• 144.896 films
  • 7.283 series
  • 22.085 seizoenen
  • 497.957 acteurs
  • 313.490 gebruikers
  • 8.300.789 stemmen
Avatar
 
banner banner

La Bimba di Satana (1982)

Horror | 75 minuten / 86 minuten (Hardcore versie)
2,10 20 stemmen

Genre: Horror

Speelduur: 75 minuten / 86 minuten (Hardcore versie)

Alternatieve titels: Satan's Baby Doll / A Girl for Satan / Orgasmo di Satani

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Mario Bianchi

Met onder meer: Mariangela Giordano en Aldo Sambrell

IMDb beoordeling: 4,1 (658)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot La Bimba di Satana

"Tender young flesh seduced by the ultimate evil!"

In Spanje rouwt een rijke familie om de dood van één van de familieleden. Maria, de vrouw van prominente grondbezitter Antonio Aguilar is gestorven aan een vermeende hartaanval. Haar tienerdochter Miria krijgt tijdens de begrafenis krampen en samentrekking van haar spieren, wat iedereen angst aanjaagt en het meisje traumatiseert. Vader en dochter wonen op een goed onderhouden oud kasteel, samen met de halfverlamde Antionio, Miria's broer, die in een rolstoel zit en hun huisbewaarster, die een kloosterling is. Het incident op de begrafenis heeft Miria totaal ontredderd. Ze is depressief en verward. Wanneer de bijgelovige bediende Isidorio zich van alles begint in te beelden en dit rondvertelt, wordt de situatie voor de familie er niet beter op.

imageimageimage

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Halcyon

Halcyon

  • 9924 berichten
  • 0 stemmen

Prachtige poster!


avatar van evildead666

evildead666

  • 276 berichten
  • 2501 stemmen

verkleurde versie van http://digilander.libero.it...


avatar van hellboy.ray

hellboy.ray

  • 2056 berichten
  • 2100 stemmen

La Bimba di Satana is een vreemdsoortige horror over een geest die bezit neemt van een lichaam (zeg maar zoals in The Exorcist).

Het verschil met de film die ik even als vergelijking gebruik is dat deze geest 'iets' minder agressief is en het bezeten lichaam graag vaak naakt laat rondlopen.

In de film zitten maar een paar personages (zeer cliché personages) en geen van allen is echt boeiend.

De dames zijn, volgens mij, uitgekozen op de looks en welwillendheid om naakt te zijn.

Het verhaal is ook alleen maar een middel om deze dames uit de kleren 'te trekken' en eigenlijk gaat het ook van de ene naar de andere scene met één (of meerdere) van deze dames.

Dan mijn favoriete onderdeel in een film, de soundtrack.

Om heel eerlijk te zijn, ontbreekt dit in deze film.

Er zit wel iets van muziek in, een melodietje van 5/6 noten, die telkens tot in de oneindigheid herhaalt lijkt te worden.

Al met al zou ik dit niet aanraden voor het grote publiek hier op MM, maar fans van Eurosleaze zullen hier wel van kunnen genieten.


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13579 berichten
  • 0 stemmen

Halcyon schreef:

Prachtige poster!

Inderdaad! Daar komt dus die Thunderdome cover vandaan.


avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

  • 2311 berichten
  • 2135 stemmen

Ik heb de gekuiste versie van 75 minuten gezien onder de titel 'Orgasmo di Satani', maar deze was mij al hardcore genoeg. Niet qua gore, maar qua erotiek wel te verstaan.
Dit is namelijk zo'n film die Jess Franco had kunnen maken, maar dan nog een stapje erger. Men gaat hier namelijk nog echt hardcore door twee on screen blowjobs te laten zien en een penetratiescene.
Deze worden nog gepresenteerd als een soort ondersteuning van het verhaal, aangezien een van de personages steeds na de handeling gedood word. Waarom precies blijft een beetje onduidelijk, maar ik gok een beetje dat ze in Satan's val zijn gelopen en daar de consequenties van ondervinden.
Daar het maar om een handvol standaard uitgewerkte personages gaat en de film zich veelal op dezelfde locatie afspeelt, is er op de seks na niet enorm veel te beleven met deze film.
Ik geniet 1000x meer van de poster dan dat ik van de prent heb gedaan.


