• 10.595 nieuwsartikelen

Met onder meer: Thandiwe Newton, Whoopi Goldberg en Omari Hardwick

Gesproken taal: Engels

Plot For Colored Girls

"Many voices. One poem."

Gebaseerd op Ntozake Shangs bekroonde werk, bestaande uit een reeks van twintig gedichten uitgevoerd door een groep van zeven onbekende vrouwen die ieder herkenbaar zijn door een individuele kleur. De gedichten behandelen onderwerpen als liefde, verwaarlozing, verkrachting en abortus. Op het einde komen de vrouwen samen, waarbij ze de krachten van het vrouw-zijn aanroepen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van M0VIES_

M0VIES_

Met o.a. Thandie Newton, Whoopi Goldberg & Kerry Washington. Ben benieuwd!

jarno1975 (moderator series)

En Janet Jackson (van de poster)

avatar van maxo922

maxo922

Ben wel benieuwd naar deze film, trailers ziet er goed uit.

avatar van eppy

eppy

met voordeel van de twijfel heb ik deze film gekeken. de twijfel lag voornamelijk bij tyler perry want ik walg van zijn films.

maar whoopi goldberg speelde mee, en omdat ik deze actrice enorm bewonder gaf ik het de voordeel en heb ik deze film opgezet....

maar helaas....

ik snap niet wat het animo is van deze regiseur om altijd maar weer aan te komen met het door gospel doorspekte en politiek correcte troep. om nog maar te zwijgen aan de cast van B acteurs, whoopi doet het aardig maar de rest is om te janken.

jarno1975 (moderator series)

Deze film is genomineerd voor beste film van 2010, heeft 5 nominaties voor supporting actrice, en Tyler Perry voor beste regisseur bij de NAACP Image Awards

avatar van _Moonwalker

_Moonwalker

Ik snap niets van de lage score. Echt serieus.

Het enige wat me tegenviel zijn de lange poëzies die opgedragen worden door ieder vrouw/kleur. Maar tegelijkertijd gaan de poëzies juist over wat de vrouw meemaakt op dat moment.

Voor de rest waren de acteerprestaties bovengemiddeld. Vooral "Kimberly Elise" heeft een erg goede rol gespeelt.

Janet Jackson heeft ook een erg goede rol gespeeld zoals de rest van de goed gecaste actrices.

Ik kijk normaal gesproken nooit zulke films. En al helemaal niet als er poëzie in zit, want dat is iets wat ik persoonlijk gewoon niet begrijp. Maar deze film heeft me weten te boeien vanaf het begin tot het einde.

Verwacht geen normale film te zien, want deze is doordrenkt van de poëzie zoals ik eerder schreef. En soms wordt ie best langdradig. Voor de rest vond ik het een top film.

Laat je niet leiden door de stemmen op IMDB of MovieMeter. Dit is in mijn nederige mening Oscar materiaal. Vooral "Kimberly Elise" moet opgedragen worden voor een Oscar.

Go see it for your self!

stinissen (crew films & series)

Ik ben fan van Tyler Perry en een cast om van te smullen Janet Jackson , Thandie Newton, Kerry Washington, Loretta Devine, Anika Noni Rose, Kimberly Elise, Phylicia Rashad, en Whoopi Goldberg.

Vooral Kimberly Elise en Thandie Newton sprongen eruit in dit mooie drama de scene met Kimberly Elise en haar kinderen was hart verscheurend.....

avatar van sjemmie

sjemmie

Goeie drama, deze film blijf je kijken, geen neiging om het halverwege maar af te kappen, alleen de eerste 3-4 minuten daar moet je ff doorheen.

Het enige mindere aan deze film zijn de 'gedichten' die worden opgedragen dat waren surfmomenten voor mij.

En de scenes met de moeder en kinderen en erna waren zooo hartverscheurend

avatar van Mythikal

Mythikal

Een aardige film waarin er sterk geacteerd wordt, waardoor het wel overtuigend overkwam.

2 dingen vond ik wel jammer, de CSI acteur en de vele gedichten.

Beide hielden de film zodanig uit het ritme, en werd het een beetje teveel van het goede. Ik had liever 1 sterk en krachtig gedicht gehoord van ieder.

Ik wou eerst 3 sterren geven, maar omdat de film een hart onder riem willen steken aan alle die iets verschrikkelijks hebben meegemaakt en aan zelfmoord denken, maak ik er 3.5 van.

avatar van Elineloves

Elineloves

Ik ben geen 'Colored Girl', maar was toch nieuwsgierig geworden na het zien van de verschillende personage posters. Ook de cast sprak me aan. Ik was vooral benieuwd naar 'Adele van Grey's Anatomy' (Loretta Devine), maar ook naar Thandie Newton, Whoopi Goldberg en Kerry Washington.

Alle vrouwen in de film hebben verschillende levens en dus verschillende problemen. Toch komen ze, je voelt het al aan je water, op een gegeven moment allemaal samen en zijn de levens van de verschillende vrouwen verbonden.

Het hele gedicht gebeuren is niet even overtuigend en komt soms op momenten wanneer je helemaal geen zin hebt in nóg een gedicht. De poëzie vliegt je om de oren en er is een hoop, nee, een héle hoop drama.

