The Bucket List (2007)

Drama / Komedie

geregisseerd door Rob Reiner
met Jack Nicholson, Morgan Freeman en Sean Hayes

Miljonair Edward Cole (Jack Nicholson) en arbeider Carter Chambers (Morgan Freeman) ontmoeten elkaar op een speciale kanker-afdeling in een ziekenhuis. Beide mannen zijn terminaal ziek en hebben niet lang meer te gaan. Toch hebben ze beiden nog genoeg dingen die ze willen gaan doen. Op een dag besluit het oude tweetal om uit het ziekenhuis te ontsnappen om de lijstjes met dingen die ze ooit nog hadden willen doen te gaan uitvoeren.

avatar van zxstyle
Dennissssss schreef:
Erg leuke en ontroerende film. Het komt niet veel voor dat ik zoveel heb moeten lachen om een film en ook zo vaak ontroerd ben geweest. Net als je denkt dat het teveel richting drama gaat, draait de film weer om naar een komedie. Precies op tijd elke keer.

Ik vind Morgan Freeman de beste, maar de cynische Jack Nicholson in deze film was ook leuk. Af en toe irriteerde ik me aan zijn acteerwerk en zijn stem. Dat is de reden dat ik deze film geen 5* geef.

Absolute aanrader!

Grotendeels ben ik het met je eens, het enige wat ik wel een minpuntje vind, is dat het een recht- toe-recht-aan verhaal is. Ik had graag wat meer onverwachte sprongen in het script gezien.

avatar van Louis Cyphre
Geen heel bijzonder verhaal. Soms een beetje on-geloofwaardig. De film krijgt door het sterke acteer werk wel wat meerwaarde. Enkele goeie dialogen.
3.5

avatar van DjFrankie
Eerste half uur was slaapverwekkend, daarna maakte erg veel goed.

Een film vol met moralistisch geneuzel, toch werkte hij behoorlijk voor mij. The good old Nichelson en Freeman zorrgen ervoor dat deze hollywood-creatie vol chlichés je toch bij de strot grijpt en waarbij een stroomvloed van emoties de kijker weet te overrompelen. Bij het verschijnen van de aftiteling wist ik niet wat voor een gevoel mij overmeesterde. Verdriet, vreugde, leegte?
Acteurs kunnen een film maken of breken, the bucketlist had met alle andere acteurs nog niet de helft van dit resultaat neer kunnen zetten.

Mooie film, die wel iets diepgaander had kunnen zijn. Maar toch een goede 3,5 waard!

avatar van black swallow
soms vallen chliches gewoon op hun plek,.. ik was helemaal niet voornemens deze film te zien,..stuitte er per toeval op, en bleef kijken,..terwijl ik andere plannen had,

twee top-acteurs!

avatar van panax
beide acteurs zijn iconen ,rustige film integer en mooi geschoten
blij dat ik hem gezien heb.

avatar van Rmie
Matige film. Het gegeven van het verhaal is aardig. Helaas vond ik Jack Nicholson weinig overtuigend.
Laat ik het zo zeggen: Hij komt niet van het doek af.

avatar van jipt
Vrij suffe film. Braaf gedoe dat me eigenlijk weinig kon boeien, gebeurde bijna niks noemenswaardig. Met een onderwerp als dit mag je toch wel wat heftigers verwachten, nu bleef 't bij opoe's op vakantie. 2,5*

avatar van Kronos
Een draak van een film. En dan te weten dat Rob Reiner ooit iets geniaals heeft gemaakt als This Is Spinal Tap. Die hoogdagen van het begin zijn duidelijk voorbij. De twee topacteurs doen routineus hun werk maar kunnen het ondermaatse zaakje ook niet redden. Het gedoe met het lijstje wordt naar het einde toe even irritant als voorspelbaar.

