Why Did I Get Married Too? (2010)

Komedie / Drama

geregisseerd door Tyler Perry
met Tyler Perry, Janet Jackson en Jill Scott

Tijdens hun jaarlijkse reünie/vakantie op de Bahama's wisselen vier koppels hun huwelijksverhalen uit. Hun idyllische week wordt echter verstoord door Mike, Sheila’s ex-man, die erop hoopt haar relatie met Troy te verbreken en haar terug te winnen. Ook de andere koppels zullen er gauw achter komen dat ze niet bestand zijn tegen de obstakels van het huwelijk.

avatar van Biancasmit
Ik dacht dat dit zo´n Couples Retreat film zou worden. maar dat was gelukkig niet zo.

Het was een leuke film, moest af en toe echt hard lache.

zeker een aanrader!

Gister in de bios gezien. Ik snap echt niet dat mensen dit een leuke film hebben gevonden. Dit was misschien wel de slechste film die ik ooit heb gezien. Slecht acteerwerk, overacting, amateuristische camerawerk, slecht verhaal, geen humor etc. Enige die probeerde grappig te zijn was Tasha Smith (Angela) de rest was saaaaai.

avatar van Rascal
Dit is meer drama dacht ik zo. Tijdens de opnamen overleed MJ, en je kan dat wel aan Janet zien. Alleen jammer dat het niet zo duidelijk was waarom zij en haar man gingen scheiden dan had ik me wat meer kunnen inleven.

Jammer van het eind, voelde alsof het afgeraffeld was. Maar begin en midden van de film was top. Iets meer drama dan het vorige deel.

lih
Celebrity schreef:

Je plaats bij deel 2 precies dezelfde reactie als bij deel 1 ... triest als je de film niet eens gezien hebt

MissJJ schreef:

Zeker geen slechte film,
en met hier en daar leuke lach momenten erin.
Ik heb me met deze film goed kunnen vermaken.

Dit is zeker meer een drama. met wel een aantal hilarische momenten.

Het overlijden van MJ heeft wel meegespeeld, maar Janet J kan wel een rol neerzetten vind ik persoonlijk, ik werd meegesleept door haar emoties in de film echt heel goed.

Deze film is zeker de moeite waard om te kijken, ik heb de eerste film niet gezien maar vond het een verhaal opzich.

Wat een waardeloze film!! Ik snap niet dat mensen dit kwaliteit vinden... want volgens mij heb je dan nog nooit een goede film gezien! Dit is geen komedie maar alleen maar drama.... Heel veel ruzies en huwelijksproblemen... Er zit een verhaallijn in. Als je van films houd waaarin zoveel ruzies voorkomen en ongelukkige dingen moet je vooral deze kijken maar ik vond het echt niks!!

Prima vervolg van de hitfilm Why Did I Get Married? die trouwens wel een stukje beter was. De film is echt geen komedie maar meer een drama/komedie
Ook kleine rollen van Louis Gossett Jr. en Dwayne Johnson aka The Rock.

avatar van jeroentjuhhhhh
Leuk!

Redelijk grote verrassing, vlotte combinatie van komedie en (vooral richting het einde) flink wat drama. Vooral dragelijk dankzij de leuke cast. Tasha Smith is echt geweldig als gestoord wijf en dat dan in combinatie met de über-coole Michael Jai White zorgt voor een hoop leuke scenes.

Het verhaal verloopt zoals verwacht behoorlijk voorspelbaar..eerst lijkt alles lief en leuk maar je weet dat het allemaal vroeg of laat fout gaat. Dat er nu met alle stellen wat aan de hand is, is een toeval dat je als kijker maar voor lief moet nemen. Uiteindelijk zitten er wat leuke ontwikkelingen tussen maar is het meeste wel érg van de hak op de tak (zoals de kanker).

Al met al erg goed vermaakt, ik ga dan ook zeker even het eerste deel opzoeken. Dit 2e deel is iig een zeer vlot werkje waar ik weinig over te klagen heb, enkel Janet Jackson is echt om te kotsen .

