The Bucket List (2007)

Drama / Komedie

geregisseerd door Rob Reiner
met Jack Nicholson, Morgan Freeman en Sean Hayes

Miljonair Edward Cole (Jack Nicholson) en arbeider Carter Chambers (Morgan Freeman) ontmoeten elkaar op een speciale kanker-afdeling in een ziekenhuis. Beide mannen zijn terminaal ziek en hebben niet lang meer te gaan. Toch hebben ze beiden nog genoeg dingen die ze willen gaan doen. Op een dag besluit het oude tweetal om uit het ziekenhuis te ontsnappen om de lijstjes met dingen die ze ooit nog hadden willen doen te gaan uitvoeren.

avatar van Anjin
de beste acteurs voor deze film gekozen..

avatar van grandpa
HarmJanStegenga schreef:
Morgan Freeman en Jack Nicholson bewijzen een schitterend duo te zijn in deze film. The Bucket List is een prachtige film vol met humor, emotie en avontuur. Jack Nicholson zet een verschrikkelijk goede rol neer net zoals Morgan Freeman trouwens. Het is Nicholson die wat meer opvalt door zijn prachtige one-liners die we niet snel zullen vergeten. Heb krom gelegen van het lachen om die man, ongelovelijk!

De eerste scenes in het ziekenhuis zijn verschrikkelijk sterk. Daarna wordt het natuurlijk een groot avontuur met deze twee mannen die nog vol in de bloei van hun leven lijken. Iedereen weet dat dit niet zo is natuurlijk en daarom is het niet een en al zonneschijn in het avontuur van de twee ''oudjes''. Dit lijkt me opzich een ware kanshebber voor de oscars. Ben benieuwd, maar wat mij betreft verdiend de film er minstens één...

meer hoeft er niet gezegt te worden, schitterende film

zo zo beloof wat deze film........

Viel met toch allemaal een beetje tegen na de reacties hier. Het verhaal is zo ontzettend cliché dat het op sommige momente begint te irriteren. Ik ben al geen groot fan van Nicholson en ook hier doet hij weer exact hetzelfde als in al zijn andere films. Freeman acteert op automatische piloot zodat de film nergens echt speciaal wordt. Omdat het zo'n simpel cliché verhaaltje is valt er gelukkig nog goed doorheen te komen. Ik ga voor een dikke 3 sterren.

Mooie combinatie van drama en humor. Heb vooral gelachen om het stuk over de speciale thee (kopi lupi ofzo). Voor de rest is het idd. zo dat freeman en nickolsen blijven interesseren en wat mij betreft nog niet uitgeacteerd zijn. Goede film.

avatar van angerona
Echt een super film!
Zwaar komisch van het begin tot aan het eind,maar ook de nodige drama.Kon het niet droog houden.
Jack Nicholson speelt weer voortreffelijk.Echt de beste en meest sexy acteur ter wereld!
Geweldig.

Echt een super film!
Geweldig.
Een echte aanrader!
Een 4.5 van mij.

Nicholson is een superactuer, maar wat is er in hemelsnaam sexy aan hem?

avatar van linxde1
Klasse film. Verveelt geen moment. De gesprekken hebben alles, ze zijn komisch, indrukwekkend, emotioneel. Ik verhoog hem toch nog tot een 4,5.

avatar van Dutchmeister
Inderdaad. Mooie film. Heb veel moeten lachen, vooral om Nicholson. Ook een goed einde.

Geweldige film!! Waarschijnlijk niet de beste van beide acteurs, maar dat maakt hem er niet minder om.

Vooral begin en eind zijn erg goed, het 'reis'-stuk komt helaas ietwat rommelig over.

Het is en blijft echter een keiharde aanrader!! een ruime 4,0

avatar van maxcomthrilla
Rob Reiner zat alweer zo `n decennium lang in een dipje, dus dacht hij laat ik dan maar eens 2 bekende acteurs strikken voor mijn nieuwste film, dat trekt immers veel publiek. Hij zal vast even gelachen hebben toen hij het hoge IMDB gemiddelde aanschouwde, iedereen was er toch maar mooi ingetrapt......

Hoge gemiddeldes, scheppen nogal eens hoge verwachtingen. Ik was dan ook benieuwd naar deze film. Temeer omdat Jack Nicolson van de partij was.

Het is helaas allemaal nogal statisch qua verhaalstructuur. De 1ste 40 minuten begeeft men zich in het ziekenhuis waarin wij te zien krijgen hoe ziek beide heren wel niet zijn. Ze moeten toch immers een goede band opbouwen met mijn hoofdpersonen, zal Reiner slinks gedacht hebben. Met veel cliches en veel onnatuurlijk, geforceerd drama compleet met ruzies, de ' ik hoef mij niet te verantwoorden ten opzichte van jou fase ' en meer van dit soort ongein.

Daarna volgen er zo `n 35 minuten waarin de heren daadwerkelijk activiteiten ondernemen die zij altijd al hadden willen doen. Dit blijkt veel vermakelijker dan de 1ste 40 minuten, vooral de safari was even leuk. Maar het is allemaal verre van goed. Je zou op zijn minst verwachten dat men zich verwonderde over de fraaie locaties ( o.a. piramides, bergtoppen ) die zij in korte tijd aandoen. Maar, nee hoor. Constant zijn beide heren in gesprek met elkaar. Reiner was vast bang dat de kijker niet bestand was tegen een minuut stilte. En als Nicolson een keertje zijn mond houdt geeft Freeman ons cultuurles. Volledig verstoken van enige passie, als een opsomming tatert hij maar verder. Verschrikkelijk, die neiging van zijn personage om alwetend te zijn.

