Ferien (2007)

Alternatieve titel: Vacation

Duitsland

geregisseerd door Thomas Arslan
met Angela Winkler, Karoline Eichhorn en Uwe Bohm

Het is zomer. In hun afgelegen vakantiehuis diep in het woud van Uckermark, in het noorden van Berlijn, brengen Anna, haar man Robert en hun zoon Max de vakantie door. Hun broze harmonie wordt verstoord als meer en meer familieleden opduiken die hun opgekropte haatgevoelens de vrije loop laten en lang verborgen geheimen onthullen. Laura, de dochter uit Anna's eerste huwelijk, komt over uit Berlijn met haar partner Paul en hun kinderen. Ook Anna's moeder, die heel ziek wordt, komt bij haar dochter om verzorgd te worden. Weldra wordt duidelijk dat de relatie tussen Paul en Laura heel wat barsten vertoont. De komst van Sophie, de zus van Laura die in het buitenland woont, zorgt voor nog meer agitatie.

Gezien op filmfestival: verwacht je aan trage film. Voor sommigen is dit een openbaring; voor mij eerder teleurstelling. Had een tweede Festen verwacht. Helaas Er gebeurt echt zo enorm weinig en wat lopen die kinderen daar te doen; geef die toch ook dialogen dan weten we eindelijk wat zij van alles denken

avatar van 93.9
Een verademing zo'n film waar niet overal een oplossing voor geboden wordt.
Hier en daar had het wat minder korzelig gemogen, maar de boodshap is duidelijk.