Life Begins for Andy Hardy (1941)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door George B. Seitz
met Mickey Rooney, Judy Garland en Lewis Stone

Andy Hardy heeft zijn school afgerond, heeft zijn vriendinnetje Polly een afscheidszoen gegeven en is op pad gegaan om op eigen benen te staan en te ontdekken wat hij met zijn leven wil doen. Zijn vader wil graag dat Andy een advocaat wordt. Daarom kiest hij ervoor om een zomer lang in New York te verblijven, zodat hij het leven en werken in de grote stad kan leren kennen.

avatar van danuz
Tweede deel die ik uit de Andy Hardy reeks zie. Andy is ook hier weer een sympathieke jongeman, de film zit vol met jaren '40 ethiek, jolige scenes, koddige dialogen. De serie heeft niet heel veel om het lijf, lijkt me ook best op een laag budget te zijn geschoten, maar is misschien juist daarom wel zo charmant.