Judge Hardy's Children (1938)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door George B. Seitz
met Mickey Rooney, Lewis Stone en Fay Holden

De familie Hardy vertrekt naar Washington, waar Judge Hardy tot voorzitter van een comité is benoemd. Judge's dochter Marian duikt direct in Washingtons sociale kringen, terwijl zoon Andy voor een schone dochter van een Franse diplomaat valt. Dit zorgt voor een hoop moeilijkheden en Judge blijkt weer eens degene die alles moet oplossen.

avatar van danuz
Andy Hardy geniet hier op de site weinig aanhang. Ik ben vooralsnog - na zes delen - hooked. Andy als recalcitrant maar oprecht jochie, Judge die hem telkens weer moet bijstaan - en met een moraal op de proppen komt. En Andy's tegenspeelsters, hier (naast zijn liefje in het dorp, Molly) een Française. Haalt echter nog niet het niveau van een Andy Hardy Meets Debutante, om de simpele redenen dat én Garland nog niet ten tonele is verschenen én dat Judge nog teveel screentime heeft. Het gaat immers om Andy!

avatar van Dutchfan
In deze aflevering van de in de jaren 30 en 40 extreem populaire filmreeks "The Hardy Family" gaat de familie naar Washington, waar dochter Marian en zoon Andy weer voor de nodige problemen zorgen.

Acteur Mickey Rooney steelt en is eigenlijk de hele show.

In deze film ontmoet hij de Française Suzanne Cortot (gespeeld door de Franse actrice Jacqueline Laurent : dit was haar enige Amerikaanse film en was hierna nog in slechts 8 Franse Films te zien.)

Het hoogtepunt in de film was voor mij het feestje waar Rooney en Cortot "The Big Apple" dansen.

Leuke , ouderwetse familiefilm.