Infestation (2009)

Horror / Komedie

geregisseerd door Kyle Rankin
met Chris Marquette, Ray Wise en Brooke Nevin

Cooper heeft een slechte dag. Zijn vader zeurt over zijn toekomst, hij wordt van zijn werk ontslagen en als kers op de taart wordt de aarde ook nog eens overspoeld door reusachtige insecten. Samen met een kleine groep weet hij te ontsnappen, maar de rest van de mensheid zal dienen als levend voedsel. Het is aan Cooper en de rest om de aarde terug te claimen...

avatar van Noodless
Onderhoudend komisch B-horror filmpje met een paar leuke scènes. Toch had ik er iets meer van verwacht. Het verhaal is heel simpel en vaag uitgewerkt. bv. Waarom maar een paar soorten vergrote insecten ? Hoe kwamen die er ? enz. Misschien moet dat niet altijd in een film, maar bij deze film vond ik het wel wat meer toepasselijk. Maar och dat is mijn mening. Verder het einde ook een beetje magertjes. Maar al bij al toch leuk voor een avondje FILM ! 6/10

avatar van NienOnline
Deze film heeft mij niet echt kunnen boeien. Ik heb ook niet kunnen lachen om de 'grapjes'. De trailer gaf een rooskleuriger beeld, maar heb het gevoel dat alle grappen daar ook al in verwerkt zitten. Nee voor mij blijft ie steken op 2.

avatar van Grunner
Leuke komische film hoog in het B genre, special effects waren niet slecht en de film kijkt lekker weg! Alleen weer jammer van het einde...

avatar van FillumGek
Grotendeels gewoon erg saai.

De film kent gelukkig geen lange introductie en vliegt meteen in de actie. De bugs zien er best goed uit voor een B-film, maar helaas is er zo weinig creativiteit en originaliteit dat de film al snel een lange zit wordt. Groepje overlevenden rent naar punt A, rent naar punt B, rent naar punt C etc. en komt uiteindelijk in de hive. Dat was het leukste gedeelte van de film.

De cast is oninteressant, alleen Brooke Nevin is leuk om naar te kijken. Vooral de komedie in de film viel me tegen. Nu ging ik er niet vanuit dat ik continu strak zou liggen, maar er waren nauwelijks tot geen grappige momenten. De film heeft een komische ondertoon en neemt zichzelf niet serieus, maar al te geinig was het allemaal niet.

avatar van eltorro
Wordt deze film nog eens uitgebracht op dvd hier in nederland, of is hij alleen nog maar te downloaden. Weet iemand misschien meer?

avatar van Filmkonyn
Heb betere films gezien.. special effects waren soms echt bedroevend. Einde is al helemaal waardeloos... Brooke krijgt van mij 2 sterren, de rest is echt minimaal.

avatar van AmazingPP
Deze film begint best leuk, maar naarmate de film vorderd wordt het een slordig verteld verhaaltje wat eigenlijk nergens op slaat. De effecten in deze film zijn best in orde, daar ligt het niet aan, maar op 1 of andere manier wist hij me niet te boeien tot het eind. Het eind zelf is dan wel weer origineel gevonden. 2,5 *

avatar van newG
De film begint met 3minuten en 20sec saaie credits met bombastische muziek. Het begon me al meteen te vervelen, maar gelukkig begon de film meteen in de actie, geen tijd verspillen met hoe wat waar waarom (hoewel het hier en daar zeker geen kwaad kon...) Al bij al nog leuke personages met een paar geslaagde grapjes, hoewel het steeds onder mijn minimale verwachtingen bleef. De bugs zagen er leuk uit, het acteren viel mee en het verhaal was standaard maar vermakelijk genoeg

avatar van Boeikens
Zeer matig.

Dun verhaal (verklaring?), de insecten waren echt niet om aan te zien en gore vrij.
De humor daarentegen vond ik best goed en heeft me de film door geholpen.

avatar van Corcicus
Ondermaats. Af en toe wat kunnen lachen, maar voornamelijk ergernis troef bij het bekijken van deze film. De insecten zagen er nog slechter uit dan in Starship troopers en de rest van de film was ook belachelijk goedkoop in elkaar gestoken. Niet om aan te zien.

avatar van Minority_Check
march233 schreef:

Erg leuke film. De film valt zeker niet onder de serieuse horror.
Als men met deze instelling de film gaat kijken is deze film zeer vermakelijk.
Het einde is niet zo raar dacht ik, want er waren reuze vliegen en reuze kevers. volgens mij hadden ze alleen het reuze vliegen nest opgeblazen

ik dacht meer dat het een grapje was van Hugo
dat deden ze toch de hele tijd in de film
en Cooper zei ''holy shit'' omdat hij erin getrapt was

ik vond het wel een aardige film

avatar van Collins
Creature horror films kampen vaak met het probleem dat ze budgettair gelimiteerd zijn en zich derhalve als ironisch bedoelde trash manifesteren, die eigenlijk helemaal niet komisch werkt. De film Infestation laat zien dat het ook anders kan. In plaats van de kijker te bestoken met grappige splatteractie, zoekt de film het veel meer in humoristische dialogen en in plezierige en geloofwaardige personages. En dat werkt.
Infestation is een goede film. Als je de filmposter op imdb bekijkt, verwacht je eigenlijk een goedkope horrorkomedie met belabberde effecten en platte personages. Dat beeld wordt niet bewaarheid.
De personages zijn ronder vormgegeven dan gebruikelijk in dergelijke films en roepen zelfs empathie op.
Het plot is heerlijk absurd. Reusachtige boosaardige insecten hebben de heerschappij overgenomen. Tezamen met een aantal overlevenden probeert hoofdpersonage Cooper zich de agressieve beesten van het lijf te houden. Dat klinkt stupide en dat is het ook, maar het kijkt lekker weg.
De monsters zien er prima uit. Het kritische oog ziet natuurlijk ook wel dat het rubbergehalte hoog is, maar na verloop van tijd wordt het oog minder kritisch en is het gewoon genieten. De lol spat van de film en dat maakt vergevingsgezind. Het heerlijke toppunt is het hoofdmonster dat het uiterlijk van een alien monster uit een jaren 80 film benadert en een fantastische performance neerzet.
Leuke onzinnige film. Infestation biedt spanning, actie, heel acceptabel acteerwerk en zwarte humor. En ach, dat het allemaal nergens op slaat, is simpelweg deel van de lol.