No Man's Land: The Rise of Reeker (2008)

Alternatieve titel: Reeker 2

Horror

geregisseerd door Dave Payne
met Stephen Martines, Mircea Monroe en Robert Pine

Drie criminelen, die net een casino hebben overvallen, raken verwikkeld in een vuurgevecht aan een baancafé midden in de woestijn. Wanneer een benzinepomp ontploft en het vuur is uitgeraasd blijken er nog zes mensen in leven: twee overvallers, de sheriff en diens zoon, een dokter en een jonge serveerster. Hun nachtmerrie begint echter pas wanneer blijkt dat er geen hulp komt opdagen. De snelweg is totaal verlaten, op een duistere figuur na: de Reeker.

Vond het wel een aardig vervolg, net iets beter dan het eerste deel.

Prequel gegeven is niet bijster boeiend (en nogal onnodig), verder is het verhaaltje weer knal hetzelfde dus de twist is enkel bedoeld voor zij die het eerste deel niet gezien hebben.

Maar wel weer lekker grof af en toe. Beginscene is al erg leuk, waar die wagen op een borstkas rijdt en in volle exposure erdoorheen zakt.

De Reeker zelf blijf ik een toffe creatie vinden, beweegt zich erg cool voort en hoewel hij vooral door de effecten gered wordt, erg leuk creatuur.

Acteerwerk is best brak, visueel typisch desaturated gedoe (trend in recente low-budget horror zo lijkt het wel) maar best aangenaam, genoeg degelijke gore stukjes en aardige herhaling van het eerste deel.

Vond het een goed tussendoortje. Ze hoeven er van mij geen meer bij te maken, maar vervelen deed het zeker niet.

avatar van 606
Zeker geen slechte film en de reeker is toch aardig als horror icon.
genoeg horror.
en leuk twist aan het einde.

3,5 ster

avatar van U-96
Ik wist niet eens dat dit een vervolg is...

Vervelende film. Hoewel de intro toch wel moois belooft, wordt je uiteindelijk opgescheept met lang gerek en getrek zonder enige vorm van spanning of sensatie. Acteerwerk is bagger en maakt de belachelijke vertoning van die Reeker alleen nog maar erger.

avatar van Karl van H.
Reeker vond ik best een leuke film; de humor was vaak zeer vermakelijk en de plottwist op het eind was aardig gevonden. No Man's Land is in wezen dezelfde film: dezelfde setting, hetzelfde verloop van het verhaal, dezelfde plottwist... maar: irritantere personages (vooral dat blonde vrouwmens en haar machovriendje waren onnoemelijk vervelend), minder leuke humor, minder spanning, minder alles, eigenlijk. De opheldering over waar de Reeker vandaan komt is in wezen het enige nieuwe element in dit vervolg, en om eerlijk te zijn voegt dit maar weinig toe.

Wat overblijft is een min of meer vermakelijke film, die voor de kenners van de eerste Reeker totaal oninteressant is, maar voor nieuwkomers wellicht nog een beetje te genieten is.

avatar van huVILEub
Leuk verhaal.
Grappige killermomenten
De film is niet geloofwaardig, de acteurs niet goed.
Maar ik vind het toch zeker een vermakelijke film.

avatar van DonOswaldo
Beter dan het eerste deel.

De film raakt kant noch wal, maar vermakelijk is het wel.

Heel wat grappige momenten en de Reeker zelf vind ik ook wel tof.

Echte logica moet je hier echter niet achter zoeken, gelukkig deed ik dat ook niet.

avatar van Kr!kke
Ik hoop dat het eerste deel wat (of zeg maar: veel) beter was..

Dit was in 1 woord: verschrikkelijk!
Het verhaal was gewoon te belachelijk voor woorden, er gebeurden gewoon dingen die mijn fantasie te boven gingen... Ook voor de spanning moet je niet naar deze film kijken.
En dat het geen wereldacteurs zijn, wist je natuurlijk op voorhand.

Ik ben al blij dat er sommige users deze film nog een deftige score geven, zodat deze regisseur blijkbaar nog een paar mensen een plezier heeft gedaan.

avatar van perceived
Iets beter dan de eerste. De film heeft veel meer potentie dan eruit komt. Visueel is het dan ook best fijn met een coole killer. Maar dan, het verhaaltje. Dit wordt zo droog en spanningsloos gebracht dat er weinig aan te genieten valt. Het mindere acteerwerk valt daardoor extra ook nog eens extra op. Jammer, jammer... 5/10*

avatar van Number23
Onsamenhangende, nergens op slaande, voorspelbare, totaal niet enge en slaapverwekkende film. Het plot heeft grotere gaten dan Zwitserse kaas, het is toch een schande