• 154.292 films
  • 9.121 series
  • 27.236 seizoenen
  • 602.643 acteurs
  • 339.527 gebruikers
  • 8.711.987 stemmen
Avatar
 
banner banner

Giallo a Venezia (1979)

Thriller / Horror | 91 minuten
2,82 22 stemmen

Genre: Thriller / Horror

Speelduur: 91 minuten

Alternatieve titels: Gore in Venice / Mystery in Venice / Thriller in Venice

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Mario Landi

Met onder meer: Leonora Fani, Gianni Dei en Jeff Blynn

IMDb beoordeling: 5,1 (1.150)

Gesproken taal: Italiaans

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

    Heb je nog geen account bij Jacks.nl? Dan wordt in samenwerking met MovieMeter je eerste storting verdubbeld tot 100 euro! Jacks Claim je welkomstbonus van €100,- bij Jacks.nl
  • Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Giallo a Venezia

Inspecteur DePaul onderzoekt een dubbele moord in de haven van Venetië: architect Fabio is doodgestoken met een schaar, terwijl zijn vrouw Flavia verdronken is. Het opvallende feit dat Flavia na verdrinking weer uit het water is gehaald door de moordenaar intrigeert DePaul. Samen met zijn assistent Maestrin ondervraagt hij kennissen van de slachtoffers, en al snel ontdekt hij dat Fabio een seksverslaafde cocaïnegebruiker was. Niet lang daarna begint een vriendin van het vermoorde echtpaar, Marizia, dreigende telefoontjes te krijgen van een vroegere geliefde.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Inspector Angelo De Pol

Fabio, Flavia's husband

Bruno Nielsen (as Vassili Karamesinis)

Surveillance Cop (onvermeld)

Cleaning Lady (onvermeld)

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Vascago

Vascago

  • 4701 berichten
  • 3030 stemmen

Lijkt me wel wat deze gallio.


avatar van Diekmans

Diekmans

  • 155 berichten
  • 249 stemmen

Is het een giallo, of een soft-porno/erotische thriller. Een echte giallo is het zeker niet, daarvoor mist het naar mijn mening teveel stijlkenmerken. Wel is Giallo a Venezia sterk sexueel getint met zeer veel naakt die neigen naar porno (enkele redelijk expliciete scenes). Het verhaal lijkt vaak een excuus voor de sexscenes met als gevolg dat we een erg dun verhaal krijgen met weinig spanning, platte dialogen en houterig acteerwerk. Dat maakt van deze film naar mijn mening niet meer dan een zeer matige soft pornografische thriller.

Waarschuwing: niet voor kijkers met een zwakke maag. Sommige scenes zijn grof en zeer smakeloos.


avatar van pippo il buffone

pippo il buffone

  • 2745 berichten
  • 0 stemmen

We kunnen een Italiaanse exploitation film uit the seventies die draait om de activiteiten van een deranged serial killer en de naam giallo zelfs in de titel voert,zonder gewetensbezwaren wel een ...giallo noemen.Zij het eentje uit de periode van de giallo decadentie,dwz dat niet eens meer de moeite wordt genomen om een fatsoenlijk plot in elkaar te knutselen of dmv (quasi) arty cinematografie de boel wat op te leuken.Alles draait slechts om shockvalue en sleaze.

GAV heeft de reputatie de ranzigste giallo ever te zijn, en voor zover ik kan beoordelen terecht

De sleaze wordt verzorgd door flashbacksequenties waarin we het in den beginne dood gevonden koppeltje in actie zien.Het mannetje daaruit was namelijk een walgelijke pervert met sterke neigingen tot voyeurisme,exhibitionisme en SM die zijn wijfje op alle mogelijke manieren misbruikte en liet misbruiken .Dit resulteert in plenty,overigens veel te lange en volstrekt overbodige sexscènes die gelukkig worden begeleid door over the top zwakzinnige seventies porn- achtergrond"muziek"

Het meest opvallend is echter de gore.We zien slechts 4 moorden expliciet in beeld,maar die behoren dan ook allle 4 tot de smerigste uit de hele giallo of zelfs exploitation canon.De 1ste degradeert het gekut(pun intended) van Fulci in NYR tot een kinderspelletje,terwijl de 3de me noopte om even over te slaan toen de borrelnootjes rondgingen.Overigens waren de andere 2 kills ook niet onaardig.

