Return to House on Haunted Hill (2007)

Horror / Thriller

geregisseerd door Víctor García
met Amanda Righetti, Erik Palladino en Jeffrey Combs

Een aantal jaar geleden kregen vijf vreemdelingen de opdracht om één nacht door te brengen in een groot en mysterieus huis. Dit evenement veranderde echter in een gruwelijke nachtmerrie. Een aantal jaar later zet een groep mensen hun leven op het spel om in het huis op zoek te gaan naar het standbeeld van Baphomet, een beeld dat miljoenen dollars waard is. Maar zodra zij de deuren van het huis op Haunted Hill achter zich dichtslaan, ontdekken ze in wat voor nachtmerrie ze terecht zijn gekomen.

avatar van Ditto
Deel 1 was ok. Jammer van het ongeloofwaardige einde. Deel 2 heb ik nog niet gezien, maar blijkbaar zijn de effecten slecht, het verhaal lijkt me slap en bovendien had deel 1 de surplus dat Geoffrey Rush er wederom een bewonderingswaardige acteerprestatie in neerzet, waar deel 2 een minder interessante cast lijkt te hebben. Dus ik ga Return to House on Haunted Hill laten voor wat hij is, denk ik.

Het mysterie kent zijn ontknoping is deze voor een spookhuis film, wel zeer bloederige horrorprent. Ikzelf vond het niet enkel sfeervol en eng maar ook leuk dat het verhaal een einde krijgt waar het in deel 1 niet had. Zeer vermakelijk vooral op een zwoele oktober avond net voor je naar een Halloween feestje zal gaan. Mooi gebrachte film met veel bloed en Horror van Victor Garcia. Voor het genre geef ik een redelijk hoog cijfer, ik heb echt genoten van deze film.

avatar van nightbreed
Waar-de-loos!

avatar van 606
Ik kon deze wel waarderen, nog zo slecht niet.
Lekker bloody prent.

3 sterren

avatar van Phantasm
Erg tegenvallende film die ik niet echt geweldig vond, een hele klein 2 * dan.

avatar van Gang_Star
Tegenvaller, deze film gooit het over de gore kant. Meer bloed, meer ingewanden en dergelijke maar ook minder spannend en minder sfeer dan de film van Malone.

avatar van AmazingPP
Mwaaah.... Dat is eigenlijk het enige wat ik over deze film kan zeggen. 2,5 *

avatar van Elineloves
Deel 1 is al heel ver weggezakt in mijn geheugen, maar is het écht nodig om die eerst te kijken wil je deel 2 begrijpen? Nee joh, vast niet, dacht ik.

Het begon al heel slecht. Dat hele 'Laat ik nu het mysterie eens oplossen voor mijn overleden zus' gebeuren is saai. Wat er daarna gebeurde werd steeds belachelijker en vervelender. De personages waren onuitstaanbaar, wat een vreselijke lui. Desmond spande de kroon. Het verhaal rondom het standbeeld was ook totaal niet boeiend. Typisch een voorbeeld van een film die je op fast forward zou willen kijken, maar zelfs dan duurt het eigenlijk te lang.

De SE zijn echt vreselijk, die scène waarin die vrouw haar gezicht afvalt, of waar die vent uit elkaar wordt getrokken? Awful. Ik begrijp de bedoeling er van ook niet. Is het humoristisch bedoeld? Of moet je het juist eng of ranzig vinden? No clue wat ze er mee wilden.

Natuurlijk moet er ook nog wat (lesbische) seks ingegooid worden en wat blote tieten in beeld, en voor veel mensen zal dat ongetwijfeld het hoogtepunt van de film zijn, want meer heeft het ook niet te bieden, in geen enkel opzicht. Of je moet een liefhebber zijn van liters bloed en godsgruwelijk vervelende personages die bedreigd worden en misschien, als je geluk hebt, snel het loodje leggen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Vermakelijk voor zover het kan. Lijdt aan dezelfde mankementen als vele spookhuis-films uit deze periode (maar vooral begin 2000) zoals Thirteen Ghosts en uiteraard de voorganger van deze Return to House on Haunted Hill. Verschrikkelijke personages (de klootzak, as always, voorop) en nogal cheesy editing. Veel flitswerk, jump-cutting.. Kan best werken, maar niet in deze hoeveelheid. Beste is als het gewoon even z'n momentjes pakt en -als een typische haunted house op de kermis- de kijker bedelft onder wat gare creaturen. Op dat vlak scoort het aardig wat punten.