Owja.. en The Rock aan 't einde

avatar van Faab_E
Leuke film, groot dynamiek tussen komedie en drama.

Leuke film. Was boeiender dan ik dacht. Goed verhaal en af en toe moet je wel lachen. Acteer werk van Janet was top.
Kwam deze film tegen toen Janet een interview gaf bij Oprah, ze kon zich goed uit door bepaalde scene's te spelen na MJ's dood.

nathalie701 schreef:

Daarom verschillen smaken gelukkig.

avatar van eppy
Celebrity schreef:

zijn dit niet de trademarks van tyler perry, samen met het preken over geloof en zichzelf in drag te steken.

avatar van u.alreadyknow
Ik heb me echt kapot gelachen om Tasha Smith, niet normaal. Ik vind haar zo grappig! Ze brengt het hele comedy gedeelte in de film, voor de rest vind ik het meer drama. Jammer dat de problemen rondom Janet en haar man niet meer werden uitgewerkt, ik weet alleen dat hun zoontje gestorven is en dat ze daarna uit elkaar gegroeid zijn. Van de ene kant, doordat ieder stelletje problemen had, hebben ze het misschien niet zo uitgebreid per stelletje kunnen laten zien.

avatar van loreen
leuke film met humor en ook normaal janet jackson speelt goed de rol in de film
tyler perry speelt ook leuk hij is goede acteur en regisseur

avatar van Pazmaster
Niet zo`n beste film hoor! Vooral de eerste 50 minuten zijn echt vervelend en saai. Waarom dit ook als komedie wordt bestempeld is mij een raadsel. Ik heb hier echt geen 1 keer om kunnen lachen. En het karakter Angela die constant loopt te schreeuwen is eerder irritant dan grappig. Het drama gedeelte van de film is wel iets beter. Maar de opbouw van de film is echt niet goed. Eerst een uur saai, zoetsappig en vervelend gelul, dan ineens een superdrama bij iedereen in de hele film, en aan het eind komt door 1 gebeurtenis alles weer goed en is het weer zoetsappig. Het komt op mij niet echt geloofwaardig over. Het acteerwerk is zeer matig tot slecht. Het komt soms echt niet overtuigend over. Nee, dit is geen film voor mij. 1,5 ster (afgerond naar boven)

avatar van Kondoro0614
Why Did I Get Married Too?

Wat een film!

De hele cast speelt zijn rol prima! Toch schrok ik even dat Dwayne "The Rock" Johnson op het laatst te zien was. Die had ik zo niet verwacht haha!

De film zelf, was soms erg vrolijk, maar op andere momenten erg heftig! Het verhaal over het huiselijk geweld, de auto ongeluk en ga zo maar door!Het is echt een Drama film! Waar ik niet zo fan van ben, maar toch heb ik, niet met plezier genoten... Want daar waren (Nogmaals) sommige stukken best wel heftig voor, maar je bleef wel kijken, en ik kon er niet mee stoppen, omdat ik zo werd mee gesleept in het verhaal, "Scheidingen"..

Ik heb zelf nog niet Why Did I Get Married? (2007), ik was een beetje aan het rondkijken op moviemeter en ik kwam deze tegen. Ik zocht op Netflix en ja hoor, ook deze staat erop. Dus Why Did I Get Married? (2007) ga ik snel ook even kijken.. Want ik weet niet of deze film er een vervolg op is??? Ik denk dat ik dan zie wat die Mike allemaal heeft gedaan?!

