Doctor Strange (2016)

3,30

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Scott Derrickson
met Benedict Cumberbatch, Chiwetel Ejiofor en Rachel McAdams

Wanneer zijn carrière als chirurg voorbij is, gaat Stephen Strange (Benedict Cumberbatch) op onderzoek uit naar het mystieke. Tijdens zijn zoektocht ontmoet hij een tovenaar, the Ancient One (Tilda Swinton), die hem niet alleen beter maakt, maar hem ook magische krachten geeft en leert te beheersen. Al snel moet hij deze magie gebruiken om de aarde te beschermen tegen kwaad uit andere dimensies.

174 BERICHTEN 58 MENINGEN
avatar van Vinokourov
Hmm, gaaf hoor zo'n film die tijd en dimensies overschrijdend bezig is. Het ziet er zeker fraai uit, al kreeg ik bij die stadsscenes waarbij complete huizenblokken opgerold worden als pannenkoeken, het idee dat er iets te gemakkelijk leentjebuur bij Inception is gespeeld. Ook jammer is dat het verhaal er doorheen niet heel verheffend is. De hoofdpersoon is succesvol, overkomt iets vreselijks, komt min of meer tot bezinning via zo'n standaard meester-leerling relatie. En dan wordt het actie! Dit verloop is iets te standaard, maar enfin zoals al vaker het geval en ook hierboven gezegd, dit is wel weer een aardige Marvel-wegkijker.

Aanrader! Zeker ook de 3D versie!

avatar van Decec
Uitstekend actie/avontuur/fantasie/SF film...
Uitstekend verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteurs Benedict Cumberbatch, Chiwetel Ejiofor en Mads Mikkelsen...
En ook een bekende actrice Tilda Swinton...
Super mooi 3D breedbeeld, prachtig!...
Uitstekend mooi gemaakte SF...
Uitstekend camerabeweging...
Heerlijk genoten...
Top!

avatar van LOTR-lover
Ik heb 't kijken van Dr. Strange veel te lang uitgesteld. Want nadat ik 'm gister eindelijk op Blu-ray had gekeken wist ik 1 ding zeker: deze film had ik in de bioscoop moeten kijken. Wat een geweldige CGI en adembenemende scenes. Soms deed 't zeker denken aan Inception. Wat betreft het acteerwerk kan ik kort zijn: Benedict Cumberbatch. Wat een geweldenaar is en blijft dat. Zo'n acteur tilt een film in 1 klap naar een hoger niveau. Ik heb echt genoten en de speelduur vloog voorbij. Prima humor ook!

9/10 (IMDB)

avatar van TheManInBlack
Indrukwekkend goed gemaakt met die special effects! Met die special effects lijkt het wel op Inception (2010). Hoofdrolspeler is goed gecast, net als alle andere personages in deze film. Leuk acteerwerk met leuke humor er tussendoor. Bad guy viel wel een beetje tegen.. Leuke toevoeging voor de toekomstige Marvel films, ben benieuwd wat deze personage zal gaan brengen in de toekomst.

Goeie film over een succesvolle dokter wiens handen worden verbrijzeld tijdens een auto-ongeluk. Een nogal standaard opbouw voor een eerste deel van een superheldenfilm en niet alleen op dat vlak is de film verre van origineel. Wel wordt de mystieke wereld en de echte wereld mooi naast elkaar neergezet. Zeker wel onderhoudend en de special effects zien er prachtig uit (vooral de bewegende gebouwen). Een kleine 3.5 sterren.

Beetje veel inception gedoe , voor de rest mooie effecten... 3,5 ster

avatar van mikey
In plaats van een grappig oorspronkelijk verhaaltje over knokken tegen demonen als mephisto of nightmare, hebben ze er een ninja spectakel van gemaakt in een stad dat in elkaar draait als een Rubiks kubus, net als in inception, wat echt volkomen irritant is.

avatar van nightbreed
Mweh! Te veel special effects, te weinig verhaal en te veel nietszeggende karakters.

avatar van Esteban

Beschikbaar op NETFLIX nu.

avatar van AC1
AC1
Voor dit project lijkt het wel of ze een louter technische regisseur hebben aangenomen in plaats van een boeiende verhalenverteller.

avatar van the crook
Eyecandy van de bovenste plank, maar na een half uur had ik al zoveel onzin gezien en gehoord dat ik 'm uit heb gezet. Onzinnig verhaal en weinig zeggende karakters....helaas.

avatar van paul83
Eens met The Crook al heb ik hem niet uitgezet

avatar van Kliko_Green
Gooi inception, the matrix en desnoods The Davincicode op een hoop en schudden maar! Voila.... Dr Strange is daar.
Op zich zeker vermakelijk door de mooie effecten en gebruikte humor. Absoluut geen slechte film ondanks de grote fantasie die gebruikt is om er wat van te maken.

