The Echo (2008)

Horror / Mystery

geregisseerd door Yam Laranas
met Jesse Bradford, Amelia Warner en Kevin Durand

Een ex-gevangene verhuist naar een heel oud appartementencomplex, waar hij probeert het beste ervan te maken. Maar dan maakt hij kennis met een mysterieuze politieagent, die samen met zijn vrouw en dochtertje ook in het complex woont. Het duurt vervolgens niet lang voordat de ex-gevangene ontdekt dat er iets vreemds aan de hand is.

avatar van Starscream
wel een aardige film.met wat leuke mommentjes erin goed geacteerd en en leuk camera werk dus wel het kijken waard dat zeker

avatar van 606
Hij verfilmt gewoon zijn eigen film uit 2004
Check de film nu dus beoordeling later

avatar van 606
spannend van begin tot het eind dat is deze film zeker.
Verhaal heeft veel weg van the grudge.
Het acteerwerk is goed.

3,5 ster

avatar van lau12345
Ga hem vanavond kijken , dus zal hem later beoordelen.

avatar van boemboem27
slap verhaaltje,enkel schrikmomentje.
niet voor een 2e keer om te zien

avatar van ErwinH
Boeiende Horrorfilm met een aantal goeie schrikmomenten. Een aantal scenes lijken veel op the Grudge. Het verhaal begint sterk maar het einde is zwak en abrupt. Ik vind de sfeer altijd erg belangrijk bij een horrorfilm, bij deze film is dat erg goed neergezet.
Jesse Bradford zet een sterk karakter neer.

Goeie film

avatar van Judiith^
Ik moet zeggen dat het absoluut een aardige film was!
Goeie schrikmomenten, de film blijft boeiend. Het eind van de veel is zwak, maar de rest van de film is top.

avatar van lau12345
Nou ik heb hem gezien .
Vond hem eerlijk gezged tegen vallen.
2 * sry kan er niet meer van maken.

avatar van eppy
een twee is eigenlijk al te veel, een één is eigenlijk al teveel aangezien het hele verhaal aan alle kanten rammelt...

sluit me aan bij eppy : mijden deze saaie, trage film.

avatar van Barney23
Saaie trage film en het eind sloeg nergens op en begrijp nog steeds niet wat de insteek van deze film was niet echt een bijzondere film absoluut geen aanrader!

Verrassende griezelthriller!!
"The Echo" is een zenuwslopende zit van anderhalf uur.
Krakende houten vloeren, onheilspellende geluiden en mysterieuze stemmen achter dikke muren, geestverschijningen die opdoemen uit het niets,als kijker wordt je geen seconde rust gegund. Voor liefhebbers van het griezel en horror genre is deze "The Echo" een absolute must see film.

Aanrader!!

Waardeloze prul. Gevuld met alle clichés van het mystery-thriller genre maar dan op een irritante én voorspelbare manier samengeperst. Dit thema is al honderden keren bespeeld. Afkooksel van een afkooksel van een afkooksel.... Er valt ook geen enkele plausibele verklaring of uitleg gegeven omtrent de plot.
Absoluut te mijden, als totaal tijdverlies.

kom nou, zo slecht was hij niet, geen hoogstandje ofzo, maar keek best lekker weg.

avatar van Noodless
Blijkbaar toch een remake van een Aziatische film, maar ja ..ik ga er niet over zeuren. Het verhaal wordt boeiend opgebouwd tot de climax en heeft voldoende spannende momenten. De eerste helft vond ik goed, naderhand wordt het wat minder. Vooral waar het allemaal uiteindelijk om te doen is , komt teleurstellend over. Je ziet het dan ook van ver al aankomen. Toch een behoorlijke film, vooral dus door het eerste uur. 7/10

avatar van OSC4R
Aardige shots, verhaal niet heel boeiend. Al met al een een redelijke horrorfilm.

avatar van WessRocks
Geen slechte film, maar ook geen topper..
Leuk verhaal dat de nodige spanning met zich meebrengt.. De spanning word goed opgebouwd en de acteurs zijn redelijk goed..

Spoiler:
Enkele jaren geleden speelde zich er een gezinsdrama af waar de man vrouw en kind vermoord + zichzelf.. De vrouw riep om hulp maar niemand hielp haar.. De geluiden van die avond dat de man moorden pleegde blijven in het gebouw hangen. De "geest" van dochter en kind bleef rond dwalen om de buren één voor één "wraak" op te nemen.. Vandaar dat die man van 512 ook dood ging en er niemand anders meer op die gang was.. Dat kun je afleiden aan het laatste stukje in de film, waar je het drama op de gang ziet, de vrouw alle deuren afgaat om hulp te zoeken.. Doordat bobby nu naar buiten komt kan het "drama" een wending krijgen en moeder en dochter in "vrede" eindigen door de man te doden..
Allez dat maak ik er toch op uit

avatar van _Daan_
Wat is de bedoeling van deze film? Begreep er nix van..