avatar van VanRippestein

VanRippestein

  • 1177 berichten
  • 1042 stemmen

De weggeknipte sexscenes (heb de shameless dvd gekeken) zijn een gemis, vooral omdat er overduidelijk dingen zijn weggeknipt. Erotisch wordt t allemaaal niet en ik betwijfel of de xxx scenes daarbij hadden geholpen, maar t was misschien wat coherenter geweest (moeilijk in te schatten). Desalniettemin een prima filmpjeom half bij weg te dommelen op de bank. Het is moeilijk uit te leggen waar de charme in zit bij dit soort films. De locaties zijn mooi, het camerawerk was boven verwachting, de soundtrack precies wat de film nodig had. Maar uitleggen waar de film over gaat, wordt moeilijk. Dat is gelukkig bij Dit soort films ook niet nodig, maar het wordt er allemaal niet spannender op. Niet zulke rotzooi als sommige op deze site aangeven imo. Voor liefhebbers van italiaanse trash is dit best leuk.


avatar van Fransman

Fransman

  • 2404 berichten
  • 1878 stemmen

Ik geloof dat mijn geachte voorgangers hierboven de clou van deze film niet echt hebben begrepen. Dit is namelijk onvervalste gothic zoals er maar weinig is gemaakt. Mario Bianchi heeft er alle ingrediënten in gestopt die hij kon vinden: ga maar na, een oud kasteel met een crypte, gestoei met half vergane lijken, satan die zich manifesteert, geestverruimende middelen en seks, heel veel seks.

Dan moet je natuurlijk wel de ongekuiste versie bekijken. Dat zijn niet zo maar inserts, maar complete scènes en ze zijn te herkennen aan een afwijkende kleur. Die gaan vrij ver. Zoals de langste fellatioscène die ik gezien heb in een mainstreamfilm. Wat ik hier zo lees is de gekuiste versie nogal geamputeerd. Maar is dit een goede film? Nee, want ondanks al die gothic-elementen weet de film nauwelijks een samenhangend verhaal te vertellen, en echt griezelig of spannend wordt het ook nergens.

Wat wel weer aardig is, is dat de katholieke kerk, toch nog wel een bolwerk in de tijd waarin deze film gemaakt is, hier heerlijk in z'n hemd gezet wordt. Het is natuurlijk allemaal heel onchristelijk wat er wordt vertoond, maar evengoed staat het kasteel vol met bustes van hoge geestelijken en de in het wit getooide non verleent seksuele diensten aan de invalide zoon en ligt uitgebreid te masturberen. Jammer alleen dat de nog bestaande kopieën niet gerestaureerd zijn. Dat had deze film wel verdiend.


avatar van alexspyforever

alexspyforever

  • 19652 berichten
  • 2198 stemmen

Als ik Richard Voorhees mag geloven heeft de ingekorte versie nog wel steeds de expliece seksscènes (misschien minder lang) maar dan vraag ik me af waar er dan nog in is gesnoeid want dit is toch een vrij eenvoudig en straighforward verhaal. Toch lijken een aantal kijkers het niet begrepen te hebben.

Nu goed die porno had voor mij niet gehoeven en ook als het echt moest waarom dan enkel de straight scènes terwijl de lesbische scènes softcore bleven? De openingsscène is meteen lesbische erotiek en jammer genoeg is dat meteen de beste scène uit de hele film.