Wellicht ten overvloede:filmisch is dit werk absolute zooi.De cameravoering is absoluut fantasieloos,de belichting lelijk en Landi presteert het om zelfs niets met de setting te doen.Het acteerwerk is erbarmelijk,met een eervolle vermelding voor de besnorde,trashy inspecteur die slechts de meest imbeciele one- liners uitkraamt.Ergst van al:de film is niet spannend,maar dat merkt u vanzelf(ok.er blijft 1 raadseltje over).Nee geintje:het ergst van al was dat de vermoorde en verkrachte wijven niet echt lekker waren

Dat Fulci sterk door deze film is beinvloed bij het maken van het overigens superieure NYR zal duidelijk zijn,en dat NYR vergeleken bij deze film het toonbeeld is van tact,terughoudendheid en goede smaak,zal duidelijk worden.


avatar van ToNe

ToNe

  • 2865 berichten
  • 2336 stemmen

pippo il buffone schreef:

De 1ste degradeert het gekut(pun intended) van Fulci in NYR tot een kinderspelletje

Landi stopte zoiets vergelijkbaars in Patrick Vive Ancora, ditmaal met de 'moeder' uit Le Notti del Terrore.


avatar van wendyvortex

wendyvortex

  • 4769 berichten
  • 7034 stemmen

Lijkt als onze alledaagse giallo te beginnen, tot we ons bij een kwartier beginnen te realiseren dat we vanaf de vijfde minuut in een soft-porno te zijn terechtgekomen inclusief uitermate coole soundtrack.

Aaah na vijftien minuten gaat de inspecteur weer op onderzoek uit en slaat de killer (ditmaal gemaskeerd door weerspiegelende zonnebril) weer toe.

Tsja de verhouding kinky soft-porno/giallo thriller is hier zo'n 50/50.

Nu vind ik de dames in kwestie bepaald niet lelijk en mede door de soundtrack mogen we het toch wel bovengemiddeld noemen in het genre.

Het moordonderzoek dient vernamelijk om wat scenes aan elkaar te breien.

En dan onze killer!!! Die gaat zo grof te werk dat zelfs ik (en ben wel wat gewend) af en toe even moet slikken.

Sleazy, ranzig, kinky, cool..hoog tijd voor een mooie re-release want voor zover ik weet gaan er alleen nog wat oude VHS-tapes van rond.


avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

  • 13163 berichten
  • 0 stemmen

Bruut en sexy: eitje!

pippo il buffone schreef:

Wellicht ten overvloede:filmisch is dit werk absolute zooi.De cameravoering is absoluut fantasieloos,de belichting lelijk en Landi presteert het om zelfs niets met de setting te doen.

Ik vond er nog zeker wel wat leuks tussen zitten; vooral in combi met de wat spannendere soundtrack stukjes (itt de 'big band' -?- stukken die in al hun pompeusheid een bijzonder randje creëerden).


avatar van yeyo

yeyo

  • 6272 berichten
  • 4255 stemmen

Venetië wordt opgeschrikt door een aantal gruwelijke moorden. Wat is het motief? Seks en drugs? Ongetwijfeld. De politie neemt het onderzoek in ieder geval bijzonder licht op en de commissaris-die als gimmick om zich te onderscheiden steeds een hardgekookt ei bij heeft, Bogey krabde wel 'ns aan z'n oor, ik eet een eitje moet hij gedacht hebben-staat ervan te kijken dat zijn collega's niet vaker in de stemming zijn voor grappen en grollen. Een forensisch psycholoog stelt dan weer: "commissaris, als we elke Italiaanse man die zijn vrouw tot perversie dwingt zouden moeten opsluiten, eindigt heel het land achter de tralies." Je zou het bijna gaan geloven gezien het enorme aantal van dit soort sickies dat Italië in zijn golden age produceerde. Toch wil ik ze allemaal zien!


avatar van Collins

Collins

  • 5530 berichten
  • 3355 stemmen

Een giallo en afgaande op de vele expliciete erotische scènes en de verregaande gore is het wellicht één van de meest pornografisch getinte en shockerende films uit dat subgenre. Het bekijken van de film is een bevreemdende ervaring.

