No Man's Land: The Rise of Reeker (2008)

Alternatieve titel: Reeker 2

Horror

geregisseerd door Dave Payne
met Stephen Martines, Mircea Monroe en Robert Pine

Drie criminelen, die net een casino hebben overvallen, raken verwikkeld in een vuurgevecht aan een baancafé midden in de woestijn. Wanneer een benzinepomp ontploft en het vuur is uitgeraasd blijken er nog zes mensen in leven: twee overvallers, de sheriff en diens zoon, een dokter en een jonge serveerster. Hun nachtmerrie begint echter pas wanneer blijkt dat er geen hulp komt opdagen. De snelweg is totaal verlaten, op een duistere figuur na: de Reeker.

avatar van Spartaan1986
Deel 1 was niet veel soeps dus waarom in godsnaam deel 2

avatar van Friday the 13 th
is dit een vervolg???? Op dat idiote deel 1 ? Mijn God man waar gaat deze wereld naartoe

een deel 2? mmmmmmmm
ik weet niet of dat echt nodig was geweest, de makers blijkbaar wel.
we zullen wel zien.

avatar van Halcyon
Ik vond deel een anders best aardig. In deel 2 hopelijk meer bruut geweld en meer screentime voor "de Reeker".

avatar van Brianna
net gezien, en was best een aardige film om naar te kijken. meer humor dan de eerste, maar minder spanning. genoeg gore momenten. toch geef ik de voorkeur aan het eerste deel. maar wel de moeite waard om naar te kijken.

Vond het wel een aardig vervolg, net iets beter dan het eerste deel.

Prequel gegeven is niet bijster boeiend (en nogal onnodig), verder is het verhaaltje weer knal hetzelfde dus de twist is enkel bedoeld voor zij die het eerste deel niet gezien hebben.

Maar wel weer lekker grof af en toe. Beginscene is al erg leuk, waar die wagen op een borstkas rijdt en in volle exposure erdoorheen zakt.

De Reeker zelf blijf ik een toffe creatie vinden, beweegt zich erg cool voort en hoewel hij vooral door de effecten gered wordt, erg leuk creatuur.

Acteerwerk is best brak, visueel typisch desaturated gedoe (trend in recente low-budget horror zo lijkt het wel) maar best aangenaam, genoeg degelijke gore stukjes en aardige herhaling van het eerste deel.

Vond het een goed tussendoortje. Ze hoeven er van mij geen meer bij te maken, maar vervelen deed het zeker niet.

avatar van ken1976
Deze produkte komt van de makers van the grudge en 30 days of night,dus ik had er wel een goed gevoel over maar na de film was er niets meer van dat gevoel over.

Wat een slechte akteurs en een slecht verhaal, het gore viel reuze mee en de special effects was niet veel bijzonders!!!

Echt een B-filmpje van de bovenste plank die echt veel spanning mist.

Die Reeker hadden zo veel meer gruwelijker kunnen laten overkomen maar volgens mij was het budget op en dan zal ik maar niets over de akteurs zeggen want dat was diep triest.

kortom 1 ster omdat ik hem met moeite heb afgekeken!!!

avatar van jorkie
deel 1 was al niet veel en het is om te janken dat er een tweede deel van gemaakt is!

ging totaal nergens over, ( in ieder geval nog minder als deel 1) en de reeker die af en toe triest kwam doen, en uiteraard veel lachwekkende stukken

hoop niet dat er ooit nog iemand op het idee komt om een derde deel te maken!

Verschrikkelijke film; totaal geen verhaal, geen spanning en slechte acteerprestaties. Halverwege afgezet!

avatar van JacoBaco
Ik heb hier maar 1 ding op te zeggen eigenlijk.

Gadverdamme! Niet vanwege de gore, maar vanwege een afschuwelijk slechte film.

En toch ben ik een groot liefhebber van horrorfilms.

avatar van Fryce
Weinig geld om een film te maken vind ik geen excuus om een ontzettend slechte film te maken is de gedachte die tijdens het kijken van deze film bij mij op kwam. Er zaten een paar vermakelijke stukjes in, die ik hier niet ga verklappen, want dat zou de dolle pret kunnen drukken voor de arme zielen die ervoor kiezen om deze film te gaan kijken......

geen super film maar heb hem wel afgekeken er zate geen echte gekke scenes in dat je in spanning zat vond het verhaal ook niks.
een 2.0 kan ik er nog wel van maken

avatar van lordhumangus
Echt slecht . Deze is ook verkrijgbaar op blu ray.

avatar van mrkos
Vond hem niet goed!

Deel 1 was beter:)

avatar van tal1b
LANG NIET ZO SLECHT!
het begin was niet zo goed, 'n low budget idee.
maar vanaf het midden vd film was het wel okay om te zien.
de 'twist' aan het einde was ook aardig gedaan.
de afloop was wel wat flauw.

avatar van Boeikens
Matig.

