• 10.610 nieuwsartikelen
  • 8.969.146 stemmen

Babylon 5: Thirdspace (1998)

Drama / Sciencefiction | 91 minuten

Genre: Drama / Sciencefiction

Alternatieve titel: Thirdspace

Geregisseerd door: Jesús Salvador Treviño

Met onder meer: Bruce Boxleitner, Claudia Christian en Mira Furlan

Gesproken taal: Engels

Plot Babylon 5: Thirdspace

"One mistake. One mistake out of so many. So many others."

De bemanning van Babylon 5 ontdekt een mysterieus voorwerp waarvan de herkomst onbekend is. Het voorwerp beïnvloedt de gedachten van de mensen die aan boord zijn. Hierdoor komt de hele bemanning in levensgevaar.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van xcaliber

xcaliber

Meesterlijke film, maar om het te begrijpen zou je alle delen van B5 moeten volgen

avatar van ikkie01

ikkie01

Erg goed deel uit de B5 serie

avatar van Lennert

Lennert

Nog steeds niet perfect, maar alsnog beter dan In The Beginning en River Of Souls. Dit komt voornamelijk omdat er met Sheridan, Vir, Ivanova en enkele anderen een groot gedeelte van de beste cast aanwezig is (al blijf ik G'kar en Molari missen). Het concept van Thirdspace is op zich leuk gevonden en er zitten weer enkele erg leuke scenes in de film (het lijkt er op alsof bij Babylon 5 de beste scenes zich in de lift afspelen), maar tegelijkertijd is het toch ook erg jammer dat het hele verhaal net iets teveel aanvoelt als een langere aflevering zonder al te veel diepgang. Op zich niet gek omdat het zich toch ergens halverwege seizoen 4 moet af spelen, maar het was leuker geweest als men iets had gedaan met de B5 canon, in plaats iets te verzinnen wat vrij makkelijk te vergeten is.

Alles bij elkaar alsnog wel de leukste film die ik tot nu toe uit de reeks heb gezien, maar ik wil de volgende keer toch echt weer een confrontatie tussen mijn favoriete Narn en Centauri!