Why Did I Get Married? (2007)

Alternatieve titel: Tyler Perry's Why Did I Get Married?

Komedie / Drama

geregisseerd door Tyler Perry
met Tyler Perry, Janet Jackson en Jill Scott

Acht getrouwde college-vrienden reizen af naar Colorado voor hun jaarlijkse zevendaagse reünie. De gezellige stemming verdwijnt al snel als sneeuw voor de zon als het vreemdgaan van één van de koppels aan het licht komt. Meer en meer geheimen worden onthuld, wat er toe leidt dat elk koppel hun relatie eens grondig onder de loep neemt.

avatar van mell
Een mooi verhaal over de problemen binnen de huwelijk.
Bedrog, verdriet en vreugde, erg realistisch en mooi uitgewerkt.
Zeker een aanrader:)

avatar van ramixcool
Deze film raakt je toch met zijn wijde gangen, ondanks de lage verwachtingen van het verhaal viel de film gelukkig mee.

Het is weer wat anders, niet te luchtig maar ook niet te ongeloofwaardig ( doet me toch een beetje denken aan I think i love my wife ).

Een tip, zo'n film kun je beter met je vriendin kijken dan met je vrienden.

LEUKE FILM

avatar van Locutus
Ik vond er weinig aan. Veel te overdreven allemaal. Acteerwerk was ook bagger.

geweldig acteerwerk!

avatar van Najade
Goeie film! Geheimen die onthuld worden, acteerprestaties top, herkenbare emoties. Moest zelf af en toe een traantje bij wegpinken.

Prima film zeer goed acteerwerk ik vind de films van Tyler Perry zeer aangenaam om te kijken.

bijna perfect ! thank you Tyler Perry.. echt een aanrader !!

avatar van Simon van collum
Wat een slechte film, heb hem wel afgekeken maar wel gevalletje 'zonde van de tijd'.

avatar van SmuttWars
lijkt me nooit een goeie film met deze cast.

Heb deze film met plezier gekeken. Acteerwerk is soms een beetje over de top, maar verder helemaal goed

Ik snap echt niet dat mensen dit een leuke film hebben gevonden. Dit was misschien wel de slechste film die ik ooit heb gezien. Slecht acteerwerk, overacting, amateuristische camerawerk, slecht verhaal, geen humor etc. Enige die probeerde grappig te zijn was Tasha Smith (Angela) de rest was saaaaai.

avatar van missyanaroid
Vond het acteerwerk een beetje overrated.. filmpje valt mee

avatar van gijsvogel
Voldoende,

De film is op zich niet heel beroerd maar meer als een average 6/10 verdient dit plaatje echt niet.
Het acteerwerk verschilt echt enorm.
Veel van de spelers (waaronder Janet) zetten werkelijk waar slecht hun rol weg en acteren als in een toneelstuk ipv een film.
Daarnaast kon ik me redelijk irriteren aan het schreeuwerige black-american-woman-houding gehalte.

Filmisch en qua montage is het echter wel weer een fraai plaatje, en de soundtrack past er mooi bij.

Het verhaal loopt een beetje op uiterste situaties, en zal daarom meer bedoeld zijn voor kijkers die ook wat trouble in hun relatie ervaren gok ik.

Niet heel slecht dus, maar voldoende is meer dan genoeg....

avatar van ALTA
Deze film werd me aangeraden door een vriendin, en alhoewel ik er in het begin weinig verwachtingen van had viel het me goed mee. De verhaallijnen zijn niet origineel maar worden wel mooi en sterk uitgebeeld en sommige scenes zijn toch een stuk heftiger dan ik aanvankelijk verwacht had. Zeker een goede film om eens te kijken als je toch niets beters te doen hebt.

Diepgaand is het wel niet en de huwelijksproblemen worden op een luchtige manier uit de doeken gedaan maar het is precies dat "er niet zwaar aan tillen" die de film best bekijkbaar maakt ook al zijn de personages toch wel karikaturaal. Dat trieste huwelijksrealteit de rode draad in de film uitmaakt, verhoogt, precies door de ongedwongen toon, de genotswaarde. Feelgood blijft er aan over.

waar kan ik deze film bekijken?

avatar van missl
De film begint als een soort televisiedrama, de acteerprestaties waren in het begin niet top en ik dacht dat het 1 groot dramaverhaal zou worden. Tot ergens in het midden van de film, ze spelen toch wel goed en ook de problemen zijn realistisch in beeld gebracht. Geen relatieproblemen waar ik me mee kon relateren echter betekent dit niet dat het onrealistisch is, vooral het gedeelte van wat er tegen vrienden gezegd wordt in tegenstelling tot tegen je partner vond ik mooi. Ik ben benieuwd naar andere films van Perry!

avatar van missl
rann_ schreef:
waar kan ik deze film bekijken?

Ik heb deze onlangs gehuurd maar volgens mij is deze ook op Film1 voorbij gekomen.

avatar van SmackItUp
Matig.

Het eerste deel van de film is zó slecht geacteerd en ontzettend saai. Net wanneer ik de film wou afzetten, werd het iets beter. Het tweede deel kenmerkte zich door realistische problemen die aardig in beeld werden gebracht. Dit redt de film enigszins, maar niet genoeg voor een voldoende.

avatar van Marvinleeaday
Redelijk drama, helaas zeer weinig komedie. Krappe voldoende.