avatar van Illum Sphere
Ik heb naar deze film gekeken omdat het concept me wel aanstond en ook omdat de twee hoofdrolspelers twee titanen zijn die verantwoordelijk geweest zijn voor veel klassiekers. Al heb ik meer met Jack Nicholson dan Morgan Freeman. Dus dat moest wel garant staan voor kwaliteit. Maar het enige waar Rob Reiner niet over heeft gelogen is dat het script inderdaad in maar twee weken geschreven is, getuige de zwakheid van deze film. Een typisch Hollywood misbaksel vol met clichés, pseudo-filosofische onzin en een enorm gehalte aan meligheid met het enige doel te dienen als een crowd pleaser en een tearjerker. Waarom in hemelsnaam op reis gaan als het toch enkel is om tot de conclusie te komen dat ze zichzelf moeten herenigen met familie? Rob Reiner bewijst dat hij heel goed een win-win situatie weet te verpesten door de twee betere acteurs uit de filmgeschiedenis belachelijk te maken en een geniaal concept niet weten te gebruiken.

avatar van moneymaker
3 1/2 ster voor dit meeslepende maar voorspelbare verhaal. arm en rijk ontmoeten elkaar, rijk helpt arm en arm helpt rijk

Heel degelijke film, maar geen Oscarmateriaal. Kortom; een aardig tussendoortje.

Dh PING
Hij is op mijn Apple TV beschikbaar om te kijken voor 3.99 euro, geloof ik. Ik zit te denken om dit vanavond te doen.

(by the way: viel niemand anders op dat (ik zag het in de trailer) Nicholson in deze film hetzelfde leren jackkie draagt en blauwe blouse als in One Flew Over The Cuckoo's Nest?

Dh PING
Geweldige film.
Behoorlijk meegevallen.

Het verhaal is wat voorspelbaar, maar nochtans erg mooi. Ik heb af en toe in een deuk gelegen met de humor, god wat spelen Jack Nicholson en Morgan Freeman toch goed. Maar af en toe kon ik ook met moeite geen traantje wegpinken.

Verder is deze film echt schitterend als je kijkt naar de mooie buitenlandse opnames, vooral die scène op die piramide is erg mooi. Ook bevat deze film een aan tal aan leuke referenties naar oude films.

Echt een mooie film.
4,5 sterren!

avatar van Boenga
Melig, Hollywood misbaksel, clichés,... ik kan me helemaal terugvinden in wat een behoorlijk aantal mensen hier schrijft.
Jammer, want de 2 topacteurs doen hun werk meer dan degelijk. Het geheel is echter te soft om er een drama van te maken; en komedie... veel viel er niet te lachen.

Waar ik, met dit verhaal en deze acteurs, naar uitkeek, dat zijn adjectieven als 'extravagant', 'pittig', sarcastisch',... Iets, met Nicholson in gedachten, in de lijn van One Flew Over the Cuckoo's Nest', een sarcastisch drama met pittige humor.
Helaas, helaas...

avatar van TomPSV
Redelijke film, maar niet meer dan dat. Het was voor mij toch allemaal net iets te zoetsappig. Het verhaal is natuurlijk prima, al had ik tijdens de film toch bijna de hele tijd het gevoel dat er meer had ingezeten. Nu vond ik sommige dialogen redelijk slaapverwekkend en dat kan de bedoeling niet zijn geweest neem ik aan.

Nicholson en Freeman zijn natuurlijk twee fenomenen en behoren ook tot mijn favoriete acteurs. Zonder hen was het zeker nog een stuk minder geworden. Het eerste half uur in het ziekenhuis vond ik erg traag. Daarna kwam er wel wat meer vaart in. Beide heren zien de meest geweldige plekken op de wereld en de chemie onderling is duidelijk aanwezig. Voor mij was het allemaal iets te cliché om een hoog cijfer aan deze film te geven. 3*

avatar van ¿?ImAmused?¿
Ik heb zomaar even zin in een heerlijk kopje Kopi Luwak .

avatar van tattoobob
Prachtige film,met een lach en een traan!!

avatar van stultmeister
Een film die niet blijft hangen, maar door de twee acteurs prettig wegkijkt. Bulkt van de clichés maar stoort niet echt. 3 sterren

avatar van FlickyMartin
Somewhere, some lucky guy's having a heart attack.