Typisch voor het subgenre is het ontbreken van een uitgebreide en ingewikkelde verhaallijn. In deze film is die lijn ook erg dun. Met de zin 'een mysterieuze seriemoordenaar gaat stevig tekeer' is het verhaal al heel behoorlijk samengevat.

De scènes om de verhaallijn heen zijn gevuld met minutenlange erotiek, met lachwekkend politie speurwerk en met fantasieloze dialogen. En hoewel het vele naakt goed te versmaden is, zijn de kills de echte hoogtepunten in de film. Tijdens de afleidende praat- en seksscènes keren de gedachten na een minuutje of wat al weer onbedwingbaar terug naar het leitmotiv. Kills willen we zien! Grandioze kills willen we zien! En die kills zijn het aanzien meer dan waard. Zelden heb ik ze zo pervers ingewreven gekregen. Heftig.

In een gemiddelde giallo valt bij gebrek aan een degelijk verhaal altijd genoeg te genieten. Zo is er dan altijd nog het schone camerawerk en de kunstzinnige cinematografie om je hart aan op te halen. In deze film is die vorm van genieten niet aanwezig. We moeten het doen met expliciete seks en brute gore. Ook leuk, maar de typische giallosfeer ontbreekt hierdoor wel. En dat is een groot gemis.

En zo hobbelt de film op sfeerloze wijze via seksscène, brute gore en onderzoekende dialoog naar het einde, dat zowaar nog een verrassinkje inhoudt met betrekking tot de moordenaar en de moorden. Toch nog even een leuke intellectuele afleiding in een film vol geestdodende erotiek en shockerende gore. De geest wil af en toe ook bediend worden. Naast knap camerawerk en mooie cinematografie, miste ik dat afleidende elementje nog het meest.


avatar van goongumpa

goongumpa

  • 3057 berichten
  • 4063 stemmen

Supersleazy porno-giallo vol met piemels, poezen, moorden, martelingen en verkrachtingen. Kortom: voer voor de psychopaten en geperverteerden onder ons .
Had 'm al eens gedeeltelijk gezien maar toen moeten afzetten van mijn vrouw na de gruwelijke mes-in-vagina-scène. Kan me voorstellen dat dat een uiterst heftige scène is voor de vrouwelijke kijkers, kreeg er zelf ook de kriebels van.
De detective die een paar gekookte eieren en een zoutkokertje bij zich heeft om lekker op te peuzelen terwijl hij verdachten ondervraagt, herinnerde ik me nog goed. Puur goud.
Zoals gebruikelijk in het genre is product placement voor J&B whisky alomtegenwoordig.
Bedenkelijke film dus, maar onmisbaar voor de giallo-completisten. En op z'n minst memorabel.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 10731 berichten
  • 5233 stemmen

Op deze vermakelijke film ben ik gekomen vanwege de "Top 300 Horrorfilms" georganiseerd door "alexspyforever" en deze film (die overigens niet in de "Top 300" terecht is gekomen) werd ingebracht door "wendyvortex". Toen ik de filmposter zag staan op "Letterboxd", had ik gelijk al zoiets van "Die moet ik zien", want de combinatie van moord, erotiek en de jaren 70 zie ik graag. De film staat betiteld als een Thriller / Horror film, maar persoonlijk vind ik Thriller / Erotiek film meer van toepassing, maar door een drietal brute moorden (op verschillende wijze) kan ik Horror wel begrijpen.

