The Uninvited (2009)

Horror / Thriller

geregisseerd door Charles Guard en Thomas Guard
met Emily Browning, David Strathairn en Elizabeth Banks

Nadat haar moeder is overleden, zit Anna Rydell (Emily Browning) tijdelijk in een tehuis voor geesteszieken. Als ze weer thuis komt treft ze daar een levende nachtmerrie aan. Haar vader (David Strathairn) blijkt samen te leven met de voormalige verpleegster (Elizabeth Banks) van zijn vorige vrouw. Als Anna dan op een nacht bezoek krijgt van een geest die haar attent maakt op de slechte intenties van haar stiefmoeder, besluit Anna samen met haar zus een einde aan de relatie te maken.

Een van de betere horror/thrillers ondanks dat het niet de originaliteits prijs wint is het toch zo goed in elkaar gezet dat je het eind niet zo maar ziet aankomen, voor z'n genre een goede en plezierig weg te kijken film

avatar van 606
Vrij aardig en leuk einde maar,
Niet echt horror meer spannende thriller.
Acteren was ook prima

3 sterren

avatar van MindFucker
Vond het meer een thriller voor zover je daar al van kan spreken.

Dit had weinig met horror te maken aangezien het echt totaal niet eng was :S

Dat einde was redelijk voorspelbaar en is al zo vaak gebruikt bij dit soort films dat het niet meer op 2 handen te tellen is, zonde !

avatar van mixmaster
goeie horror/thriller die niet verveeld.

goed verhaal en zeker goed acteerwerk , mooie beelden en ook goed camerawerk.

we hebben dit soort films inderdaad al meer gezien maar ik vond deze toch wel heel goed.

Nickelodeon-horror.

En dat er voor de kleinste tieners ook een griezelfilmpje wordt gemaakt is helemaal niet erg, maar om het ook te verkopen aan volwassenen? Nou nee. Naast het uiterst voorspelbare verhaal en de immense berg cliché's zijn er de matige acteerprestaties en de laffe CGI. De schrikmomenten zijn van een zeer tam niveau. De twist is eerder lachwekkend dan opzienbarend. E.e.a. is netjes geschoten met een paar leuke sfeerbeelden, maar dat is het dan ook wel.

Ken het origineel niet, maar dit is bagger.

Slecht met een hoofdletter S.

Chloe Moretz
Ik ga op m'n verjaardag een horror-party doen, en ik zoek een hele enge film. Zou deze daarvoor geschikt zijn?

Neen. Ik zou deze nemen.

Chloe Moretz schreef:
The Thing Ha ha dat is toch geen enge film man!Heb je The Grudge gezien?

Ja.. Slecht hè?

avatar van jeroentjuhhhhh
Chloe Moretz schreef:
The Thing Ha ha dat is toch geen enge film man!Heb je The Grudge gezien?

Kom op zeg..

avatar van Friday the 13 th
Mooi verhaaltje. Knap dat ze toch nog iets min of meer origineel in elkaar kunnen steken. Maar is de film daardoor al meteen goed?

In het geval van The Uninvited vrees ik er een beetje voor. Totaal geen enge sfeer, geen enkel degelijk schrikmoment, geen bloed en alle moorden off-screen. Nu ja, veel blijft er dan niet over van deze film.

Leuk dat de film à la "the hand that rocks the cradle" begon. Een tv-thriller, die na zoveel jaar nog altijd zijn status bewezen heeft. Maar helaas moet er bij de normen van vandaag altijd een geest-verhaaltje bij verzonnen worden, wat voor sommigen een streling voor het oog is en voor de anderen te lachwekkend voor ogen.

Het einde is goed verzonnen. Ik zag het niet aankomen eerlijk gezegd, maar of het tevredenstellend is daar twijfel ik nog steeds aan. De acteerprestaties van Elizabeth Banks vond ik bijzonder goed in deze film. Die van de dochter, het hoofdpersonage nogal vrij eentonig. Belachelijk hoe flauw dat meisje schreeuwt en blijkbaar houdt ze maar van één gezichtsuidrukking, die we dan ook doorheen de hele speelduur zien.

Er bestaan er slechtere, dat is waar en het verhaal is degelijk. Maar deze is niet meteen een duur bioscoopkaartje waard en dat is nu net het meest pijnlijke aan deze prent.

micheal
redelijk goeie horrorfilm.
niet zo voorspelbaar als ik dacht.Vooral het einde was schokkend.
Goede acteerprestaties en camerawerk.

avatar van viewtiful
Wat is dit nou weer voor een saaie film zeg, er gebeurt echt te weinig voor een horror, en dat terwijl het verhaal ook al zo saai is. En als er iets gebeurt wat eng hoort te zijn vind ik het totaal niet eng. Of zijn wij nou gewoon zo verwend door al die horror films.

leuke film had het einde niet verwacht ik geef 3.0

avatar van namingway24
Het einde zag ik helaas al aankomen. De hints waren overduidelijk. Maar ik vond het alsnog een geslaagde film met een heerlijk einde. "I finished what I started". Geweldig. Goed voor onervaren horrorkijkers.

avatar van stewie_griffin
Een erg tamme "horror" met weinig schrikmomenten. Het verhaal was erg voorspelbaar en het enige wat deze film nog enigzins boeiend maakt, zijn de redelijk mooie sfeerbeelden van de omgeving bij het huis.

