The Echo (2008)

Horror / Mystery

geregisseerd door Yam Laranas
met Jesse Bradford, Amelia Warner en Kevin Durand

Een ex-gevangene verhuist naar een heel oud appartementencomplex, waar hij probeert het beste ervan te maken. Maar dan maakt hij kennis met een mysterieuze politieagent, die samen met zijn vrouw en dochtertje ook in het complex woont. Het duurt vervolgens niet lang voordat de ex-gevangene ontdekt dat er iets vreemds aan de hand is.

avatar van Judiith^
Ben benieuwd. Poster is redelijk namelijk.

avatar van Jaegelsch
Ik ben ook benieuwd, gemiddeld een 8,8 op imdb...

avatar van De Knip
Wel onderhoudende thriller/horror. Het einde zal niet iedereen bekoren, denk ik. Deze films zijn uiteraard wel vaker gemaakt en in het genre is het een middelmaatje:

***

De Knip schreef:
Deze films zijn uiteraard wel vaker gemaakt

Het is dan ook een remake.

eindelijk weer eens een remake van een asian horror die wel goed is gemaakt, goed acteerwerk, goeie schrikmomenten, en een verhaallijn die tot het einde blijft boeien.

rond uit slecht.
een hoofdrol speler die alleen maar de hele film verbaast omzich heen kijkt, om hoekjes kijk en dingen hoord. meer zien we niet.
een aan eenschakelingvan spanningsopbouw door middel van geluidseffecten die elke keer weer op niets uitlopen.
voor een Asian-movie zou deze film nog wegkomen, maar de re-make mist eigenlijk alles.
zo wie zo de hoofdrolspeler is een mis-cast. een nietszeggende man die maar 1 gezichtsuitdrukking heeft. nooit meer inhuren die man!
tegenvaller! 1.5

ralfsjam schreef:

Vreemd statement weer. Je hebt het origineel niet eens gezien en het is ook een asian movie.

Naomi Watts schreef:

en daar heb je Naomi Watts weer... en wie zegt dat ik het orgineel niet gezien heb?
en als je bekend bent met Asian movies, dan snap je heel goed wat ik bedoel.

avatar van SubzeroX
Leuke horror waar je nietzo veel gore zal gaan zien want zo'n soort horror is dat niet, maar juist meer zo'n psychologische horror/thriller achtige film.
En dat is 'n ding je vind het leuk of je vind het niks ik heb 'n filmposter gezien waarop staat Executive producers from The grudge & The ring en dat is ook meteen waarom ik deze film wel ging kijken.

avatar van mixmaster
dit is inderdaad net zoiets als the grudge , ook met dezelfde schrik momentjes en special effects.

aardig gedaan maar echt eng vind ik het allemaal niet meer .

ook niet echt een vrouw vriendelijke film trouwens maar dat geheel terzijde.

ralfsjam schreef:
en wie zegt dat ik het orgineel niet gezien heb?

Lijkt mij logisch dat je er dan ook op stemt.

Naomi Watts schreef:

Lijkt mij logisch dat je er dan ook op stemt.

er zijn regelmatig film die ik niet behandel, of gewoonweg vergeet.
maar dan geef je nog niet toe dat je begrijpt wat ik bedoel met "als een aziatische film is hij wel goed".

avatar van Naomi Watts
begrijp ik ook niet. Als film op zich vindt je hem niet goed, maar als Aziatisch wel. Fill me in..

avatar van ralfsjam
jij doet er ook alles aan om een discussie uit te lokken he? zonder werk? geen relatie? maargoed, nog 1 keer dan....

dit soort films komen wel uit de verf als het uit japan komt. dan is de sfeer misterieuzer, en dan ga (ik dan) je er beter in mee.
zie the grudge, the eye, black water etc. etc.
als het uit holywood komt heeft het al snel iets afgeraffelts (is dat een goed woord?) en iets goedkoops.... en zeker als je er nog eens zo'n nietszeggende acteur in stopt als Jesse Bradford. geef mij maart gewoon een cast vol met japanners, koreanen of chinezen als het op dit soort film's aankomt.
dus gewoon bij dit soort films de aziatische achterhalen en die gaan kijken.... ik hoop dat je nu begrijpt wat ik bedoel, zo niet....