Owja! De hele film afkijken inclusief aftiteling!!

avatar van sandero16
Verhaal was wat vaag en soms ook ingewikkeld. Ook had de film wel korter mogen duren, het was erg langdradig.

Special effects waren echt geweldig. Was weer eens wat anders dan ik gewend was.

Leuk wegkijkertje. Verhaal was matig, actie was prima. 3* vanwege de special effects die grandioos waren.

avatar van missl
Wat ziet deze film er prachtig uit, wat een geweldige special effects. Echt een feestje om naar te kijken, vond alleen het gedeelte met tijd bij vlagen wat ingewikkeld.

avatar van fappie
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ben niet meer zo'n Marvelfan, maar je merkt wel dat Cumberbatch de film goed draagt. Het is natuurlijk ook een beest van een acteur. Ook het verhaal is leuk, hoewel ik niet per se en fan ben voor bovennatuurlijke krachten en spelen met natuur. Maar goed. Het was te behappen.

avatar van W.V.
Het is allemaal al eens eerder verteld, de relatie tussen een leraar, in dit geval lerares en een onwillige en eigenwijze leerling, ze moeten de wereld redden, ditmaal van buiten dimensionale schurken, dus het verhaal is niet verrassend, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door het visuele spektakel wat wordt voorgeschoteld. Adembenemende effecten, natuurlijk wordt er leentjebuur bij andere films gespeeld, maar als de techniek voor handen is, waarom zul je die dan niet gebruiken!! In deze film wordt ook prachtig op een caleidoscopische manier met kleuren gewerkt, subliem. Dan is het jammer dat het verhaal dan wat ondermaats is, anders was dit en topfilm geweest. Begrijp me goed, de film scoort op alle fronten zeer positief, behalve op een origineel verhaal erg jammer. Maar wat overblijft is zeker genietbaar, Cumberbatch draagt met zijn acteerprestatie de film, ik zou niet weten wie deze rol van eigenzinnige, eigengereide, narcistische, onbehouwen chirurg zou moeten spelen behalve Cumberbatch.
Deze ga ik zeker nog wel eens een keertje zien.

avatar van simonfender
Hoewel de special effects heel bijzonder waren was de film voor de rest niet te pruimen: geen bal aan: 2 sterren voor de moeite

avatar van Apieknar
Ik vind het een zeer goede film met een interessant verhaal, toffe actie en vooral indrukwekkende special effects.

Mooie beelden en een origineel verhaal.
Niet helemaal mijn ding maar goed bedacht en leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van Flavio
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Superheldenfilms hebben hun magie wel verloren, het is tegenwoordig een gemakzuchtige franchise en melkkoe. Maar deze stond op Netflix dus ik wilde het een kans geven. Doctor Strange blijkt een nogal saaie film te zijn die leidt aan het waanidee dat alles steeds grootser en spectaculairder moet: een persoon of zelfs een stad redden is niet meer voldoende voor een beetje superheld, de wereld moet worden gered, of het universum. Dat zorgt voor een voorspelbaar verhaal met hoogdravend acteerwerk van Ejiofor en Swindon en met een eindbaas in wat soms meer op een game-bewerking dan op een film lijkt. Cumberbatch is een redelijk atypische held en begint nog wel aardig, maar verzandt ook steeds meer in clichés.

De special effects zijn uiteraard wel in orde, het zal in de bioscoop waarschijnlijk ook meer indruk maken, maar het suffe verhaaltje doet dat alles teniet- CGI kan nog zo spectaculair zijn, het is in mijn optiek slechts een hulpmiddel om een verhaal mee te vertellen. In Doctor Strange lijkt het dat het flink uitpakken met effecten het doel zelf is, met een scenario dat daar nogal inspiratieloos omheen is geschreven.

avatar van danuz
Meer een extreem rommelig sfx showreeltje (fractal overkill!) dan een volwaardige film. Zoals vaker bij Marvel wordt er emotionele en intellectuele diepgang gesuggereerd (de opbouw beloofd nog wel wat), maar het verwordt al snel tot oppervlakkige (die humor..) kitscherige onzin zeg.

simonfender schreef:

Deze film vind je niks maar een 3e rangs oorlogfilm als dunkirk vind je goed? man man man kansloos