avatar van knusse stoel
Niet onaardig maar wel een die erg lijkt op andere films in hetzelfde genre. Je kunt er mooi een verloren uurtje mee vullen maar echt een diepgravende film? Nee, dat is deze niet.
Verder heb ik er weinig aan toe te voegen.

avatar van Richard_Voorhees
Inmiddels is het best lang geleden dat ik deze gezien heb, maar ik moet eerlijk zeggen dat die eerste kijkervaring me niet heel erg beviel.
Hier en daar wat geinige cheesy fx, maar meer dan dat ook niet.

avatar van HK Senator
Zeer matige film. Ongeloofwaardig verhaal en slecht acteerwerk. Met als lachwekkend dieptepunt wanneer de twee "archeologen" (de good and the badguy) tegenover elkaar staan de de goodguy zegt "it belongs in a museum"

avatar van Daan258
Zeker niet goed maar ik heb ze slechter gezien.
In ieder geval beter dan het zeer slechte eerste deel.
Gelukkig zit er tempo in de film en de speelduur is niet al te lang waardoor het toch nog redelijk was om naar te kijken.
Hier en daar een aantal geinige scene's, maar verder was het allemaal niet zo bijzonder.

Net geen 2,5* dus een 2,0* van mij.

avatar van Alexander1900
De sfeer is er in ieder geval wel, maar de spanning ontbreekt... Dit komt mede doordat de personages niet worden uitgediept, en maakt het niet uit wie er worden vermoord. De film duurt ook kort, slechts 1 uur en 15 minuten en zit het met de tempo wel snor.

Redelijk, dankzij het sfeertje.

avatar van joolstein
In 2007 kregen we een vervolg op een reboot van William Malone uit 1999. En blijkbaar is deze direct- to -dvd opgenomen met interactieve gebruikersinteractie. Je weet wel een (horror)film waarbij je zelf bepaalde richtingen kiest. (De versie die ik heb gezien had dat niet). Uiteraard keert een andere groep idioten terug naar het spookachtige gebouw dat ooit een voormalig gesticht was en werd gerund door Dr. B. Vannacutt (wederom Jeffrey Combs) Sara Wolfe, die de vorige film overleefde, sterft binnen de eerste minuten van deze film na nooit in beeld te zijn geweest. (op zogenaamd enkele minuten in verschrikkelijke CGI in beeld te zijn geweest als een The Ring look-a-like)

Duidelijk dat de schrijvers zelf geen originele ideeën hadden. Ze komen op de proppen met een Silent Hill-verpleegsters en laten Dr. Vannacutt precies hetzelfde doen als voorheen. Verder kwamen ze niet dan een stel flauwe, leeghoofdige criminelen met klappertjes pistolen en vrouwen, meer gekozen op hun cupmaat dan acteerprestaties. Het verhaal is nu dat het huis zelf bezeten is door het vervloekte Baphomet-relikwie en daarom het kwaad is. Hoe zat het dan met het zwarte rookmonster? En waarom niet gewoon vasthouden aan de slechte, verknipte dokter?

Tja... en wat je verder krijg; een lesbische spookscène. Een scène die zo slecht is uitgevoerd, dat het gewoon duidelijk een kans was om met wat tieten te pronken. Amanda Righetti in een wet-T-shirt. Sterfscènes die je van verre kan zien aankomen. De originaliteit bij die sterfgevallen was ook niet echt, en tot overmaat van ramp zijn deze van verschrikkelijk uitziende CGI.

Het was de bedoeling dat na deze er nog een vervolg zal komen dus is er een extra scène toegevoegd nadat de aftiteling is afgelopen. Het toont een stel (uiteraard verlies ze haar bikini-topje) dat stoeit op het strand en, voorspelbaar, het Baphomet-beeld vindt dat begraven ligt in het zand. Het vervolg is er nooit gekomen want de verkoopresultaten vielen erg tegen Niet echt gek!

ik vond hem wel meevallen