De speelduur voelt aan als een lange zit en af en toe ontbreekt er vaart. Toch is het acteerwerk prima in orde, the black ladies zijn prima en de personages intrigeren, maar het is niet genoeg om je de hele film geboeid te houden. Zonde.

avatar van dominion

dominion

Lange titel

avatar van Rascal

Rascal

Bah.. Soms heb je van die film die je op een gegeven moment gaan tegenstaan door te veel tragiek, deze is er zo 1..Werd er gedrepimeerd van Het poëtische vond ik niet echt passen. Shocking blijft de scène wat er gebeurt met de kids van Elise, en dan denk je al heel wat gezien te hebben in films. Door die impact toch 2**

avatar van nightbreed

nightbreed

Politiek correcte zeikfilm met ééndimensionale karakters die aandoet als een TV-film of een lange aflevering van een suffe serie. Als alle karakters in de film blank geweest zouden zijn dan zou het wellicht als racistisch betiteld kunnen worden, daarom zitten in veel films nu excuus negers, Aziaten en/of mensen met een Arabisch uiterlijk. Ik vond het ook typich dat al die dames er tip-top uitzagen, terwijl meer dan de helft van de Afro-Amerikaanse vrouwen kampt met ernstig overgewicht. Maar dit is natuurlijk een 'probleem' van Hollywood, alle mensen moeten lekker slank zijn en er goed uitzien (op een paar top acteurs na), want dat verkoopt gewoon beter.

avatar van Decec

Decec

Een matige dramafilm...

Langdradige verhaal...

Redelijk acteerwerk...

Bekende actrice Whoopi Goldberg...

Mooi HD kwaliteit...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Geen moeite waard...

avatar van MovieFan79

MovieFan79

Ik heb net de film For colored girls gezien op Film1.. pff wat een heftige film.. Ik vond de poezie erdoor heen wel wennen en het is iets waar je van moet houden.. Hele sterke acteerwerk van whoopi Goldberg, Philysia Rashad, Thandie Newton en Kimberly Elise. Wat ik mooi vind aan het verhaal is dat iedere vrouw haar eigen verhaal vertelt maar ze hebben allemaal een connectie met elkaar..

Er zaten wel een paar heftige scene's in en daar moet je echt tegenkunnen. Ik ben niet echt een fan van Tyler Perry en ik vind zijn films soms net too much qua drama (bv Why did i get married) maar ze vervelen niet.. De film krijgt 3 sterren van mij..

Een aanrader voor mensen die van drama en poezie houden..

avatar van Roro31

Roro31

Ik weet niet hoe de meerderheid deze film heeft gezien, maar deze film belicht toch weer heel mooi en sterk dat iedereen wel een drama mee maakt in het leven en dat je er alleen maar sterker uit kan komen. Dit is een fantastisch mooie film en ik kan een iedee aanraden om deze film te gaan kijken!

avatar van LOTR-lover

LOTR-lover

Vind de lage scores op IMDB en hier op MM toch wat teleurstellend. Ik begrijp best dat het geen makkelijke film is en dat zeker niet iedereen 'm kan waarderen maar om nou 0,5 sterren te geven?

Persoonlijk vond ik het een zeer emotionele film waarin de tragiek van de verschillende levens je absoluut gaat raken. Ondanks het feit dat je uiteindelijk kracht uit het einde kan putten overheerst toch een deprimerend gevoel. Maar met alle drama's die verwerkt zijn in For Colored Girls is dat ook niet zo vreemd.

De poezië had van mij niet echt gehoeven, het gaf de film een beetje een pretentieus randje. Maar met het geweldige acteerwerk van vrijwel de gehele cast is dat ruimschoots goedgemaakt.

8/10 (IMDB)

avatar van nadrin

nadrin

Een enorm sterke film die je langzaam meesleept en onderdompelde in het leven van de vrouwen. En ik ga niet proberen jullie te zeggen waarom deze film 5sterren en meer verdiend. Bekijk hem aub. Dit is in alle opzichten een meesterwerk. Met sublieme vertolkingen.

avatar van Giovanni Frankel

Giovanni Frankel

Sterke film met top acteurs! Misschien niet bekend bij de grote kas krakers...maar als liefhebber van black movies/series goede en sterke acteurs!

Prachtige film met meelevend rollen en politieke statements!

scorsese

Aardige film over het leven van een aantal vrouwen in New York. Op zich een prima mozaïekfilm die wellicht niet verrassend is, maar waarbij de verschillende verhaallijnen allemaal genoeg weten te boeien. Een uitstekende eerste helft, maar tijdens de tweede helft wordt het vaak te melodramatisch en de poëtische monologen werken niet binnen het geheel van de film.

avatar van mrklm

mrklm

Verfilming van het poëtische toneelstuk Ntozake Shange is een prachtige showcase voor een getalenteerde groep actrices. Het betreft een appartementencomplex waar drie generaties vrouwen, elk met een duidelijk gedefinieerde persoonlijkheid, bij elkaar komen en om verschillende redenen voor een belangrijke beslissing in hun leven komen te staan. De gedichten van Shange verwoorden de emoties, de gedachten en de afwegingen van deze vrouwen. Hoewel het toneelstuk is geschreven vanuit het perspectief van een zwarte Amerikaanse vrouw, hebben Shanges woorden een universele zeggingskracht die extra kracht wordt bijgezet door de overtuigende, ingeleefde voordracht van de cast. Een aangrijpend, indrukwekkend drama, ondanks de melodramatische verhaallijn.