The Bucket List (2007)

Drama / Komedie

geregisseerd door Rob Reiner
met Jack Nicholson, Morgan Freeman en Sean Hayes

Miljonair Edward Cole (Jack Nicholson) en arbeider Carter Chambers (Morgan Freeman) ontmoeten elkaar op een speciale kanker-afdeling in een ziekenhuis. Beide mannen zijn terminaal ziek en hebben niet lang meer te gaan. Toch hebben ze beiden nog genoeg dingen die ze willen gaan doen. Op een dag besluit het oude tweetal om uit het ziekenhuis te ontsnappen om de lijstjes met dingen die ze ooit nog hadden willen doen te gaan uitvoeren.

Doet een beetje hier aan denken, als ik dat zo lees:

avatar van thomzi50
Kijk er uit naar deze film. Benieuwd of Reiner eindelijk weer eens een aardig niveau weet te halen.

avatar van timmem
Hier is de eerste trailer te zien.

Ziet er heel leuk uit. Ben zeer benieuwd

avatar van Esteban
De trailer lijkt het hele verloop reeds uit de doeken te doen, maar dit lijkt me dan ook eerder een film die het van de acteerprestaties en onderlinge chemistrie zal moeten hebben. Met Nicholson en Freeman moet het al héél erg fout lopen om op dat vlak niet te scoren.

heb net de trailer gekeken en ik denk dat dit een hele mooi film lijkt. Ben zeeer benieuwt naar deze film>

avatar van Gioia221
Oke 2 FANTASTISCHE acteurs in een geweldig verhaal. Ik heb hele hoge verwachtinen van deze film
PLEASE laat ze ook uitkomen *Houd vingers gekruist*

avatar van Materny
Casting is alvast een dikke +.

Een verhaal waarvan je je afvraagt waarom Hollywood het nog niet eerder bedacht heeft.

The Last
Ik raad iedereen aan de officiele trailer niet te bekijken. Het verklapt naar mijn zeggen te veel!

avatar van Nicolage Rico
Weer een film om naar uit te kijken. Het script klinkt veelbelovend, al vind ik de poster nogal tegenvallen.

AHWA
Is het niet The Bouquet List?

avatar van shady161
hele mooie film. leuke combinatie die freeman en nicholson:)

donnie B.
Nicolage Rico schreef:
Poster is juist prachtig!!

avatar van SalsaLover
Mooie en gevoelige film met een vleugje humor.
"De" man en de "gewone" man.
Rijk en arm zullen we maar zeggen.
Maar aan het einde van de lijn .....

Prachtig gespeeld van beide acteurs.
Moet je gezien hebben anders een gat in uwe cultuur.

avatar van GioFunny
Ik heb geweldig genoten van deze film. Over hoop, liefde en kracht. Mooie beelden vooral ook, En geweldige acteer prestaties. Heb gelachen en een traantje laten vloeien,.

zeker een aanrader!!

avatar van QuentinTarantino
Meer drama dan komedie. Sprak me toch wel aan, mooi sentimenteel, maar het einde pakte me toch het meest. 3.5 sterren

avatar van strangerD
Ok filmpje!! Morgan Freeman schittert as usual. Jack Nicholson valt een beetje tegen: voert weer hetzelfde trucje uit. (lees: automatische piloot) Had kennelijk geen inspiratie. Voor de rest doet de film een beetje jaren negentig aan! Voor nu zijn dit soort films een beetje geweest. Desalniettemin vond ik het aangenaam om naar te kijken.

glem
Ik ga hem in ieder geval zeker kijken de 2 ouwe mannen bij elkaar lijkt me leuk en mooi deze staat in mijn lijstje.

erg goeie film !
humor,drama,ontroering,sentiment.
en dan gespeeld door 2 van m'n favorieten.
het midden zakte iets in,maar het ontroerende einde maakte alles goed.
ik durf 4 sterren te geven!

superfilm met de supersterren Freeman en Nicholsen

aanrader voor de drama liefhebbers

avatar van ralfsjam
een lekkere simpele film over 2 stervende oude mannen met elk een ander verhaal. lekkere humor, niet te veel tranentrekkerij, leuke cast en niet te lang. deze film gaf me een lekker gevoel tijdens het kijken, maar meer ook niet. op een paar wijze woorden na bracht het me niet veel nieuws... (niet dat ik dat verwachtte hoor) dus ik blijf hangen op een 3.5. ondanks e 2 meesters die in deze film spelen.
klein aanradertje, dat wel...

Absoluut een hele goede film, waarin je wordt meegesleept door het verhaal van de twee stervende mannen. Sterk acteer werk van zowel Nicholson als van Freeman. Een film met een ontroerend einde. Heel prettig kijken. Een aanrader voor een filmavond!

Humor en tranen in beeld gebracht door 2 uitstekende acteurs.

avatar van fatfish
Ik vondt Nicholsen maar platjes.Voor de rest goede film
3.5 ster

avatar van SalsaLover
fatfish schreef:
Ik vondt Nicholsen maar platjes.Voor de rest goede film
3.5 ster

Dat is misschien omdat hij ziek is?

avatar van hannes64
2 toppers van acteurs in een goeie film van een goed regisseur.
Lekkere feelgood....okè, soms weer even niet maar dat mag de pret niet drukken.
Verhaal...niks mis mee.
Freeman speelt als vanouds natuurlijk top..en Nicholson mocht ook weer even een staaltje goed acteerwerk geven.
Vond `t een goeie film , heb me weer prima vermaakt.

avatar van The One Ring
Verhaal spreekt me aan net als de acteurs. En misschien heeft zelfs Rob Reiner zich teruggevonden. Zou wel eens een geweldige film kunnen worden, al vind ik het vreemd dat je er zo weinig over hoort. De poster is tot nu toe de enige doorn in het oog, helaas.

Redelijke film. Kijkt lekker weg en vooral de twee acteurs zijn natuurlijk een meerwaarde, maar veel te braaf en voorspelbaar om zelfs maar in de buurt te komen van een topper.

Leuke film en blijft boeien tot aan het einde. De cast zo goed.
Vette 4* voor deze film. Maar effecten in deze film waren iets aan de goedkopen kant.

Gewoon een goede film. Humorvol en emotioneel.

Als ik er zo door geraakt wordt dat ik er traantjes van in de ogen krijg (gebeurt me echt haast nooit bij een film) is het gewoon een echt goede film die raakt.

Stukjes humor, emotie en bedachtzaamheid keurig door elkaar geweven in deze film met 2 top acteurs. Echt een aanrader en de moeite waard.

Van mij krijgt ie als een van de weinigen een score van 5 sterren.