Daar waar Anthony Hopkins er bij The World `s Fastest Indian bij mij in slaagde sympathie op te wekken voor Burt Munro. Verkreeg ik hier geen sympathie voor de karakters in deze film. Beide acteurs spelen volledig op de automatische piloot en brengen hun personage niet tot leven. Het is allemaal niet geloofwaardig, het lijken eerder 2 op hol geslagen kippen. Tel daarbij de vele dik aangezette sentimenten aan het begin en aan het einde, waar Reiner werkelijk waar niets aan onze verbeelding overlaat en na de afhandeling van de reis nog zo `n 20 minuten spendeert aan hoe het nou toch afloopt met de personages.

Uitgangspunt was leuk, maar de verhoudingen liggen volledig scheef. De hoofdpersonen zijn maar zo `n 35% van de tijd daadwerkelijk op reis. Daarnaast ontbreekt het hem aan goede muziek en aan de nodige subtiliteit. Nicolson zorgt soms nog voor een komische noot maar verder laat het zich aanzien dat de scenario schrijvers in Hollywood in staking zijn. Met als meest trieste oneliner: I love the smell of chemo in the morning.

Uiteindelijk heb ik mij niet verveeld, daartegenover staat dat ik mij behoorlijk heb lopen ergeren aan vele plotelementen. Vreselijk overschatte brave, Hollywood troep. Avontuur, komedie? Nauwelijks gesignaleerd. Eigenlijk alleen maar een kunstmatig en voorgekauwd script. 2,5*

avatar van HarmJanStegenga

Waar ingetrapt?

Waar ingetrapt?

In zijn plan om iedereen dankzij 2 bekende acteurs te strikken om de tuin te leiden.

avatar van The One Ring
maxcomthrilla schreef:

Het lijkt me logisch dat het script voor deze film al af was voor de staking begon.

The One Ring schreef:

Klopt, maar ik kon het niet nalaten om even een snerende opmerking naar degene die het script hebben geschreven te maken.

Moet zo'n opmerking dan niet ergens op slaan...?

Een prachtige film, het laat je zien dat je iets van je leven kunt maken. Ook al weet je dat je gaat sterven, je kunt je laatste dagen nog prachtig doormaken. Dit zetten de geweldige acteurs Freeman en Nicholson ook erg mooi neer. Ben sowieso al een fan van Morgan Freeman, ik vind dat hij in elke film zo ontzettend sterk speelt, hij trekt je altijd in de film mee. Nog steeds een van de betere acteurs van tegenwoordig, en dat ook nog op z'n leeftijd! Tegenwoordig zie ik een beetje te vaak van die jochies die alleen maar op de miljoentjes uitzijn en een waardeloze rol neerzetten..

Zeker de moeite waard om te kijken!! 4,5*

maxcomthrilla schreef:

Het gaat erom dat hij zich niet uit de weg laat slaan door het feit dat hij nog maar enkele maanden te leven heeft, en niet bij de pakken gaat neerzitten. En je vergeet de hele zin erbij neer te zetten, je neemt alleen deze woorden eruit: "I love the smell of chemo in the morning", maar daar gaat een heel verhaal aan vooraf. En trouwens, het script voor deze film was al in 1998 geschreven en is onlangs weer op tafel gelegd, en ik vind dat er een prachtige film uit is gekomen!

Wouter schreef:
Moet zo'n opmerking dan niet ergens op slaan...?

Dat doet hij toch, als ik zeg dat het wel lijkt alsof de scriptschrijvers al in staking waren wil dat weinig positiefs zeggen over de schrijvers van dit script.

@ Jedi: Prima, dat je er nog wat van probeert te maken als je hoort dat je snel dood zal zijn. Alleen ontbrak het hier vooral aan tijd en verwondering die je in staat stellen om te genieten van de uitzonderlijke locaties die werden aangedaan. Het leek wel alsof beide voor de 10de keer een railrunner reis ondernamen.

avatar van tal1b
leuk gedaan alhoewel de locatie in egypte iets te digitaal (nep) waren in mijn mening.
maar top cast die 2

een echte "sterk spul he die fishermans friend" film. De moeite waard.

avatar van flyer
In deze film zijn twee top acteurs zeer op dreef. Wel een beetje op het lijf van beide geschreven maar ze maken het dan ook ten volle waar. Kan niet anders zeggen dan een topfilm heerlijk

avatar van pharma
haha leuk om te lezen wat men er van vindt!
je vindt de film leuk of niet....... ik ga deze toch kijken !

Voordat ik deze film ging bekijken verwachtte ik er niet echt heel veel van, omdat dit normaal niet echt mijn genre is. Ik moet echt zeggen dat ik geboeid ben gebleven van het begin tot eind. Het is echt een film die zo uit het leven gegrepen is. Acteerwerk vond ik echt heel goed, maar dat mag je van deze acteurs natuurlijk ook verwachten. Echt een aanrader deze film. De film heeft op mij echt een goede indruk gemaakt en vooral omdat het verhaal op iedereen van toepassing kan zijn.

avatar van Carlos Olivera
HarmJanStegenga schreef:

That's it, helemaal mee eens!

avatar van WanderingStar
ariano schreef:
een echte "sterk spul he die fishermans friend" film. De moeite waard.

Hahahahaha *snifffffffffffffff*... mn wangen zijn nog nat terwijl ik deze film een dikke 5 geef!!!!

Onderhoudende film! Altijd een genot om naar Nicholson en Freeman te kijken.

avatar van Toontje35
Heerlijke film. Met een ontroerende, humoristische Freeman en Nicholson. Het wordt nooit klef. En boeit van begin tot eind.

Hulde

Leuke film!! 4*

avatar van Norma Jean
Fantastische film! Humoristisch en ontroerend. Prachtig samenspel tussen twee topacteurs. Mooie natuurbeelden en nog leerzaam ook (hahah). Kortom, toppertje.