De oorsprong van de Reeker wordt getoond en hiermee is het verhaal van deel 1 heel wat duidelijker. Echter weet men na het eerste deel al min of meer wat in deel 2 gaat gebeuren en dat maakt de film op gebied van verhaal, spanning en sfeer er zeker niet beter op. Ook dat gedoe met die onzichtbare wand was onnodig.
Qua gore zit het hier in ieder geval stukken beter dan in de voorganger en dat brengt voor mij de score van deze slasher dan weer wat naar boven.

Hele trieste film! halverwege uitgezet, zo erg. Slecht geacteerd, verhaal sloeg nergens op. Alles zag er nep uit, nog slechter als een b film! niet huren dus!

avatar van 606
Zeker geen slechte film en de reeker is toch aardig als horror icon.
genoeg horror.
en leuk twist aan het einde.

3,5 ster

avatar van dinal12000
Vond de beginscene wel aardig maar dit kon mijn aandacht niet vasthouden

avatar van U-96
Ik wist niet eens dat dit een vervolg is...

Vervelende film. Hoewel de intro toch wel moois belooft, wordt je uiteindelijk opgescheept met lang gerek en getrek zonder enige vorm van spanning of sensatie. Acteerwerk is bagger en maakt de belachelijke vertoning van die Reeker alleen nog maar erger.

avatar van seanpuffy
echt één van de domste films die ik ooit heb gezien.

1.0

avatar van de-mama
net zo slecht als deel 1 ...
zuper zaai en langdradig !

*1.5

avatar van Karl van H.
Reeker vond ik best een leuke film; de humor was vaak zeer vermakelijk en de plottwist op het eind was aardig gevonden. No Man's Land is in wezen dezelfde film: dezelfde setting, hetzelfde verloop van het verhaal, dezelfde plottwist... maar: irritantere personages (vooral dat blonde vrouwmens en haar machovriendje waren onnoemelijk vervelend), minder leuke humor, minder spanning, minder alles, eigenlijk. De opheldering over waar de Reeker vandaan komt is in wezen het enige nieuwe element in dit vervolg, en om eerlijk te zijn voegt dit maar weinig toe.

Wat overblijft is een min of meer vermakelijke film, die voor de kenners van de eerste Reeker totaal oninteressant is, maar voor nieuwkomers wellicht nog een beetje te genieten is.

avatar van nightbreed
Ik kan heel kort zijn door te vermelden dat dit gewoon een verdund aftreksel is van het eerste deel. Ik had gehoopt op een verhaal over de geschiedenis en het ontstaan van de Reeker maar niets was minder waar. Met de gore zit het wel weer goed maar de acteurs zijn nogal matig om het maar netjes te zeggen. En dan sommige scenes met tenenkrommende dialogen, wat ze de niet al te geloofwaardige kakakters af en toe laten zeggen wanneer die in doodsangst verkeren is echt te slecht voor woorden. Ik heb dat soort scenes maar lekker weggelachen anders zou ik me eraan hebben geergerd. Dit is een film die alleen geschikt is voor de 'die hard' horrorfan die met veel gore en een matig script tevreden zal zijn.
Ik geef de film een 3 ondanks dat ik vind dat deze film niet meer dan een 2,5 verdient...tja, ik ben nou eenmaal een 'die hard' horrorfan die al blij is met een paar flink bloederige scenes.

avatar van Noodless
Ik zie blijkbaar de laatste week matige films. Deze is er ook zo'n eentje. Totaal overbodig vervolg, geen spanning of verhaal, matige acteurs. 5/10

Horrorfreak12
bwa heb met vriendin gezien en we konden af en toe wel lachen met onze eigen grapjes maar niet met de film en hij was dan ook ni echt eng

enige goede vind ik het idee van verhaal tussen leven en dood en dan dat ze alles ( half afgehakt been ) laten zien ^^

avatar van huVILEub
Leuk verhaal.
Grappige killermomenten
De film is niet geloofwaardig, de acteurs niet goed.
Maar ik vind het toch zeker een vermakelijke film.

avatar van WessRocks
Leuke film als je een middagje of avondje verveelt. Onrealistisch maar een heerlijk bloedende film. Opzich is het wel een goed gevonden verhaal, helaas is hier en daar de uitwerking wat minder. Niet te veel van de acteurs verwachten, maar ze doen wel hun best. sommige zijn net iets beter als de andere.

avatar van pg-love
Een goeie deel 2 zie je niet vaak bij een deel 2. Maar het is wel een goeie film ook zoals de eerste film beetje zelfde style enzo maar dit is echt het ontstaan van Reeker. Klasse voor deze films REEKER...

avatar van RuStY NaiL
deze film slaat werkelijk nergens op!
deell 1 was net zo slecht,en dan ook nog die een of andere
geevolueerde pokemon in de lucht in die film.
belachelijk!