ik heb mijn best voor je gedaan hoor, verder ga ik niet in deze discussie.

avatar van chebby
Doet me denken aan the ring, vond er niks aan.

avatar van eddyeddy
Aardige film en was voor mij boeiend genoeg om te blijven kijken en heeft me toch zo nu en dan toch een beetje kippenvel bezorgt.

Hoofdrolspeler moet nog wat lessen nemen denk ik, viel me op dat hij geen enkele keer een tegenspeler aankeek maar als een idioot met nekhernia wegkeek.

avatar van kelama3
Hahaha dat van die nekhernia viel mij ook al op!

Hmmm.. hij was niet slecht.. maar ook niet goed...

Sommige dingen waren een beetje vreemd, maar okee een sterretje dan!

avatar van RickZ
Horrorthriller over man in apartementsgebouw die vreemde geluiden hoort. De eerste helft is op een enkel creepy schrikmoment vrij rustig, de tweede helft heeft meer vaart en zit wat beter in elkaar. Onderhoudend, en niet echt eng of spannend.

[quote]ralfsjam schreef:

Lekker belangrijk ....Dit is toch een site met een mening over films?

avatar van glimmerman2000
Mischien een wat simpel verhaal, maar de insteek van deze film vind ik zeer goed!....Het kan iedereen overkomen, en veelal is het ieder voor zich in deze gehaaste maatschappij....Ikzelf ben eens getuige geweest van een dergelijk voorval, en ook ik moest helaas concluderen dat helemaal niemand iets deed....Nu wil ik me hier niet als ' held' profileren, maar alleen ik deed iets.
Verder hield iedereen zijn deur dicht in een gang waar je toch alles hoort, vooral midden in de nacht!.

Mede door mijn eigen ervaring vind ik het goed dat er is aand8 aan besteed wordt, ook al is het voor een groot deel vermaak.Namelijk een film, en dan nog wel een horror haha.....Goede film!

[quote]glimmerman2000 schreef:

je hebt spontane discussies, en mensen die opzoek zijn naar discussies... ik ben altijd wel te porren voor een discussie hoor.
maar sommige kom je wel vaak tegen met de hobby uitlokking.

avatar van Naomi Watts
Heeft weinig met uitlokking te maken. Je argumenten raken kant noch wal en je posts bestaan grotendeels uit nietszeggende oneliners. Ik stelde hier gewoon een vraag omdat er in je post wat onduidelijkheden stonden. Daar vraag ik naar dus je hoeft je je helemaal niet op je pik getrapt te voelen.

Of mijn opmerking bij Jennifer´s Body moet nog diep zitten, daar kwam je niet verder dan wat nietszeggende oneliners, niet vreemd dat je daar een reactie op krijgt.

avatar van Naomi Watts
Genoeg mindere beoordelingen daar die ik wel respecteer maar ook niet lopen mekkeren als ik tegengas geef als er een zoveelste post wordt afgedaan met een oneliner zonder enige vorm van gefundeerde argumentatie.

Maar laten we er maar over op houden, je laat bij elke discussie geen ruimte over voor discussie. Dan is het snel klaar ja.

FILMFORUM!

avatar van tcdaizz
boeiende film. Wel spannend

avatar van 3din
Aardige horror met een goed einde, zie je de laatste tijd ook niet meer vaak

Zeker een goede film....... We hebben met spanning gekeken.

Aardig thriller die je het verhaal intrekt je blijft boeiend kijken, het voor mezelf onbevredigde einde geeft een ster aftrek aan de film.

avatar van ayko7
Klasse film, goed geactieerd en blijft spannend tot einde..