Ik geef deze film een 3.5*! Want hij heeft me toch erg mee getrokken in het verhaal. Alleen was het op sommige momenten een beetje aan het inkakken..

masterton
Slechte film zeg, met al die anabolen echtgenoten, veel spieren, en totaal geen hersens, clichés die maar weer ,waar blijken te zijn!

u.alreadyknow schreef:
Eigenlijk een 3 maar door Tasha krijgt deze van mij een 3,5*
Weet jij wel zeker dat je naar deze film hebt gekeken, want was alles behalve grappig maar meer stereo type van domme anabole zwarte blaaskaken die allemaal een alfa mannetje willen zijn, superdom en totaal geen ambitie, weet niet wat daar grappig aan is, eerder heel triest en jammer vind ik dat!!

nathalie701 schreef:

Juist, jij hebt tenminste een goede kijk op slechte films en op kwaliteit, was ieder op deze site maar zo serieus, en met een goede smaak!!

u.alreadyknow schreef:
Eigenlijk een 3 maar door Tasha krijgt deze van mij een 3,5*

Dat jij om zo'n irritant zielig wijf kunt lachen, zegt wel heel veel over jou, jij hebt nog nooit een goede comedy gezien, dat weet ik wel!!

Kondoro0614 schreef:
Why Did I Get Married Too?

Wat een film!

Meen jij dat nou echt?, dat de hele cast zijn rol goed speelde, dan vind ik de film (het geheim van sophia),te zien op youtube nog beter dan die ontzettende prutswerk, met allemaal c en d acteurs, en domme anabolen acteurtjes zonder ambitie!!

loreen schreef:
leuke film met humor en ook normaal janet jackson speelt goed de rol in de film
tyler perry speelt ook leuk hij is goede acteur en regisseur

Wat een humor zeg, dat zielige ,schreeuwerige, jankerige, en narcistische Angela!!!

Biancasmit schreef:

Het was een leuke film, moest af en toe echt hard lache.

zeker een aanrader!

Wat een wansmaak heb jij, vond je dat echt zo'n leuke vrouw die Angela, en die anabolen echtgenoten, walgelijke film was dit, bah, bah.

avatar van Kondoro0614
masterton, ooit gehoord van Persoonlijke meningen? Jij kan dan misschien dit een k*t film vinden, ik vond het gewoon goeie film om naar te kijken, meningen verschillen en ik heb daarom ook niks voor niks "Markeer dit bericht als mijn persoonlijke mening of recensie van deze film" aangevinkt, laat de mensen die de film leuk vinden hem ook gewoon leuk vinden, en ga niet bij elke reactie die je tegen komt waar de film goed beoordeeld word meteen in tegenstelling...

masterton
Je hebt helemaal gelijk Kondoro0614 !

avatar van SmackItUp
Dat gemiddelde op imdb is wel erg zielig . Ik ben geen enorme fan van dit soort films, helemaal niet zelfs. Maar aangezien mijn vriendin en ik deel 1 al hadden gezien(2,5*) besloten we deel 2 ook een kans te geven.

En verrek, dit was best goed. De drama in dit deel was veel harder en er kwam zowaar eens wat actie ten tonele. De hormonen van beide seksen gieren over het beeldscherm wat een hysterisch doch redelijke komische indruk maakt. Op het eind gooien ze er nog even een oud worstelaar tegenaan waardoor deze film ons beide met een smile achterliet.

Gelukkig stukken beter dan deel 1.

Kondoro0614 schreef:

Heb je die inmiddels al gezien? Wat vond je ervan?

SmackItUp schreef:

Heb je die inmiddels al gezien? Wat vond je ervan?

Gezien mijn stem goed maar. Ik heb de films klaar liggen voor herziening aangezien ik het nu vaak niet eens ben met de stemmen van twee jaar geleden. Ik durf je niet meer te zeggen of ik hem goed of leuk vindt , dat is alweer even geleden.

Kondoro0614 schreef:

Ik hoopte dat je me zou vertellen dat ik niet de enige ben die het eerste deel minder vond .

SmackItUp schreef:

Wil ik best voor je doen, moet ik ze eerst even herzien dan laat ik mijn mening achter . Durf je niet te vertellen wanneer omdat er nog zo'n 300 anderen klaar liggen en wil nog zo'n 3000 kijken (zie lijstjes) .