Just One of the Guys (1985)

geregisseerd door Lisa Gottlieb
met Joyce Hyser, Clayton Rohner en Billy Jayne

Terry denkt dat haar leraren haar niet serieus nemen, omdat ze een meisje is. Als ze er niet in slaagt om een wedstrijd over journalistiek te winnen, besluit ze van school te veranderen, maar ook van geslacht. Ze gaat zich voordoen als jongen, en wordt geaccepteerd als one of the guys. Maar dan wordt ze verliefd op Rick.

avatar van Ralfke
Vermakelijk filmpje op een leuk tijdstip. Clichématig allemaal, maar gewoon leuk om naar te kijken. ***

avatar van geronimo
Oh wat hou ik toch van de jaren 80

Jaren 80 (!) !

avatar van niethie
Clichematige 80's onzin, maar wel erg vermakelijk. Keek ook wel lekker weg verder.

2,5 sterren

Kan iemand me helpen?

Ik zoek namelijk de film "just one of the guys" (jaar 1985)
met ondertiteling. Graag Nederlandse.

Is er misschien een speciale winkel, voor oudere movies dan 2005?

avatar van DDT
DDT
geronimo schreef:
Oh wat hou ik toch van de jaren 80

Hier ook ,80 jaren was vooral high school movies enzo; sommige vindi k nog mmaar wel zonder of engelse subs maarja is niet erg

avatar van alexspyforever
Typische jaren '80 film. Een meisje dat zich als jongen verkleedt om een bepaald doel te bereiken of een jongen dat een meisje gaat spelen, het is een bekend onderwerp. Het staat meestal wel borg voor genante en vaak grappige situaties. De film is vergelijkbaar met She's The man met Amanda Bynes. Daar waar ik met She's the Man soms hard heb moeten lachen, heb ik hier hoogstens een paar keer moeten glimlachen. Niet dat deze film niet goed was, maar het was allemaal minder overtuigend dan de versie met Bynes. Actrice Joyce Hyser is wel heel leuk om naar te kijken.

avatar van clubsport
deze kende ik nog niet , inderdaad typisch jaren 80 wel leuk maar verder geen hoogvlieger

Aardige film over een meisje die niet serieus wordt genomen en zich hierdoor voordoet als jongen. Een leuk gegeven voor een typische jaren '80 highschool-movie. De personages zijn clichematig, maar wel leuk genoeg. Hetzelfde kan gezegd worden over de rest van de film. Joyce Hyser doet het wel aardig en de onthullings-scene is ook wel de moeite waard. Vermakelijk genoeg voor een kleine 3.0 sterren.

avatar van Mescaline
Dit soort jaren 80 filmpjes kijken over het algemeen erg plezierig weg en daar is deze film ook zeker geen uitzondering in!
Voor mij zorgde de broer voor de leukere scenes als oversekste puber, houd het verhaal tenminste luchtig en niet al te serieus!
Nu is dit plot natuurlijk ook niet echt serieus te noemen, maar toch.. er zit zowaar wat drama in(wat ze in de jaren 80 vaak nog wel goed konden toepassen zonder er te veel in door te draaien, helaas hebben ze daar tegenwoordig meer moeite mee!)

3 sterren zijn op zijn plaats.. en bytheway, BIG SPOILER boobies at the end!

avatar van richette
Heerlijk beroerd acteerwerk.puur jaren 80 filmpje.kijkt leuk weg