Doch was het niet zo dat ik me daarna heb verveeld. Ik sluit me aan bij de recensie van Fransman het draait vooral om de gothic setting met daarbijhorende erotiek, bizarre rituelen, de duivel en lijken. Niet rond de pot draaien zoals dat met nogal Italiaanse regisseurs is, simpel recht door zee verhaaltje.

Neen, geen geweldige film en de ruimte voor herziening is heel laag. Maar nogmaals met de sfeervolle setting wordt tenminste iets goed gedaan, hetgeen ik niet van elke film kan zeggen.


avatar van joolstein

joolstein

  • 6746 berichten
  • 6190 stemmen

Italiaans onzin die niet om aan te zien was. De poster is het enige wat eigenlijk noemenswaard is. Jammer dat er niets in de film te zien is ...van die duivel. Zwaar misleidend dus! Blijkbaar is (wikipedia) deze film een soort remake van de film Malabimba – The Malicious Whore (niet gezien) en werd deze gemaakt voor het jaren '80 porno-publiek. Het verklaard waarom er één miserabele poging tot horror in de film is te vinden en verder alleen maar goedkope naakt/seks-scenes zijn te zien. Waaronder oeverloos durende pijp-scenes en een penetratie-scene. Later schijnt er ook een softcore-versie zijn gemaakt. Voor de film zal het niet veel uitmaken, die blijft armoedig slecht. De film speelt zich af in een landhuis en een kelder maar met die locatie wordt niets gedaan. De film is een sfeerloos en een saaie reeks seksuele scenes die aan elkaar zijn geregen door een dom plot over een geest.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 9044 berichten
  • 5081 stemmen

Deze zogenaamde Italiaanse Horror film lag al een tijdje bij mij op de plank en gisteravond heb ik hem dan eindelijk gekeken, waarbij ik wel "helaas" moet zeggen. Want dit is een draak van een film, ondanks dat er best veel naaktheid in is te zien van drie (mooie) vrouwen, te weten Mariangela Giordano (als een non / verzorgster), Jacqueline Dupré (als de dochter) en Marina Hedman (als de dode moeder), en dat zelfs inclusief wat porno (pijpen, aftrekken en neuken). Dat laatste geldt overigens als je de hardcore versie hebt gezien zoals ik.en is ook alleen van toepassing bij Marina Hedman, die in het echt ook een pornoactrice (actief in de jaren 70 en 80) is.

De film is geregisseerd door pornoregisseur Mario Bianchi en "Satan's Baby Doll" is een soort van remake van Andrea Bianchi's (geen familie overigens) "Malabimba (1979)" (met daarin ook Mariangela Giordano), die ik veel leuker vond en in april van dit jaar heb gezien. Het plot zelf is slechts een voorwendsel om zoveel mogelijk naakte huid te laten zien in de looptijd van 85 minuten en naakte huid (o.a. borsten en billen) is ook al gelijk tijdens de opening (de eerste twee minuten) van de film te zien als twee vrouwen met elkaar vrijen.

In dit verhaal draait het om de in een kasteel wonende familie Aguilar, waar onlangs moeder Maria Aguilar (Marina Hedman) is overleden aan een vermeende hartaanval. Haar man Antonio (Aldo Sambrell) is een jaloerse pestkop, Miria (Jaqueline Dupré) is haar maagdelijke jonge dochter, Ignazio (Alfonso Gaita) is de stomme broer van Antonio die in een rolstoel zit en verzorgt wordt door non / verzorgster Sol (Mariangela Giordano) waar hij seksueel over fantaseert en Isidro (Giuseppe Carbone) is de mysticus die de macht van de duivel vreest. Verder is dokter Juan Suarez (Giancarlo Del Duca) een frequente bezoeker van de familie, die Antonio o.a. voorziet van verdovende medicijnen.

