Doctor Strange (2016)

Alternatieve titels: Dr. Strange | Marvel's Doctor Strange

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Scott Derrickson
met Benedict Cumberbatch, Chiwetel Ejiofor en Rachel McAdams

Wanneer zijn carrière als chirurg voorbij is, gaat Stephen Strange (Benedict Cumberbatch) op onderzoek uit naar het mystieke. Tijdens zijn zoektocht ontmoet hij een tovenaar, the Ancient One (Tilda Swinton), die hem niet alleen beter maakt, maar hem ook magische krachten geeft en leert te beheersen. Al snel moet hij deze magie gebruiken om de aarde te beschermen tegen kwaad uit andere dimensies.

avatar van Roger Thornhill
Een niet bijzonder origineel verhaal (man krijgt superkrachten en moet daarmee onder leiding van een mentor om leren gaan), maar dankzij een prima centrale rol, fraaie FX en een paar leuke kleine grapjes (waarvan sommige helaas al in de trailer zitten –"Who am I to judge?"– maar sommige gelukkig ook nog niet, zoals de manier waarop Strange aan zijn verboden bibliotheekboeken komt) is dit toch een leuk en vermakelijk geheel, zelfs voor iemand bij wie de meeste Marvel-films het ene oog in en het andere oog uit gaan. Jammer dat de rol van de schurk niet zo majestueus is; wanneer je een grootheid als Mads Mikkelsen tot je beschikking hebt moet je hem toch zoveel mogelijk te doen geven zou ik zeggen.

avatar van mama_peet
heb hem nu al zo'n 5x gezien, ieder het zijne en hij blijft leuk. goed visuele effecten en cumberbatch is altijd goed wat hij ook speelt

avatar van Mercurio
Ik ben geen Marvel fan, maar deze film is goed te verteren. Mooie effecten. Ik zou graag een keer een Marvel film met een echt goed verhaal zien.

avatar van nadrin
Eerder grappig dan spannend. Sommige scenes zijn visueel spectaculair. Het geheel is evenwel veel uitleg.

avatar van nathaniel177
Super film, mooie beelden, top acteerwerk, interessante mix van superheld en mystiek. Staat in mijn top tien beste films ooit....

avatar van Atmos
Gisteravond in 3D bekeken , en dat zag er geweldig uit .
Prima film die eigenlijk geen seconde verveelde ....
Kortom , een echte aanrader...

Voor mij persoonlijk de beste film uit 2016. Had iets weg van Batman Begins maar dan nog onrealistischer ;-
Helemaal top!

avatar van Phantasm
Deze viel me gewoon tegen, ik vond het niet echt geweldig. Voor de liefhebber die dit leuk vindt.