Babylon 5: The Lost Tales (2007)

Alternatieve titel: Babylon 5: The Lost Tales - Voices in the Dark

Verenigde Staten / Canada
Sciencefiction / Actie

geregisseerd door J. Michael Straczynski en Sara Barnes
met Tracy Scoggins, Bruce Boxleitner en Alan Scarfe

Tien jaar nadat hij president is geworden van de Interstellaire Alliantie keert John Sheridan terug naar Babylon 5 om het jubileum te vieren. Als een technomage hem een glimp van de toekomst toont waarbij de Aarde wordt vernietigd en een demon bezit neemt van een werker op Babylon 5 staat de toekomst van de Alliantie op het spel.

avatar van grovonion
Mijn eerste moviemeter toevoeging!! De film is een nakomertje in het Babylon 5 universum. Blijkbaar is de B5 community nog zo groot en van invloed dat de makers het als lucratief zien om er een uitbreiding aan toe te voegen. Sinds Andreas Katsulis niet meer tot de levenden behoort en ook Richard Biggs (de dokter) de zegels gestreken heeft is het wel raar. Deze twee verhalen (die zich afspelen binnen 72uren, enkele jaren na het einde van het 5de seizoen) draaien wat halfslachtig rond de pot. Naast Sheridan en het karakter van Tracy komt er niemand uit de oude reeks voor in de film, zelfs niet Garribaldi. Een gemiste kans.

avatar van Mythikal
Paar dagen geleden dit film gezien.
Vond hem niet zo geweldig als de voorgaande films.
Ik had gehoopt dat JMS, zoals hij zelf toendertijd aangaf, veel meer actie in zou proppen met vele visuele technische hoogstandjes.

Ik en, ik denk, vele andere Babylon5 fans zullen dit film meer als een doodgewone aflevering zien dan als een waardige film.

Jammer, ik had er meer van verwacht...

avatar van Starmaster501
De effecten zijn sterk vooruitgegaan met B5 zie ik. Alleen met 1 gevecht van 30 seconden is dit niet egt boeiend. Het is meer drama