The Uninvited (2009)

Horror / Thriller

geregisseerd door Charles Guard en Thomas Guard
met Emily Browning, David Strathairn en Elizabeth Banks

Nadat haar moeder is overleden, zit Anna Rydell (Emily Browning) tijdelijk in een tehuis voor geesteszieken. Als ze weer thuis komt treft ze daar een levende nachtmerrie aan. Haar vader (David Strathairn) blijkt samen te leven met de voormalige verpleegster (Elizabeth Banks) van zijn vorige vrouw. Als Anna dan op een nacht bezoek krijgt van een geest die haar attent maakt op de slechte intenties van haar stiefmoeder, besluit Anna samen met haar zus een einde aan de relatie te maken.

daar gaan we weer
Remake!!!

Ik ga weer in herhaling vallen: "Ik hoop dat het WAT word"

avatar van doornappel
Ik vond het orgineel niet al te spannend, beetje saai zelfs!
Naja, een remake dan maar? wordt vast niet beter... pff

altijd die remakes, je zou er simpel van worden

NO;
Kut remakes!
Dat sfeertje van t origineel.
pfff.. denken ze echt dat ze dat kunnen na maken?

Amerikanen houden niet van risico's. Remaken is lekker veilig.

avatar van s0062423
tsjah, late we ni al te negatief doen...want de twee zusjes zien er precies heel goed uit

avatar van megaman
Een remake van een koreaans meesterwerk. Moet nog zien wat hoe dit gaat uitpakken. De meisjes zijn trouwens wel goed uitgekozen en hopelijk houden ze het op muzikaal gebied een beetje hetzelfde als het origineel. Die melangolische muziek had iets.

Coco111
amerikanen vewarren de plot dus niet

avatar van megaman
Maar waarom heeft de regiseur de titel laten veranderen? Er bestaat ook al een koreaanse film onder de naam The Uninvited. Heel vreemd..

avatar van sinterklaas
Is dit nou een remake van zowel The Uninvited als A Tale of Two Sisters?

avatar van stan
Voor het eerst weer een rol voor Emily Browning..

Ben benieuwd

Voorbarige stem.

Stem verwijderd.

avatar van Franklin1975
De filmposter ziet er iig erg spooky uit.

avatar van sinterklaas
Is dit nou een remake van zowel The Uninvited als A Tale of Two Sisters?

in de trailer tezien is het niet de remake van A Tale of Two Sisters

avatar van 606
Franklin1975 schreef:
De filmposter ziet er iig erg spooky uit.

zeg dat wel

veendiek schreef:
in de trailer tezien is het niet de remake van A Tale of Two Sisters
Maar is 't wel.
Amerikanen veranderen altijd de scripts om zo de kijker toch een gevoel te geven dat zij geen remake, maar origineel kijken.

crack1
Toch ziet hij er de moeite uit om te kijken!

avatar van jeroentjuhhhhh
Het origineel is ongelooflijk sfeervol, fantastische film.

Een remake...dit haalt het bloed onder me nagels vandaan.

Geen enkele, maar dan ook echt geen enkele remake haalt het bij het origineel.
Is nooit gebeurd, zal nooit gebeuren.
Amerikanen snappen dit soort films niet, en dit zorgt alleen maar voor geld in het laatje..

jeroentjuhhhhh schreef:
Het origineel is ongelooflijk sfeervol, fantastische film.

Een remake...dit haalt het bloed onder me nagels vandaan.

Geen enkele, maar dan ook echt geen enkele remake haalt het bij het origineel.
Is nooit gebeurd, zal nooit gebeuren.

The Bourne Identity misschien,zeg nooit nooit!

avatar van jeroentjuhhhhh
Remakes van aziatische horror Daar doelde ik eigenlijk op.

jeroentjuhhhhh schreef:
Remakes van aziatische horror Daar doelde ik eigenlijk op.

Oke!

avatar van sinterklaas
Aan de trailer te zien (op Youtube) had het niks weg van de Koreaanse The Uninvited. Vond sommige stukjes toch wel meer weg hebben van A Tale of Two Sisters.

sinterklaas schreef:

Doordat de film nogal afweek van het originele 'A Tale of Two Sisters' besloot men later de titel te veranderen in 'The Uninvited'. Heel toevallig bestaat er ook al een andere Koreaanse film onder deze naam. Any way, 'The Uninvited' is echt DE remake van het Koreaanse meesterwerk 'A Tale of Two Sisters'. Alleen een 'beetje' aangepast (lees: toegankelijker gemaakt) voor de westerse kijkers net als bij de remake van 'Pulse' het geval was. Moet dat dan vraag ik me af. Tenslotte waren 'The Ring', 'The Grudge' en 'The Eye' ook erg trouw aan de originele versies (remake van Ring vond ik zelfs beter). De regisseur van de remake van One Missed Call bleef ook erg trouw aan 't origineel maar bakte er weer niks van naar mijn mening.

The Ring: Naar mijn mening mysterieuzer, sfeervoller en enger dan het Japanse 'Ringu' en daarom ook beter. Er zijn er denk ik niet veel die daar net zo over denken.

The Grudge: Heeft betere en angstaanjagendere effecten maar bij 'Ju-On: The Grudge' draait het meer om de atmosfeer i.p.v. schrik effecten. Ik zou zeggen 50-50.

The Eye: Net iets minder aangrijpender dan de Thaise versie van de Pang Brothers. Toch een waardige remake die het origineel bijna evenaard.

One Missed Call: Snel in elk geflanste remake van een regisseur die er niks aan toevoegd (wat Miike Takashi wel deed). Zelfs het matige One Missed Call 2 is beter dan deze goedkope hap.

Pulse: Slechtste remake naar mijn mening. Cliché demomen i.p.v. eenzame zielen en standaard hollywood schrik effecten i.p.v de trage maar creepy atmosfeer van 't origineel.

sinterklaas schreef:

Doordat de film nogal afweek van het originele 'A Tale of Two Sisters' besloot men later de titel te veranderen in 'The Uninvited'. Heel toevallig bestaat er ook al een andere Koreaanse film onder deze naam. Any way, 'The Uninvited' is echt DE remake van het Koreaanse meesterwerk 'A Tale of Two Sisters'. Alleen een 'beetje' aangepast (lees: toegankelijker gemaakt) voor de westerse kijkers net als bij de remake van 'Pulse' het geval was. Moet dat dan vraag ik me af. Tenslotte waren 'The Ring', 'The Grudge' en 'The Eye' ook erg trouw aan de originele versies (remake van Ring vond ik zelfs beter). De regisseur van de remake van 'One Missed Call' bleef ook erg trouw aan 't origineel maar bakte er weer niks van naar mijn mening.

The Ring:

The Grudge:

The Eye:

One Missed Call:

Pulse:

Dark Water:

Minder aangrijpend, meer drama dan horror ('t origineel had al wat meer drama dan genre genoten als Ringu en Ju-On) maar al met al een zeer goeie remake.

Eerst kijken dan oordelen.

stinissen schreef:
Eerst kijken dan oordelen.

Ik oordeel niet Ik vertel enkel wat al bekend is op IMDB wat betreft de aanpassingen en in hoeverre het trouw blijft aan 't origineel.

avatar van rox91
ik weet niet.. het verhaal lijkt me een beetje vaag.

rox91 schreef:
ik weet niet.. het verhaal lijkt me een beetje vaag.

Is het ook, als je het origineel bekijkt zul je er ook geen reet van snappen, maar als het word uitgelegd is het allemaal zo mooi en logisch..

Daarom staat hij ook hoog in mijn top10, en dit probeerd er gewoon op mee te liften..