Langs de Venetiaanse haven vindt een dubbele moord plaats op een jong getrouwd stel, architect Fabio (Gianni Dei) wordt neergestoken met een schaar, terwijl zijn vrouw Flavia (Leonora Fani) verdrinkt in de haven. Het feit dat Flavia door de moordenaar uit het water werd getrokken, nadat ze verdronken was, intrigeert inspecteur Maigret De Pol (Jeff Blynn) en zijn assistent Maestrin (Eolo Capritti). Terwijl ze bekenden van het paar, zoals hoer Marzia (Mariangela Giordano), gaan onderzoeken, ontdekken ze al snel dat Fabio in feite een door seks geobsedeerde drugsverslaafde was, die alleen seksuele bevrediging kon bereiken door geweld en ziek voyeurisme. Tijdens het onderzoek begint Marzia dreigende telefoontjes te krijgen van een ex-geliefde en kort daarna wordt een reeks brute moorden in gang gezet.

"Giallo a Venezia" opent onmiddellijk met de aanblik van Fabio die een aantal keren in zijn kruis wordt gestoken en ook zie je Flavia in het water spartelen en een schijnbare dader, te weten Bruno Nielsen (Vassili Karis), die een goede vriend (eigenlijk meer) was van Flavia. Dit allemaal in circa 15 seconden, waarna je ze dood aan de kade ziet liggen en de politie aanwezig is met onderzoek. Vandaar begint Maigret De Pol (die eruit ziet als een combinatie van het muzikale duo "Hall & Oates") samen met Maestrin (een soort van Kojak) het onderzoek, waarbij ze in eerste instantie een oude man met een verrekijker ondervragen die zogenaamd niets heeft gezien (wat naderhand natuurlijk wel het geval blijkt te zien).

Het verhaal weet best te vermaken en te boeien (spannend wordt het wel nergens) en het wordt naarmate de tijd verstrijkt ook steeds beter en eigenlijk ook steeds grover. In de eerste 30 minuten worden vooral de hoofdrolspelers van het verhaal geïntroduceerd, namelijk inspecteur Maigret De Pol die constant hardgekookte eieren eet (hij heeft die meestal ook bij zich) en het vermoordde stel Fabio en Flavia. Ondanks dat het stel dood is, zie je ze regelmatig nog terug via flashbacks tijdens het onderzoek en zodoende kom je uiteindelijk ook te weten wie ze vermoord heeft en dat vond ik best verrassend.

De eerste keer dat je Fabio en Flavia via een flashback ziet is na circa 15 minuten tijdens de eerste ondervraging van Marzia (daarbij komen ook foto's ter sprake van een orgie waaraan Marzia deelnam en waarvan je naderhand nog heel eventjes beelden ziet), die een goede vriendin van Flavia was. Ze zitten dan op een boot, waarbij Fabio het fijn vindt als een man (de leek op de Belgische ex- voetbalkeeper Jean-Marie Pfaff) hun bekijkt als hij met Flavia zit te zoenen. Hij vindt dat zelfs zo fijn dat hij de man meer laat zien, namelijk de borsten, billen en de schaamstreek van Flavia, waarbij ze inmiddels de boot verlaten hebben en lopen door de steegjes van Venetië. Als Falvia doorheeft dat een andere man hun bekijkt, stopt ze ermee en gaan ze naar hun woning (Fabio speelt dan met een mossel alsof het een vagina is ). Daarna gaat Flavia volledig naakt in bed liggen en begint ze te vrijen met Fabio, maar hij stopt er snel mee en gaat dan naar erotische afbeeldingen in een boek kijken en ook neemt hij wat drugs. In de tussentijd masturbeert Flavia zich gedurende vijf minuten zelf en als Fabio daarna terugkomt slaat hij Flavia met een soort van zweep en neukt hij haar.

Na deze kennismaking met Fabio en Flavia komt de film pas echt op gang en zie je nog veel aparte erotiek scènes en vinden er ook een aantal brute moorden plaats, waarbij de moordenaar (die verliefd is op Marzia en jaloers is op degene die seks hebben met haar) steeds een zonnebril opheeft met spiegelglas, De eerste moord vindt plaats na circa 38 minuten en daarbij vermoordt de moordenaar de hoer Monia (Maria Mancini) door haar herhaaldelijk met een schaar in de vagina te steken Kort daarna zie je weer een flashback van Fabio en Flavia, waarbij Flavia de was aan het doen is en Fabio zit naar pornofoto's te kijken in een boekje. Hij raakt daarbij opgewonden (mede door de aanblik van Flavia die op haar hurken zit om de wasmachine te bedienen) en begint dan Flavia op harde wijze te neuken, die dat niet fijn vindt en ook niet wilt.