The Bucket List is niet gemaakt om deze twee grootheden in de geschiedenis van film bij elkaar te brengen, er zit een goed verhaal en vermakende dialoog achter.

Nicholson en Freeman eindelijk samen nu beide hun beste dagen achter zich hebben.
Nicholson als rijke grofgebekte ziekenhuiseigenaar Edward.
Freeman als een rustige automonteur en echtgenoot Carter.
Er ontstaat een band tussen de twee nadat ze een kamer hebben gedeeld in een kanker afdeling, beide terminaal en minder dan een jaar te gaan besluiten ze een Bucket List te maken, een lijst van alle dingen die ze nog willen doen.

Zodra de bucket list begint verzwakt de film flink, de skydive en race scene's zijn erg nep en overbodig.
Voor twee acteurs die normaal erg veel over hebben voor hun rollen is het jammer dat ze niet echt zijn gaan skydiven, was een erg mooi plaatje geweest.
Nicholson kan als geen ander boos worden maar als Freeman een poging doet om van zijn rustige rol af te stappen is het bijna ongemakkelijk.
Freeman kan veel maar als hij boos moet worden dan verkoopt het gewoon niet.

Bij twee zwaargewichten in de wereld van film ga je er bewust of onbewust op letten wie domineert gezien de omstandigheden.
Naar mijn mening was Nicholson over het algemeen veel beter, hij liet zien dat hij het nog steeds in huis heeft om iemand eens flink uit te schelden.

Aardige film.

avatar van bralbal
Mooi, ontroerend en sterkend voor als je hiermee te maken hebt. 4*

avatar van Jolanda1304
Ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die het ''een matige film'' noemen.
In mijn ogen is het éen van de mooiste films dat ik heb bekeken!
Top acteurs! Heel realistisch, en een film met een traan, en een lach.
Ook is het een film dat een boodschap achterlaat voor de kijker.
Geweldige film!

avatar van mystica
Erg leuke film met een lach en een traan. Vermakelijk, humoristisch en diepzinnig. Een film met boodschap ook. Alles in de juiste verhouding en met een geweldige cast. Ook de assistent is briljant in zijn rol. Echt een film die op mijn favorietenlijstje thuis hoort.

avatar van möök
Routineus vehikel voor twee van Hollywood's grootste opa's.

avatar van king-kevino
onverwachts deed deze film me vanwege persoonlijke omstandigheden net wat meer dan hij anders gedaan had, daardoor en door het puike acteerwerk ontstijgt de verder niet hele bijzondere film dan ook de middenmoot.

avatar van de grunt
Vervelende crowdpleaser die van clichés aan elkaar hangt.

avatar van love_xxx
Het begin was wel erg langdradig. Verdere ontwikkelde de film zich in iets moois met filosofisch getinte dialogen. Op het einde ben ik emotioneel gepakt geweest en vooral ontroerd. DIT is wat ik wil zien!

avatar van EVIL '84
Erg mooie en aandoenlijke film.
Moet even op gang komen maar daarna zit je er helemaal in en leef je met de personages mee.
Nickolson blijft een fantastisch acteur! Ondanks de droevige ondertoon toch wel een paar keer kunnen lachen. Gewoon een goede film

avatar van rep_robert
Vooral een character driven film die het moet hebben van acteerkanonnen Freeman en Nicholson. Het verhaal doet me verder niet erg veel, maar vooral de manier waarop zij hun rol invullen maken van the Bucket List wel een geloofwaardige film.

Zeker niet Reiner's beste flick.