The Bucket List (2007)

Drama / Komedie

geregisseerd door Rob Reiner
met Jack Nicholson, Morgan Freeman en Sean Hayes

Miljonair Edward Cole (Jack Nicholson) en arbeider Carter Chambers (Morgan Freeman) ontmoeten elkaar op een speciale kanker-afdeling in een ziekenhuis. Beide mannen zijn terminaal ziek en hebben niet lang meer te gaan. Toch hebben ze beiden nog genoeg dingen die ze willen gaan doen. Op een dag besluit het oude tweetal om uit het ziekenhuis te ontsnappen om de lijstjes met dingen die ze ooit nog hadden willen doen te gaan uitvoeren.

obuma
Geen slechte film. Maar dat komt doordat twee fantastische acteurs de film dragen. Het verhaal is leuk, aangrijpend en al dat soort dingen meer. Maar dat hebben we al veel vaker gezien.

Een minpunt vind ik het mierzoete van de film. Een man uit de werkende klasse kan terugkijken op een fijn leven. En een man die het voor de buitenwereld gemaakt heeft kan dat niet.

Al met al vind ik dat met deze film er makkelijk gescoord is. Met andere acteurs was dit een waardeloze film geweest.

4* voor de hoofdrolspelers, 2* voor de film, maakt 3*

deze film is briljant, de 2 hoofdrol spelers maken het totaal, dat ze de film dragen lekker boeiend, en vind de film niet echt mierzoet vooral dat jack niet veranderd door morgan freeman, daar speelt die een te heerlijk eigewijze rol voor, hij veranderd door zichzelf echt zalig vind ik dat, en dat einde is natuurlijk ook zalig op die berg lekker eigewijs, nee echt een top film,. ik hoop hem over 2 jaar hoog in de top 250 te ontmoeten!

Weet overigens iemand of je zo'n brilletje als Jack in het ziekenhuisbed heeft om T.v. te kijken ook hier kunt kopen? Ziet er handig uit. .

avatar van queenie
Vermakelijke film over de zin van het leven als je getroffen wordt door deze ernstige ziekte. Mooi geacteerd door Jack en Morgan. Ik vond de film niet mierzoet, maar gewoon een speelfilm. De stem van Morgan Freeman vertelt de film op mooie manier. Ondanks dat de film over 2 stervende mannen gaat is het dus niet alleen drama. 4*

avatar van Forrest Gump
Een mooie emotionele familie film!

2 wereldacteurs, die in de laatste 3 maanden van hun leven elkaars bondgenoten worden.

Wanneer je een echte Jack Nicholson fan bent moet je deze ook zeker zien!

4 sterren!

Absoluut een aanrader, waarin humor en "drama" hand in hand lopen.
Het verhaal is wat dun maar deze twee toppers maken de film tot een succes. Voor mij 4 sterren

Aardige film.
Komt idd. door dit super combo (Nicholson, Freeman)

avatar van Gamer2575
Goeie film, moet ook wel met Nicholson en Freeman. Jammer dat ze niet hebben laten zien hoe ze uit het ziekenhuis uitbreken. Ze hebben hun ziekte wel op een aparte manier in beeld gebracht die je niet zo vaak ziet in films imo. 4*!

avatar van Touchwood
2 toppers (en tegenpolen) die in een film (met waarschijnlijk een aardig budget) doen waar ze voor ingehuurd zijn, namelijk een goede film maken.

En dat is het. Niet meer en niet minder.

avatar van rolexa
Vanavond genoten van deze geweldige film.
Natuurlijk, er zitten een paar cliché's in die er niet om liegen, maar Freeman en Nicholson zorgen ervoor dat je zo gepakt wordt door het verhaal, dat je aan het eind van de film met een brok in je keel zit.

avatar van anacondas
Ik heb de film gister gezien en vond het een mooie film met 2 goed spelende acteurs die goed op elkaar iingespeeld zijn.

4 sterren

Fantastisch gedaan! Da's mijn samenvatting van mijn reactie Zet Freeman en Nicholson naast elkaar en je hebt kwaliteit en inlevingsvermogen van de acteurs. Humor en emotie naast elkaar. Een film die boeide tot het eind, en dat zónder schieten, special effects, sex en veel gevloek.

Toppertje! 5 sterren

aardige film,inhoud geen topper..punten op de spelers?? ***3

avatar van J filmrecent
Morgan Freeman en Jack Nickolson in een fantatisch verhaal.

Verhaal is simpel, doe de laaste dingen die je wilt doen in je leven als je terminaal bent.

Met dit gegeven is er een zeer orginele film van de planken gekomen, een pluim hiervoor. Daarnaast wordt je getracteerd op hele mooie geografische beelden, met als toetje een verhaal die je aangrijpt en tot nadenken zet.