Tijdens de begrafenisceremonie van Maria ontstaat er samentrekking van de spieren bij haar lijk, waardoor deze plotseling rechtop gaat zitten. Hoewel de dokter zegt dat ze echt dood is, is het voor iedereen angstaanjagend om te zien en dochter Miria begint zelfs hardop te schreeuwen. Kort daarna raakt Miria ook bezeten door de geest van haar moeder en doet ze er alles aan om de dood van haar moeder te wreken, omdat deze namelijk niet gestorven is aan een hartaanval, maar vermoord is geworden!

"Satan's Baby Doll" is een Italiaanse producties die, om voor de hand liggende financiële redenen, beperkt is tot slechts één enkele locatie, namelijk een zeer gotisch uitziend kasteel en ook slechts een kleine cast heeft van zeven clichématige personages, waaronder de disfunctionele familie Aguilar, een non / verzorgster, een dokter en een mysticus met dwalende ogen en één van hun is natuurlijk de moordenaar.

Het verhaal weet nauwelijks te boeien en te vermaken (op de naaktheid en de porno na dan), laat staan dat het ergens spannend of eng wordt. Er is wel een mummie (een vermomming van Maria) te zien die beweegt en ook iemand vermoordt, maar het meest enge om te zien was misschien nog wel Antonio, die op een gegeven moment in een loszittende nachtjapon door de gangen van het kasteel rent en waarbij dan zijn mannelijkheid in slappe toestand te zien is. Dat laatste geldt overigens niet voor zijn broer Ignazio, zijn mannelijkheid wordt wel een keer in slappe toestand gewassen door non / verzorgster Sol (waarbij hij dan seksueel over haar fantaseert), want ondanks dat hij niet kan praten en in een rolstoel zit, was zijn mannelijkheid na circa 58 minuten wel in stijve toestand te zien, waarna de geest van Maria (in eerste instantie zien we Miria, opent ook de broek van Ignazio, die dan dan verandert in Maria) deze in haar mond stopt en eraan begint te zuigen en te trekken, waarna Ignazio na circa vijf minuten klaarkomt.

Het verhaal leunt sterk op scènes waarin niets anders gebeurt dan het kijken naar de slepende blikken van mannelijke personages die stiekem vrouwelijke personages observeren (en sommigen fantaseren daarbij ook nog eens), terwijl dezelfde vijf tonen van de soundtrack van de film oneindig worden herhaald. Hier en daar zijn er wel wat aparte scènes te zien, zoals de mysticus die op een gegeven moment een soort van ritueel (inclusief een kip waarin hij ook bijt) uitvoert op een mummie zonder duidelijke reden en waarbij dan de slapende Miria opeens geil wordt en begint te masturberen in bed. En de slotscène met Sol en het naakte lijk van Maria, kan het best omschreven worden als naakte lesbische moorddadige (omdat Sol daarbij gedood wordt) seks met een lijk! Niet iets wat je tegenwoordig veel ziet in films en na die scène zien we nog even Miria in beeld en is de film gelukkig afgelopen.

Nog voor de slotscène wordt bekend wie de moordenaar is en dat het Antonio is, zal niet bepaald een verrassing zijn. Tijdens een ruzie heeft hij namelijk Maria gewurgd en dat is te zien tijdens een flashback scène terwijl hij aan het neuken is met de geest van Maria. Maria krijgt uiteraard ook haar wraak, want uiteindelijk rekent ze af met de dokter (steekt zichzelf met een balsemspuit die bedoeld was voor Maria), de mysticus (wordt gedood door de mummie), Ignazio (wordt gedood door de geest van Maria die hem weer laat lopen en in een gat laat vallen, maar hij wordt vlak voor zijn dood dus wel nog gepijpt en afgetrokken door Maria), Antonio (die van een bordes in het huis doodvalt en die voor zijn dood nog gepijpt en geneukt wordt door de geest van Maia) en uiteindelijk dus ook Sol waarmee ze een lesbische relatie had en waardoor Antonio jaloers was geworden en haar dus tijdens een ruzie wurgde.

