze gemaakt voor het jaren '80 porno-publiek. Het verklaard waarom er één miserabele poging tot horror in de film is te vinden en verder alleen maar goedkope naakt/seks-scenes zijn te zien. Waaronder oeverloos durende pijp-scenes en een penetratie-scene. Later schijnt er ook een softcore-versie zijn gemaakt. Voor de film zal het niet veel uitmaken, die blijft armoedig slecht. De film speelt zich af in een landhuis en een kelder maar met die locatie wordt niets gedaan. De film is een sfeerloos en een saaie reeks seksuele scenes die aan elkaar zijn geregen door een dom plot over een geest.