• 10.610 nieuwsartikelen
  • 8.969.127 stemmen

Babylon 5: The River of Souls (1998)

Sciencefiction / Drama | 90 minuten

Genre: Sciencefiction / Drama

Geregisseerd door: Janet Greek

Met onder meer: Tracy Scoggins, Jerry Doyle en Jeff Conaway

Gesproken taal: Engels

Plot Babylon 5: The River of Souls

Als een archeoloog een gestolen relikwie mee neemt naar ruimtestation Babylon 5, brengt hij iedereen in gevaar. De Soul Hunters, een onsterfelijk ras dat zielen steelt en voor altijd gevangen houdt, belegert de afgelegen buitenpost. Babylon 5 belandt daarmee tussen twee vuren: aan de ene kant de Soul Hunters en aan de andere kant de vertoornde zielen die aan hun heersers ontsnapt zijn. Een oplossing lijkt onmogelijk.

logo tmdbimage

Robert Bryson

Lt. David Corwin

avatar van jedymaster

jedymaster

Als sf fan vind ik de babylon 5 serie niet zo goed en daar kan dit deel niet veel aan veranderen.

avatar van Barlow

Barlow

• 1917 stemmen

De serie bevalt mij wel goed, maar deze film viel me wat tegen.

Het hele gezeur over zielen spreekt me niet aan.

avatar van Lennert

Lennert

Gewoon een lange aflevering uit de tijd dat Sheridan's personage het station al had verlaten. Dit is op zich jammer, want het zorgt door het gemis van hem, Molari en G'Kar, toch een klein beetje voor een wat schrale cast. Jerry Doyle doet het nog steeds leuk, maar is daarmee ook een van de weinige overgeblevenen die ik nog graag zie. Ja, Jeff Conaway is altijd leuk, maar ik blijf Tracy Scoggins een weinig interessante actrice vinden en mis toch echt de buitenaardse diplomaten voor de afwisseling.

Gelukkig doet Ian McShane het weer leuk en is Martin Sheen ook wel grappig om als Soul Hunter te zien. Jammer genoeg is er buiten het lachen met het holobordeel toch net iets te weinig humor te vinden om het echt een hele memorabele aflevering te maken. Gewoon leuk, niet veel meer.