You're Only Young Once (1937)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door George B. Seitz
met Lewis Stone, Cecilia Parker en Mickey Rooney

Judge Hardy gaat met zijn familie op vakantie naar een eiland vlak voor de kust van Californië. Terwijl vader een grote vis probeert te vangen, tracht zoon Andy een meisje te schaken. Beiden boeken helaas weinig succes. Zus Marian probeert te flirten met een mooie kustwacht, maar die blijkt reeds te zijn getrouwd.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Na vorige week nog het iets wat tegenvallende A Family Affair gezien te hebben mij toch maar gewaagd aan deze 2de film. Op IMDB las ik namelijk al dat dit 2de deel een stuk luchtiger van opzet was dan het toch wel meer serieuze eerste deel en hier ga ik ook zeker in mee.

Mickey Rooney krijgt in dit 2de deel ook een stuk meer screentijd, en gelukkig maar want ook in het eerste deel was hij toch wel degene die voor de leukste scenes zorgde.
You're Only Young Once is een vroeg voorbeeld van een coming of age film, allemaal wel wat aan de brave kant natuurlijk maar nog steeds wel interessant. Lewis Stone zet een vader neer die mij zelfs lichtelijk wat deed denken aan de vader uit Happy Days, kortom een man die we allemaal wel als vader zouden willen hebben.

Dit 2de deel gaat duidelijk een betere richting op dan het eerste deel deed en blijft door de korte speelduur ook wel vermakelijk. Bijzonder is het nergens, vermakelijk is het zonder twijfel.