Beslist kijken de film zal geen oscar, voor een oscar spelen andere dingen mee, zoals reclame en geld, krijgen maar in mijn optiek is deze film een oscar waard.

Fantastische drama van begin tot het eind die je beetpakt en niet meer loslaat.

Ik zeg eerst zien en dan stemmen

Soms, heel soms...... zijn er films zoals deze....

Geen special effects, kogels, monsters of emmers met bloed. Eigenlijk nog niet eens een actie scene....

.....Alleen 2 top acteurs en een keigoed verhaal !!!!

Om eerlijk te zijn kijk ik honderden films...... op zoek naar eentje zoals deze !!! Ik hoop alleen dat ik er nog eens zo een als deze te zien krijg !!!

Jammer dat ik maar 5 sterren mag geven....

avatar van Cfour
Twee kanjers in een verhaal die iedereen gewoon zal aanspreken. Vette one-liners in deze film. Ik heb heerlijk genoten al was het alleen maar van die geweldige gelaatstrekken van Jack. En Freeman? Tja die is gewoon cool in deze film.
5 sterren waard *****

avatar van HarmJanStegenga
Morgan Freeman en Jack Nicholson bewijzen een schitterend duo te zijn in deze film. The Bucket List is een prachtige film vol met humor, emotie en avontuur. Jack Nicholson zet een verschrikkelijk goede rol neer net zoals Morgan Freeman trouwens. Het is Nicholson die wat meer opvalt door zijn prachtige one-liners die we niet snel zullen vergeten. Heb krom gelegen van het lachen om die man, ongelovelijk!

De eerste scenes in het ziekenhuis zijn verschrikkelijk sterk. Daarna wordt het natuurlijk een groot avontuur met deze twee mannen die nog vol in de bloei van hun leven lijken. Iedereen weet dat dit niet zo is natuurlijk en daarom is het niet een en al zonneschijn in het avontuur van de twee ''oudjes''. Dit lijkt me opzich een ware kanshebber voor de oscars. Ben benieuwd, maar wat mij betreft verdiend de film er minstens één...

avatar van Cheiz
Zoals reeds opgemerkt is het spel en interactie van beide acteurs in combinatie met de prachtige locaties een genot om naar te kijken. Helaas wat clichématige zaken die aan bod komen, maar slechts een kleine afleiding..

3,5 - 4*

veron35
Dit lijkt me een mesterwerk!

Het is gewoon een aardige Hollywood-comedy, echt niet zo bijzonder.

avatar van Slynkin
Goede film, waarin onze ouwe vriend Morgan Freeman weer 'de grote wijsheid' speelt. dat doet ie zker weer goed.

Het is een tijd geleden dat ik een goede film heb gezien die alleen leunt op de prestaties van de acteurs, en een realistisch verhaal.

Drama, komedie, avontuur....brilliante film. aangrijpend verhaal.
Lang geleden dat ik nog zoon mooie film heb gezien

Leuke film maar naar mijn idee overgewaardeerd.

avatar van marvak29
leuke zondagavondfilm, begin was wat traag maar werd later beter

sentimenteel dat wel maar dat hoort bij het verhaal maar zo goed geakteerd door nicholson en freeman en de film komt zo echt over(geen fake sentiment maar je leeft heel hard mee en dat gebeurt niet veel)
ook sommige stukken zijn heel grappig
aanrader

Waanzinnig.................!!!!!!!!!1
Ben niet gauw onder de indruk, maar dit is van de bovenste plank.
Nicholson op zijn best en Freeman als vanouds.
wie dit "normaal"vindt, of middelmatig heeft of teveel films gezien of weinig kennis. tussen 4,5 en 5 sterren in.
Omdat er altijd wal wat zal zijn wat niet klopt.
Eindscene met Nicholson is briljant. Wie hier niet enige emotie bij heeft weet ik het niet meer. Aanrader !!!!!!

avatar van HarmJanStegenga
orange schreef:

wie dit "normaal"vindt, of middelmatig heeft teveel films gezien

leg uit...

avatar van Baronie5
Aanrader!! Wat een acteurs!!
Mooi thema ook, wat zou je nog willen doen in je resterende tijd??

Kijken dus!!

(ik zou wel de kapper van Nicholson willen spreken, want die heeft een wel heel erg goed haargroeimiddel!!)

avatar van Spetie
Mooie film, met sterk acteerwerk van Nicholson en Freeman. Wat heeft die Morgan Freeman trouwens een mooie vertelstem! In de laatste maanden van hun leven maken ze er beiden nog iets prachtigs van. Sfeervol, humoristisch en ontroerend tegelijk! Een welverdiende 4 *.

Mooie film, met schitterende rollen van Jack Nicholson en Morgan Freeman Zat wel humor in, maar een echte komedie wil ik het niet noemen. Vind het toch meer de drama kant opgaan.
Z|eker 1 om een keertje te bekijken. Ik geef m 4 sterren