De zonet genoemde moord was natuurlijk al vrij brut, maar de twee moorden die daarna nog volgen zijn eigenlijk nog bruter. Zo schiet de moordenaar op een gegeven moment op een man, te weten Marco (Maurizio Streccioni), die zonet met Marzia heeft geneukt (werd best expliciet in beeld gebracht en daarbij zie je ook hoe Marco Marzia vingert, likt en neukt), waarna hij hem overgiet met benzine en in brand steekt. De man schreeuwt het uit van de pijn en als iemand het vuur komt doven (degene schiet ook op de moordenaar) blijkt hij nog niet dood te zijn.

Het derde en laatste slachtoffer dat hij maakt (daarna wordt hij namelijk opgepakt door Maigret en Maestrin en blijkt hij niet achter de moorden van Fabio en Flavia te ziiten) is Marzia waarop hij verliefd is. Vlak na de moord op de zonet genoemde man Marco, gaat hij naar haar woning en trekt hij haar badjas uit (ze is dan volledig naakt te zien) en begint hij haar te slaan tot ze bewusteloos is. Als ze weer bijkomt heeft hij haar volledig naakt vastgebonden (alleen haar mond is afgeplakt met witte tape) op de keukentafel en pakt hij een zaag en begint hij in haar rechterbeen te zagen, welke me deed denken aan de Horror film "Ginî Piggu 2: Chiniku no Hana (1985)", welke ik circa twee weken geleden heb gezien. Dat werd best bruut en expliciet in beeld gebracht, maar het meest hilarische volgt eigenlijk nog daarna. Want dan zie je op een gegeven moment de huishoudster haar woning binnenkomen en als ze dan de koelkast openmaakt, ziet ze daarin Marzia in stukken gezaagd (o.a. haar romp met hoofd) Misschien heeft Jeffrey Dahmer deze film ook gezien en heeft hij inspiratie opgedaan

Maar omdat de moordenaar, te weten de 25-jarige Andrea Caron (Michele Renzullo) die filosofie studeert, al na circa 75 minuten wordt opgepakt (hij bekend ook) en de film daarna nog circa 20 minuten duurt, weet je dat er iets niet klopt en dat hij waarschijnlijk niet achter de moorden van Fabio en Flavia zit. Maigret en Maestrin richten dan hun pijlen op Bruno Nielsen (o.a. via een bebloede schaar die in zijn woning ligt), maar die is het ook niet. Pas als Maigret de eerder genoemde man met de verrekijker gaat ondervragen na circa 85 minuten, kom je erachter hoe de vork in de steel zit en dat zie je weer via een flashback van Fabio en Flavia.

Flavia (die dan rondloopt in een geel jurkje met witte schoenen) kan er namelijk niet meer tegen dat Fabio haar misbruikt voor zijn zieke seksuele fantasieën (zo gaat hij samen met haar naar een bioscoop en vrijt hij met haar en vindt hij het leuk dat een man naast hun naar hun kijkt en zelfs Flavia aanraakt, waarna de man zijn penis uit zijn broek haalt en begint te masturberen. Ook komt een keer een 17-jarige boodschappenjongen boodschappen afleveren, Flavia zegt dan "17- Already a man !", waarbij Flavia alleen een roze nachtjapon losjes aanheeft en waarbij Fabio stiekem op afstand toekijkt. Flavia laat de jongen dan haar volledige naakte lichaam zien en haalt daarna zijn penis uit de broek en speelt er eventjes mee. De jongen mag dan ook nog eventjes haar borsten aanraken, waarna ze hem wegstuurt. Fabio is daar niet blij mee en zegt dan tegen haar "You're a bitch") en zegt dan tegen hem als ze bij de haven zijn:

"You're sick. You need help ! You know yourself that something is wrong with you, Fabio."