Zoals aangegeven bestaat de cast uit zeven personen, waarvan vier mannen en drie vrouwen en de vrouwelijke actrices werden in ieder geval voornamelijk ingehuurd vanwege hun zinderende uiterlijk en hun bereidheid om hun kleren in een oogwenk te laten vallen. Een speciale vermelding verdient daarbij Mariangela Giordano, als Sol, die het meest fraaie en strakke lichaam (zag er atletisch uit) heeft ondanks haar leeftijd van 45 jaar (ze is nu overigens 84 jaar). Vorig jaar zag ik haar nog naakt in de films "Burial Ground: The Nights of Terror (1981)" en "Killer Barbys (1996)", toen was ze al bijna 60 jaar oud, en dit jaar in de al eerder genoemde film "Malabimba (1979)", waarin ze ook al de rol van non / verzorgster speelde). Ze is al tijdens de opening van de film naakt (niet volledig) te zien en na circa 14 minuten is ze voor het eerst volledig naakt te zien als ze zich gereed gaat maken om naar bed te gaan. Ignazio observeert haar dan stiekem en fantaseert over haar, waarbij we Sol dan in zijn fantasie zien masturberen (betast dan haar borsten en schaamstreek).

Pornoactrice Marina Hedman (die ik dit jaar al eerder zag in de films "Images in a Convent (1979)" en "Play Motel (1979)"), als moeder Maria Aguilar, mocht er opzicht ook best wezen (ze heeft wel wat weg van de bekende actrice Ursula Andress) en ze is ook degene die het meest naakt te zien is en ze is ook betrokken bij alle porno scènes, die allemaal in de laatste circa 30 minuten van de film te zien zijn. Voor Jaqueline Dupré, als dochter Miria Aguilar, was het haar enige rol in een film en van haar zie je ook alleen haar borsten (voor het eerst na circa 24 minuten te zien als ze wakker wordt in bed en opstaat), terwijl Mariangela Giordano en vooral Marina Hedman volledig naakt te bewonderen zijn.

De Engelse titel mag dan wel "Satan's Baby Doll" heten maar een babydoll is nergens te bekennen en zelfs geen baby of pop. En wat Satan betreft, er kan op hem worden gezinspeeld, maar hij verschijnt ook nooit persoonlijk, dus wat dat betreft is de filmposter ook nog eens misleidend. De Italiaanse titel van de film, te weten "La Bimba di Satana" (oftewel "Satans meisje"), is was dat betreft meer correct en zeker m.b.t. de vrouwelijke hoofdrol. De film staat ook bekend als "Orgasmo di Satani" en dat zal vooral betrekking hebben op de hardcore versie, gezien de aanwezige porno daarin.

Al met al is dit een draak van een Italiaanse Horror film (Eurotrash), waarvan het plot weinig interessant is voor iemand buiten het kleine niche-kamp van Italiaanse seks- / horrorliefhebbers. Ik heb me er eigenlijk nauwelijks mee vermaakt en dankzij de mooie Mariangela Giordano (0,5*), de naaktheid (0,5*) en de porno (0,5*), kom ik toch nog uit op 2,0* voor deze film en dat is inclusief de minimale 0,5* welke je kunt geven op MovieMeter.


avatar van Theunissen

Theunissen

  • 9044 berichten
  • 5081 stemmen

Theunissen schreef:

Een speciale vermelding verdient daarbij Mariangela Giordano, als Sol, die het meest fraaie en strakke lichaam (zag er atletisch uit) heeft ondanks haar leeftijd van 45 jaar (ze is nu overigens 84 jaar).

Omdat er bij IMDb geen "Died" staat, was ik er vanuit gegaan dat Mariangela Giordano nog leefde. Maar dat klopt dus niet en ze heeft de leeftijd van 84 jaar helaas ook nooit gehaald. Mariangela Giordano is namelijk op bijna 74-jarige leeftijd overleden op 16 juli 2011