Heb je het Einde niet gezien..?

Zeg maar de laaste 15 min?

Verder was de Film erg oke!!!

Leuk verhaal en het komt ook nog uit en het zag er opzich allemaal goed uit.

Vond de film wel de moeite waard om te kijken. Het blijft toch lang spannend voor uit de doeken wordt gedaan (inderdaad die laatste 15 minuten) wat nu eigenlijk de bedoeling is van al die rare dingen die gebeuren. Hierdoor een bevredigend einde. Misschien niet zo eng als the grudge en the ring maar toch zeer de moeite waard.

Tamme horrorfilm, met hier en daar een klein schrikmoment. Sfeertje was heerlijk, de acteerprestaties waren ok ....

Wat is de bedoeling van deze film? Begreep er nix van..

Een 1 als score geven is toch nog een knappe score voor iemand die tegelijkertijd blind,doof en zwakbegaafd is!

avatar van xaid
leuk vermakelijk horrorfilmpje , zeker de moeite waard

avatar van xaid
Asiamania(c) schreef:

tjah echt

avatar van DjFrankie
Gisteren gekeken en ik vond het niks. Ben zelfs in slaap gevallen, dat had ik nog niet eerder meegemaakt.
Is ook allemaal vrij voorspelbaar.
Het einde is wel prima, maar kon me dus niet boeien.

noot: Ik heb deze wel gekeken net na Millenium: 1 Mannen die vrouwen haten. En dat is natuurlijk ook kwaliteitsverschil.

avatar van extremezz
Niet zo slecht maar ook niet waw, maar wel traag en voorspelbaar.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Eigen remake.

De remake van Laranas zijn eigen film is geheel in de Hollywood-formule gegoten. Ken het origineel niet, maar Filippijnse cinema lijkt me dan toch leuker in dit geval. Na een klein uurtje en een aardig begin, komen de 'Grudge'-momenten de kijker vanzelf de neus uit. Van remakes gesproken. Wanneer tevens alle clichés uit de kast worden getrokken en het voorspelbare einde mierzoet blijkt, zijn de rapen gaar.

Doorsnee.

Meer dan doorsnee.

Dat de film inderdaad meer dan eens doet denken aan een Aziatisch horrorwerk is uiteindelijk niet zo vreemd, de regisseur is ook gewoon een Aziaat en maakt nota bene zelf een remake van z'n eigen film.

Wat opvalt is het rustige, mooie sfeertje dat doorheen deze film hangt. Het middendeel is misschien iets te langdradig en repetitief, maar Laranas blijft voor een lichtdrukkend, gespannen sfeer zorgen. Visueel mooi vormgegeven, mooi spel van licht en schaduw en bij momenten gewoon fijn camerawerk.

Acteerwerk is duidelijk minder maar stoort niet enorm, het verhaaltje kan je verder wel dromen, maar zoals het een goede genrefilm betaamt ligt daar ook niet echt de focus van deze film.

Laranas komt met weinig nieuws maar zorgt dat alles aardig verzorgd oogt en aanvoelt. Klankband is verder ook fijn, alleen jammer dat er niet nét wat beter geacteerd wordt en dat het middendeel iets te repetitief is, verder weinig op aan te merken op deze film.

avatar van Halcyon
Film met twee gezichten. Visueel ontzettend verzorgd, doeltreffende setting, ingetogen score wat alles bij elkaar een gritty eighties sfeertje ademt. Het hoofdpersonage is voor een keertje écht interessant en ook goed vertolkt (door Jesse Bradford - Joey Pardella in Hackers). Pas wanneer de zogenaamde horrorelementen voorbij komen, zakt de film in. Geestverhaaltjes zijn nu eenmaal al zo vaak verteld dat je echt iets nieuws moet brengen wil de kijker nog geboeid - of liever: bang - zijn. Voor de kick moet je deze dus zeker niet zien. Daarnaast had The Echo een meer geïnspireerd einde verdiend dan nu het geval was. Nu dooft hij uit als een kaars.

avatar van vranque
DjFrankie schreef:
Ben zelfs in slaap gevallen,.

Er zat anders een best geluid achter.
Verder was de film sfeervol, geraffineerd maar onvoldoende