The Girl in the Park (2007)

geregisseerd door David Auburn
met Keri Russell, Kate Bosworth en Sigourney Weaver

Julia Sandburg (Sigourney Weaver) heeft vijftien jaar geleden haar dochter van drie als vermist op moeten geven en sindsdien heeft ze zichzelf afgesloten van alles en iedereen in haar omgeving. Nu, vijftien jaar later, ontmoet ze Louise (Kate Bosworth) die op een vreemde wijze het leven van Julia ingrijpend verandert.

avatar van ralfsjam
prachtig mooi drama over een moeder en haar verdriet over haar verdwenen dochter. Weaver speeld erg sterk en ook Bosworth is erg geloofwaardig. het eerste uur was mooi,maar sommige toevalligheden en verhaallijnen waren in mijn ogen te toevallig en te snel. was daarom ook bang dat het einde daardoor te voorspelbaar was. maar gelukkig was dat niet zo. de voorspelbaarheid die er de hele film was leek expres! of beter gezegt... lekker dik er boven op.
mooie film met een mooie Sigouney en kate. wel wat te amerikaans, maarja, New York down town.....
ik had er een goed gevoel aan overgehouden, daarom een 4

Goed drama met een uitstekende vrouwlijke cast.

avatar van kelama3
inderdaad een mooie film met goed acteerwerk, halverwege werd ie ietsiepietsie langdradig(waar blijft de clue?) maar toen kwam ie weer op gang gelukkig. toch een beetje jammer van het einde, maar goed anders was ie inderdaad te voorspelbaar en ook te zoetsappig geweest. geen wereldfilm maar goed voor de luie zondag

avatar van Norma
Zomaar van het ene moment op het andere je kind kwijt zijn; het lijkt me één van de vreselijkste dingen om mee verder te moeten leven. Het is Weaver wel toevertrouwd om hier vorm aan te geven en dankzij haar degelijke acteerprestatie en het indringende gegeven is dit een heel aardige film geworden.
Toch vind ik de film niet echt boven de middelmaat uitstijgen: er is op visueel vlak niets aan gedaan om de film iets extra's mee te geven. Dat hoeft op zich niet zo'n ramp te zijn als het script dusdanig sterk is dat alle andere zaken er niet toe doen, maar dat is jammer genoeg niet helemaal het geval.
De film lijkt een beetje teveel op twee uitgangspunten te hinken: enerzijds de geestelijke overlevingstocht van een moeder die zonder haar kind verder moet, anderzijds de prangende vraag: is "het meisje uit het park" nou haar dochter of niet. Dat die vraag bij de moeder leeft is begrijpelijk en interessant m.b.t. haar geestelijke gesteldheid, maar wat mij betreft had die vraag helemaal niet bij de kijker neergelegd hoeven/moeten worden. Hierdoor doet het allemaal toch iets te goedkoop aan.

Mooie film, goed geacteerd en zeer geloofwaardig!

orbit
Prima film, maar eindigt toch een beetje vaag en onbevredigend.. is het nu wel of niet..?

avatar van henkula
orbit schreef:

avatar van Lexcoaster

avatar van henkula
Lexcoaster schreef:

Hij laat geen spoiler na, hij laat hetgeen wat een spoiler kan zijn juist open.

Eerst de film kijken kerel, dan mag je terug komen.

avatar van narva77
orbit schreef:

Hoezo? Wélke spoiler??
Lexcoaster schreef:
Hij laat geen spoiler na, hij laat hetgeen wat een spoiler kan zijn juist open.
Precies! Dat is dus géén spoiler!
henkula schreef:
Eerst de film kijken kerel, dan mag je terug komen.
En ja, ik héb gisteravond de film daadwerkelijk gezien.

Mooi drama, waarin de spanning aardig opgebouwd wordt. Ik ben niet zo'n Sigourney Weaver fan, maar deze keer vond ik haar toch heel aardig acteren.

avatar van blurp194
Tobberig gedoe.

Tsja, het zal voor ouders wel een echt nachtmerriescenario zijn... je kind kwijtraken. En dan nog denken dat je het terugvindt ook. Maar het hoe en waarom van Julia's obsessie wordt me nog steeds niet echt duidelijk.

Gemiste kans.

avatar van Roger Thornhill
"Is het nu wel of niet...?" Het lijkt me toch vrij evident dat Louise niet Julia's dochter is: eerst ziet Julia het moedervlekloze been van Louise wanneer die ligt te slapen, en op het einde ziet ze datzelfde been opnieuw (en nog steeds moedervlekloos) wanneer Louise naar de badkamer loopt, waarop Julia (in mijn optiek) besluit: okee, ze is het dus niet, ik leg me er bij neer en ik ga vanaf nu genieten van de boeiende persoon die ze wèl is.
        Verder een sterk drama met uitstekende vertolkingen van de twee actrices in de hoofdrollen. Ook Alessandro Nivola doet het prima, hoewel ik soms even moeite heb om hem als een aardig iemand te beschouwen omdat ik hem voor het eerst zag als de creepy Pollux Troy (de broer van Nicolas Cage) in Face/off.

avatar van missl
Heftig verhaal over een vrouw die haar dochtertje kwijt raakt in het park, je ziet hoe zij en haar gezin hier moeite mee hebben en moeite mee blijven hebben. Ik vond het wel een mooie film, mooi om te zien hoe iedereen hier anders mee omgaat.