Why Did I Get Married? (2007)

Alternatieve titel: Tyler Perry's Why Did I Get Married?

Komedie / Drama

geregisseerd door Tyler Perry
met Tyler Perry, Janet Jackson en Jill Scott

Acht getrouwde college-vrienden reizen af naar Colorado voor hun jaarlijkse zevendaagse reünie. De gezellige stemming verdwijnt al snel als sneeuw voor de zon als het vreemdgaan van één van de koppels aan het licht komt. Meer en meer geheimen worden onthuld, wat er toe leidt dat elk koppel hun relatie eens grondig onder de loep neemt.

Prima film zeer goed acteerwerk ik vind de films van Tyler Perry zeer aangenaam om te kijken.

avatar van gijsvogel
Voldoende,

De film is op zich niet heel beroerd maar meer als een average 6/10 verdient dit plaatje echt niet.
Het acteerwerk verschilt echt enorm.
Veel van de spelers (waaronder Janet) zetten werkelijk waar slecht hun rol weg en acteren als in een toneelstuk ipv een film.
Daarnaast kon ik me redelijk irriteren aan het schreeuwerige black-american-woman-houding gehalte.

Filmisch en qua montage is het echter wel weer een fraai plaatje, en de soundtrack past er mooi bij.

Het verhaal loopt een beetje op uiterste situaties, en zal daarom meer bedoeld zijn voor kijkers die ook wat trouble in hun relatie ervaren gok ik.

Niet heel slecht dus, maar voldoende is meer dan genoeg....

Diepgaand is het wel niet en de huwelijksproblemen worden op een luchtige manier uit de doeken gedaan maar het is precies dat "er niet zwaar aan tillen" die de film best bekijkbaar maakt ook al zijn de personages toch wel karikaturaal. Dat trieste huwelijksrealteit de rode draad in de film uitmaakt, verhoogt, precies door de ongedwongen toon, de genotswaarde. Feelgood blijft er aan over.

avatar van SmackItUp
Matig.

Het eerste deel van de film is zó slecht geacteerd en ontzettend saai. Net wanneer ik de film wou afzetten, werd het iets beter. Het tweede deel kenmerkte zich door realistische problemen die aardig in beeld werden gebracht. Dit redt de film enigszins, maar niet genoeg voor een voldoende.