toch uit kunnen zitten en mij niet echt verveeld daarom toch 2,5*

avatar van Keane1983
Ik kan niet zeggen dat dit een echte horrorfilm is...meer een thriller met een vleugje griezel.
Toch vondt ik het een zeer verrassende film en liet me steeds weer op het verkeerde been zetten.
De soundtrack vond ik op sommige stukken iets te over dreven (jammer). Het verhaal is niet iets wat we nog nooit niet eerder gezien hebben en persoonlijk vond ik het in het straatje van the grudge passen (soort zelfde sfeer).
Hoewel het niet iets is was we niet eerder gezien hebben, is het toch een goed onderhouden film wat de vaart er toch goed in weet te houden....
Alleen kan iemand me eventjes het allerlaatste stuk uitleggen (al is het maar doormiddel van een PB!!!!ik begrijp dat anna, rachel dood heeft gemaakt, maar als ze later weer terug is op de gesloten afdeling...dan raakt de film me kwijt!!! Ik heb gedaan wat u gezegt heeft..ik heb afgemaakt waar ik aan ben begonnen???? En vervolgens zie je die mildred kemp!!!sorry ik kan misschien nu heel onozel overkomen maar dit begreep ik echt niet...
Verder vond ik er wel een aantal leuke schrikmomenten inzitten...
Van mij een 4.0*

Raffael77
Deze film doet me denken aan een ander verhaal maar ook leuk en niet echt eng The Eye.

Dus liefhebbers deze ook kijken.
De film is veel beter dan de matige stemmen.
Niet echt eng maar toch leuk gedaan.
Prima camera en acteer werk.

Thriller en Drama gaan prima samen.

avatar van Macmanus
Onnodige remake.

Ji-woon Kim gaf sfeervolle setting met mooi kleurtjes, en ook een aanstekelijke soundtrack. De Guard broers geven ons een kut setting met saaie kleuren en een extreem inwisselbare soundtrack.

Tsja Kim is ook zeker een Koreaanse regisseur die niet heel makkelijk is te overtreffen. Maar dit was op alle vlakken vrij treurig, Het origineel is al weer een tijdje terug dat ik die gezien heb, maar kon me ook bepaalde dingen niet herinneren uit het origineel. Binnenkort even kijken. Maar het verhaal was volgens mij ook niet 1, 2 3 waarom ik die leuk vond dat was vooral de sfeer. En die ontbreekt hier totaal.

1.5* Pff het is maar wat je zou willen als regisseur.

avatar van voskat
Zoals verwacht: de Hollywood-remake is veel minder poëtisch en subtiel en gooit er flink wat extra sensatie bovenop.
Vermakelijk, dat wel. Maar absoluut niet van het niveau van het origineel.

Mega sterke film, heel goed in elkaar gezet, heel veel verrassingen en een heerlijke Emily Browning!

avatar van Kuwiel
Een goed verhaal, aan het einde een verrassende wending.
niet echt super spannend, en weinig schrikmomenten.
Kijkt wel lekker weg en is nauwelijks saai 3*

Syt
Standaard Amerikaanse remakehorror: weg is de duistere sfeer, wel met een veel toegankelijker verhaal. Eigenlijk precies het tegenovergestelde van het origineel.
Plot is exacte kopie van het Koreaanse A tale of two sisters (een fantastische film!)
Totaal overbodige remake dus.

avatar van dragonlady1982
ik vond dit echt een goede film
geen moment verveeld

avatar van the new guy
verrassend goed.

Zeer povere remake.

Het origineel was een sterk en sfeervol suspense filmpje waarbij het einde erop uit was om nogal wat vraagtekens open te laten. De remake is al vanaf het begin bezig alles duidelijk uit te spellen. Dat maakt dat de film een veel beter te volgen verhaal heeft, maar het maakt de film zelf absoluut niet beter. Daarbij zijn er nogal wat aanplaksels die overbodig aanvoelen.

Visueel valt er ook al niks te beleven en het acteerwerk is bij momenten ook niet al te best. De doodsteek zijn de pogingen tot enge scenes die compleet niet uit de verf komen en bijna komisch aandoen.

Had gehoopt op iets beters, maar dit was een erg flauwe en povere remake die het origineel zwaar tekort doet. Vond er weinig tot niks aan.

Geen sterke film zoals de trailer doet vermoeden ...

Geen sterke film en toch 3 sterren????

Keane1983 schreef:

Helemaal mee eens!! Wel een heel verassend eind.

avatar van dirkveldkamp
Zooooo wat vond ik dit een vette film.
Ik ben hem ook gaan kijken, zonder enige resencie te hebben gelezen.
Ik zag het einde helemaal niet aankomen.
Op het moment dat het duidelijk werd, kreeg ik echt kippevel over m'n hele lijf!
Echt een topper wat mij betreft!

Wat ik mij toch nog afvraag is:

Was Matt misschien ook al dood en is Anna dan ook nooit mee geweest met Rachel de stad in? (je ziet haar ook alleen in bad aan het einde).
Net als zus Alex heeft Matt namelijk volgens mij de hele tijd dezelfde kleren aan, de kleren van de nacht van dat feest, waarop alles gebeurd is.

Heeft Anna Matt al eerder van die cliff laten vallen? (namelijk direct na het feest, toen Matt Anna was gevolgd en dus direct zag wat er was gebeurd?)