Waarop Fabio o.a. antwoord:

"Well, I'll seek medical help. But first, you have to do something !"

En dat houdt in dat Flavia eerst nog met twee mannen (die tegen haar zeggen "Well, honey ? How much ?" waarop Flavia zegt "10.000 lire !") moet neuken, terwijl Fabio stiekem op afstand toekijkt. Dat loopt echter een beetje uit de hand, want de twee mannen verkrachten Flavia min of meer op harde wijze en dat vindt ze niet bepaald fijn (er wordt dan ook gezegd "Hold still, bitch !" en "I don't want that. You pigs !" en "That hurts !"). Fabio helpt haar echter niet (hij vindt het juist zeer opwindend om te zien) en als de twee mannen vertrekken grijpt Fabio Flavia en begint hij haar te neuken en dan slaan bij Flavia begrijpelijk de stoppen door, waarna ze een schaar uit haar handtas neemt en Fabio via zijn kruis doodsteekt. Ze verdrinkt zich daarna zelf in de haven waarbij Bruno Nielsen haar nog probeert te reden en uit het water haalt, maar dat is helaas te laat. Bruno Nielsen pakt daarna nog de schaar op, waarna de film is afgelopen.

De cast deed het eigenlijk best leuk en verdienstelijk en vooral Jeff Blynn met zijn eieren, hoewel hij eigenlijk niet meer doet dan personen ondervragen. Verder vond ik Leonora Fani en Mariangela Giordano mooie vrouwen om naar te kijken en dat ze natuurlijk regelmatig volledig naakt zijn te bewonderen (vooral Leonora Fani) is natuurlijk mooi meegenomen. Over "mooi" gesproken, Venetië is normaal gesproken een mooie en sfeervolle stad, maar in deze film vond ik het er allemaal louche en leeg uitzien en zou het ook gewoon een andere havenstad kunnen zijn.

Maar al met al heb ik me gewoon goed vermaakt met deze Thriller / Erotiek film en dat eigenlijk vanaf de eerste tot de laatste minuut (de film wordt ook steeds leuker naarmate het verhaal vordert). Voor zowel de Horror liefhebber als de Erotiek liefhebber (of zelfs beiden zoals in mijn geval) valt er genoeg plezier te beleven aan deze Italiaanse film, die niet voor iedereen is weggelegd zoals "goongumpa" dat hierboven mooi zegt met de woorden "voer voor de psychopaten en geperverteerden onder ons."


avatar van alexspyforever

alexspyforever

  • 20654 berichten
  • 2318 stemmen

Theunissen schreef:

Op deze vermakelijke film ben ik gekomen vanwege de "Top 300 Horrorfilms" georganiseerd door "alexspyforever" en deze film (die overigens niet in de "Top 300" terecht is gekomen) werd ingebracht door "wendyvortex". Toen ik de filmposter zag staan op "Letterboxd", had ik gelijk al zoiets van "Die moet ik zien", want de combinatie van moord, erotiek en de jaren 70 zie ik graag. De film staat betiteld als een Thriller / Horror film, maar persoonlijk vind ik Thriller / Erotiek film meer van toepassing, maar door een drietal brute moorden (op verschillende wijze) kan ik Horror wel begrijpen.

Wel bijna een jaar verder dat je mij en ook wendyvortex hebt gecrediteerd voor het aanbevelen van deze film, heb ik deze zelf ook bekeken, als afsluiter van de 70s challenge. Ik heb er niet zo hard genoten als jij of wendy, maar ik kan er wel een kleine voldoende aan kwijt. Ik had met andere woorden een slechtere slotfilm kunnen kiezen.

Ik heb er verder niet veel meer aan toe te voegen dan hetgeen er al over is gezegd en geschreven. Focus ligt veel meer op erotiek (soms toch wel redelijk expliciet in zijn suggestie) dan horror. De enkele horrorscènes zijn dan wel erg bruut. Hoewel er wel giallo elementen in zitten, zie ik het niet als een volbloed film in dit genre.